David Gilmour - Marooned
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-08-10 22:45

Hej,

vil ikke sige så meget, bare dele denne fantastiske performance med jer
andre.

http://www.youtube.com/watch?v=3W6hBI1SAL4

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 22:53

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> vil ikke sige så meget, bare dele denne fantastiske performance med jer
> andre.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=3W6hBI1SAL4

Epic!

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-08-10 14:37

Den 12-08-2010 23:52, Alex Linaa skrev:
> "Kim Frederiksen"<kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Epic!

Ja, det er lækkert

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-08-10 22:43

Kim Frederiksen wrote:
> vil ikke sige så meget, bare dele denne fantastiske performance med jer
> andre.
> http://www.youtube.com/watch?v=3W6hBI1SAL4

Det var dog et SINDSYGT fedt nummer!

Jeg har tidligere forsøgt at snuse lidt til Pink Floyd fordi jeg havde
en fornemmelse af, at jeg der ville kunne finde en del af denne type
musik (svævende, melankolsk, instrumental, guitar) men synes der var
lidt langt mellem snapsene på fx "Echos / Best of".

Har du eller andre "kendere" forslag til, hvor i deres katalog (eller
Gilmours? Andre?) jeg skal starte for at finde numre i stil med dette?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-10 08:13

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> Har du eller andre "kendere" forslag til, hvor i deres katalog (eller
> Gilmours? Andre?) jeg skal starte for at finde numre i stil med dette?

Jeg synes der er tonsvis af det på "Wish You Were Here", og så er der også
den episke solo i Comfortably Numb:
(4:54) http://www.youtube.com/watch?v=iJZYG5qwHHI

/Alex

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-08-10 08:29

Alex Linaa wrote:
> Jeg synes der er tonsvis af det på "Wish You Were Here", og så er der også
> den episke solo i Comfortably Numb:
> (4:54) http://www.youtube.com/watch?v=iJZYG5qwHHI

God D-A-M-N!

Tak for linket - jeg skal da vist i gang med at gå på opdagelse i PF ...

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-10 08:50

> God D-A-M-N!
>
> Tak for linket - jeg skal da vist i gang med at gå på opdagelse i PF ...

"Pulse" er det albun jeg har hørt flest gange af alle, og jeg bliver ved med
at finde nyt hver gang.
Her er "Shine On You Crazy Diamond" fra samme album:
http://www.youtube.com/watch?v=BZSWAkJ3h8E
Den intro er brugt i mange dokumentarudsendelser, specielt naturudsendelser,
som stemningsfuld underlægningsmusik.

PF får mig altid i godt humør :)

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-10 08:56

"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Den intro er brugt i mange dokumentarudsendelser, specielt
> naturudsendelser, som stemningsfuld underlægningsmusik.

Det var en overklippet version jeg fik linket til der. Her er det fulde
nummer: http://www.youtube.com/watch?v=o6u4X-obat4

/Alex

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 14-08-10 10:41

"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg synes der er tonsvis af det på "Wish You Were Here", og så er der også
> den episke solo i Comfortably Numb:
> (4:54) http://www.youtube.com/watch?v=iJZYG5qwHHI

Den giver mig stadig ståpels hver eneste gang

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kert Rats

Dato : 14-08-10 13:37

> Den giver mig stadig ståpels hver eneste gang

Så er der jo også lige A Tribute to Pink Floyd.
Lyt på f.eks. denne godbid: http://www.youtube.com/watch?v=27EyueV76sM
Læs en anmeldelse af A Tribute to Pink Floyd på
http://www.progressor.net/review/tribute_pink_floyd_2002.html

Jeg synes, at projektet er lykkes rigtig godt.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-10 17:52

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lyt på f.eks. denne godbid: http://www.youtube.com/watch?v=27EyueV76sM
> Læs en anmeldelse af A Tribute to Pink Floyd på

Nice.
Men vi har også vores eget danske "Pink Floyd Project", som jeg faktisk
synes er klasser bedre.
Jeg har været til koncert med dem flere gange, og det er slet og ret
fantastisk hvor godt de spiller, og hvor tæt på originalen de er:
http://www.youtube.com/watch?v=jQgkbefaz3w

http://www.pinkfloydproject.dk

/Alex

Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-10 02:30

> [...]
> Jeg har været til koncert med dem flere gange, og det er slet og ret
> fantastisk hvor godt de spiller, og hvor tæt på originalen de er:

Mægtigt med en dansk Pink Floyd Project! Dog må jeg sige, at det i mine ører
ikke lever helt op til The Real Thing.
Nuvel, lykke til med projektet, som jeg slet ikke vil forklejne.

Rock on!

Venligst

Kert Rats