1231
Fra : Arne Frost

Dato : 18-08-10 07:59

Er der nogen her der ved noget om tjenesten 1231????
Jeg har haft mobilt bredbånd fra telenor i et 1/2 år og hver måned
står der 1.00 kr. på min regning, jeg har kontaktet telenor og de
oplyser at det er tjenesten 1231 der opkræver det. jeg har aldrig
brugt denne tjeneste, er der nogen her der kender grunden, er det et
fup firma eller hvad ???

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-08-10 15:04

Arne Frost skrev:

> jeg har aldrig brugt denne tjeneste, er der nogen her der kender
> grunden, er det et fup firma eller hvad ?

Det lader til at du ikke er den eneste der har oplevet det:

· http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=153907

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Mikael Schøler

Dato : 18-08-10 16:04

On 18-08-2010 15:59, Arne Frost wrote:
> [...]
> oplyser at det er tjenesten 1231 der opkræver det. jeg har aldrig
> brugt denne tjeneste, er der nogen her der kender grunden, er det et
Hvis du har talt med Telenor, så burde de også have oplyst dig om at du
skal kontakte Unwire's kundeservice (det er dem der har 1231) og forhøre
dig hvad det er.

Det er jeg helt sikker på at de kan oplyse dig om.

http://www.unwire.dk/om-unwire/kontakt

Mikael

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-08-10 23:30

Den 18-08-2010 17:03, Mikael Schøler skrev:
> [...]
> dig hvad det er.
>
> Det er jeg helt sikker på at de kan oplyse dig om.

Det er jeg faktisk temmeligt sikker på, at man ikke skal regne med de kan.

Unwire formidler betalinger for deres kunder, det betyder dog ikke at de
har 100% styr på hvad der sendes til hvem. De ved dog hvilken af deres
kunder man skal kontakte.

Så kort sagt vil proceduren være følgende for at få det oplyst:

1. Find ud af hvem der har den SMS shortcode der er trukket for (Slå op
på nettet, eller kontakt teleselskabet)
2. Kontakt betalingsformidleren, og få at vide hvem der er opkrævet for.
3. Kontakt sælgeren af tjenesten og få at vide hvad det hele handler om.

- Chano Andersen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-08-10 14:12

On 19-08-2010 00:29, Chano Andersen wrote:

> [...]
> 2. Kontakt betalingsformidleren, og få at vide hvem der er opkrævet for.
> 3. Kontakt sælgeren af tjenesten og få at vide hvad det hele handler om.

Du har selvfølgelig ret i at det kan være svært at vide præcist hvilke
takseringer der dækker over hvilke tjenester men nu har kundeservicen i
Unwire ret godt styr på hvad der kører af tjenester, specielt dem type
som er nævnt her.

Mikael

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-08-10 17:31

Den 19-08-2010 15:11, Mikael Schøler skrev:
> [...]
> takseringer der dækker over hvilke tjenester men nu har kundeservicen i
> Unwire ret godt styr på hvad der kører af tjenester, specielt dem type

Det kan de sagtens have, specielt hvis der ofte er problemer med netop
den tjeneste. Jeg ringede på et tidspunkt til en anden udbyder med en
underlig taksering, og sjovt nok vidste vedkommende hos kundeservice
PRÆCIS hvilken tjeneste, og kunne oplyse at der var MANGE andre der
havde ringet om det samme.

Men vil man have pengene tilbage, så er det som udgangspunkt en sag
mellem "dig" og indholdsudbyderen. Betalingsformidleren kan som
udgangspunkt intet gøre.

- Chano Andersen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-08-10 20:18

Efter mange tanker skrev Chano Andersen:

> [...]
> "dig" og indholdsudbyderen. Betalingsformidleren kan som udgangspunkt intet

Da Unwire var med til at bøffe mig for vistnok en halvtredser var det
dem der betalte pengene tilbage

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-08-10 05:52

On 19-08-2010 21:18, Hans Paulin (6310) wrote:

> Da Unwire var med til at bøffe mig for vistnok en halvtredser var det
> dem der betalte pengene tilbage

Det er fordi Unwire oftest varetager tilbagebetalingen af penge for
deres kunder.

Mikael

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-08-10 16:47

Mikael Schøler forklarede den 20-08-2010:

Ok

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mikael Schøler

Dato : 21-08-10 14:20

1231 er Unwire's såkaldte delte kode og det vil sige at der er rigtig
mange firmaer som benytter sig af den. Her iblandt Unicef, Røde Kors osv.

Mikael