Viva Palestina 5 leaves London for Gaza
Fra : Patruljen

Dato : 24-09-10 13:18

Hundreds of volunteers have set off from London in vehicles packed
with medical aid in an attempt to break the Israeli siege of Gaza. The
Viva Palestina convoy will link up with more activists in Europe and
the Middle East over the next few weeks. International agencies say
the economic blockade on Gaza has caused a humanitarian crisis in the
terrortory. Roshan Muhammed Salih reports from London.

http://www.youtube.com/watch?v=bYiCKJ2seKg&feature=player_embedded#!

Fra : \"@'

Dato : 24-09-10 20:27

On Fri, 24 Sep 2010 12:18:16 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Hundreds of volunteers have set off from London in vehicles packed
>with medical aid in an attempt to break the Israeli siege of Gaza.

hvad med om bare nogle af alle disse "nyttige" idioter begyndte at
hjælpe israelerne i deres kamp mod terrorister som sender raketter i
tusindvis mod israelske civile?

det ville løse to problemr på samme tid,

angrebene stoppes, og dermed ingen grund til blokade -

men sådanne tankekombinationer er helt sikkert FOR vanskelige for
"nyttige" idioter

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 26-09-10 17:31

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> hvad med om bare nogle af alle disse "nyttige" idioter begyndte at
> hjælpe israelerne i deres kamp mod terrorister som sender raketter i
> tusindvis mod israelske civile?

Det er en svær én.

Tag fx Politikens Herbert Pundik, der mistede sin søn Uri in Yom Kippur
krigen 1973 og i dag lefler for pali'erne; eller tag ham her:

"passenger Rami Elhanan, an Israeli whose daughter Smadar was killed in a
suicide bombing at a shopping mall in Jerusalem in 1997, said it was his
"moral duty" to act in support of Palestinians in Gaza because
reconciliation was the surest path to peace":

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/G/GAZA_BLOCKADE?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2010-09-26-11-00-16

Stockholm-syndrom for fuld udblæsning? Eller simpel dumhed?

Hamas har jo gentagne gange råbt og skreget, at de aldrig vil anerkende
Israel, og 'aldrig' er dæl'me lang tid!

Det eneste gode jeg kan sige om de nuværende fredsforhandlinger er, at
parterne dog - forsøger -.

John

Fra : /John

Dato : 26-09-10 18:06

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Det er en svær én.

Tag fx også ham her:

"It is a sacred duty for me as a Holocaust survivor to protest against the
persecution, oppression and imprisonment of so many people, including over
800,000 children in Gaza," explained 82-years-old Reuven Moshkovitz, one of
the passengers":

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3959982,00.html

Det gamle, forkalkede menneske er vel lykkelig for at være i live trods
Holocaust, og ønsker kun det bedste også for alle andre.

Han aner næppe, at han er den villige deltager i en aktion, hvis primære mål
er at afspore den igangværende fredsproces.

John

Fra : Patruljen

Dato : 28-09-10 16:28

On 28 Sep., 19:28, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> dit tomgangsvås er spild af tid,
>
> enten er du selvvalgt absolutut uvidende om striden i mellemøsten
> eller også er du så dum at din mor har ondt af dig,
>
> læs de relevante FN-resolutioner og kom så igen
>
> over and out

Det er somend blot endnu et eksempel på dit intellektuelle niveau.

Din præstation svarer til at en eller anden fortæller en tvivlsom
beretning fra Danmarks historie. Og som udbedt en kildeangivelse eller
dokumentation henviser til dette værk: "Danmarks Historie. Under
redaktion af John Danstrup og Hal Koch. Bind 1-14."

Og derefter fortæller at det er tomgangsvås og spild af tid at
dokumentere yderligere.

Som sagt. Du kunne end ikke slippe igennem en opgave stillet til en
elev fra 5 klasse med den type kildeangivelser.

Jeg skal undlade at sætte flere ord på din præstation. Tingene taler
sit helt eget sprog.

Fra : Patruljen

Dato : 27-09-10 07:14

On 26 Sep., 18:30, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
>
> Stockholm-syndrom for fuld udblæsning? Eller simpel dumhed?
>
> Hamas har jo gentagne gange råbt og skreget, at de aldrig vil anerkende

Du bliver virkelig aldrig træt af digselv og dine vaner med
kontinuerligt at sprede din misinformation ?

Ly her og bliv realitetskorrigeret: http://www.youtube.com/watch?v=2xT3lq-Zbso

Som Mr. Norman Finkelstein fortæller. Hamas er ikke forpligtet, ifølge
folkeretten, til at anerkende staten Israels legimititet.
Sammenligningen går på Ghandi. Finkelsteins spørgsmål lyder, hvorfor
man skulle afkræve palæstinenserne en høreje grad af diplomatisk
niveau end Ghandi. Måske kan du svare på spørgsmålet ?

03.04 inde i klippet fortæller den danske journalist præcist det
samme, som du gør nu. Finkelsteins svar lyder; " De nægter at
anerkende Israels ligitimitet. Men ifølge folkeretten er de ikke
forpligtede til at anerkende staten Israels ligitimitet. I 1947 sagde
Ghandi at han ville anerkende staten Pakistans eksistens, men han
ville aldrig anerkende Pakistans ligitimitet. Hamas forventes ikke at
udvise større diplomati end Ghandi.Ghandi sagde at Pakistan er en
realitet som han måtte acceptere, men han ville aldrig acceptere
Pakistans ligitimitet. Det er den samme position som Hamas indtager."
Hamas vil løse konflikten på baggrund af grænserne fra juni 1967.

http://www.youtube.com/watch?v=2xT3lq-Zbso

Alt land som liger udenfor dene grænse er områder, som Israel har hold
besat eller okkuperet i 43 år - Fister. I direkte modstrid med
international lovgivning.

Det ville være klædeligt hvis du prøvede at holde dig til sandheden -
John.

> Det eneste gode jeg kan sige om de nuværende fredsforhandlinger er, at
> parterne dog - forsøger -.

Det man kan sige, er at forhandlingerne har udelukket den regering,
som palæstinenserne valgte ved et lovligt valg i 2006. I princippet
svarer det til at hvis Danmark var i krig med Sverige, så forhandlede
Sverige med enhedslisten og SF fremfor den lovligt valgte regering.
Derfor vil fredsforhandlingerne ikke lykkedes. En anden grund til at
fredsforhandlingerne er dømt til at mislykkedes e at Israel ikke vil
afgvie de okkuperede områder fra juni 1967. Bl.andet Østjerusalem. De
har bygget settelments ud over omtrent alle de besatte områder. Hvis
de skal til at rive dem ned igen, vil der formentlig medføre
borgerkrigslignende tilstande i Israel.

Fra : \"@'

Dato : 27-09-10 15:33

On Mon, 27 Sep 2010 06:13:43 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Ghandi at han ville anerkende staten Pakistans eksistens, men han
>ville aldrig anerkende Pakistans ligitimitet. Hamas forventes ikke at
>udvise større diplomati end Ghandi.

du er ude hvor du slet ikke kan bunde nu

der er den væsentlige forskel (blandt mange) på Ghandi og Hamas at
Ghandi selv on han ikke anerkendte pakistans legitimitet ikke rendte
rundt og myrdede kvinder og børn i flere årtier i Pakistan

> [...]
>international lovgivning.

løgn, og jeg er sikker på at du udmærket ved at det er en løgn du

betingelserne for israelsk tilbagetrækning ER vedtaget af FN,s
sikkerhedsråd, men araberne vil ikke efterleve disse betingelser

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 27-09-10 08:43

On 27 Sep., 16:33, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> [...]
> Ghandi selv on han ikke anerkendte pakistans legitimitet ikke rendte
> rundt og myrdede kvinder og børn i flere årtier i Pakistan

Du er vist ikke rigtigt opgraderet på de kampe, som har været mellem
Indien og Pakistan. Ringer ordet - Kasmir en lille klokke i hovedet på
dig?
http://da.wikipedia.org/wiki/Kashmir

> løgn,  og jeg er sikker på at du udmærket ved at det er en løgn du
> fyrer af

Du må meget gerne dokumentere, at der er løgn at det er ulovligt
ifølge international lovgivning at føre erobringskrig. Og så
ovenikøbet beholde de okkuperede områder i 43 år...

