Indvandring og islam splitter danskerne
Fra : /John

Dato : 17-08-10 01:40

Islam exposed.

"Mens et lille flertal ... hilser indvandring ... velkommen, bryder mange
danskere sig ikke om islams tilstedeværelse i Danmark":

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/08/16/232946.htm?rss=true

Ja, det er jo da godt nok mærkeligt...

Kan det mon skyldes ting som muhammedanernes stening af kvinder? Afbrænding
af pigeskoler? Syre i hovedet på skolepiger? De såkaldte 'Æresdrab'?
Selvmordsbomber mod andre muhammedanere? Tyrkernes 'hjælp' til de 'stakkels
palæstinensere', samtidig med, at Tyrkiet lystigt slagter løs på sine egne
kurdere? 9/11?

Måske vil danskerne ikke (igen) leve i et middelalder-samfund, hvor lov og
ret bestemmes af kirken (læs: moskeen), baseret på
gammel-testamenlig-lignende love?

Måske køber danskerne ikke længere dén dér med 'jaaamen, det er slet ikke
islam'!

Jo, det er desværre - netop - islam!

For der findes jo ikke en Islam-Light, eller gør der? Måske i Saudia,
Iran..?

Og den danske, sædvanligvis højtråbende venstrefløj burde skamme sig! De
kritiserer åbenbart kun, hvis kritikken kan rettes mod Israel, USA!

Det er kvalmende!

John

Fra : Bo Warming

Dato : 17-08-10 08:17

On Tue, 17 Aug 2010 02:39:31 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>
>Og den danske, sædvanligvis højtråbende venstrefløj burde skamme sig! De
>kritiserer åbenbart kun, hvis kritikken kan rettes mod Israel, USA!

Pia bør igen kræve folkeafstemning om indvandring

DF-præsterne , Martin Henriksen, Søren Espersen osv gør sig
fremragende - men Glistrupsk hyperaktivitet kan aldrig skade i så
vigtig en sag

Fra : Vidal

Dato : 17-08-10 20:47

Den 17-08-2010 02:39, /John skrev:
> [...]
>
> Og den danske, sædvanligvis højtråbende venstrefløj burde skamme sig! De
> kritiserer åbenbart kun, hvis kritikken kan rettes mod Israel, USA!

Det er jo karakteristisk, at jo mindre folk kender til muslimer,
jo mere frygter de dem. Folk, der kender og arbejder sammen med
muslimer, ved jo, at det skrækbillede, der males op af fx. DF, intet
har på sig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 17-08-10 21:00

On Tue, 17 Aug 2010 21:46:45 +0200, Vidal wrote:

> Det er jo karakteristisk, at jo mindre folk kender til muslimer,
> jo mere frygter de dem.

Eller også er det omvendt. Jo MERE folk kender til muslimer, jo mere
frygter de dem.

Det er jo et faktum at muslimer er voldsomt overrepresenteret i
kriminalitetsstatistikkerne

>Folk, der kender og arbejder sammen med
> muslimer, ved jo, at det skrækbillede, der males op af fx. DF, intet
> har på sig.

Det må være et lykkeligt liv at være SÅ naiv.

Det er da korrekt at de fleste muslimer i Danmark, opfører sig ordentligt,
men der er desværre rigtig mange der ikke gør det.

Løsningen må være at smide de kriminelle ud, så der ikke bliver set skævt
til dem der opfører sig ordentligt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-10 21:00

Vidal wrote:

> Det er jo karakteristisk, at jo mindre folk kender til muslimer,
> jo mere frygter de dem.

Så må danskerne have frygtet dem intenst for 30 til 40 år siden! Og
frygten skulle så været dalet i årene til nu. Men hov - det forholder
sig jo lige omvendt.

Beklager Vidal - din forestilling holdt ikke til lidt omtanke.

Fra : Vidal

Dato : 18-08-10 11:41

Den 17-08-2010 22:00, Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> sig jo lige omvendt.
>
> Beklager Vidal - din forestilling holdt ikke til lidt omtanke.

Undersøgelsen viser, at folk, der arbejder sammen med og
kender muslimer personligt viser større velvilje overfor
muslimer, end folk, der ikke gør.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-10 12:08

"Vidal"
> Undersøgelsen viser, at folk, der arbejder sammen med og
> kender muslimer personligt viser større velvilje overfor
> muslimer, end folk, der ikke gør.

Venligst fortæl lidt mere om den undersøgelse!
Link?

Mvh Eyvind

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-08-10 13:04

Vidal wrote:

> Undersøgelsen viser, at folk, der arbejder sammen med og
> kender muslimer personligt viser større velvilje overfor
> muslimer, end folk, der ikke gør.

Det er nok et personligt valg de mennesker har taget, skal du se. Folk
flest der ikke bryder sig om muhamedanere forsøger at undgå at skulle
omgåes dem de fleste af døgnets vågne timer. Det er f.eks. derfor, at
selv de fattigste danskere i Århus gør en indsats for at finde et andet
sted at bo end i Gellerupparken.

Endnu engang holdt dine formodninger ikke til lidt omtanke.

Fra : Vidal

Dato : 18-08-10 14:24

Den 18-08-2010 14:04, Henrik Svendsen skrev:

> Det er nok et personligt valg de mennesker har taget, skal du se.

Det er det måske. Men psykologisk *beslutter* man sig vel ikke
til, om man kan lide en *person* eller ej? Man kan på forhånd
indtage det synspunkt, man ikke kan lide negre eller sigøjnere
eller muslimer, men det er jo noget andet, som ikke har med
det direkte møde mellem mennesker at gøre.

> Folk
> flest der ikke bryder sig om muhamedanere forsøger at undgå at skulle
> omgåes dem de fleste af døgnets vågne timer.

Ok. Jeg kan godt forestille mig nogen uophørligt forsøger at
undgå folk, de har noget mod.

> Det er f.eks. derfor, at
> selv de fattigste danskere i Århus gør en indsats for at finde et andet
> sted at bo end i Gellerupparken.

Det vidste jeg ikke. Hvor finder du det?

> Endnu engang holdt dine formodninger ikke til lidt omtanke.

Det er ikke mine formodninger, jeg forholder mig til Politikens
referat af undersøgelsen, hvor holdningen i denne her berømte
nordjyske lilleby, måske i Jammerbugten, bliver modstillet
holdningen i København.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-08-10 14:44

Vidal wrote:

> Det er det måske. Men psykologisk *beslutter* man sig vel ikke
> til, om man kan lide en *person* eller ej?

Hvis ikke psykologisk, hvordan er man så overhovedet i stand til at
kunne mærke om man kan lide nogen eller ej?

> Man kan på forhånd
> indtage det synspunkt, man ikke kan lide negre eller sigøjnere
> eller muslimer, men det er jo noget andet, som ikke har med
> det direkte møde mellem mennesker at gøre.

Teorien om, at mødet fører til venskab/oa. passer ikke sammen med det
virkelighedens faktum, at danskere ikke havde noget videre imod
muhamedanere for 30 - 40 år siden. Det var først i mødet med dem her i
landet, at utallige danskere blev frastødt. Desto mere de mødte dem,
desto mere øgedes modstanden mod dem i befolkningen. Det er
virkeligheden.

> Ok. Jeg kan godt forestille mig nogen uophørligt forsøger at
> undgå folk, de har noget mod.

Jep, det tog undersøgelsen ikke højde for. Allerede der er den gjort
værdiløs.

> Det vidste jeg ikke. Hvor finder du det?

I befolkningssammensætningen på stedet. Danskerne vil tydeligvis hellere
bo et andet sted. Det kan selvfølgelig godt være svært at forstå; men
igen ... træet skal kendes på sine frugter, ikk'?

