Mit skoleTV-kup og anæmiske læger
Fra : Bo Warming

Dato : 09-09-10 03:54

Martin Larsen og jeg har delvis samme kritik at lægemafiaen
Og for at eksemplificere hans anti-mafia forhånelse "ANÆMISK" vil jeg
nævne mit samarbejde med overpsykiater Ole Rafaelsen på Riget 1970-2
da jeg var producer for skoleTV-serie og DR-bog "DEn biologiske
revolution" hvilket skaffede mig ekspertjob i Zambia

Jeg fandt med klipperhjælp fotogene lægefremskridt bla. homunkulus
tegning af hjernecentres funktioner og patient med EEG-elektroder på
hele hovedbunden.
DR-chefen var folkeskolelærer og bad mig tjække med en overlæge og jeg
kom i kløerne på verdens vageste og mest selvhadende "anæmiske" nar,
som satte sig i sofaen på hans kontor tæt ved mig og betroede mig at
hans sorg var at patienterne ikke åd den psykofarmaka han gav dem - de
ville ikke deres eget bedste.....
Få år senere udførte ulykkesfuglen aktiv dødshjælp på sig selv ved på
sit landssted at vælte på en skråning med sin traktor
Han nåede at forbedre min tyrkertro på EEG og indsigt i hjernecentre -
alt er vildt overdrevet - hjerneforskerne er på bar bund så social
arv er interessantest

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-09-10 12:30

On 2010-09-09 04:54, Bo Warming wrote:
> [...]
> Han nåede at forbedre min tyrkertro på EEG og indsigt i hjernecentre -
> alt er vildt overdrevet - hjerneforskerne er på bar bund så social

Hvor skulle det være interessantest?
Din hjerne er kemi, som hos alle andre. Men i dit tilfælde har den
langvarige brug af speed ført til at du har fået problemer (gætter jeg).

DNA er også kemi, bare på et mere fundamentalt niveau - det er da det
interessanteste

Proteiners konformation er også interessant - her blandes kemi med
klassisk mekanik og du kan blive en mad cow

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 09-09-10 14:52

On Thu, 09 Sep 2010 13:30:20 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Hvor skulle det være interessantest?
>Din hjerne er kemi, som hos alle andre. Men i dit tilfælde har den
>langvarige brug af speed ført til at du har fået problemer (gætter jeg).

Din spekulative omend naragtige interesse for mit liv er lidt
smigrende , men ---- festnarkomanien med amfetamin startede da jeg
producerede det ulovligt under kemistuiet og sluttede 2½ år senere da
jeg fandt ud af at tømmermandsnedturene efterfølgende var for trælse -
og jeg havde lært at tvinge hjernen i speed-mode uden stoffet

At amf skader er kun beskrevet ved en anderledes heftig og langvarig
brug. Jeg åd krystallerne i snit hver anden måned.

>DNA er også kemi, bare på et mere fundamentalt niveau - det er da det
>interessanteste

Jeg valgte biokemi-1.del fordi jeg af TVs opreklamering af den ny
WatsonCrick viden var blevet overoptimistisk vedr arvelige sygdomme -
men eneste fremskridt er her førfødselsdiagnose vedr Huntington,
Cystisk Fibrose og nogle få andre monogene ultrasjældne sygdomme
DNA-fingeraftryk overgår på ingen måde AB2-reh+/- analyseteknik
>Proteiners konformation er også interessant - her blandes kemi med
>klassisk mekanik og du kan blive en mad cow

Mad cow og prioner er skuffende usikker viden. Hvor ser du Newton
mekanik i proteingarnnøglernes folden sig ud og ind?

La Place havde ret i at det vi ved er som afstanden mellem to fingre,
det vigtige er som det uendelige på hver side

Fortæl om en patient som ny kemi-fysik- genetik har hjulpet?

Plastkirurgihåndværk er de dygtige til, men det er jo om forfængelghed
og ikke funktion

Hvad nytter det at sy ægledere sammen og udelade blokkeringen, når
fimrehår er skadet af klamydia?
De kan ikke meget værdifuldt, men de har en god presse og
lægepersonernes anæmi er det mindste problem

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-09-10 17:05

On 2010-09-09 15:52, Bo Warming wrote:

> [...]
> producerede det ulovligt under kemistuiet og sluttede 2½ år senere da
> jeg fandt ud af at tømmermandsnedturene efterfølgende var for trælse -

Jeg er ikke særlig interesseret i din bio andet end som case study
Du tænker tilsyneladende kun i snævre selvbiografiske billeder og jeg
forsøger kun at være så forstående og hjælpsom som muligt.
Du finder kun få, der som jeg ønsker videnskabelig saglighed, men den
vej bliver det vist vanskeligt at lokke BW ind på.

> [...]
> Cystisk Fibrose og nogle få andre monogene ultrasjældne sygdomme
> DNA-fingeraftryk overgår på ingen måde AB2-reh+/- analyseteknik

Hvor har du den skøre ide fra?
Bevis at socialarv har helbredt nogen sygdom.

Mvh
Martin