Xena news og outlook 2007 æøå problemmer
Fra : Jørgen L.

Dato : 21-09-10 10:50

Hej alle.

Jeg bruger Xena news da det er for mig den der ligner Outlook express
mest i brugerfladen.

Ikke at det skal være dette program fremover, men har da kigget på
andre programmer men kan ikke lige foligs med dem.

Når men jeg har dette problem at ca. ½ delen af beskederne mangler æøå,
eller skriver underlige tegn i stedet.

Jeg har samme problem i outlook 2007.

Jeg kører win 7 oprindelig us version hvor der er kørt en dansk
sprogpakke på.

Hold da op jeg troede aldrig jeg ville sige det, men hvor jeg savner
outlook ekspress

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

--
Hilsen Jørgen

Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-10 14:41

?Jørgen L. wrote:
> [...]
> sprogpakke på.
>
> Hold da op jeg troede aldrig jeg ville sige det, men hvor jeg

Hov, gider du linke til dette program?

Henning

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-09-10 15:32

http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-09-10 15:41

Ivan V. Klattrup wrote:

> http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

Tak

--
Hilsen Jørgen

Fra : Henning Lund

Dato : 21-09-10 17:35

Ivan V. Klattrup wrote:

> http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

Tank ju

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-09-10 15:13

Jørgen L. wrote:
> [...]
> sprogpakke på.
>
> Hold da op jeg troede aldrig jeg ville sige det, men hvor jeg savner

Hvilke indlæg mangler æøå?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-09-10 15:39

Erik Olsen wrote:

> Hvilke indlæg mangler æøå?

Hej Erik

Denne er uden æøå fra den denne gruppe d. 08.08.10

Hilsen jørgen

From: "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com>
Subject: Bxvl med Mozillas Thunderbird's hendtering af nyhedsserveren
'news.eternal-september.org'
Date: Sun, 8 Aug 2010 13:21:26 +0200

Hej NG,

Jeg ved ikke, om det er den helt rigtige gruppe, jeg henvender mig til,
apropos http://usenet.dk/fundats/dk.forbruger.txt , men ...

Mit problem er, at jeg ikke kan fe adgang til nyhedsserveren
'news.eternal-september.org' i Mozillas Thunderbird

Eller rettere sagt:
Jeg kan godt fe adgang til den uden password, men ikke med password.

Problemet her er se blot, at man ikke kan fe adgang til sfrlig mange
nyhedsgrupper ...

Ingen problemer med dette i Outlook Express (Problemet er se her, at den
fx. ikke kan hendtere det russiske alfabet).

Se problemet me - med andre ord - udelukkende vfre noget angeende
Thunderbird-programmet.

---

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-09-10 15:43

Jørgen L. wrote:

> Denne er uden æøå fra den denne gruppe d. 08.08.10

Lad være at citere hele indlæg, det kan jeg ikke bruge til noget. Hvis
det er nyhedsgruppeindlæg, så find og anfør message-ID.

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-09-10 23:16

Erik Olsen wrote:

> Lad være at citere hele indlæg, det kan jeg ikke bruge til noget.
> Hvis det er nyhedsgruppeindlæg, så find og anfør message-ID.

Jeg forsægte at finde message-id men ved ikke hvordan det gøres her i
Xana
selve indlægget var fra denne nyhedsgruppe fra d. 8 august og som der
står i citatet er message-id 4c5e9334$0$279$14726298@news.sunsite.dk
kan du bruge dette til noget ?

På forhånd tak.
--
Hilsen Jørgen

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-09-10 07:46

Jørgen L. wrote:

> [...]
> Xana
> selve indlægget var fra denne nyhedsgruppe fra d. 8 august og som der

Jeg kan ikke hente pågældende indlæg.

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-09-10 00:19

Erik Olsen wrote:

> Lad være at citere hele indlæg, det kan jeg ikke bruge til noget.
> Hvis det er nyhedsgruppeindlæg, så find og anfør message-ID.

Jeg har fundet en løsning, jeg skulle ind under account propperties og
sætte den op til vesteuropæisk.

Tak for hjælpen

Hilsen Jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-09-10 15:46

Jørgen L. skrev:

>Denne er uden æøå fra den denne gruppe d. 08.08.10

Jeg kan ikke genskabe problemet, men kører heller ikke med win 7

evt kan du prøve at opdatere xananews til version 1.19.1.269, det gøres
ved at hente "Binary download" fra http://xananews.techtips.com.br/ ,
udpakke zip-filen og kopiere NewsReader3.exe over i den mappe hvor din
xananews ligger nu (det gøres selvfølgelig med xananews lukket)