DSB et dansk "Blackwater"
Fra : Lyrik

Dato : 30-08-10 15:36

Folketnget brød grundloven og tredeling af magten i den:" Lovgivende"
"Dømmende" og "Udøvende" magtfordeling, da de begyndte at give andre
lov til at optræde som "standretter" og idømme folk bøder på gaden!

Jeg tænker først og fremmest på DSB som fik lov til at idømme folk
dummebøder under navnet "kontrolafgift" som det hedder i dag!

Det er slet og ret bøder! Bøder som det kræver jurister at håndtere!
Vi ser nu hvad det har ført til! Folk bliver idømt bøde selv om de har
deres sager iorden. En mand bliver dømt bøde fordi hans mobiltelefon
fryser et øjeblik, så kontrolløren kan iømme ham en "afgift" (læs
bøde) på 750 kroner! Selv da mobiltelefonen virker igen i hånden på
kontrolløren, siger denne at det er "forsent!" Det er slet og ret
"Dummebøder!" Hvorfor finder I jer i det?!

En anden har lige betalt månedskort samme dag, men bliver anklaget for
dokumentfalsk og arresteret godt hjulpet af falske anklager fra
kontrolløren.(EB-mandag) En tredie har bestilt billet online hvor han
skal legitimere sig. Det gør han, men han har krydset legitimere sig
med "kørekort!", hvorefter han får en bøde på 750 kroner fordi han
legitimerer sig med "Pas!"
For 14 dage siden står en busfuld passagerer på i Virum hvor der ikke
kan stemples, men hvor chaufføren inviterer dem indenfor,- for
derefter ved Lyngby Station at få omringet bussen og tildelt alle
passagererne 750 kroner i "kontrolafgift!"-læs bøde!

Jeg har ventet mange år på at en forurettet skulle anlægge sag imod
staten for brud på disse retsstatsprincipper der burde være gældende.
Men danskerne er blevet nogle mæ-hæ, der bøjer ryggen til pisk ved
enhver lejlighed. opdraget som de er af sosjaldaskekrabaterne, der
aldrig har holdt sig tilbage med DDR agtige omklamringer af borgerne!

Hvis du går ind i en Biograf er det biografen der skal kontrollere at
du har billet! Har du ikke billet, bliver du henvist til skranken hvor
den kan købes! Det er biografens ansvar at billettere! Ingen
dummebøder her! heller ikke i Cirkus! Eller på Luisianna!- Hvorfor så
i DSB?

Da jeg var barn sad der en dame ved en billetluge på hver station og
billetterede når man gik ned til toget. der var kontrollører inde i
toget hvor man også kunne købe billet og i Busser og på sporvogne!
Det er deres!!!!!! -forbandede pligt at billettere! Den pligt snød de
sig fra! de kunne spare personale væk! Senere genantog de personalet!
Blot denne gang som "Pirater der skal give folk dummebøder!" det
personale kan de placere i billetluger og som billettører i togene i
stedet hvor de hører hjemme!

FRATAG PRIVATE ORGANISATIONER RETTEN TIL AT IDØMME BØDER!!! INDFØR
ORDENTLIGE RETSFORHOLD I STEDET!

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 31-08-10 02:58

On Mon, 30 Aug 2010 14:36:13 -0700 (PDT), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>stedet hvor de hører hjemme!
>
>FRATAG PRIVATE ORGANISATIONER RETTEN TIL AT IDØMME BØDER!!! INDFØR

Hvis du ikke betaler en politibøde henvises til en anden del af
RETSsystemet, fængselsvæsenet

Men DSB kan - ligesom en internetudbyder - ikke gøre andet for at
kradse en påstået gæld ind, end at nægte service og de har vist aldrig
sortlistet billetsnyder så alle ansatte kender hans foto og udviser
ham af togene