Hurtig hjælp behøves !!!
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 07-08-01 03:57

Hejsa..

Klokken er nu lidt i 5, og vi har lige haft et ordentligt katteslagsmål.. Vi
vågnede ved hvæs og sprut, skrig og skrål fra kattegården, som ligger lige
uden for vores soveværelse !

Da vi tænder lyset ser vi derude Bimmer ( vores kastrede hankat ) og Domino
OG den fremmede hankat som har teoriseret min mors katte i næsten et ½ år
måske husker I at jeg skrev, vi prøvede at jage ham væk med et vand-gevær
? ) Han er kæææmpe stor, og da vi tænder lyset prøver han at komme ud af
kattegården, men det kan man jo altså ikke !! Så ind med vores katte ( med
flå og flæns ) og nu sidder han så derude, mens vi overvejer situationen.

Han er vild - ingen tvivl om det ! Man kan ikke komme i nærheden af ham !!
Han har banket min mors katte i månedsvis, og teoriseret mine gennem
hegnet - men nu er det altså lykkedes ham at komme ind - og det vil han
højst sandsyneligt gøre igen !! Jeg har 5 hunkatte, hvor af ingen er
stereliserede ( de skulle, men så fik alle en virus, og vi fik en dyrlæge
regning på 6500 og så var budgettet brugt lidt op for nu.. ) Men selvom de
havde været stereliserede, kan jeg selvfølgelig ikke acceptere en fremmed
hankat i min løbegård !!!!

Kan / bør vi få han aflivet ? Og i så tilfælde - hvordan ? Som sagt kan vi
ikke komme tæt på ham, så transportbox og i bilen til dyrlægen det er vist
udelukket ! Kan man få Falck til at komme og fange, og betale aflivningen,
når han er en vildkat ! Jeg er ikke nærrig, men det piner mig alligevel at
betale 3 - 400 kroner for at aflive en kat som ikke er min - men hvis der
ikke er andre muligheder, så bliver det sikket løsningen.

Ååååhhhh... hold op for en opvågning.. gaaaaabbbb... Jeg håber at der er
nogle søvnløse eller morgenfriske som har tid til at give en kommentar.. For
jeg er lidt i vildrede med hvad jeg bør gøre.. Jeg kan næsten ikke holde ud
at skulle aflive en kat, selvom han er vild, men jeg kan altså næsten heller
ikke acceptere at han krænker min kattegård ! Den blev jo netop bygget bl.a.
for at undgå katteslagsmål !!

Midt-om-natten-hilsner fra Pia og nogle gale katte som sidder i vinduet og
knurrer !!

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-08-01 04:13

puha..;((

Indrømmet jeg aner ikke lige hvad du kan gøre..;((
Men umiddelbart ville mit bud være at kontakte falck og høre om ikke de kan
gøre noget et eller andet.

Det kan så være at de enten kan sørge for at han kommer til et internat,
selvom det nok ikke lige bliver så let at omplacere den, eller kommer til en
dyrlæge som kan tjekke om den er øremærket "tvivlsomt" eller får
afnossificeret den så den bliver mere rolig.. med henblik på udsætning

Faktisk mangler der i dk en type organisation som de fx har i england som
man kan kontakte og som varetager de dyrs behov som er kommet i klemme
mellem naturen og mennesket...

Det kan nok ikke bruges til så meget..;(( men det andet er jo klart en
uholdbar situation
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-08-01 09:12

Hej Pia

Prøv at kontakte Kattens Værn, og hør om de kan hjælpe jer. Situationen er
uholdbar, det giver jeg dig ret i. Jeres katte skulle jo kunne være i deres
løbegård uden at blive overfaldet.
mvh Eva

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 07-08-01 08:08

"Pia Lihme Petersen" <Pia@Lihme.com> wrote in

> Hejsa..

Hejsa...

For at gøre det kort...

Ring til din lokale dyreværns organisation......

Du skal fremlyse katten i dit lokale område, ved opslag, evt. gerne
i lokalsprøjten.
Så går du til kommunen og får en rekvisition på at katten må fjernes
(her skriver du under på, at katten efter din bedste overbevisning
ikke har et tilhørsforhold)
Du kan så enten låne en fælde og fange katten selv, eller lade eks.
Kattens Værn om sagen, her skal det så indskydes, at hvis katten er
vild, og du ikke selv vil betale for at "afklodse" ham med henblik
på en genudsætning, så vil intet internat tage imod en vild kat, og
derfor vil dens liv sansynligvis blive den frarøvet.

Hvad angår katten i løbegården, så kan du jo ikke rigtigt have den
sidende der i en uges tid, så du bliver nødt til at lukke den ud, så
håber jeg bare at du har en dør i løbegården..

Håber at det hjælper dig lidt...

MvH
Henrik Vejhe

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 07-08-01 08:20

Hejsa..

Tak for jeres svar.. Desværre kan det hele være ligemeget, for da vi nu
skulle ud og se efter, var kræet væk.. Men jeg tvivler desværre ikke på at
han nok skal komme tilbage igen !! ØV !

Irriterede hilsner fra Pia

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 07-08-01 08:17

> Tak for jeres svar.. Desværre kan det hele være ligemeget, for
> da vi nu skulle ud og se efter, var kræet væk.. Men jeg tvivler
> desværre ikke på at han nok skal komme tilbage igen !! ØV !

Du kan stadig godt få ham indfanget..... Du skal dog stadig samme
tur igennem...

Prøv af kontakte den lokale dyreværns organisation, og se om ikke I
kan finde en fælles løsning.....

MvH
Henrik Vejhe

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 07-08-01 08:18

Hej Pia

Prøv at kontakte kattens værn, de indfanger også vilde katte.

Håber i finder en løsning og der bliver fred i løbegården *S*

Hilsen
Joan

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-08-01 13:10

Hej Pia

Du skriver, at du har 5 hunkatte, der ikke er steriliserede. Er de på
P.piller? Jeg tænkte bare på, at når ham vildbassen kan komme ind i jeres
løbegård, så kan andre fertile hankatte sikkert også. Desværre er jo ikke
alle så ansvarsbevidste, at de ikke lader deres ukastrerede hankatte rende
frit rundt.
Jeg vil godt give dig ret i, at det bliver lidt af en udskrivning at få alle
5 neutraliserede, men har du ikke en dyrlæge, der er til at snakke med? Så
du eventuelt kunne betale regningen over nogle gange.

mvh Eva

Fra : Birgitte

Dato : 07-08-01 13:13

Vi har selv en sådan hankat gående og drille alle vores fertile hankatte, og
det er tydelig at mærke på vores egne katte, at de ikke syntes om den
fremmede.
Vi har ligeledes prøvet alt lige fra fælder til Kattens værn, men det er
ikke lykkes os endnu efter ca. 8 mdr. at indfange bæstet.
Det er en STOR vild "og ikke øretatoveret ej heller halsbånd" VILDKAT.
Den er sky og bange for mennesker,- vi har forhørt os omkring på de andre
tilstødende gårde, om han skulle høre til der, men AK ingen vil kendes ved
ham.
Vi har også prøvet med vand, sovemedicin fra dyrlægen for at bedøve ham, så
vi kunne få fat i ham, men atter AK.... nixen han spiser ikke fodret, og
forsvinder istedet et par dage, for så at vende tilbage.
Jeg fornemmer at han er en utrolig klog kat, som gør alt for at overleve.
Det er tydelig at se på den, at han har været i mange kampe.... han mangler
noget af det ene øre og har flere andre skavanker.
Sidst han kom.....havde han en flænge på den ene fod og humpede en del, det
er nu et par uger siden vi sidst så ham.
Jeg ville jo frygtelig gerne for hans egen skyld have ham indfanget, men
sandelig også for alle vores kattes skyld.
Vi er selv helt rådvilde, og aner ikke mere vores levende råd.
Mange miauuer fra Birgitte samt katte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 07-08-01 13:17

"Birgitte" <nospamtruetrust@mail.dk> wrote in

Jeg har ændret Subj. så det passer lidt bedre..

> [...]
> spiser ikke fodret, og forsvinder istedet et par dage, for så at
> vende tilbage. Jeg fornemmer at han er en utrolig klog kat, som

Problemet kunne evt. være, at han har alternative spisesteder...
Hvis nabogårdene også gerne vil af med ham, kunne I evt. lave en
aftale, om ikke at fordre, og så kun give ham mad i fælden, evt. i
nogle dage uden den er sat til, så ham kan vænne sig til den...

I kunne evt også se om ikke i kan få en aftale med en af
katteinspektøerne, de er vist ret gode til det... Jeg har ikke selv
haft fornøjelsen af at bruge han/hende endnu, vores problemer
hernede er ikke større end at vi kan klare det, endnu....

MvH
Henrik

Fra : Birgitte

Dato : 07-08-01 13:31

Det er allerede aftalt, men problemet ligger i, at det er en vildkat, der er
vant med at fange sit eget bytte, i form af fugle, mus og rotter.
Så det der med at fodre ham med alm. kattemad er og har ikke været nogen
succes.
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Birgitte

Dato : 07-08-01 13:18

Jeg glemte helt at skrive, at vi har overdækket løbegårde, så ingen kan
komme ind, og ingen kan komme ud.
Måske var det indtil vidre, ihvert tilfald indtil du har råd til at få alle
dine hunkatte neutraliseret, en rigtig god løsning, det er da noget billiger
i nu'et men samtidig også en sikring for dine kattes ve og vel.
Med en overdækning, kan den vilde hankat jo ikke komme ind og måske forvolde
skade på dine katte, som så også kan blive en dyr fornøjelse.
Mange tanker og miauuer fra Birgitte samt katte
www.truetrust.dk