Iphone 4 vs Samsung Galaxy s i9000
Fra : Brother Tuck

Dato : 10-08-10 15:40

Skal have ny mobil.

Er meget i tvivl om jeg skal have Iphone 4 eller Samsung Galaxy S.

Hvem kan gennemskue den store forskel på dem ?
Er de testet imod hinnanden ?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-08-10 16:38

"Brother Tuck" <HenningXX@XXlegaard.dk> skrev :

>Er de testet imod hinnanden ?

Ikke særlig uddybende:

http://www.bt.dk/test/samsung-galaxy-s-i9000-16gb
http://www.bt.dk/test/iphone-4-32gb
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-08-10 17:35

On 2010-08-10 16:40:21 +0200, Brother Tuck said:

> Skal have ny mobil.
>
> Er meget i tvivl om jeg skal have Iphone 4 eller Samsung Galaxy S.
>
> Hvem kan gennemskue den store forskel på dem ?
> Er de testet imod hinnanden ?

Jeg vil tro forskellen er små 200.000 programmer du kan vælge at
installere på iPhonen. App Store indeholder lige nu rundt regnet
200.000 programmer, jeg ved ikke hvad Samsung kan byde på men skal vi
sætte tallet højt og sige 5000 programmer?

Det gør hele forskellen.

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : --= Bo =--

Dato : 10-08-10 18:10

> [...]
> programmer, jeg ved ikke hvad Samsung kan byde på men skal vi sætte tallet

Kan du dokumentere disse udtalelser / tal ?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-08-10 02:38

"--= Bo =--" <bo@bgn.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du dokumentere disse udtalelser / tal ?

Næppe, da der er 53000 gratisprogrammer i den danske version af Google
adroidmarket.
i det store udland er der 100.000 programmer, hvoraf 47.000 er
betalingsapps.

Itunes har 255.000 programmer på hylderne, hvoraf ca halvdelen er gratis, og
jailbrakes Iphonen er der ca 100.000 yderligere programmer andre steder fra.
Apps på Itunes har generelt et højere niveau end android, pga test af apps
før de får lov at komme på hylderne.
værdifulde apps som komplette specialordbøger og voice to
voiceoversættere(Jibbelo) er apps, du kun kan få til Iphone. Et andet godt
program er Sleep Cycle, som er et vækkeur, der analyserer dit søvnmønster,
hved hjælp af telefonens acceleratorer (telefonen skal ligge under lagnet
ved siden af hovedpuden) og vækker dig blidt, når du sover allerlettest i
det tidsrum, du vil vækkes.

De store forskelle på Samsung Galaxy S og Iphone 4 er flg:
Samsung Galaxy S har et design planket 112 % fra Iphone 3. Den er et ripoff
på det skammeligeste.
Enhver tøz, der ser den sir - Nahj, en Iphone! Næh, det er bare en Samsung.
En Iphone 4 - Så vil de pille ve en ,o)

Samsungen har en AMO LED skærm på 4" der er meget flot, men klarer sig knap
så godt i stærkt dagslys.
Der er ikke nævnt noget om betragtningsvinkler.
Iphone 4 har en IPS LCDpanel med LED bagbebysning.(IPS er den dyre
LCD-teknologi - bare tjek computermonitorer) på 3,5 ". Den har en meget stor
betragtningsvinkel, og klarer sig meget godt i stærkt solskin.
Opløsningen er 960 x 640 pixels på 3,5" mod Samsungs 800 x 480 pixels på 4"

Billedkvaliteten på Samsungs kamera er ikke for godt, men videooptagelse
skulle være glimrende.
Ingen geotaggeing i videoer
På Iphone 4 er billledkvaliteten god, undtaget i ambient light kunstlys
(aftenbilleder uden flash.
Iphonen har dog LEDflash til hjælp. Også til Video. Videokvalitet god og
mulighed for redigering inphone.
Geotagging i videoer.

Begge telefoner er hurtige til at afvikle applikationer.
Samsung har en 1 Ghz processor af eget fabrikat, Iphone A4 chip på
sandsynligvis 800 Mhz
Touchfunktionen (præcision og smothness) er lysår bedre på Iphone (3G)(s)
4.

Samsung har mulighed for at få op til 32 Gb MicroSD kort i.
Iphone 4 leveres med intern 16 eller 32 Gb hukommelse internt.

Samsungen kan sættes op til at dele sin 3G internetforbindelse via Wifi.
Iphone skal bruge USB tilslutningskabel.
Samsung understøttter flash, hvor Iphone ikke gør. Man skal så bare leve med
at stemmer og flim ikke følges ad

Samsung har google navigation altså stemmestyret navigation, men det kræver
datastreamning, da kort ikke kan downloades til telefonen. Navigation er
dermed udelukket i udlandet, med mindre man er parat til at pantsætte sin
lever.
Samsung har mulighed for widgets på forsideskærmene - Der er 7 ialt.
Iphone har ikke widgets, kun genvejsikoner. fordele og ulemper er fikse
widgets (f.eks aktiv facebook direkte på forsiden mod voldsomt øget batteri
og dataforbrug pga pushmeddeleserne.
Iphone 4 har mulighed for Tomtom, Navigon og en til gpssoftware. tilIphone
kan man få bilholdere med indbygget GPSforstærkerantenne, dockstationer med
anlæg, vækkeure, skins, gummihylstre, tasker, you name it.
Til Samsung - øhh nok ikke helt samme udbud.

Batterikapacitet er ca 40% bedre på Iphone.
Multitasking kan begge telefoner, men på hver deres måde.
Man er nødt til at afprøve det med dem begge for at danne sin egen mening om
det.
Android er ægte multitasking, mens Iphones metode er strømbesparende.

På Iphone 4 pauses mange applikationer ved multitasking, fordi de ikke
understøtter multitasking. Nyere apps har fået featuren indbygget, så
multitasking fungerer fuldstændigt.
Android kører multitasking som en computer.

Vigtigste feature for Iphone er, at man kna spille Angry Birds på Iphone.

Not so på Android. Mine børn græder sig i søvn over, at de ikke kan få det
på deres HTC Legends

En Samsung Galaxy S kan du få lige i nakken her og nu! Iphone 4 er ikke til
at opdrive her til lands uden mindst 3 ugers tålmodighed.
Samsungen er også ca 1000 kr billigere end billigste Iphone 4.

Kanklusion?
Snup en Galaxy S - Så kan det være, at jeg kan få min Iphone 4 lidt før ,o)

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-08-10 03:15

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i meddelelsen

> Kanklusion?
> Snup en Galaxy S - Så kan det være, at jeg kan få min Iphone 4 lidt før
> ,o)

Hov, jeg glemte
Samsungen har indbygget FMradio - Iphone kan køre en brilliant internetradio
over 3G (Wunder radio)
Og SAmsung har Div-X understøttelse.

Iphone 4´s Musikafspiller er klasser bedre.
Men skal synkroniseres med Itunes.

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s_vs_apple_iphone_4-review-500.php
ser ud til at være en seriøs test.
Jeg forstår blot ikke deres pointsystem, når de i flere subtests beskriver
Iphonen som bedre, men alligevell rater Galaxyen højere til slut uden
forklaring i hver subtest.
F.eks i kamera og video afsnittet og i skærmafsnittet.
Man skal altså vurdere testen ud fra det skrevne og ikke de ratings, der
uddeles i hver testsektion.

Jeg savner at touch funktionalitet er beskrevet i forhold til hinanden.

Og så er der lige Itunes. Itunes er pest og himmel i et.
Lige så overlegen let en Iphone er at betjene, lige så uoverskuelig er
Itunes på PC'en
Det interface kunne sq gøres meget bedre.

Til gengæld er der ikke noget, der er nemmere at sætte op en end en Iphone.
Download Itunes, åbn det, tilslut telefonen, et par klik, og alt er sat op
incl emailkonto mm. Og køber man en ny telefon, slutter man den til og
Itunes spørger selv om indholdet og settings skal kopieres over i den nye
telefon.
voila!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Trotler

Dato : 11-08-10 07:58

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i en meddelelse

> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i meddelelsen

Rart med et rimeligt seriøst svar istedet for de normale "fanatiker" svar.

Det er i sidste ende ligegyldigt hvad mærke telefonen er, hvis det er den
telefon der bedst opfylder dit behov.

Mvh
Torben

Fra : Mendoza

Dato : 12-08-10 18:29

"Trotler" <mynews@nyewsgriwenmlaf.com> skrev i meddelelsen

> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i en meddelelse

> Rart med et rimeligt seriøst svar istedet for de normale "fanatiker" svar.

Hahahaaaaa...

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 11:49

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i meddelelsen

> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i meddelelsen

> Hov, jeg glemte

Jeg glemte en væsentlig ting mere, andre ikke har nævnt.

Samsungs skærm er en såkaldt Super AMOLED skærm altså en organic light
emitting diode skærm.

Man har til dato stadig ikke fundet en løsning på, hvordan man får OLEDs til
at holde. Særligt den blå farve henfalder ved brug.
Dvs. at skærmen ganske langsomt skifter farvebalancen og lysstyrken,
efterhånden, som OLED'en henfalder. Man skal næppe forvente en levetid ud
over højest 3 år, og en synligt forringet billedkvalitet en rum tid
forinden.

Til sammenligning er der stadig en del brugere af både Iphone og Iphone 3G
endnu. Mig selv incl. (3G).
Dvs, der er brugere, der kører med 3 år gamle Iphones.

Man skal altså inddrage en vurdering om, hvorvidt telefonen skal holde længe
eller udskiftes årligt.
Det, synes jeg, er en væsentlig detalje på en telefon, hvor skærmen er så
væsentlig.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-08-10 13:47

On 11/08/2010 03:38, Frodo Nifinger wrote:
[...]
> En Samsung Galaxy S kan du få lige i nakken her og nu! Iphone 4 er ikke til
> at opdrive her til lands uden mindst 3 ugers tålmodighed.

Ja, og såvidt jeg kan se kan den kun fås i sort. Den hvide model, altså
den der har den farve som æbleting nu engang skal ha', er slet ikke
kommet til Danmark endnu.

Peter Knutsen

Fra : --= Bo =--

Dato : 11-08-10 16:39

> Næppe, da der er 53000 gratisprogrammer i den danske version af Google
> adroidmarket.
> i det store udland er der 100.000 programmer, hvoraf 47.000 er
> betalingsapps.

Det var lige det jeg mente - at der var mange flere programmer til Android
end de 5000 han oplyste.

Mange kommer med udtalelser som de ikke en gang har gidet tjekke rigtigheden
af.

Min kritik er ikke fordi jeg kører med Android, for jeg kører Iphone, men
oplysninger skal være korrekte så spørgeren for et rigtigt svar.

Ulempen ved Iphone er den, at det er Apple der bestemmer dine behov for
hvilke programmer du skal bruge, mens det på Android er brugeren selv, da
det er open source.

BG

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-10 19:48

> [...]
>

> Ulempen ved Iphone er den, at det er Apple der bestemmer dine behov for
> hvilke programmer du skal bruge, mens det på Android er brugeren selv, da

Jeg er så ikke helt enig her.

Apple skal teste og godkende apps før de kommer i butikken. Der er så et par
krav, de skal opfylde:

Kompabilitet , kvalitet og et par retningslinier omkring f.eks pornografi.
Rammerne er ret vide, selvom der sikkert går politik i det, f.eks muligheden
for at genere Google lidt.

Det kan man så komme omkring ved at jailbreake Iphonen. Så kan man hente
alle de programmer, der ikke kunne komme ind hos Appsstore.

Så kommer Android horden straks: Jamen det behøver vi da ikke på vores HLS
Galagend x9 android! Nååh!!!

Same shit! For at gøre en Android truly free, skal den routes. (Lugter lidt
af jailbreak.)

Spørgsmålet er, hvem man er:
Android er for dem, der vil det hele uden at betale prisen for det, og så
alligevel i kke kommer rigtigt til det, fordi de lækre programmer ikke er
skrevet til det.
Nu blir jeg nok flamet, men oversætter man android til bilteminologi, så er
Android en Hyundai Sonata 6 cyl automatic.
Den kører skidegodt, har kræfter til det hele, fungerer upåklageligt og har
tonsvis af udstyr. I visse vinkler kan den endda ligne en jaguar XJ sedan
Men det er den ikke. Det er ikke ægte læder, lyden er ikke helt den samme og
kabinen er stadig lavet af den samme plastik som tictac æsker.

Det er en rigtigt god bil, men når det kommer til fjams, er den lige så
tiltrækkende som gonoré. The worst kind - Dem, der vil ligne de seje.

Iphonen derimod - Det er sq lækkert, Glas og stål - Een knap! touch, der
bare fungerer, smooooth og lækkert. Ingen manual, bare smid simkortet i slut
til pcen, og det kører. Så enkel, at selv ens bedstemor kan finde ud af det
uden for mange dumme spørgsmål.

Den ER jaguaren. Du kan måske nok finde noget, der kan køre lidt hurtigere
og kan lave større hjulspin. Du kan også få noget, der mer mere luksuriøst,
hvis du for alvor vil hive cash op af lommen.

Men den løfter øjenbryn, hvor den kommer frem, og den kan måske lokke en tøz
eller to til en enkelt gang. Men det er jo også nok, for at den har tjenst
sit ypperste formål for den lykkelige ejer
For os gamle er det mere feel'en af luksus, der begejstrer. Lidt som en god
single Malt whiskey frem for en Barcadi Breezer. Man kan blive stangstiv af
begge, men jeg ved sq godt, hvad jeg helst stikker næsen i.
Eller som et B&O fjernsyn. Det er sq ikke nødvendigvis meget bedre end andre
fjernsyn, men uhh, der er sq noget lækkert over det.

Microsoft har til gengæld for en gangs skyld slået helt andre toner an.
Deres windows mobile series 7 ( De burde virkeligt ansætte nogle bedre folk
i marketingsafdelingen) prøver ikke på at klone Iphone, men at skabe noget
helt nyt. Det ser spændende ud, omend stadigt en smule forvirrende, men godt
tænkt. Det glæder jeg mig til at se nærmere på.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-08-10 15:45

Frodo Nifinger skrev:

> [...]
> skabe noget helt nyt. Det ser spændende ud, omend stadigt en smule
> forvirrende, men godt tænkt. Det glæder jeg mig til at se nærmere på.

Fatter ikke at du gider lukke så meget varm luft ud om en skide mobil -
det virker som om du har svært ved at retfærdiggøre for dig selv at du
har betalt det dobbelte for at få det halve.....min gode kollega halser
efter efter mig jævnligt med sin sIssyPhone og spørger, kan du det,
hvordan kan du det, hvordan gør du det osvosv (på en desire)....og
ærgrer sig over at hun hver gang skal betale for at kunne noget
tilsvarende.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-08-10 04:11

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Fatter ikke at du gider lukke så meget varm luft ud om en skide mobil -
> det virker som om du har svært ved at retfærdiggøre for dig selv at du har
> betalt det dobbelte for at få det halve

Jeg har faktisk ikke købt en iphone 4 - endnu.
Jeg ville nok heller ikke gøre det - Jeg har en Iphone 3 G, som fungerer ret
fint - Hvis ikke det var fordi, at konen også vil ha en uden at være parat
til at betale prisen for en smartphone. Det har så givet mig muligheden for
at opgradere og lade hende arve min 3G

Jeg har fumlet en del med en Iphone 4 i en butik.

So ein Ding værten Nicolaj Sonne har fuldstændig ret.
Iphone 4 er mere af det samme. Det er evolution og forfining af et godt
koncept, men ikke mere.
Specs er oppet lidt, processoren er forbedret, IOS 4 er lidt smartere, og
der er tilført multitasking og et par features er tilføjet
Det, der gør forskellen er den superlækre skærm, og det vellykkede design.
Jeg kan da sagtens finde mindre gode ting ved den.
Multitaskingen, synes jeg, fungerer mindre overbevisende. Om det er fordi
jeg ikke har prøvet med de rigtige programmer eller nørklet længe nok til at
få ahaøjeblikket ved jeg ikke, men jeg er lidt skeptisk.

Årsagen til at jeg i det hele taget startede med sn udførlige besvarelse af
OP's oprindelige spørgsmål, er, at jeg af nysgerrighed havde købt bladet
mobil, hvor tests af både Iphone og Samsung Galaxy S i9000 indgik og gav et
godt sammenligningsgrundlag. Samtidigt harvde jeg selv stået i en butik og
leget med begge telefoner.

Androiderne er da rigtigt gode smartphones, ingen tvivl om det, emn der
hersker heller ingen tvivl om, at Google har klampet en god ide fra en
konkurrent, der er markedsførende på feltet. HTC har så stjålet Apple's
touchteknologi, og Samsung runder så lige af med at klone det oprinedelige
design på ægte koreansk manér.
De glemte bare at tage billeder af bagsiden med

Det er vist mest det, der irriterer mig ved Android-bølgen, og det der har
fået mig til at genvinde min respekt for Microsoft.
Find dog på noget nyt istedet for at tegne efter sidemanden.

