Htc Desire- Intern hukommelse forsvinder :~
Fra : Erik Poulsen

Dato : 01-09-10 12:27

Hejsa

Jeg har problemer med, at min interne hukommelse bliver ved, at melde den er
ved, at være tom.

Der ligger pt. Ikke mange programmer på, som jeg selv har installeret, men
virker som om, at afinstaller jeg et program. Så bliver hukommelsen ikke
helt frigjort.

Har i oplevet noget lignende eller har en ide til en løsning? For htc kan
desværre ikke hjælpe..

På forhånd tak
Erik

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-09-10 16:43

Den 01-09-2010 13:26, Erik Poulsen skrev:
> Har i oplevet noget lignende eller har en ide til en løsning? For htc kan
> desværre ikke hjælpe..

Dine programmer kan sagtens gemme store mængder data, ligsom det kan
være meget store programmer. (F.eks. fylder Google Earth, 22 mb)

Prøv at sortere listen over programmer, efter størrelse. Den størrelse
der vises, er så vidt jeg har forstået, den samlede størrelse på
programmet og programmets data. Når du trykker på programmet har du også
mulighed for at slette programmets cache, og bruger data (Gælder ikke
alle programmer)

Specielt mail applikationen, og browseren kunne jeg forestille mig
gemmer store datamængder.

- Chano Andersen

Fra : Erik Poulsen

Dato : 03-09-10 09:18

> [...]
> helt frigjort.
>
> Har i oplevet noget lignende eller har en ide til en løsning? For htc kan

Jeg har nulstillet telefonen og fik 137Mb fri.

Jeg faldt over det her link:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=742379

Har dog ikke selv forsøgt mig! Lad høre om der er nogle erfaringer.

/Erik

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-09-10 19:15

Den 03-09-2010 10:18, Erik Poulsen skrev:
> Jeg faldt over det her link:
> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=742379
>
> Har dog ikke selv forsøgt mig! Lad høre om der er nogle erfaringer.

Det lader umiddelbart til at fungere, jeg har lige selv forsøgt det. Som
skrevet er det stadig ikke alt man kan flytte til SD kortet. Der advares
også om at flytte ting der kører som services, da det kan give problemer
hvis du f.eks. sætter telefonen til computeren i "Disk mode", hvor SD
kortet ikke er tilgængeligt for telefonen.

Men umiddelbart lader det i hvert fald til at virke, det er dog ikke alt
fra applikationerne der flyttes, og det giver et misvisende billede af
hvor meget de fylder. Men det sparer plads i telefonens begrænsede
interne hukommelse. :)

- Chano Andersen

Fra : Erik Poulsen

Dato : 03-09-10 22:24

> [...]
> fra applikationerne der flyttes, og det giver et misvisende billede af
> hvor meget de fylder. Men det sparer plads i telefonens begrænsede interne

Det lyder rigtig godt! Syns nu godt det kan være lidt svært,at
gennemskue.... Da mit englske ikke er for godt, men forsøge mig en af
dagene.

/ERik

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-09-10 08:41

Den 03-09-2010 23:23, Erik Poulsen skrev:
> Det lyder rigtig godt! Syns nu godt det kan være lidt svært,at
> gennemskue.... Da mit englske ikke er for godt, men forsøge mig en af
> dagene.

Den sværeste del må være at installere Android SDK'en. Resten er nemt
nok. Jeg havde dog SDK'en installeret på forhånd, da jeg har leget lidt
med at skive lidt software til den.

- Chano Andersen