> [...]
> referat af undersøgelsen, hvor holdningen i denne her berømte
> nordjyske lilleby, måske i Jammerbugten, bliver modstillet

Aha - så du formoder altså ikke, det du her plæderer for. Du refererer
blot - og har ikke selv formodningen. Jamen, det kan du sikkert få nogen
til at sige, de tror på. Hvis du betaler dem for det :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-10 21:39

"Vidal"
> [...]
> jo mere frygter de dem. Folk, der kender og arbejder sammen med
> muslimer, ved jo, at det skrækbillede, der males op af fx. DF, intet

Det er omvendt, Villy!
På min arbejdsplads er over 2/3 indvandrere.
Jeg er en af de uhyre få etnisk danskere der gider snakke
med indvandrene, og det er ganske uhyggelige ting man
erfarer. Især når jeg f.eks. spørger en pakistaner, hvad han
synes om arabere og vice versa.
Hvis du gerne vil høre om racisme så kan jeg godt
underholde dig med historier fra de varme lande.
Jeg har 4 muslimske venner der kommer i mit hjem og jeg
kommer i deres. 2 af dem har jeg drukket adskillige bajere
med og de kender min holdning til kriminelle indvandrere
og de deler min holdning.
ALLE de indvandrere som jeg er fortrolige med siger ALLE,
at danskerne er dumme og ikke forstår hvormeget de bliver
snydt!
Det er ganske artige sager jeg hører om hvad de hører.

Så Villy Dalsgård, jeg tror det er MEGET værre end DF's
"skrækbilled".
Må jeg anbefale dig at starte med at læse Kåre Bluitgens bog:
Til gavn for de sorte. (2002)
Kåre Bluitgen er/var meget mere venstreorienteret end mig og
talte i flere år for døve ører til venstrefløjen!
Han har også adskillige muslimske venner og derfor vidste
hvor galt det står til.
Jeg tror han har opgivet nu!
Derefter vil jeg anbefale dig på daglig basis at checke bloggene;
Snaphanen og Uriasposten.
Du vil få dig lidt af et chok når det går op for dig hvor meget
"den herskende klasse"/"de politisk korrekte" holder bevidst
skjult for befolkningen.
Og dog ser det ud til at DK måske er det europæiske land der
har fået bedst styr på sine indvandrere. Og det måske PÅ
GRUND AF DF. En frygtelig sandhed som socialdemokraterne
snarest bør anderkende, hvis de vil tilbage til fordoms styrke!
En ikke ubetydelig del af tidligere socialdemokrater har
set denne sandhed. (måske følt den på egen krop).

Mvh Eyvind

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 04:47

On 18 Aug., 12:40, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Undersøgelsen viser, at folk, der arbejder sammen med og
> kender muslimer personligt viser større velvilje overfor
> [...]

Ja. Her er vi så enige - Mr. Dalsgaard.

Jeg læste iøvrigt også en anden interessant ting. Andre landes
produktioner i forskellige firmaer daler ikke pga. ansatte
indvandrere. Danmark idtager en klar førsteplads. Det kan vi da være
stolte af, når vi nu gjorde det så skidt ved VM?

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 04:50

On 17 Aug., 22:38, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> [...]
> En ikke ubetydelig del af tidligere socialdemokrater har
> set denne sandhed. (måske følt den på egen krop).

Som du selv skriver her: "Jeg er en af de uhyre få ansatte, der gider
tale med dem."
Hvorfor tror du det er sådan?

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-10 12:07

"Patruljen"
>Som du selv skriver her: "Jeg er en af de uhyre få ansatte, der gider
>tale med dem."
>Hvorfor tror du det er sådan?

Ja, hvorfor mon det er sådan, Stikker-Niels?
Har du selv gjort dig nogle overvejelser?
Du mener vel at danskerne er nogle værre racistiske svin ikke?
Der er bare det problem, at der ikke er samme problemer med
ikke-muslimske indvandrere.
Nååh, så er det fordi danskerne er islamofober!
Igen nej, ofte kan du ikke se hvilken religion folk har, men den
er åbenbart 100% afgørende for om man oplever racisme!
Kan du se dilemaet?
Min filippinske familie samt mine thai, vietnamesiske, kinesiske
venner og bekendte, har aldeles INTET problem med at få
danske venskaber!!!!

Man skal gøre sig FORTJENT til at få respekt fra andre, og jeg
forstår udemærket, hvorfor mange danskere har svært ved at
udvise respekt overfor folk der åbentlys foragter os!!!!!!!!!!!
DER FIK DU FORKLARINGEN! CAPICE?

Fra : \"@'

Dato : 18-08-10 15:37

On Wed, 18 Aug 2010 03:49:55 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Som du selv skriver her: "Jeg er en af de uhyre få ansatte, der gider
>tale med dem."
>Hvorfor tror du det er sådan?

der er også uhyre få folk der har grønne mamber og isbjørne som
kæledyr

det er der sikkert også en grund til

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 05:23

On 18 Aug., 13:06, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> [...]
> forstår udemærket, hvorfor mange danskere har svært ved at
> udvise respekt overfor folk der åbentlys foragter os!!!!!!!!!!!

Gider du lige anvende en sober retorik ?
Så skal jeg svare dig bagefter -

Fra : N_B_DK

Dato : 18-08-10 12:31

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> Gider du lige anvende en sober retorik ?
> Så skal jeg svare dig bagefter -

Nå ja det er tonen..... idiot.

--
MVH. N_B_DK

Fra : \"@'

Dato : 18-08-10 15:39

On Wed, 18 Aug 2010 13:31:24 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

>Nå ja det er tonen..... idiot.

ja når sandhederne ikke kan gendrives kan man jo altid gå i Rad.
v-mode

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-10 12:41

"Patruljen"
>Gider du lige anvende en sober retorik ?

Det skal du ikke forvente, Stikker-Niels!

>Så skal jeg svare dig bagefter -

Dine svar kender jeg!!!

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 18-08-10 12:57

On Wed, 18 Aug 2010 04:23:28 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Gider du lige anvende en sober retorik ?
> Så skal jeg svare dig bagefter -

Var virkeligheden for svær at sluge, siden du måtte spille "tonen"-kortet.?

Heg har præcis den samme oplevelse. Dem i min familie fra Filippinerne,
Polen, Grønland, Sverige og Belgien, har ingen problemer med at få danske
venner/bekendskaber.

Fra : \"@'

Dato : 18-08-10 15:41

On Wed, 18 Aug 2010 13:56:37 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Heg har præcis den samme oplevelse. Dem i min familie fra Filippinerne,
>Polen, Grønland, Sverige og Belgien, har ingen problemer med at få danske

ditto her jeg har adskillige venner i Norge Sverige Tyskland og Japan,

men jeg gider ikke have at gøre med "personer" som kalder danskere for
svin og danske kvinder for ludere

og jo, jeg kan tilstrækkeligt arabisk til at vide havd jeg taler om

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 05:36

On 18 Aug., 13:31, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Nå ja det er tonen..... idiot.
>
> --
> MVH. N_B_DK

Ja, Tonen er helt utrolig styg.
Jeg skal fremover bestræbe mig på at anvende en ordentlig tone selv.
Derfor kan jeg fint fordre en sober tone - også fra dig.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 05:48

On 18 Aug., 13:41, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> "Patruljen"

> Det skal du ikke forvente, Stikker-Niels!

Jeg har spurgt dig nu adskillige gange. Hvem mener du, at jeg har
stukket, for hvad og til hvem?

> Dine svar kender jeg!!!

Ja. Og du skulle velsagtens nødigt komme til at ligne en bambi på
glatis -

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-10 12:55

"Patruljen"
>Jeg har spurgt dig nu adskillige gange. Hvem mener du, at jeg har
>stukket, for hvad og til hvem?

Det ved du udemærket godt, Stikker-Niels, lad vær' med at spørge dumt!!!

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 05:59

On 18 Aug., 13:55, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> "Patruljen"

> Det ved du udemærket godt, Stikker-Niels, lad vær' med at spørge dumt!!!

Nå - ja. Endnu en af deder højrerabiate, der ynder at brilliere med de
telepatiske spidskompetencer.

Nå jeg spørger dig, er det sikkert fordi, jeg ikke ved, hvad du mener.
Hvad med at svare fremfor at demonstrere dine momentvise psykotiske
perioder?

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-10 19:23

"Patruljen"
>Nå jeg spørger dig, er det sikkert fordi, jeg ikke ved, hvad du mener.

1) google "Stikker-Niels"
2) Bestem hvornår det forekommer 1.gang!
3) Skru tiden kanp et døgn tilbage derfra
4) Husk hvad du foretog dig på det tidspunkt!
D E R F O R !

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 06:01

On 18 Aug., 13:56, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> Heg har præcis den samme oplevelse. Dem i min familie fra Filippinerne,
> Polen, Grønland, Sverige og Belgien, har ingen problemer med at få danske

Jeg har ikke svært ved at - sluge - virkeligheden.

Jeg er bare helt utrolig træt at jeres svinerier, såsnart i er på
spanden med saglige argumenter. Vi er ikke engang kommet igang inden I
er begyndt -

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 18-08-10 14:27

On Wed, 18 Aug 2010 05:01:19 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Jeg har ikke svært ved at - sluge - virkeligheden.
>
> Jeg er bare helt utrolig træt at jeres svinerier, såsnart i er på
> spanden med saglige argumenter.

Hvordan i alverden kan det være "svineri" at beskrive virkeligheden.???

>Vi er ikke engang kommet igang inden I
> er begyndt -

Hvorfor skriver du "I".?

Jeg sviner IKKE nogen til, men fortæller bare at jeg har samme oplevelse
som Eyvind.

Jeg har OGSÅ haft oplevelser om muslimer, der ikke kan forstå at vold og
hærværk ikke giver respekt.

Muslimske drenge (eller mange af dem) er jo opdraget til at "voldelig magt"
giver respekt i deres kultur. F.eks. er den eneste muslimske dreng i min
datters klasse, smidt ud af skolen pga. voldelig adfærd, hvorimod der INGEN
problemer er med de 2 muslimske piger.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 07:40

On 18 Aug., 15:27, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Hvordan i alverden kan det være "svineri" at beskrive virkeligheden.???

All right. Jeg forvekslede dig med NB_DK. Det var naturligvis forkert.
Den ene kaldte mig en stikker, og fortalte mig om, hvad jeg tænkte i
den forbindelse. Mens den anden berettede at jeg er en idiot. Det er
jo vældigt saglige argumenter.

> Hvorfor skriver du "I".?

Jeg har netop forklaret, at jeg forvekslede dig med NB_DK.

> Jeg sviner IKKE nogen til, men fortæller bare at jeg har samme oplevelse
> som Eyvind.

At jeg er en stikker -
Eller kunne du præcisere, hvilke holdninger du fortæller, at du deler
med Eyvind?

> Jeg har OGSÅ haft oplevelser om muslimer, der ikke kan forstå at vold og
> hærværk ikke giver respekt.

Nuvel. Og det har du ikke haft med kristne?

Allerede din retorik er bemærkelsesværdig. Du omtaler indtil flere
forskellige nationaliteter som en og samme pærevælling.
Så jeg kan vel derfor ikke spørge dig om henholdsvis danskere,
svenskere eller tyskere. Men om kristne ?

> [...]
> datters klasse, smidt ud af skolen pga. voldelig adfærd, hvorimod der INGEN

Og du har aldrig oplevet at kristne elever må "smides ud" af en skole
pga.voldelig adfærd?
Sært. Jeg oplevede ellers adskillige kristne skolelever blive "smidt
ud" da jeg gik i skole. Der var bl.andet en, som jeg iøvrigt endnu har
kontakt til, der tæskede vores fysiklærer -

Fra : \"@'

Dato : 18-08-10 15:45

On Wed, 18 Aug 2010 06:39:48 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Den ene kaldte mig en stikker

hvem er det du har stukket ?

og til hvem?

sådan påstand bør da følges op med fakta fra den som fremfører
påstanden,
eller det er måske ikke muligt?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 18-08-10 16:11

On Wed, 18 Aug 2010 06:39:48 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> All right. Jeg forvekslede dig med NB_DK. Det var naturligvis forkert.

Ok. Det er menneskeligt at tage fejl.

> Nuvel. Og det har du ikke haft med kristne?

Hmmmmmmmmmmm.....(tænker efter)..... Næh.