Og når man så samtidigt sidder og læser indlæg efter indlæg fra android
"hoods" der alle påstår, at det fædrene ophav til deres smarte nye telefoner
bare er noget lort, der ikke skulle være opfundet og kun har succes pga
hypen af lalleglade fantaster, der ikke kan se skoven for bare træer.
Det er lidt som at se folk vælte rundt med deres "Hongkongkøbte" Rolex'er,
mens de højlydt påstår, at de er meget bedre end originalen, frodi de er
quartzstyrede og batteridrevne. Og de har såmænd ret - De næste to år er
kopien mindst lige så præcise som originalen, med mindre de taber det på
gulvet

Microsoft ku finde ud af at forny smartphonen med mobile series 7.
Google har ikke skabt noget nyt, blot planket grundtanken med IOS og ført
det sammen med widgets fra Symbian. og har så ellers bygget en stabil
platform.

> [...]
> hvordan kan du det, hvordan gør du det osvosv (på en desire)....og ærgrer
> sig over at hun hver gang skal betale for at kunne noget tilsvarende.

Det må så være fordi, hun er elendig til at browse i Appstore og ellers ikke
kender andre med iphones.
Jeg ahr til dato kun hørt om en App, jeg ikke kan finde tilsvarende til i
Appstore, som er lavet til android.
Det er voice to text app til SMS. Det er så et betalingsapp og ikke
tilgængelig i Danmark og kun til engelsk. og det er på vej til Iphone
Men jeg kan da prøve det samme som kollegaen

Kan du aktivere skærmen på din Desire med kun tommelfingeren holdende
ttelefonen i samme hånd?
Valgfri med højre ellerl venstre? Nå nej, du skal vist trykke på en knap
oven på toppen og så tegne et selvvalgt mønster på skærmen - Kræver to
hænder!
Kan din telefon scrolle gennem sider og hjemmesider fuldstændigt smooth og
frit for hakken med sin kæmpe professor? næh! Det kan min gamle 3G og
forgængeren ku sq også på trods af den halve kraft i hjernen og en brøkdel
af ram.
Kan du skrive en formateret tekstbesked på medfølgende programmer og med
samme program malle teksten til hvemsomhelst?
Kan du få software, der kan oversætte din engelske tale til Italiensk,
Kinesisk, japansk eller spansk tale og oversætte det talte svar tilbage til
engelsk tale?, nå ikke? Det kan min 3G da sagtens få.
Kan di slå op i den komplette dansk engelske ordbog fra Gyldendal på din
Desire?
Kan du få et gennemført godt intenetradio app til din Desire? Jeg har
Wunderradio, og det er fandme elegant lavet. og virker perfekt. Det koster
så et par kroner.
Kan du få et vækkeur til din Desire, der udnytter acceleratorerne og
registrer dit søvn mønster og vækker dig blidt let til den bestilte tid, så
du føler dig frisk og udhvilet? Uhh, 12 kr i Appstore. Var lige ved at
ruinere mig
Kan du få alskens dockingstationer med højttallere i alle afskygninger til
din desire?
Lyder din MP3 afspiler lige så godt som Ipoddelen i en Iphone? Er den lige
så nem at betjene?
Nå, men kan du så spille komplekse spil på din Desire, så som Need for
Speed, eller guitar heroes, eller Grand theft Auto? Øv nej, Android kan kun
håndtere relativt simple spil.
Nå men kan du så få en Tomtom GPSholder med indbygget GPSantenne til din
desire og tomtom GPSsoftware?
Ikke? Så kan du jo ikke smutte til Italien med Desiren som GPS uden at det
koster lige så meget som en fabriksny GPSenhed!

Nå, men kan du så i det mindste spille "Angry Birds" på din kraftige
topmodels HTC - Spillet over alle smartphonespil. Det sjoveste og mest
fængende spil jeg nogensinde har prøvet. Nej??? Øv, det er ellers det mest
underholdende længe og koster bare 6 kr.

Et sidste spørgsmål: Sprøjter App fabrikanterne gratis opdateringer ud til
dine downloadede apps somAndroid market automatisk gør opmærksom på, hver
gang du logger på? Idag var der 8 opdateringer til de 52 apps jeg har på min
iphone, og jeg er inde på Appstoren næsten dagligt.

Hver en ting af det jeg har nævnt, klarer min to år gamle Iphone 3G uden at
kny
Og alene derfor lægger den samtlige Androidklonerne i støvet, selvom den er
en forældet gamling.

