Hvordan åbner man en performa 6400?
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 07-08-01 00:06

Et spørgsmål. hvordan man får åbnet en 6400? Der er nogen knapper der skal
trykkes ind siger han, men kan altså ikke få den lukket op og komme ind i
maskinen.

hilsen Hanne

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-08-01 10:00

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Et spørgsmål. hvordan man får åbnet en 6400? Der er nogen knapper der skal
> trykkes ind siger han, men kan altså ikke få den lukket op og komme ind i
> maskinen.

Skal du til bundkortet eller skifte harddisk/CD-ROM?

Til bundkort (bagsiden af maskinen):
Fjern de to skruer der holder pladen med alle stik fast. Derefter hiver
du bare i de to plastictappe, bundkortet kommer ud og du kan nu
skifte/tilføje RAM mv.

Til harddisk/cd-rom (fronten af maskinen):
Under fronten af maskinen sidder to knapper du skal presse op. På et
tidspunkt, men du presser knapperne op kan du hive frontpladen ud mod
dig selv. Men det er svært at få frontpladen af, måske andre der har
nogle tricks?

Der findes også steder på nettet, bl.a. gave en google-søgning på 'take
apart 6400' dette link med en fin illustration:

<http://www.geocities.com/ravnorodom/6400open/takeapart.html>

--
mvh Jesper

http://homepage.mac.com/jmfink | http://homepage.mac.com/biddet

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-08-01 11:14

> [...]

> trykkes ind siger han, men kan altså ikke få den lukket op og komme ind i

hvad skal åbnes? drevplads eller adgang til bundkort?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 08-08-01 18:13

> [...]

> trykkes ind siger han, men kan altså ikke få den lukket op og komme ind i

En tilstrækkelig stor hammer kan vel klare det?

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 08-08-01 23:57

jonasenREMOVE@thisit.dk,Ny-Internet writes:

> [...]
>>
>En tilstrækkelig stor hammer kan vel klare det?
>
>--
>You read this far? Okay, have a signature.

Nu er det jo en MAC og ikke en PC. Eller synes jeg dit råd er rigtig
godt

Hilsen Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv