Hastighed på iPhone 3G vs 3GS
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 10-09-10 17:06

Hejsa

Hvor stor er hastighedsforskellen på en iPhone 3G vs en 3GS - altså vil man
mærkbart kunne mærke forskel f.eks. i forhold til at skulle ind i menuer
(beskeder, kontakter, etc)?

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-10 21:36

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:4c8a574f$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Hvor stor er hastighedsforskellen på en iPhone 3G vs en 3GS - altså vil
> man mærkbart kunne mærke forskel f.eks. i forhold til at skulle ind i
> menuer (beskeder, kontakter, etc)?

Iphone 3Gs har en ca 50% hurtigere processor end 3G.

Du vil mærke forskellen på store apps, så som Google Earth, hvor loadtiden
er noget hurtigere.

Mht. almindeligt brug, så er det meget afhængigt af iOS versionen.
Specielt 3G skal man helst ikke opgradere iOS på til verson 4 og højere.
Er skaden sket, kan man leve med den nyeste iOS 4.1, der er lettet lidt i
kravene på resourcer.

3Gs kan bedre trække det, men iOS 4 er designet til Iphone 4.

Skulle jeg vælge mellem 3G og 3Gs ville jeg snuppe den sidste dels pga den
større hastighed men mest pga Autofokuskameraet, der gir mulighed for at
bruge Apps som Scanlife, der læser stregkoder og finder billigste butik.
(Gør det lettere at presse en forhandler) Og et forstørrelsesglas App, så
man kan læse de helt små bogstaver i en håndvending. (Fungerer fremragende
på Iphone 4
Angry Birds vil også køre glattere på 3Gs, hvis man er kommet til at
opgradere iOS til nyeste.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger