/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Sanyo batterier
Fra : skeptikeren


Dato : 24-09-10 10:06

For 1 år siden købte jeg 12 Sanyo genopladelige Ni-MH batterier i AA
størrelse med en kapacitet på 2500 mAh (model HR-3U 1.2 V) til blitz
og fotoGPS.
Det har været utroligt svært at holde dem opladet; det er som om de
står og strømmen siver ud af dem på meget kort tid.

Jeg har lige købt 2 sæt Panasonic på 2600 og 2100 mAh og håber de er
bedre = holder længere.

Jeg tror ikke det skyldes opladeren, da jeg har brugt 4 forskellige
med samme resultat.

Er min erfaring med Sanyo batterierne enestående? Er der nogen der vil
anbefale andre batterier, der kan holde strømmen?

mvh

sk

 
 
Hans Kjaergaard (24-09-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 24-09-10 10:25

On Fri, 24 Sep 2010 11:06:02 +0200, skeptikeren
<skeptikeren@privat.dk> wrote:

>Er min erfaring med Sanyo batterierne enestående? Er der nogen der vil
>anbefale andre batterier, der kan holde strømmen?

Jeg har gode erfaringer med GP og Varta.
Sanyo har dog ry for at være godt, men du har måske fået fat i en
kopiudgave ?

Men vær opmærksom på at selvafladningen stiger med temperaturen.
Jeg oplader derfor altid kun to batterier ad gangen (placeret i
laderen længst muligt fra hinanden) selvom laderen kan tage fire
batterier.
Så hvis man tager sine frisk opladede batterier ud af laderen godt
håndlune og placerer den i apperaturet og det så lægges i en taske
vedbliver batterierne med at være varme længe og tilsvarende med høj
selvafladning.

Husk også at det er dårligt at blande forskellige batterier (i
forbrugsgenstanden), både fabrikat og kapasitet.


/Hans

Allan (24-09-2010)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 24-09-10 10:52

Den 24-09-2010 11:24, Hans Kjaergaard skrev:
> On Fri, 24 Sep 2010 11:06:02 +0200, skeptikeren
> <skeptikeren@privat.dk> wrote:
>
>> Er min erfaring med Sanyo batterierne enestående? Er der nogen der vil
>> anbefale andre batterier, der kan holde strømmen?
>
> Jeg har gode erfaringer med GP og Varta.
> Sanyo har dog ry for at være godt, men du har måske fået fat i en
> kopiudgave ?
>
> Men vær opmærksom på at selvafladningen stiger med temperaturen.
> Jeg oplader derfor altid kun to batterier ad gangen (placeret i
> laderen længst muligt fra hinanden) selvom laderen kan tage fire
> batterier.
> Så hvis man tager sine frisk opladede batterier ud af laderen godt
> håndlune og placerer den i apperaturet og det så lægges i en taske
> vedbliver batterierne med at være varme længe og tilsvarende med høj
> selvafladning.
>
> Husk også at det er dårligt at blande forskellige batterier (i
> forbrugsgenstanden), både fabrikat og kapasitet.
>
>
> /Hans
Har du prøvet at lade dem i køleskabet?

Hans Kjaergaard (24-09-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 24-09-10 11:17

On Fri, 24 Sep 2010 11:51:38 +0200, Allan <afuttb@mail.dk> wrote:

>Har du prøvet at lade dem i køleskabet?
Nej, forlængerledningen kan ikke nå og snydeproppen passer ikke i
køleskabets lampefatning.

Men jeg lægger batterierne i køleskabet hvis jeg ikke udmildbart skal
bruge dem igen.


/Hans

Allan (24-09-2010)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 24-09-10 11:34

Den 24-09-2010 12:16, Hans Kjaergaard skrev:
> On Fri, 24 Sep 2010 11:51:38 +0200, Allan<afuttb@mail.dk> wrote:
>
>> Har du prøvet at lade dem i køleskabet?
> Nej, forlængerledningen kan ikke nå og snydeproppen passer ikke i
> køleskabets lampefatning.
>
Og lyset går ud, når døren lukkes, TiHi.


Jan Vestergaard (24-09-2010)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 24-09-10 11:59

"Allan" <afuttb@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Og lyset går ud, når døren lukkes, TiHi.

Har du prøvet at lukke dig inde i køleskabet for at checke ?

Jan



Bo Bjerre (24-09-2010)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 24-09-10 10:27

On 24-09-2010 11:06, skeptikeren wrote:
> For 1 år siden købte jeg 12 Sanyo genopladelige Ni-MH batterier i AA
> størrelse med en kapacitet på 2500 mAh (model HR-3U 1.2 V) til blitz
> og fotoGPS.
> Det har været utroligt svært at holde dem opladet; det er som om de
> står og strømmen siver ud af dem på meget kort tid.
>
> Jeg har lige købt 2 sæt Panasonic på 2600 og 2100 mAh og håber de er
> bedre = holder længere.
>
> Jeg tror ikke det skyldes opladeren, da jeg har brugt 4 forskellige
> med samme resultat.
>
> Er min erfaring med Sanyo batterierne enestående? Er der nogen der vil
> anbefale andre batterier, der kan holde strømmen?

Det er almindeligt kendt at NiMH batterier har en egenafladning på op
mod 25% pr måned, så det du oplever er helt normalt. Derfor er de bedst
egnede til apparater, der reelt bruger strøm, og som bliver brugt meget.
Flash, lommelygter, børnelegetøj etc. De er ikke egnede til dørklokker,
fjernbetjeninger etc.

Køb nogle at de nye typer NiMH, der f.x. kan hedde enelop, infinium
eller recyko+. De har en lidt lavere kapacitet, men selvafladningen er
MEGET lille, ofte omkring 10% pr år

Bo //

Benny Mortensen (24-09-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 24-09-10 16:53


"skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:rvpo961i4ti9vr0p589ll2tprvjbuudq5b@4ax.com...
> For 1 år siden købte jeg 12 Sanyo genopladelige Ni-MH batterier i AA
> størrelse med en kapacitet på 2500 mAh (model HR-3U 1.2 V) til blitz
> og fotoGPS.
> Det har været utroligt svært at holde dem opladet; det er som om de
> står og strømmen siver ud af dem på meget kort tid.
>
> Jeg har lige købt 2 sæt Panasonic på 2600 og 2100 mAh og håber de er
> bedre = holder længere.
>
> Jeg tror ikke det skyldes opladeren, da jeg har brugt 4 forskellige
> med samme resultat.
>
> Er min erfaring med Sanyo batterierne enestående? Er der nogen der vil
> anbefale andre batterier, der kan holde strømmen?
>
> mvh
>
> sk

Jeg har også 2 * 4 Sanyo, AA, 1800 MAh.... ( De er lidt ældre end dine )...
Og for at sige det pænt, jeg kan tage dem lige ud af laderen, og så kan de
ikke tænde kameraet... Der er i den forstand, masser af power i dem, men
spændingen er for lav... Så det er åbenbart normalt for dem, at de taber
lidt af spændingen, når de bliver ældre.... Men ellers er det helt normalt,
at de står og taber strømmen.... Man kan sige, Jo flere MAh de er på, jo
kortere tid, kan de tåle at ligge ubrugt... Det er i hvert fald min
erfaring... Men når bare de tages i brug, tidsnok, er de selvfølgelig en del
drøjere...

M.V.H....Benny..



/Peter (24-09-2010)
Kommentar
Fra : /Peter


Dato : 24-09-10 18:20

"skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:rvpo961i4ti9vr0p589ll2tprvjbuudq5b@4ax.com...
> For 1 år siden købte jeg 12 Sanyo genopladelige Ni-MH batterier i AA
> størrelse med en kapacitet på 2500 mAh (model HR-3U 1.2 V) til blitz
> og fotoGPS.
> Det har været utroligt svært at holde dem opladet; det er som om de
> står og strømmen siver ud af dem på meget kort tid.
>
> Jeg har lige købt 2 sæt Panasonic på 2600 og 2100 mAh og håber de er
> bedre = holder længere.
>
> Jeg tror ikke det skyldes opladeren, da jeg har brugt 4 forskellige
> med samme resultat.
>
> Er min erfaring med Sanyo batterierne enestående? Er der nogen der vil
> anbefale andre batterier, der kan holde strømmen?
>


Jeg har et sæt magen til og og de opfører fuldstændig ligesådan..og er
derfor kasseret, jeg stoler ikke på dem.
Mens mine billige VARPEXTECH 2500, 2700 har fungeret upåklageligt i
mere end 2 år,
hvor de er blevet opladet jævnligt !!



skeptikeren (24-09-2010)
Kommentar
Fra : skeptikeren


Dato : 24-09-10 19:44

On Fri, 24 Sep 2010 11:06:02 +0200, skeptikeren

Tak for input.

Jeg tager langt mod nord i nogle uger - Sanyo batterierne bliver
hjemme og de nye Panasonic infinio kommer med.

mvh

sk

Skovsgaard (29-09-2010)
Kommentar
Fra : Skovsgaard


Dato : 29-09-10 12:20

On 24 Sep., 20:43, skeptikeren <skeptike...@privat.dk> wrote:
> On Fri, 24 Sep 2010 11:06:02 +0200, skeptikeren
>
>  Tak for input.
>
> Jeg tager langt mod nord i nogle uger - Sanyo batterierne bliver
> hjemme og de nye Panasonic infinio kommer med.
>
> mvh
>
> sk

Kan kun anbefale at købe Eneloop batterier - de er så gode tikl at
holde på strømmen, at de sælges opladte. At de så er lidt lavere i
ydelsen betyder ikke det store, da den del de almindelige opladelige
batter hurtigt mister vel gør at de alligevel er på max ydelse.

Mvh
Søren

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste