Netexpress og bredbånd og pro@cess forskel~
Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 07-08-01 12:07

Hej.
Er der en der venligst kan forklare mig hvad forskellen er på netexpress og
bredbånd og pro@cess fra tele-dk ?
Gerne detaljeret (skåret ud i pap), da jeg har lidt svært ved at finde ud af
hvad jeg skal have ....

Jeg forventer at skulle have en 1024/256 løsning,eller 512/512 hvis det er
muligt ,og skal primært bruge den til spille (hoste) spil,og
vil derfor også forvente at få en forbindelse med en god ping .

På forhånd tak !

Mvh.
K.

Fra : 007½

Dato : 07-08-01 18:53

Ganske kort sagt er de grundlæggende forskelle således:

NetExpress ADSL: En ADSL-løsning; blot Internetadgang
Bredbånd|ADSL: Samme som ovenstående men inkl. telefonabonnement for at
spare penge
Pro@ccess: En ADSL-løsning med flere specielle hastighedsløsninger og
muligheder (mest beregnet til erhverv se
http://www.zillion.dk/produkter/access/proaccess/

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 07-08-01 19:17

> Pro@ccess: En ADSL-løsning med flere specielle hastighedsløsninger og
> muligheder (mest beregnet til erhverv se
> http://www.zillion.dk/produkter/access/proaccess/

TAK for svaret .

Er der noget med at man med pro@cess ikke kan forvente at have en god ping
..?
Det mener jeg at jeg har læst om pro@ccess isdn engang ,fordi det er en
erhvervs løsning ,
og derfor er hurtige access tider ikke prioteret særligt højt ....eller har
jeg misforstået det ?

Hvad med det udstyr man får på de 3 forskellige produkter ,er det
forskelligt ?
Hvis ja ,hvad får man egentlig på alle 3 ?

Mvh.
k.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-08-01 19:37

> Er der noget med at man med pro@cess ikke kan forvente at have en god
ping

Nej

> Hvad med det udstyr man får på de 3 forskellige produkter ,er det
> forskelligt ?

Ja

> Hvis ja ,hvad får man egentlig på alle 3 ?

Modem fra Siemens eller Ericsson
NE: Speedstream 2601 router
P@: Speedstream 5711 eller 5781 router
BB: Router ikke nødvendig

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 07-08-01 20:54

Tak igen !
Nu bliver jeg nok nødt til at spørge :
Hvad synes i jeg bør vælge ?
Jeg forventer at få en forbindelse med god ping og den båndbredde jeg
bestiller til råddighed .
Som nævnt tidligere er det primært hosting af spil jeg vil bruge min
forbindelse til ..
Jeg regner med at jeg skal bestille imorgen ,og lige nu ved jeg ikke rigtig
hvad jeg skal satse på ..
Jeg vil ikke så gerne opdage at jeg har afskåret mig selv for muligheder
,jeg kunne ha' haft hvis jeg havde valgt anderledes.

Tillægs-spørgsmål : Kan der være forskel på kvaliteten af min adsl-linie
afhængigt om jeg beholder isdn ,eller konverterer tilbage til analog ?

Fra : 007½

Dato : 07-08-01 21:09

> Tak igen !
> Nu bliver jeg nok nødt til at spørge :
> Hvad synes i jeg bør vælge ?

Bredbånd|ADSL, hvis du ønsker at samle telefoni og internet i ét abonnement,
her får 2 IP-adresser, mens du på NetExpress ADSL får router, men denne
løsning er uden telefoni. Det kommer an på dit behov.

> [...]
> Jeg vil ikke så gerne opdage at jeg har afskåret mig selv for muligheder
> ,jeg kunne ha' haft hvis jeg havde valgt anderledes.

Det er rigtigt. Prøv at undersøge mulighederne og detaljerne for
produkterne. Pro@ccess på www.zillion.dk, Bredbånd|ADSL på www.tele.dk og
NetExpress ADSL på www.opasia.dk under Internetprodukter.

> Tillægs-spørgsmål : Kan der være forskel på kvaliteten af min adsl-linie
> afhængigt om jeg beholder isdn ,eller konverterer tilbage til analog ?

Jeg har hørt nogle snakke om "støj" (ikke i analog forstand) hvis man
samtidig har ISDN-linie, men mange kører aldeles fint med ISDN og ADSL, (du
får blot et ISDN-skillefilter istedet for et analogt)

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 07-08-01 21:20

> [...]
> her får 2 IP-adresser, mens du på NetExpress ADSL får router, men denne
> løsning er uden telefoni. Det kommer an på dit behov.

Kan jeg få fast ip adresse på nogle af produkterne ? Hvilke ?
Kan jeg lukke min fasnet telefon ,hvis jeg vælger netexpress eller pro@cess
?

Tak ..

Fra : *Xray

Dato : 08-08-01 00:37

> Kan jeg få fast ip adresse på nogle af produkterne ? Hvilke ?

Bredbånd | ADSL

> Kan jeg lukke min fasnet telefon ,hvis jeg vælger netexpress eller
pro@cess
> ?

Nej, i hvert fald ikke før du foretager bestilling. TDC kræver nemlig
tlf.abb - selvom det, højst sandsynligt (der er mange meninger om dette),
er stik imod en påtale fra konkurrencestyrelsen.

Om du kan opsige tlf.abb bagefter ved jeg ikke.

*Xray

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-08-01 03:44

Wed, 8 Aug 2001 01:36:48 +0200, skrev "*Xray"
<mrsmooth@nospam.privat.dk>:

>Nej, i hvert fald ikke før du foretager bestilling. TDC kræver nemlig
>tlf.abb - selvom det, højst sandsynligt (der er mange meninger om dette),
>er stik imod en påtale fra konkurrencestyrelsen.

Hvorfor skulle det være det?

Hos Orange skal du da også have fastnettelefonabonnement for at
kunne få deres ADSLløsning.

Men det er selvfølgelig altid TDC, der er de onde.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : *Xray

Dato : 08-08-01 07:51

> [...]

> kunne få deres ADSLløsning.
>
> Men det er selvfølgelig altid TDC, der er de onde.

Jeg er overhovedet ikke TDC-hader, tværtimod. Mener bare jeg har hørt om en
fax fra Konkurrencestyrelsen der skulle forbyde TDC at kræve tlf.abb, men
emnet har vist været opppe at vende et par gange eller 10.

Ved Mobilix er det jo heller ikke helt det samme - her _skal_ du jo ikke
nødvendigvis have tlf.abb. hos Orange for overhovedet at kunne få ADSL, det
er bare en del af pakken du køber. Det er sådan set ligemeget om du
overhovedet har en fastnettelefon og abb. før du bestiller det. Sådan er det
vist ikke ved TDC.

*Xray

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-08-01 21:04

Wed, 8 Aug 2001 08:50:43 +0200, skrev "*Xray"
<mrsmooth@nospam.privat.dk>:

> Ved Mobilix er det jo heller ikke helt det samme - her _skal_ du jo ikke
>nødvendigvis have tlf.abb. hos Orange for overhovedet at kunne få ADSL, det
>er bare en del af pakken du køber.

Det skal du heller ikke hos TDC, men du skal oprette et.

> Det er sådan set ligemeget om du
>overhovedet har en fastnettelefon og abb. før du bestiller det. Sådan er det
>vist ikke ved TDC.

Det er også en del af pakken i den løsning, der hedder bredbånd.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Kasper Christensen \~

Dato : 08-08-01 12:21

"*Xray" <mrsmooth@nospam.privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Kenneth Frederiksen" <ksf@co-NOSPAM-ol.dk> skrev i en meddelelse

> Bredbånd | ADSL

Det skal siget at på bredbånd virker kun et tlfstik i huset bagefter med
mindre man bestiller en total installation til 995,-

> pro@cess

Nej, hvis du lukker din tlf ophører dit internet også.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-08-01 14:34

"Kasper Christensen (Ferielyst.dk)" <kasper@ferielyst.dk> skrev i en
meddelelse news:3b712126$0$3241$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Det skal siget at på bredbånd virker kun et tlfstik i huset bagefter med
> mindre man bestiller en total installation til 995,-

Godt i gang-installationen eller en skruetrækker og lidt snilde kan også
gøre det

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 07-08-01 21:59

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b703542$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Modem fra Siemens eller Ericsson
> NE: Speedstream 2601 router
> P@: Speedstream 5711 eller 5781 router
> BB: Router ikke nødvendig

Der sendes ikke mere 5711 router ud, kun 5781 til ny kunder.

Mvh. Rasmus Jensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet Zillion