Kan jeg få min webside til at åbne m. lill~
Fra : Hansen

Dato : 06-08-01 22:17

I FP 2000 har jeg lavet en hjemmeside, i 800x600. Når man ser den i 1024x768
ser den forkert ud. Kan jeg gøre så den altid vil åbnes i et vindue der
passer til 800x600?

Det gør f.eks. Sydbanks side. smart

Er der nogen der har gode ideer?

/ Poul

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-08-01 00:12

Mon, 6 Aug 2001 23:16:34 +0200, skrev "Hansen"
<pemh@get2net.dk>:

> [...]
>ser den forkert ud. Kan jeg gøre så den altid vil åbnes i et vindue der

Smart: nej, det er meget irriterende at andre vil bestemme, hvor
stort ens vidnue skal være.

Smid indholdet ind i en tabel og centrer det og vælg en passende
baggrund udenom i stedet for.

Hvis du vil ændre størrelsen på folks vinduer, så skal <body> på
hver side se sådan ud:

Sydbank laver ikke om på din vinduestørrelse (ihvertfald ikke på
http://www.sydbank.dk/ og kommer ind på privat).

De har som jeg anbefaler lavet en tabel med en breddee på 772 px.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Hansen

Dato : 07-08-01 08:52

Ja, du har nok ret. Men hvad gør jeg så når siden er lavet som en rammeside
som er delt lodret og vandret?

Hvis nu jeg vælger at lave den som <body onload="window.resizeTo(800,600)">
hvor skal jeg så skrive det? Der er jo mange HTML koder (1 på hver side)
når jeg har rammer lodret og vandret.

Tak for din hjælp.

Mvh

Poul

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-08-01 19:11

Tue, 7 Aug 2001 09:52:25 +0200, skrev "Hansen"
<pemh@get2net.dk>:

>Ja, du har nok ret. Men hvad gør jeg så når siden er lavet som en rammeside
>som er delt lodret og vandret?

Du kan ikke bruge det, jeg sendte i et frameset.

Indsæt flg. i <head> på indexsiden (eller hvad den side, som
definerer framesettet hedder):

<script language="JavaScript1.2">
window.moveTo(0,0);
top.window.resizeTo(800,600);
</script>

med window.moveTo kan du bestemme, hvor på skærmen siden skal
åbnes, i dette tilfælde helt oppe i venstre hjørne, kan udelades,
hvis det blot skal åbne oppe i venstre hjørne.

Fra : Hansen

Dato : 07-08-01 23:45

Jeps, det virker.

Tak skal du have

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-08-01 00:23

Wed, 8 Aug 2001 00:44:38 +0200, skrev "Hansen"
<pemh@get2net.dk>:

>Tak skal du have

Selv tak!

Hvis du ville læse min signatur og evt.
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>, så vil det være helt
fint.

Det er mere overskueligt, når man svarer under det citerede og
citerer kort, der er ingen grund til at medsende hele det indlæg,
som man svarer på, det kunne ende med megalange indlæg.

Fra : kriller

Dato : 09-08-01 09:07

On Tue, 07 Aug 2001 20:10:39 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

><script language="JavaScript1.2">
>window.moveTo(0,0);
>top.window.resizeTo(800,600);
></script>

Det script kendte jeg ikke, kun at rezise vinduet, ikke at plavere det
på skærmen. Tak for det Knud.
For en sikkerheds skyld vil jeg lige spørge om jeg har ret i at (0,0)
står for hhv y og x værdi målt i pixel
Og så apros pos pixel, så efterlyser jeg en "pixellineal" (lille
program på ca 50 Kb der viser en pixellineal og som kan køre
bogstavelig talt ovenpå alle andre programmer), men det er jo et andet
spørgsmål og en anden nyhedsgruppe..
Mvh
Kristian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-08-01 22:49

Thu, 09 Aug 2001 08:06:52 GMT, skrev kristian@it-avisenNOSPAM.dk
(kriller):

>For en sikkerheds skyld vil jeg lige spørge om jeg har ret i at (0,0)
>står for hhv y og x værdi målt i pixel

Ja.

> [...]
>program på ca 50 Kb der viser en pixellineal og som kan køre
>bogstavelig talt ovenpå alle andre programmer), men det er jo et andet

Det havde jeg også en gang og har det liggende på en eller anden
bladcd, men da jeg fik en ny PC, så har jeg ikke savnet den
såmeget, at jeg har gidet at lede 100 (eller, hvor mange det nu
er) cd'er igennem, men det kan være jeg byúrde gøre det, for den
var meget rar.

Men den burde kunne findes på nettet, men hvad kalder man det på
engelsk?

screen ruler eller pixel ruler er der en del hits på på
google.com, men har ikke fået kigget nærmere på dem.

med venlig hilsen
Knud