Jeg har dog læst om nogle "kristne" voldspsykopater i Københavnsområdet,
der kalder sig for "autonome".

Ikke i 3. klasse.

Fra : \"@'

Dato : 18-08-10 16:36

On Wed, 18 Aug 2010 17:10:40 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Jeg har dog læst om nogle "kristne" voldspsykopater i Københavnsområdet,
>der kalder sig for "autonome".

så kan man jo begynde at spekulere over om disse autonomes opførsel er
en af afsmitningerne fra de muhamedanere der findes i
københavnsområdet?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 18-08-10 17:22

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har dog læst om nogle "kristne" voldspsykopater i Københavnsområdet,
> der kalder sig for "autonome".

Kalder de sig mon selv kristne..?

John

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 18-08-10 17:50

On Wed, 18 Aug 2010 18:22:22 +0200, /John wrote:

> Kalder de sig mon selv kristne..?

Næppe. Jeg tror ikke engang at de ved hvad ordet betyder. De tror nok at
"kristne" = "Ruth Evensen".

Fra : N_B_DK

Dato : 18-08-10 19:45

> [...]
> Den ene kaldte mig en stikker, og fortalte mig om, hvad jeg tænkte i
> den forbindelse. Mens den anden berettede at jeg er en idiot. Det er

Jeg beskrev blot virkeligheden.

> Jeg har netop forklaret, at jeg forvekslede dig med NB_DK.

Så du er ikke idiot? så hold op med at opfør dig sådan.

> Sært. Jeg oplevede ellers adskillige kristne skolelever blive "smidt
> ud" da jeg gik i skole. Der var bl.andet en, som jeg iøvrigt endnu har
> kontakt til, der tæskede vores fysiklærer -

Det var vel dig selv, du har da givet udtryk for den slags tendenser.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 07:49

On 18 Aug., 15:24, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> referat af undersøgelsen, hvor holdningen i denne her berømte
> nordjyske lilleby, måske i Jammerbugten, bliver modstillet

Er det denher undersøgelse, du henviser til ?

"Danmark er et af Europas værste lande for indvandrere.

I den største undersøgelse af lovlige immigranters forhold i Europa
rangerer Danmark som nummer 21 ud af 28 lande
Danmark er et af de lande i Europa, der er dårligst til at integrere
mennesker fra tredjeverdenslande.
Det viser den hidtil største uvildige undersøgelse af indvandreres
forhold, som offentliggøres i Bruxelles mandag.

Undersøgelsen, som er koordineret af organisationen British Council og
medfinansieret af EU-kommissionen, placerer Danmark på en 21. plads ud
af 28 lande. Mens vores nordiske naboer Sverige, Norge og Finland alle
ligger i top 10.

Det halter med rettighederne.
Det danske samfund får pæne karakterer for at give de omkring 200.000
lovlige indvandrere mulighed for at opholde sig i landet i længere tid
og for at tilbyde gode muligheder for deltagelse i det politiske liv.

Men ellers er der ikke mange rosende ord at hente om vores
gæstfrihed.

Når det gælder indvandreres adgang til arbejdsmarkedet, initiativer
imod diskrimination og ret til statsborgerskab og familiesammenføring,
er Danmark blandt de værste i Europa. Selv nye EU-lande som Slovenien,
Litauen og Tjekkiet er bedre.

Landets image bliver skadet
Professor ved Aarhus Universitet, dr.jur. Jens Vedsted-Hansen, siger:

»Det ramponerer vores image yderligere. Det kan man politisk vælge at
være ligeglad med, men mange politikere og erhvervsfolk er jo klar
over, at det kan være et problem, når vi nu gerne vil rekruttere
kvalificeret arbejdskraft. Og det kan man faktisk også se, at det er«.
Institut for Menneskerettigheder har stået for undersøgelsens danske
del, der også har været gennemgået af Jens Vedsted-Hansen som uvildig
kritiker.

Integrationsindsats skal nytænkes.