Du kan så høre FMradio på Desiren, opdatere OS over the air og multitaske
mellem simple gratis progranner.
Der er da ingen tvivl om at Androidtelefonerne kommer blæsende op bagfra,
men så længe de bare kopierer, kommer de aldrig foran. Det kræver
innovation, og her kan Microsoft meget vel tage teten i løbet af det næste
år.
Det med mindre de lader kineserne og koreanerne om at bygge og designe
hardwaren i konkurrence med hinanden og alle andre, for så falder de i samme
Hyundaihul som android med samme følelse af Tictac.

Hvis nogen synes min ironi her er lige tyk nok, så er det fordi jeg er lige
en tand træt nok af at høre på nedrakningen af et ret beset fremragende
produkt.
Og når det egentligt kommer til stykket så selv om de skriger op om det
modsatte, ville de ret beset allerhelst have haft den rigtige Iphone. De er
bare ikke parate til eller i stand til at betale prisen, så derfor rakker de
den ned istedet.
Ellers havde de jo ikke købt plagiatproduktet

Dermed mener jeg ikke alle androidkøbere! Kun dem, der gør Iphonebashingen
til en folkesport, mens de blindt skamroser deres valgte produkt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-08-10 05:09

Frodo Nifinger skrev:

> [...]
>
> Dermed mener jeg ikke alle androidkøbere! Kun dem, der gør
> Iphonebashingen til en folkesport, mens de blindt skamroser deres valgte

At du gider........

Gaaaaaaab..........

Men min er større end din.......

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-08-10 06:15

> At du gider........

Det gør jeg så heller ikke mere.
Men det føles nu godt en sjældent gang at bitchslappe lidt for åben skærm,
når man nu er blevet tilpas irriteret
Du kender det selv fra andre diskussioner, det ved jeg

> Gaaaaaaab..........

Ja, det ER blevet sent eller øhh tidligt!

> Men min er større end din.......

Det er rigtigt, men min er 2 generationer ældre end din, og kan stadig over
det dobbelte
Og den var faktisk ikke dyrere end din, og jeg har haft uendeligt meget
glæde af den i laaang tid.
Jeg gav lidt over 1000 kr ved købet og 1200 kr ekstra for mit abb. over 6
måneder.
Jeg har så stadig et dyrt abbonement, men jeg kan også skabe mig, som jeg
vil med telefonen uden at betale mere.

Men din HTC Desire er skam en rigtig fin telefon, der kan rigtigt meget og
gør det ovenikøbet godt.

Den kan bare ikke det, jeg skal bruge den til eller har lyst til, så jeg vil
ikke engang overveje at bytte min gamle Iphone 3G med en fabriksny Android.
Måsske en MS mobile series 7 kan friste, hvis de rigtige apps blir
tilgængelige, og telefonen bliver lækker nok.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 13-08-10 14:53

>klip en masse gammelt sniksnak som er gentaget igen og igen

> At du gider........
>

> Gaaaaaaab..........
>

> Men min er større end din.......

Ja hvis bare du gad klippe alt gammelt tekst væk, så kunne det være vi gad
blive ved at læse denne tråd.

Desuden giver jeg Frodo helt ret

Mvh
Bri@n

Fra : Mendoza

Dato : 13-08-10 08:51

> [...]
>
> Dermed mener jeg ikke alle androidkøbere! Kun dem, der gør Iphonebashingen
> til en folkesport, mens de blindt skamroser deres valgte produkt.

Ja, moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt........

Fra : Anders Nielsem

Dato : 29-08-10 02:17

> [...]
> Valgfri med højre ellerl venstre? Nå nej, du skal vist trykke på en knap
> oven på toppen og så tegne et selvvalgt mønster på skærmen - Kræver to

Ja sagtens, ved ikke om det er sværere for små Hobitter med kun 9 fingre
(kan jo være at det er tommelen du mangler)
Jeg trykker på knappen ovenpå og lader min tommelfinger glide ned over
skærmen, det er der ingen ben i som de siger i reklamerne, bare til info så
mønsteret altså noget man kan vælge fra/til.

> [...]
> frit for hakken med sin kæmpe professor? næh! Det kan min gamle 3G og
> forgængeren ku sq også på trods af den halve kraft i hjernen og en brøkdel

Ok her gik det op for mig at du for alvor ikke aner hvad du taler om, jeg
ejer også en 3G, og kan med ro i stemmen fortælle dig at min Desire scroller
langt bedre.

> Kan du skrive en formateret tekstbesked på medfølgende programmer og med
> samme program malle teksten til hvemsomhelst?

Hmm aner det ikke, har ikke haft brug for det, og gider ikke checke, skulle
det ikke være muligt, er tror jeg godt at der kan hentes et program der kan.

> [...]

> Kan di slå op i den komplette dansk engelske ordbog fra Gyldendal på din

Nope, men mon ikke det kommer så snart der bliver åbnet for betalings apps
på marked i DK?

> Kan du få et gennemført godt intenetradio app til din Desire? Jeg har
> Wunderradio, og det er fandme elegant lavet. og virker perfekt. Det koster
> så et par kroner.

Der findes masser af gratis programmer der giver dig internet radio på
marked, jeg har ikke testet dem, men er det noget helt specielt du
efterlyser?

> [...]
> så du føler dig frisk og udhvilet? Uhh, 12 kr i Appstore. Var lige ved at

Den her forstår jeg sq ikke, du har betalt 12 kr for et program der vækker
til den tid du har sat det til?

> Kan du få alskens dockingstationer med højttallere i alle afskygninger til
> din desire?

Her tror jeg til gengæld du har ret, der er nok ikke meget at vælge mellem.

> Lyder din MP3 afspiler lige så godt som Ipoddelen i en Iphone? Er den lige
> så nem at betjene?

Lydmæssigt er der ikke den store forskel, ingen af dem lyder af noget
særligt, og jo jeg synes faktisk den er rimelig nem at betjene, og ellers er
der et hav af gratis programmer, så du kan få det nogenlunde som du vil.

> Nå, men kan du så spille komplekse spil på din Desire, så som Need for
> Speed, eller guitar heroes, eller Grand theft Auto? Øv nej, Android kan
> kun håndtere relativt simple spil.

Ifølge http://techie-buzz.com/mobile-news/need-for-speed-shift-android.html
skal need for speed shift været udkommet til Android 4 juni, Grand theft
auto er desværre ikke kommet (savner det), men med den fart udbredelsen af
Android telefoner har, er jeg sikker på at alle de gode spilfirmaer arbejder
på højtryk, og at sige Android kun kan håndtere relativt simple spil må du
da gerne lige uddybe lidt nærmere, hvilke begrænsninger har Android da i den
retning?

> [...]
> Ikke? Så kan du jo ikke smutte til Italien med Desiren som GPS uden at det
> koster lige så meget som en fabriksny GPSenhed!

TomTom er så sørme også på vej til Android, som du selv skrev omkring
skærmen skal man se tingene på lidt længere sigt, og hvis du ikke har
opdaget det, så vælter det ind med nye apps på marked, firmaerne er ved at
få øjnene op for at også her er der penge at tjene. Ud over det findes der
gratis GPS programmer som faktisk nogenlunde fornuftigt.

> [...]
> fængende spil jeg nogensinde har prøvet. Nej??? Øv, det er ellers det mest
> underholdende længe og koster bare 6 kr.

Kender ikke spillet, men hvis jeg en dag smider min G3 op og køre igen vil
jeg da hente det :) Nu googlede jeg det lige og det ser ud til at firmaet er
ved at undersøge muligheden for også at lave en Android version, de har bare
ingen erfaring med at udvikle spil til Android som de siger, men lad os nu
se.

> [...]
> gang du logger på? Idag var der 8 opdateringer til de 52 apps jeg har på
> min iphone, og jeg er inde på Appstoren næsten dagligt.

Jep, det gør de faktisk, og indtil opdateringen til Android 2.2 kunne det
være ret annoying da man skulle vælge at opdatere dem enkeltvis, heldigvis
kan man nu vælge at opdatere allesammen på en gang.

> Hver en ting af det jeg har nævnt, klarer min to år gamle Iphone 3G uden
> at kny
> Og alene derfor lægger den samtlige Androidklonerne i støvet, selvom den
> er en forældet gamling.

Du burde nok få udvidet/opdateret din viden om Android, der er godt nok
mange huller i den. Som sagt ejer jeg også en 3G, fin fin telefon, men jeg
må tilstå at jeg bedre kan lide min Desire.

> [...]
> hardwaren i konkurrence med hinanden og alle andre, for så falder de i
> samme Hyundaihul som android med samme følelse af Tictac.

Her er jeg så lidt uenig, jeg tror det er Apple der på sigt kommer til at
skal udvikle sig, ret beset er der altså ikke nogen kvantemæssige spring på
de IPhones der er udkommet, de ligner faktisk også hinanden, og i længden er
det ikke nok, husk på at Android er forholdsvis nyt, der kommer til at
sprøjte nye bedre modeller ud, og fordelen her er at der mange firmaer om
buddet, hvorimod Apple som logisk nok er de eneste der udvikler IPhone,
risikerer at komme til at køre i den samme rille
> Hvis nogen synes min ironi her er lige tyk nok, så er det fordi jeg er
> lige en tand træt nok af at høre på nedrakningen af et ret beset
> fremragende produkt.

Ganske enig.

> [...]
> rakker de den ned istedet.
> Ellers havde de jo ikke købt plagiatproduktet

Selv om ironien er tyk, kan jeg ikke lade være med at tænke om du mon ønsker
du kunne finde ud af det Android pjat :P

> Dermed mener jeg ikke alle androidkøbere! Kun dem, der gør Iphonebashingen
> til en folkesport, mens de blindt skamroser deres valgte produkt.

Lige over.

> mvh
> --
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifinger
> www.frodonifinger.dk

Anders.

Fra : Mendoza

Dato : 12-08-10 18:08

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> noget helt nyt. Det ser spændende ud, omend stadigt en smule forvirrende,
> men godt tænkt. Det glæder jeg mig til at se nærmere på.

Hvem sagde iPhone bias..........

Fra : S.J.

Dato : 10-08-10 18:19

On Tue, 10 Aug 2010 16:40:21 +0200, Brother Tuck wrote:

> Skal have ny mobil.
>
> Er meget i tvivl om jeg skal have Iphone 4 eller Samsung Galaxy S.
>
> Hvem kan gennemskue den store forskel på dem ?
> Er de testet imod hinnanden ?

Til en Samsung behøver man ikke gummihandsker for at bruge telefonen.

SJ

Fra : Henrik 8600

Dato : 10-08-10 22:14

"S.J." <nospam@apple.com> skrev i meddelelsen

> Til en Samsung behøver man ikke gummihandsker for at bruge telefonen.
>
> SJ

Hehe, det gør man sgu da heller ikke til iPhonen (4), har den selv

H.

Fra : Bjarne

Dato : 10-08-10 18:55

Brother Tuck wrote:

> [...]
>
> Er meget i tvivl om jeg skal have Iphone 4 eller Samsung Galaxy S.
>
> Hvem kan gennemskue den store forskel på dem ?

have fun.

--
mvh,
Bjarne

Fra : Houborg Jepsen

Dato : 18-09-10 05:42

Frodo nifinger, du er glad for din Iphone (fred være med det).
Men inden du udtaler dig om android telefoner, så bør du nok få styr
på fakta. Jeg orker ikke engang at imødegå alle dine fejlagtige
postulater.
Selv er jeg hoppet på Galaxy, og nej det har ikke en skid med pris
eller leveringstid at gøre. Det skyldes udelukkende den lukkede Apple
verden, ingen amerikansk virksomhed skal bestemme hvilken software
eller hvilke apps jeg installerer.
Iphone er ikke længere speciel og kan nogenlunde det samme som de nye
android modeller, den eneste forskel er at mange personer falder på
halen over Apples evne til at markedsføre "hype" deres produkter.

Derudover så bryder jeg mig ikke om den arrogance som Apple udviser
omkring sikkerhed. Deres Mac leveres med en kendt sikkerhedsbrist, det
samme gør deres OS4 Iphone. For den rette person, så kræver det bare
at enheden er på et åbent netværk og vupti 30 sek. senere, så ligger
alle "måske følsomme" oplysninger på hackerens pc.

Så mit motto er: Apple go home.

Fra : Mogens

Dato : 18-09-10 18:04

Houborg Jepsen wrote:

> Så mit motto er: Apple go home.

Enig. Ufatteligt hvor mange ellers normalt intelligente mennesker der
har ladet sig forføre at den griske slyngel til Steve Jobs. Han slår da
hele Microsoftslænget med flere længder i profitbegær. Men nogen elsker
jo at lade sig røvpule og betaler endda gerne overpris for det :)