SD tordner fremad
Fra : Martin Larsen

Dato : 15-09-10 12:14

Sverigedemokraterne er gået fra 6 til 7.5 % på en uge.
Med det momentum kan det godt blive til en jordskredssejr.

Og det på trods af at redeskider-satanisten Englebræk og en fætter
el-abbed har skrevet en lang kronik om dæmonisering af den politiske
debat i Svenska Dagblad - mon de har tænkt på Roald Als tegninger??

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-10 16:56

On Wed, 15 Sep 2010 13:14:28 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>el-abbed har skrevet en lang kronik om dæmonisering af den politiske
>debat i Svenska Dagblad - mon de har tænkt på Roald Als tegninger??

Politiken skriver idag, at næsten alle svenskere vil ikke spilde
stemme på SD som jo ikke kommer over spærregrænsen....

Håber Martin er den klogeste/bedst informerede og at Tøger ønsketænker
landsforrædderisk som så ofte

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-09-10 18:49

On 2010-09-15 17:55, Bo Warming wrote:

> [...]
> stemme på SD som jo ikke kommer over spærregrænsen....
>
> Håber Martin er den klogeste/bedst informerede og at Tøger ønsketænker

Selvfede Tøger er for arrogant til at konsultere de seneste
opinionsmålinger.
Men lige så glædeligt er det næsten at se at de røde også i Sverige er
utroværdige som regeringsduelige. Den nye røde udbytterklasse i
godhedsindustrien vil rigtige arbejdere ikke kendes ved.

Mvh
Martin

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 16-09-10 05:25

Den 15-09-2010 13:14, Martin Larsen skrev:
> [...]
> el-abbed har skrevet en lang kronik om dæmonisering af den politiske
> debat i Svenska Dagblad - mon de har tænkt på Roald Als tegninger??

Herligt.. så skal Sverige også trækkes med et parti uden talenter
overhovedet.
DF har 2 interessante holdninger: skepsis overfor masseindvandring og
skepsis overfor EU's politiske føderation.
Derudover gør partiet efter min mening mere skade end gavn.
Indvandringen er vist øget i de sidste 9 år og EU har mere indflydelse
end for 9 år siden, men selfølgelig, UDEN DF havde det været MEGET værre
(sarkasme anvendt).
På den anden side kunne den svenske elite have godt af en vækning, men
jeg fornemmer nu at SD i Sveriges rigsdag får samme tur som
Fremskridtspartiet fik herhjemme i sin tid (ganske berettiget iøvrigt..
det eneste partiets medlemmer var enige om, var at være uenige med alt
og alle).
Men lad os nu se.. kan være at det er begyndelsen på enden af
"folkhemmet sverige".

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-09-10 11:46

On 2010-09-16 06:24, Claus E. Petersen wrote:

> [...]
> skepsis overfor EU's politiske føderation.
> Derudover gør partiet efter min mening mere skade end gavn.

Hm

> Indvandringen er vist øget i de sidste 9 år og EU har mere indflydelse
> end for 9 år siden, men selfølgelig, UDEN DF havde det været MEGET værre
> (sarkasme anvendt).

Det er da ganske givet.
I DK ville ingen politiker i dag (undtagen de største sinker) kunne føre
sig frem med flovser om kulturberigelse. Men se den svenske Mona Sahlin...

Mvh
Martin

Fra : \"@'

Dato : 16-09-10 15:31

De er skøre de svenskere
frit efter /Obelix/

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-10 21:20

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>sig frem med flovser om kulturberigelse. Men se den svenske Mona Sahlin...

18,6% af svenskerne er indvandrere, i DK kun 9,8% ifl Politiken denne
uge.

Sahlin kan ikke undvære de stemmer

Fra : \"@'

Dato : 16-09-10 15:16

On Thu, 16 Sep 2010 06:24:38 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@REMOVEyahoo.com> wrote:

> [...]
>skepsis overfor EU's politiske føderation.
>Derudover gør partiet efter min mening mere skade end gavn.

det har du sikkert helt ret i da ca. 80% af DF's politik er lig
Socialdemokraternes

de sidste 20% må jo så omfatte de to ting du omtaler

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 16-09-10 19:32

Den 16-09-2010 16:16, "@' skrev:

> det har du sikkert helt ret i da ca. 80% af DF's politik er lig
> Socialdemokraternes
>

> de sidste 20% må jo så omfatte de to ting du omtaler

Gid det var så vel.. DF har i dag kun symbolsk indflydelse på danmarks
politik, men det gælder så også regeringen, uanset farve(r) nu eller
efter valget.
Er der noget så fedt som at konstant kunne henholde sig til at det ene
eller andet politiske tiltag er "funderet på Danmarks medlemsskab af EU"
og at "Danmark har ratificeret traktaten".
Herligt.. gid vi kunne skride ud af det overstatslige og indgå i et EØS
samarbejde, hvor det udelukkende er handel der binder os til de andre EU
lande.

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-10 21:22

On Thu, 16 Sep 2010 16:16:05 +0200, "\"@'" <1@iindnaavalid.invavvlid>
wrote:

>det har du sikkert helt ret i da ca. 80% af DF's politik er lig
>Socialdemokraternes
>

>de sidste 20% må jo så omfatte de to ting du omtaler

INdvandringesemner er langt vigtigere end S-ligheder om økonomi og
socialpolitik

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-10 21:17

> [...]

>jeg fornemmer nu at SD i Sveriges rigsdag får samme tur som
>Fremskridtspartiet fik herhjemme i sin tid (ganske berettiget iøvrigt..

Der var ingen berettigelse i at FRP tiedes ihjel af medierne

Fordi DK har krav om underskriftindsamling var vort land dengang
mindre demokratisk end Sverige - Pia har uret i at SD er værre ramt

Hun har altid været forkælet af mikrofonholderne - de ku ikke matche
Glistrup men hun er nem. Godt hun har Camre, Espersen og præstefætrene
på sit hold.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 17-09-10 00:39

Den 16-09-2010 22:17, Bo Warming skrev:

> [...]
>
> Hun har altid været forkælet af mikrofonholderne - de ku ikke matche
> Glistrup men hun er nem. Godt hun har Camre, Espersen og præstefætrene

Partiet var baseret på en advokat der stolt annoncerede at hvis man var
smart nok kunne man slippe for at betale skat = lade alle de andre
betale lidt mere.
M.a.o. en dagsorden sat på det laveste asociale blus.
At partiet overhovedet kom ind var lidt af en overraskelse, ikke mindst
for stifterne.
Gud ske tak og lov er partiet nu henvist til en støvet tilværelse blandt
gamle koryfæer som Retsforbundet, Centrum Demokraterne og alle de andre
politiske døgnfluer uden substans.

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-09-10 01:25

On 2010-09-17 01:39, Claus E. Petersen wrote:

> [...]
> Gud ske tak og lov er partiet nu henvist til en støvet tilværelse blandt
> gamle koryfæer som Retsforbundet, Centrum Demokraterne og alle de andre

Snøvlevrøvlesnøvl.

Fremskridtspartiet lever i bedste velgående i Norge. I DK var partiet i
for høj grad bundet til den sære forgudede snegl Glistrup, og det blev
både dets styrke og svaghed.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-10 03:50

On Fri, 17 Sep 2010 02:24:52 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Snøvlevrøvlesnøvl.
>
>Fremskridtspartiet lever i bedste velgående i Norge. I DK var partiet i
>for høj grad bundet til den sære forgudede snegl Glistrup, og det blev
>både dets styrke og svaghed.

Om natten er min have fuld af snegle uden hus som det er irriterende
at træde i
Jeg ser ingen lighed med Glistrup

Hvad mener du han gjorde galt, helt præcist?
- han var ide-iværksætter/filosof og skribent til lovforslag der er
blevet kopieret af andre partier fordi han havde ret.

Helveg Petersen indrømmede at man forøgede gælden for IKKE at være som
Glistrup - så "sneglen" tydeliggjorde politikerdårskab

Hvis vi er nogen der "forguder" ham, så har det at gøre med at han var
extraordinært inspirerende
Jeg ser ingen altere el lign - kun berettiget respekt for ideer, bold
ej mand

Han er som sin åndsfælle Nietzsche ophavsmand til sæt af ideer, der
ligner isme,
Uden Glistrup ville DK være mere som Sverige - altså uden debat om
Islam

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-09-10 11:37

On 2010-09-18 04:50, Bo Warming wrote:

> Om natten er min have fuld af snegle uden hus som det er irriterende
> at træde i
> Jeg ser ingen lighed med Glistrup
>
> Hvad mener du han gjorde galt, helt præcist?

Du kan fx tænke på hans sangkunst. Men du er måske også selv tonedøv?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-10 03:41

On Fri, 17 Sep 2010 01:39:06 +0200, "Claus E. Petersen"
> [...]

>Gud ske tak og lov er partiet nu henvist til en støvet tilværelse blandt
>gamle koryfæer som Retsforbundet, Centrum Demokraterne og alle de andre

Glistrups såen tvivl om skattevæsenets intelligens var fremragende og
han anbefalede ikke til asocial adfærd

Han skabte DF, indirekte, og opnåede praktiske gode love og satte
ideer igang

Siden GRundtvig har ingen enkelt dansker gjort så meget gavn

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-09-10 12:43

Claus E. Petersen <snurrberget@REMOVEyahoo.com> skrev i meddelelsen
4c92aa9b$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Partiet var baseret på en advokat der stolt annoncerede at hvis man
> var smart nok kunne man slippe for at betale skat = lade alle de andre
> betale lidt mere.

Nej. Det var ikke Glistrups pointe.

> M.a.o. en dagsorden sat på det laveste asociale blus.

Du er historieløs, eller kører bare på automatpilot.

> Gud ske tak og lov er partiet nu henvist til en støvet tilværelse
> blandt gamle koryfæer som Retsforbundet, Centrum Demokraterne og alle
> de andre politiske døgnfluer uden substans.

Både Fremskridstpartiet og Retsforbundet har (havde) fornuftige tanker.
Desværre er tiden for fornuftige tanker ikke oprundet endnu, selvom Liberal
Alliance forsøger at holde fanen højt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.