YellowDog ScreenResolution?
Fra : LasseJensen

Dato : 06-08-01 21:25

Hej Group

Er der nogen der ved hvordan jeg skifter monitor opløsning
på YellowDog2.0 ?

Jeg her søgt i forskellige support grupper på webbet
men det er alt for teknisk for en MacOS gut som mig.

er der ikke et monitor instillings program,
som i MacOS, AmigaOS el. WinBlows ?

Jeg ved ikke så meget om Linux endnu, så jeg kan ikke
give en report om min opsætning (yaboot etc.)
jeg ved bare jeg køre YellowDog2.0 på en PM G4.
Det blev installeret for 3 dage siden såå'
der er meget at lære.

Regards Lasse Jensen.

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-08-01 23:26

In article <060820012224411185%ltj@c.dk-REMOVE_THIS->,
LasseJensen <ltj@c.dk-REMOVE_THIS-> wrote:

> [...]
> give en report om min opsætning (yaboot etc.)
> jeg ved bare jeg køre YellowDog2.0 på en PM G4.
> Det blev installeret for 3 dage siden såå'

Hvis du under installationen har fortalt at du har en
skærm+grafikkort,der kan klare flere opløsninger, så trykker du Ctrl,
Alt og "+" på det numeriske tastatur.
Hvis du skal ændre din skærm opsætning, skriver du "setup" i en
terminal, og vælger "X-configuration".

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : LasseJensen

Dato : 08-08-01 22:11

> [...]
> Alt og "+" på det numeriske tastatur.
> Hvis du skal ændre din skærm opsætning, skriver du "setup" i en

Setup kommandoen virker, tak for det råd !
men jeg kan ikke få den anden metode til at virke ?
hvornår skal jeg trykke "Ctrl, Alt +"
for at det virker ?

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-08-01 22:30

In article <080820012311021788%ltj@c.dk-REMOVE_THIS->,
LasseJensen <ltj@c.dk-REMOVE_THIS-> wrote:

> hvornår skal jeg trykke "Ctrl, Alt +" for at det virker ?

Når du er inde i KDE/Gnome (dvs XF86).
Det er på det numeriske tastatur (ude til højre) du trykker "+", ikke?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk