Binær filer
Fra : Erik Bøggild

Dato : 15-09-10 07:56

Fra : Ole C

Dato : 15-09-10 08:25

Fra : Erik Bøggild

Dato : 15-09-10 08:41

Fra : Ole C

Dato : 15-09-10 09:55

Erik Bøggild skrev blandt andet:

> Hvor skal søge!!

Hvad er der helt præcis du spørger om?

--
vh
Ole C

Fra : Erik Bøggild

Dato : 15-09-10 11:52

Noget der virker f.eks sammen med grabit.

Vh. Erik

Fra : Ole C

Dato : 15-09-10 13:07

Erik Bøggild skrev blandt andet:

> Noget der virker f.eks sammen med grabit.

Det gør formentlig en hvilken som helst newsserver.
Så nu skal du bare finde en newsserver der også har binære filer, da jeg
gætter på at det er det dine kortfattede beskeder går ud på.
Du har fået et hint i et andet indlæg - så jeg vil anbefale lidt søgning på
Google.

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-09-10 09:59

Erik Bøggild skrev:

>Er de helt væk

Nej (formoder det er binære nyhedsgrupper du spørger til)

men der er stort set ingen gratis newsservere der fører binære grupper, så
hop over på en betalingsserver hvis du vil have de grupper.

Fra : cykelsmeden

Dato : 15-09-10 13:51

Den 15-09-2010 10:58, Ivan V. Klattrup skrev:

> Nej (formoder det er binære nyhedsgrupper du spørger til)
>
> men der er stort set ingen gratis newsservere der fører binære grupper,
> så hop over på en betalingsserver hvis du vil have de grupper.

Behovet dækkes vist bedre af tjenester som Dropbox.

finn

Fra : Ole C

Dato : 15-09-10 14:22

cykelsmeden skrev blandt andet:

> Behovet dækkes vist bedre af tjenester som Dropbox.

Arh - nu er du vist lidt fantasiløs...

--
vh
Ole C

Fra : cykelsmeden

Dato : 15-09-10 15:23

Den 15-09-2010 15:21, Ole C skrev:

> Arh - nu er du vist lidt fantasiløs...

ok, belær mig
Jeg har aldrig brugt de binære grupper til noget, men har forstået
således at de var beregnede til at udveksle [større] binære filer
hensigtsmæssigt. - Den forståelse kan sagtens være forkert?

finn

Fra : Max

Dato : 15-09-10 16:05

Hej Finn

> Jeg har aldrig brugt de binære grupper til noget, men har forstået
> således at de var beregnede til at udveksle [større] binære filer
> hensigtsmæssigt. - Den forståelse kan sagtens være forkert?

De binære grupper har vel altid mest været brugt til udbredelse
af materiale der er beskyttet af ophavsret som man så omgår.
Det drejer sig mest om musik og porno.

Skal man dele filer med andre og ikke behøver at gøre det
anonym og lyssky, ja så findes der mange andre og bedre
muligheder på nettet (som du også selv nævner).

Max

Fra : Ole C

Dato : 15-09-10 16:49

> [...]

> således at de var beregnede til at udveksle [større] binære filer
> hensigtsmæssigt. - Den forståelse kan sagtens være forkert?

Det er typisk grupper hvor man umiddelbart kan hente (mere eller mindre
lovligt) materiale.
Dropbox forudsætter så vidt jeg forstår en forudgående aftale mellem
parterne.

--
vh
Ole C

Fra : cykelsmeden

Dato : 15-09-10 18:29

Den 15-09-2010 17:48, Ole C skrev:
> Det er typisk grupper hvor man umiddelbart kan hente (mere eller mindre
> lovligt) materiale.
> Dropbox forudsætter så vidt jeg forstår en forudgående aftale mellem
> parterne.

rigtigt, enten en mappe delt mellem brugere eller en sendt henvisning.
- til gengæld ekstremt effektivt.

jeg var så af den fejlagtige opfattelse, at man også på binære grupper
måtte have en form for henvisning. Mine korte glimt i disse, så i hvert
tilfælde noget "indforståede" ud

tak for info!

finn

Fra : Erik Bøggild

Dato : 15-09-10 21:21

Tak for svarene, vil arbejde lidt videre med info.

/Erik