Foto
IBM760 5420
Teil 3020
HDR Expose
Fra : skeptikeren

Dato : 20-08-10 07:18

Har nu en prøveversion.
Den fungerer teknisk fint med Win7 64 bit.
Der er eet irriterende problem ved export fra Lightroom 3: Funktionen
"Align Source Images" der aktiveres med et flueben ved direkte import
til programmet, tilbydes ikke ved export fra Lightroom. Og jeg kan
ikke finde nogen steder i programmet, hvor denne funktion kan vælges
som default.
Da de fleste af mine HDR billeder tages spontant med støtte på sten,
rækværk, træer o. lign. er funktionen vigtig for mig.
I øvrigt har programmet mange lækre funktioner på trods af et alt
for poppet betjeningspanel. F. eks. er muligheden for at fjrene
afstandsdis elegant.

Der er 29 dage til yderligere afprøvning om det er 149 $ værd for mig.

mvh

sk

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-08-10 08:27

On 2010-08-20 08:18:28 +0200, skeptikeren <skeptikeren@privat.dk> said:

> [...]
> afstandsdis elegant.
>
> Der er 29 dage til yderligere afprøvning om det er 149 $ værd for mig.

På Mac og har ikke prøvet på Windows havde jeg samme problem med mindre
jeg brugte export og valgte HDR Expose "Export to".

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : skeptikeren

Dato : 23-08-10 11:37

Jeg fik samme svar fra "John" hos Unified Color:
citat:
Thank you for your interest in HDR Expose.

There are a couple ways to access the plug-in in lightroom. One with
and one without the full export dialog. If you just select images and
right click to select export to HDR Expose this will initiate the
export process without a dialog box and use the settings from the last
export.

If you go in to the lightroom library module and click on the export
button at the bottom left or use the File > Export... command you
should see the full HDR Expose export dialog with all the export
options including a check box to "Align source images"

Please try to export them this way and let me know if you see all the
options in the export dialog box.

Best regards

-John
citat slut