iOS 4 vs. Android 2.2
Fra : Ukendt

Dato : 17-09-10 10:04

Til dem, det måtte interessere:

http://www.computerworld.dk/art/101195?page=1

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-09-10 14:30

Frodo Nifinger skrev:
> Til dem, det måtte interessere:
>
> http://www.computerworld.dk/art/101195?page=1
>
> Mvh

Den kender vi da, nifinger. Og vi ved også at du forbinder
ihpone med sex (er vibratoren så virkeligt god)

Prøv at lave en søgning på nettet på en sammenligning, og du vil få
varierende bias.

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-10 17:00

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Den kender vi da, nifinger. Og vi ved også at du forbinder
> ihpone med sex (er vibratoren så virkeligt god)
>
> Prøv at lave en søgning på nettet på en sammenligning, og du vil få
> varierende bias.

Nu gik denne test specifikt på erhvervskunder, og her er iOS4 altså bedre
til at dække deres behov end Froyo.
Der er ikke alle virksomheder, der elsker åbne standarder. derfor måtte
denne test også have visse folks interesse herinde, da jeg har registeret
flere erhvervsfolk, der frekventerer gruppen.

Hvis du gerne vil høre lidt nyt om iPhone 4, så kan jeg fortælle, at Apple
har rettet antenneproblemet og det i dyb stilhed
Lige da telefonen blev lanceret i butikkerne var jeg inde hos Telia og se
den.
Det første jeg gjorde ved den var at sætte min pegefinger på samlingen
mellem de to antenner. Rigtigt nok - som på kommando dalede signalet
kraftigt.
Nu har jeg fået min egen for knap en uge siden. Den kan jeg ikke provokere
til at tabe så meget som en streg ved at gøre det samme.
Apple har coatet antennen på en eller anden snedig måde.

Hvis du vil høre noget dårligt om iPhone 4, ja så købte jeg en nu bæltetaske
til den, da min gamle Marware bælte-clip-on opgav ævred to dage før min nye
telefon ankom.
Det duer bare ikke. Den nye taske har magnetlukning, og det påvirker
iPhonen. Ringer telefonen, når den er i bæltetasken, risikerer jeg, at den
smider røret på, når jeg tager telefonen op af tasken.
Øv, Jeg må ud og finde en anden taske.
iPhone 4 er heller ikke ret god at holde på. Den gamle iPhone gled lige op i
hånden, når man samlede den op. Den nye er for firkantet. Lige så lækker den
ser ud, lige så upraktisk er formen.
Appel har stadig ikke opfundet en ledning til headsættet, der ikke vikler
sig til en gordisk knude i lommen

Vil du høre noget godt om iPhonen?
Skærmen er så skarp og så kontrastrig, at jeg uden problemer kan læse
teksterne på Tv2 Beep og TV2 News apps'ene, hvad jeg havde ualmindeligt
svært ved med 3g'eren (mine øjne er ikke, hvad de har været)
Scanlife virker fuldstændigt forrygende i iPhone4, og jeg har fået en 4x
lup, spejl og kraftig lommelygte med App'en "Mirror 3 in 1"
Vil du høre noget endnu bedre om iPhone4?
Ipoddelen er en bedre MP3afspiller, end jeg nogensinde har hørt tidligere.
Den spiller tordenhøjt og ubesværet. Den blir svær at slå. Meget bedre end
3G'eren.
Kameradelen er forrygende, specielt HDvideo fungerer supergodt.Jeg skød en
video på 15 minutter - 2½ min spilletid, brugte 10 minutter på redigering i
iMovie. For fire timer siden viste jeg videoen til den ansvarlige i Team
Ejendomme i Syddjurs kommune (jeg klagede over, at naboskolen er ved at
opbygge en 2½ meter høj affaldsmur ind til min baghave) og 2 minutter efter,
var han ved at rive skolen rundt på gulvet.
Det er da et kvalitetsstempel, der vil noget.
Headsættet er blevet meget bedre end hos 3G og har fået volumenregulerering
på ledningen.
Det nye Multitaskingsystem betyder, at spil og programmer ikke længere skal
loade, når de først en gang er startet. De er klar øjeblikkeligt.
En gang imellem bør man dog lige gå ind og lukke nogle af de programmer, man
bruger sjældnest, for de bruger en lille smule ram på telefonen.
Jeg fandt ud af, at jeg havde lidt mere end 25 åbne programmer kørende på
min, da jeg kørte App'en Free Memory. Ikke at jeg havde bemærket nogen
nedgang i performance, men mens jeg lukkede programmerne helt, kunne jeg
sidde og se, at jeg befriede ca 150 Mb ram, så man bør lige skænke det en
tanke i ny og næ. Med over 60 Apps på telefonen kan man hurtigt få allokeret
en del ram over i tomgangsApps.
Men måden den multitasker på, fungerer rigtigt godt.

Jeg var i København her mandag og tirsdag på hallederkursus med DGI. Jeg gik
sammen med idrætskonsulenten fra Norddjurs kommune, og han havde en HTC
Desire. Vi gik begge og knipsede løs og filmede og snakkede i telefon i et
væk ( Jeg havde et kæmpe arangement tirsdag aften direkte fra færgen med min
forening, Kolindsunds Venner) Så røret nærmest glødede konstant. Til
aftensmaden sad vi på en kinøjserrestaurant ved søerne, og der sad jeg og
fandt ting frem på nettet i en diskussion og viste videoer frem. Her spurgte
Tommy (Konsulenten) så, hvordan i alverden jeg stadig havde strøm på
mobilen. Han var gået kold næsten 2 timer forinden. Hvortil jeg tørt
svarede,:j"eg har stadig 60% kapacitet tilbage "
iP4 har 40% større kapacitet end 3G. Jeg hjalp ham så med at trimme hans
Desire lidt, så den holder længere. Men stadigvæk - Det var så overlegent!

Ellers er iPhone 4 bare mere af det samme som 3G'eren. Bare hurtigere og
mere smidig og skarpere og kønnere.
Men altså knap så nem at holde på. Og bæltetasker med magnetlukning er noget
pis.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-09-10 19:15

Frodo Nifinger skrev:

-slettet en lang skamrosning-

Er det ikke rart at kunne overbevise sig selv om at
man ikke har smidt pengene ud på det rigtige ? ...tada...

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-10 21:08

> Frodo Nifinger skrev:
>
> -slettet en lang skamrosning-
>
> Er det ikke rart at kunne overbevise sig selv om at
> man ikke har smidt pengene ud på det rigtige ? ...tada...

Du fik kun historien pga dit mavesure indlæg.
Syntes du trængte til det

Hvad er der egentlig galt?
Spiller din Desire ikke helt, som den skal?
Kan du ikke finde andet at bruge den til end samtale, SMS og småspil?

Min Iphone er for mig, hvad en Swiss Army Knife er for en soldat og en
Leatherman er for en US. Ranger
- Uundværligt multi-værktøj og i brug næsten konstant.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-09-10 06:40

Frodo Nifinger skrev:

> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Du fik kun historien pga dit mavesure indlæg.
> Syntes du trængte til det

Synes egentlig ikke at det var mavesurt, men derimod lidt morsomt. At du
synes andet hænger måske sammen med, at det ikke er sjovt at blive leet af

> Hvad er der egentlig galt?
> Spiller din Desire ikke helt, som den skal?
> Kan du ikke finde andet at bruge den til end samtale, SMS og småspil?

Den funger så fint, at jeg ikke har behov for at prøve at overbevise andre

> Min Iphone er for mig, hvad en Swiss Army Knife er for en soldat og en
> Leatherman er for en US. Ranger
> - Uundværligt multi-værktøj og i brug næsten konstant.
>
> Mvh

Holdt så meget af den, sov med den om natten.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-10 11:33

> Holdt så meget af den, sov med den om natten.

Haha, ja, det er ikke engang løgn.
Vækkeuret Sleep Cycle fordrer, at man lægger sin iPhone under lagnet ved
hovedpuden
Så ja, det gør jeg faktisk

Åbent spørgsmål:
Hvis A har købt en telefon, der er 566 kr dyrere end B, men bruger den hver
dag til alt muligt og stadig efter mere end et år glad viser den frem og
fortæller andre om nye muligheder og apps, han har opdaget, hvor B båre hår
en rægti go telefon, hvem har så valgt rigtigst?
Mr A, "Glad i låget - æblenyder" eller B, "Håm deer A er towle, bruer ållt
for manne pæng år ær blywm hjernewasket a det der stoure suspækt ævlefirma.
Min telefon ka stadig SMS' år ring, år gå o æ internet, år spill, sjelom æ
farver er blywn lidt lidt fesen o æ display etter et åe - Ja facebook virke
oss år twitter?"

Hvem har fået mest værdi for pengene?
Ham mærkevaretossen eller ham, den sindige, der "nøjes"?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

PS: I fald du ikke har opdaget det, så driller jeg bare

For du af alle fremstæder så fortrydelig, som en 12 årig dreng, der lige har
købt en ispind og så opdager, at han ku ha fået en kæmpe softice for de
samme penge 20 meter længere nede af gaden. Der er ikke noget som
irritation, der kan suge smagen ud af selv en god is.

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-09-10 13:06

Frodo Nifinger skrev:

> [...]
> - Ja facebook virke oss år twitter?"
>
> Hvem har fået mest værdi for pengene?
> Ham mærkevaretossen eller ham, den sindige, der "nøjes"?

Nogle lever for deres gadgets, andre med dem.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-10 16:44

> Nogle lever for deres gadgets, andre med dem.

Lever med og lever med.

Det er da dig, der surmuler.

Vi andre - iPhonebrugerne, er bare glade.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-09-10 19:27

Frodo Nifinger skrev:

> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Lever med og lever med.
>
> Det er da dig, der surmuler.

Jeg surmuler da ikke - jeg nægter blot at optræde som mærkeludder

> Vi andre - iPhonebrugerne, er bare glade.

Goddaw do - du forbinder en gadget med sex........
andre har et liv.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-09-10 18:18

> Jeg surmuler da ikke - jeg nægter blot at optræde som mærkeludder

> Goddaw do - du forbinder en gadget med sex........
> andre har et liv.

Nu rammer jeg ikke selv lige det segment, men ellers.

http://www.bt.dk/digital/iphone-ejere-har-mere-sex

http://www.business.dk/tech-mobil/mere-sex-til-iphone-folket

http://beep.tv2.dk/entry.php/id-379699.html

http://i.pol.dk/tjek/digitalt/1027295/iphone-4-er-fyldt-med-foelelser-sex-og-tricks/

Der er noget om snakken - rent statistisk

Det har endda været helt oppe og vende i et androidforum med grafer og det
hele:

http://i.pol.dk/tjek/digitalt/1027295/iphone-4-er-fyldt-med-foelelser-sex-og-tricks/

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-09-10 19:23

Frodo Nifinger skrev:
> [...]
>
> Der er noget om snakken - rent statistisk
>
> Det har endda været helt oppe og vende i et androidforum med grafer og det

At du gider.........