Rock gennen 7 årtier
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 10-08-10 09:19

Hej

I tråden staffetten / ArtRock nævnte jeg BBC's serie "Seven ages of
Rock". Til dem der har interesse sender afsnit 4, 5 og 6 idag, i
morgen og torsdag kl. 22.50.

Hvornår det sidste afsnit sendes, har jeg ikke lige kunnet finde, for
næste tirsdag sender de Rolling Stones i eksil - Engelsk dokumentar
fra 2010.

Fra : Vidal

Dato : 10-08-10 11:39

Den 10-08-2010 10:18, Poul Erik Lindaa skrev:
> [...]
>
> Hvornår det sidste afsnit sendes, har jeg ikke lige kunnet finde, for
> næste tirsdag sender de Rolling Stones i eksil - Engelsk dokumentar

Det er en lidt kuriøs dokumentar - rockmusikken starter
i 1965(?), Beatles nævnes tilsyneladende ikke, mens punk
indtager en meget væsentlig del, ihvertfald i den seneste
udsendelse , jeg har set.

Men den er interessant og med morsomme gensyn.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-08-10 17:12

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en lidt kuriøs dokumentar - rockmusikken starter
> i 1965(?), Beatles nævnes tilsyneladende ikke,

Nu kommer Åge nok snart og fortæller dig, at det Beatles lavede, var
schlagermusik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-10 19:43

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Nu kommer Åge nok snart og fortæller dig, at det Beatles lavede, var
> schlagermusik

Heyyy her er Åge

Ja, som de fleste nok ved lavede de jo et eller to sangnumre indenfor
slager-genren, i deres karriere. Dem kender vi vist alle. Det var nok
Beatles mest populære sange. De blev forøvrigt begge store dansktop-succeer.
Mon ikke det var Ringo som stod for det?

http://www.youtube.com/watch?v=LedUjMuTR7Q
http://www.youtube.com/watch?v=e_cwWP5Qf1k&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-08-10 20:08

meddelelse news:4c619db8$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Mon ikke det var Ringo som stod for det?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=LedUjMuTR7Q
> http://www.youtube.com/watch?v=e_cwWP5Qf1k&feature=related

Den første er skrevet og sunget af Paul.
Den anden er skrevet af John Lennon og sunget af Ringo.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 10-08-10 22:44

On Tue, 10 Aug 2010 12:38:48 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>indtager en meget væsentlig del, ihvertfald i den seneste
>udsendelse , jeg har set.
>
>Men den er interessant og med morsomme gensyn.

Titlen er egentlig dårlig oversat, Retteligt burde den vil hedde "Rock
gennem 7 aldre", da den ikke følger tiden, men dens udvikling.

Fra : Steen

Dato : 11-08-10 22:06

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.teleeu> wrote:

> Titlen er egentlig dårlig oversat, Retteligt burde den vil hedde "Rock
> gennem 7 aldre", da den ikke følger tiden, men dens udvikling.

Sjovt at gense Judas Priest i læder og nitter.
Mick Wall fortalte, at "i dag ved alle jo, at Rob Halford er bøsse..."
Jeg vidste det nu ikke - ikke at det gør nogen forskel, andet at man nu
kan se det ironiske i deres macho-image
--
Steen