»Vi er nødt til at gentænke hele vores integrationsindsats – både
politikker og lovgivning. Når vi er nummer 21 ud af 28, har vi noget
at arbejde på og noget at tænke over«, siger Mandana Zarrehparvar,
teamleder i Institut for Menneskerettigheder.

Danmark er dårligst blandt de gamle EU-lande, når det handler om
antidiskriminationspolitik og næstværst, når det gælder
familiesammenføring.

Statsborgerskab må mennesker fra eksotiske steder typisk vente på i ni
år, og nogle grupper kan slet ikke opnå det, mens vores nordiske
naboer kan få dansk pas efter bare et par år i landet.

Unge laver parallelsamfund.

Konsekvensen er ifølge Zarrehparvar en øget radikalisering blandt de
unge:
»Vi ser, at de begynder at lave parallelsamfund og ikke vil være med i
de demokratiske processer. De skal opleve, at de er en del af
samfundet og bliver accepteret som borgere – og ikke andenrangsborgere
med færre og andre rettigheder end andre«, siger hun.

Undersøgelsen placerer også Danmark skidt på arbejdsmarkedsområdet.

Borgere fra lande uden for EU har tre gange så høj ledighed som
indfødte danskere.

Indvandrere kan styrke økonomien.
Og kun Frankrig er ringere end Danmark til at give indvandrerne de
samme muligheder for job som resten af arbejdsstyrken.

Dansk økonomi ville få en kæmpe gevinst ved at give indvandrere samme
adgang til arbejdsmarkedet som EU-borgere, mener Jan Niessen, direktør
for Migration Policy Group.

»Immigranterne ville få en bedre chance for at iværksætte deres fulde
potentiale og forstærke deres bidrag til Danmarks økonomiske trivsel«,
siger han.
http://politiken.dk/indland/article394332.ece
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Eller er det en anden undersøgelse -
Jeg bliver lige nysgerrig - der, men kan ikke finde den.

Hvis nu højredrengene og Malene P her på dk.politik opper sig lidt, og
liiige giver den en tand ekstra så kan det være at vi kan slå de andre
og ende på den absolut førsteplads?

Eller helt i bunden som nr.28 alt efter hvordan man anskuer tingene.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-10 14:38

On 18 Aug., 20:22, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> [...]
> 2) Bestem hvornår det forekommer 1.gang!
> 3) Skru tiden kanp et døgn tilbage derfra
> 4) Husk hvad du foretog dig på det tidspunkt!

Du kan ikke bare fortælle, hvad du mener, at jeg foretog mig istedet
for at lege 10 spørgsmål til professoren?

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-10 01:56

"Patruljen"
>Du kan ikke bare fortælle, hvad du mener, at jeg foretog mig istedet
>for at lege 10 spørgsmål til professoren?

Nåh Bette Stikker-Niels, nu har du også sat Jens Bruun op
på dit lille "hate-site"!

Et "hate-site" lavet af dk.politiks laveste usling!

Sammenligningen med 2. verdenskrigs værste udskud
bliver da også tydeligere og tydeligere!

Fra : Patruljen

Dato : 19-08-10 02:23

On 19 Aug., 02:55, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> "Patruljen"

> Nåh Bette Stikker-Niels, nu har du også sat Jens Bruun op
> på dit lille "hate-site"!

Nå - for søren. Ja. jeg har så lige kikket på siden. Kim2000 og Jens
Bruun er blevet foreviget, ser jeg. Gad vide, hvem der kommer på
listen - next.

Jeg har så lagt mærke til, at Kim2000 er forsvundet fra dk.politik.
Gad vide hvorfor -

Den dag Jens Bruun evt.får sin helt egen blog af mig, så bliver den
meget anderledes at kikke på, end det, som er sat op der.
Jeg er mere interesseret i hans personlighed og hans trusler om dit og
dat end i hans fremmedhad. Hans karakter er faktisk ret unik -

> Et "hate-site" lavet af dk.politiks laveste usling!
>
> Sammenligningen med 2. verdenskrigs værste udskud
> bliver da også tydeligere og tydeligere!

Du er ikke helt klar på, hvad der egentlig forgår. Det er vist ret
tydeligt.
Der er andre, som foretager deder sager -