Kat på bordet - langt
Fra : Katrine

Dato : 07-08-01 10:22

Hej

Lille frække Josefine er ved at udvikle sig til en rigtig træls
teenager. Hun er umulig at opdrage på. Der er to steder i lejligheden
katte ikke må være: spisebordet og køkkenbordet. Jeg ved godt at det på
kattesprog betyder ikke - ikke mens mennesket ser det, men hvis hun så
bare vil holde sig til det, for hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af.
Blip har fattet beskeden, men han er jo også voksen og klog.

Josefine hopper rutinemæssigt op på køkkenbordet ved enhver lejlighed
også selv om det er et lille bord og vi står ved det. Vi har prøvet
vandpistol, at skubbe hende ned mens vi skælder ud, at tænde vandhanen
når hun er i vasken, disse ting får hende mere eller mindre hurtigt ned,
nogle gange meget våd. Det får hende dog blot til at ryste en gang på
hovedet, hvorefter hun går ind til Blip, så kan han slikke hende tør.

Her til formiddag havde jeg en tallerken med et piskeris og noget dej
incl. bagepulver liggende på bordet i køkkenet. Så hørte jeg Josefine på
bordet, øv - bagepulver kan ikke være godt for en kattemave. En tur i
vasken påvirker ikke damen meget, hun går blot direkte i kassen, hvilket
resultere i at hun får en masse grus på poterne, som jo er våde. Inde i
stuen begynder hun at slikke poterne, øv - bagepulver og klumpende
kattegrus kan ikke være godt for en kattemave, så mor her skynder sig at
tage et håndklæde og tørre det lille pus.

Men jeg er ikke i tvivl om at det er et spørgsmål om kort tid inden hun
er på bordet igen. Jeg har prøvet at ligge staniol på bordet, men
Josefine synes bare det er spøjst at gå på. Der er ingen dør ind til
køkkenet, så den kan ikke lukkes.

Alle forslag mere eller mindre vanvittige modtages med glæde. Ellers må
jeg vel bare resignere og affinde mig med hendes oprør.

Josefine spiste ikke meget dej, men ... bagepulver. Skal jeg gøre noget,
eller se tiden an.

Tak for hjælpen.

Katrine, kloge Blip og trælse Josefine.

http://www.kandu.dk/

Fra : Fie & Christian

Dato : 07-08-01 10:26

Hej Katrine

Hvor gammel er det Josefine er? Det lyder som "katte-pubertet"

Hilsen
Fie
newsOb7.3745$PZ4.255694@news000.worldonline.dk...

Fra : Katrine

Dato : 07-08-01 10:58

Hej

> Hvor gammel er det Josefine er? Det lyder som "katte-pubertet"

Jeg har selv tænkt den tanke, men hun er ikke så gammel, blot 18 uger.
På fredag skal hun steriliseres, har det nogen betydning i forhold til
hendes temprament - som er skønt, når hun ikke lige leger trods
mennesket. Mon hun vokser fra det - spørger jeg med håb i stemmen?

Godt jeg ikke er mor for en flok teenager eller værre end det - godt jeg
ikke var min mor da jeg var teenager. :)

Katrine, Blip og Josefine

http://www.kandu.dk/

Fra : Fie & Christian

Dato : 07-08-01 11:13

Hej igen

> [...]
> hendes temprament - som er skønt, når hun ikke lige leger trods
> mennesket. Mon hun vokser fra det - spørger jeg med håb i stemmen?

Ifølge én af mine katte-bøger svarer 6 måneder hos en kat til 14 år hos et
menneske, så det kunne i princippet godt være begyndende pubertet. Ellers
kunne det være tandskift, det mener jeg er i 4-5 måneders alderen. Tulle og
Tilde var ihvertfald helt ustyrlige i den alder og en pine af den anden
verden! Men jo, de voksende fra det Steriliseringen får tit hun-katte
til at slappe lidt af og giver dem noget ro i systemet

> Godt jeg ikke er mor for en flok teenager eller værre end det - godt jeg
> ikke var min mor da jeg var teenager. :)

Jep, sådan tænker jeg også tit om mig selv

Hilsen
Fie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-08-01 13:42

d. 07/08/01 12:12 skrev Fie & Christian på fiehein@hotmail.com i artiklen
WbPb7.3755$PZ4.256516@news000.worldonline.dk:

> Ifølge én af mine katte-bøger svarer 6 måneder hos en kat til 14 år hos et
> menneske, så det kunne i princippet godt være begyndende pubertet.

Åh ja, pragtfuld alder
Da Donna og Ditte var mellem 5 og 8 mdr. fik de ud over alle "småtingene"
væltet - og smadret - 4-5 lamper, 1 glasthekande og 1 stk miniovn. Den
sidste var den værste, for jeg kunne levende se i ånden hvad der var sket,
hvis de havde fået den i hovedet Det kunne misserne vist osse, for de
sad under sengen i 1/2 time efter - _helt_ stille..
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Katrine

Dato : 08-08-01 15:22

> [...]
de
> sad under sengen i 1/2 time efter - _helt_ stille..

Hej igen og tak for responsen, men jeg er ikke sikker på at jeg er mere
rolig nu. ;)

\Katrine, Blip og Josefine

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-08-01 15:45

Hej Katrine

Mine erfaringer er at det virker bedre hvis du glemmer alt om straf og i
stedet sætter hende roligt ned på gulvet, roser hende og giver hende en
godbid.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats