Selvhævdelse uden tyveri er altid OK
Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-10 09:07

Der findes hadefulde monstre der finder det selvhævdende hvis jeg går
i bare tær.
De rektorer der ikke genansatte mig, var ofte- lidt - af den slags -
de der lagde vægt på karaktergennemsnit var hævet over at et par
kolleger på lærerværelsen fandt det selvhævdende at jeg dengang
underviste i shorts og bare tær året rundt
Jeg har aldrig når inviteret til en fest været barfodet, for det ville
være at søge at at stjæle opmærksomhed fra de andre gæster
En undtagelse er et par familiefester hvor jeg vidste at folk kendte
min særhed og havde stamina til at ignorere og snakke kun om hvad
interesserede dem

Da Lincoln 1839-1850 levede af at dræbe indianere var han og hans race
selvhævdende på en uetisk måde.
Hitler ligeså da han angreb USSR.

Men folk kan se den anden vej hvis hel eller delvis afklædthed gir dem
mindreværdfølelse.
Beskedenhed er en dyd hvis man blot er neutral og ikke dominerer
samtalen med pral eller blær eller andet.
Men megen beskedenhed er falsk og det er dårlig etik i helt samme grad
som lyvende pral er uetisk

Min mor kritiserede mig aldrig for selvhævdelse når jeg hørte det men
bag min ryg var hun besjælet af janteloven TRO IKKE DU ER NOGET