Vil gerne hører eksperterne hvor vi står i nedenstående situation
I erhvervsmæssig sammenhæng kører virksomheden en konkurrence på
facebook, hvor der hver uge trækkes en vinder af et gavekort på 500kr.
Samme virksomhed udsender et ugentligt nyhedsbrev med tilbud og nye
konkurrencer til en liste af folk, som har accepteret at modtage dette
fra os - altså ikke udelukkende folk der har deltaget i nævnte konkurrence.
Problemet er at vores sekretær ved en fejl får udsendt en mail om at du
har vundet konkurrencen til en helt gruppe i stedet for kun til vinderen
- så alle i gruppen får en personlig stilet mail (navnet på modtageren
er flettet ind i mailen automatisk), hvor vi oplyser at man har vundet
den pågældende konkurrence.
Fejlen opdages umiddelbart efter og systemet stoppes, hvorefter der
udsendes en kort mail igen til de berørte, som tydeligt gør opmærksom på
der er sket en fejl og man altså ikke har vundet alligevel...
Om eftermiddagen samler vi alle mailadresserne fra alle de folk der har
reageret på dette (både dem som selvfølgelig er skuffede og sure over
ikke at have vundet alligevel og dem som helt ignorerer rettelsen og
bare skriver for at få præmien) - disse sender vi igen en mail hvor vi
forklarer hvad der er sket, henviser til offentliggørelsen af den
egentlige vinder (som i øvrigt blev trukket og offentliggjort FØR den
uheldige email blev sendt til folk)og igen beklager dybt...
Udover det selvfølgelig er dybt beklageligt og det er menneskeligt at
fejle osv, hvordan står vi så rent juridisk hvis nogen ikke stiller sig
tilfredse med vores undskyldning og insisterer på at modtage præmien?
Altså fanget bordet?
Og har det evt. nogen betydning om personen rent faktisk har deltaget i
den pågældende konkurrence eller ej?