Be my guest - eller med andre ord: Kom igang - Fister. Du beskylder
mig for at lyve. Host op med din dokumentation.

Du har måske glemt, hvorfor man gik i kødet på Saddam første gang, da
han invaderede Kuwait og hvilke love man henviste til?

Fra : Volger Garfield

Dato : 27-09-10 16:40

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Du er vist ikke rigtigt opgraderet på de kampe, som har været mellem
>Indien og Pakistan. Ringer ordet - Kasmir en lille klokke i hovedet på
>dig?
>http://da.wikipedia.org/wiki/Kashmir

Nogen gange (ofte) tvivler jeg på, at du selv ved hvad der står i dine
links, og at det blot er nogle du finder frem, i håb om at de
fortæller, hvad du tror er rigtigt.

Åh nej - Endnu en gang røg og strå....

Volger

Fra : \"@'

Dato : 27-09-10 17:38

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Du er vist ikke rigtigt opgraderet på de kampe, som har været mellem
>Indien og Pakistan.

hvornår brugte Ghandi selvmordsbomber mod kvinder og børn

hvornår sendte Ghandi raketter mod civile mål

at sammenligne Ghandi med Hamas er noget at det værste vrøvl du endnu
har præsteret

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 27-09-10 18:22

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> at sammenligne Ghandi med Hamas er noget at det værste vrøvl du endnu
> har præsteret

ROFLMAO!

Patruljen er tydeligvis endnu mere skør i hovedet end en vis overlærer.

John

Fra : \"@'

Dato : 27-09-10 17:43

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Du må meget gerne dokumentere, at der er løgn

hvis du vikelig ved så lidt om mellemøstkonflikten så ta' og lær noget
mere,

eller i det mindste læse de relevante sikkerhedsrådsresolutioner inden
du fremturer med flere løgne.

Jeg er ikke din barnepige, og at du ikke gider sætte dig bare minimalt
ind i det du blabrer løs om er dit problem ikke mit.

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 27-09-10 14:59

On 27 Sep., 18:38, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> hvornår brugte Ghandi selvmordsbomber mod kvinder og børn
>
> hvornår sendte Ghandi raketter mod civile mål
>
> at sammenligne Ghandi med Hamas er noget at det værste vrøvl du endnu
> har præsteret

Vi tale om folkerettens krav om at skulle anerkende andre staters
ligitimitet. I den forbindelse er sammenligningen fuldstændig korrekt,
Hamas har taget samme standpunkt til det spørgsmål som Ghandi.

Fra : Patruljen

Dato : 27-09-10 15:01

Fra : \"@'

Dato : 28-09-10 15:13

Fra : Patruljen

Dato : 28-09-10 10:24

On 28 Sep., 16:12, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> prøv at læse de relevante FN-sikkerhedsrådsresolutioner

Det er jo ingen dokumentation at henvise til kilometertykke
resolutioner :)

Vær præcis. Du kaldte mig en løgner. Så vær venlig at aflevere lidt
substans fremfor dine sædvanlige skældsord. Men du kan måske bare
ikke ?

Fra : \"@'

Dato : 28-09-10 18:29

Fra : Volger Garfield

Dato : 28-09-10 21:38

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Det er jo ingen dokumentation at henvise til kilometertykke
>resolutioner :)

Hmmm - Det plejer da at være OK når det er dig der gør det??
Men du er måske noget specielt?

>Vær præcis. Du kaldte mig en løgner. Så vær venlig at aflevere lidt
>substans fremfor dine sædvanlige skældsord. Men du kan måske bare
>ikke ?

Det må være nok at give MsgID'er til nogle af dine indlæg?
(Og der er jo masser at tage af)

Volger