HTC desire AGPS
Fra : lhs

Dato : 06-08-10 10:35

Hej

Har haft min Desire lidt tid og leget lidt, vil nu igang med gps delen og
kan forstå den køre på AGPS, dvs pinger på antenner og telenet også foruden
de almindelige gps satelitter - det vil jeg undgå men kan ikke lige se om
det er muligt. Kan man slå antenne (telenet) gps delen fra og kun køre alm.
gps/satelit navigation ? eller har jeg bare helt misforstået det..

Lars HS

Fra : emjeppesen

Dato : 06-08-10 13:07

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev:

> [...]
>det er muligt. Kan man slå antenne (telenet) gps delen fra og kun køre alm.
>gps/satelit navigation ? eller har jeg bare helt misforstået det..

Du skal have en dataforbindelse eller en WiFi forbindelse for at bruge
Google Maps.
Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Mads

Dato : 06-08-10 14:38

On Fri, 6 Aug 2010 11:34:46 +0200, "lhs" <shane(fjern)@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>det er muligt. Kan man slå antenne (telenet) gps delen fra og kun køre alm.
>gps/satelit navigation ? eller har jeg bare helt misforstået det..

Under Menu > Indstillinger > Lokalitet
kan du vælge hvilke af de 2 systemer der skal benyttes.
Der kan du fravælge Trådløst Netværk

Fra : lhs

Dato : 06-08-10 16:45

Hej

Ja, det var lige det jeg skulle bruge, der kan jeg nemlig slå mobil net fra
og kun køre på satelit.. super..

Hilsen
Lars

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-08-10 18:58

Den 06-08-2010 17:44, lhs skrev:
> Hej
>
> Ja, det var lige det jeg skulle bruge, der kan jeg nemlig slå mobil net fra
> og kun køre på satelit.. super..

Ja, men hvad vil du opnå ved det? Det eneste du i praksis opnår, er at
det tager MEGET længere tid at få et GPS fix. Med mindre den stadig har
lov til at hente relevante satellit data fra internettet.

- Chano Andersen

Fra : emjeppesen

Dato : 06-08-10 21:06

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev:

>Ja, det var lige det jeg skulle bruge, der kan jeg nemlig slå mobil net fra
>og kun køre på satelit.. super..

Næh, det er der ikke noget super ved. Du skal have forbindelse til
internettet på en eller anden måde, så du slipper ikke for at have en
data-internet opkobling.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-08-10 22:18

Den 06-08-2010 22:05, emjeppesen skrev:
> Næh, det er der ikke noget super ved. Du skal have forbindelse til
> internettet på en eller anden måde, så du slipper ikke for at have en
> data-internet opkobling.

Det kommer meget an på hvilken navigationsløsning man har tænkt sig at
bruge.. Men med googles, ja, så skal man have data adgang.

- Chano Andersen

Fra : emjeppesen

Dato : 06-08-10 22:27

Chano Andersen skrev:

> Men med googles, ja, så skal man have data adgang.

Nu er det jo google, der er installeret på kræet, så det var vel det
spørgeren ville afprøve.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-08-10 10:05

Den 06-08-2010 23:26, emjeppesen skrev:
> Nu er det jo google, der er installeret på kræet, så det var vel det
> spørgeren ville afprøve.

Det er jo ikke godt at vide, der findes jo alternativer.

- Chano Andersen

Fra : emjeppesen

Dato : 07-08-10 11:46

Chano Andersen skrev:

>Det er jo ikke godt at vide, der findes jo alternativer.

Hvilke?

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Jens

Dato : 13-08-10 09:05

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Næh, det er der ikke noget super ved. Du skal have forbindelse til
> internettet på en eller anden måde, så du slipper ikke for at have en
> [...]

Jo, det er da bestemt super-super!!

Jeg kører Navigon på min HTC Legend og ønsker ikke at betale roaming takst
for at navigere i udlandet, når samme funktionalitet kan opnås alene ved
brug af GPS-signaler.

Ja, opstartstiden er lidt længere, men når først GPS'en har lokaliseret
positionen, så kører det fuldstændig smertefrit uden kontakt tio
GPRS/UMTS-nettet.

/Jens

Fra : emjeppesen

Dato : 13-08-10 10:02

Jens skrev:

> [...]
>for at navigere i udlandet, når samme funktionalitet kan opnås alene ved

Hvis det kun drejer sig om navigation, så har du da ret i, at GPS er
tilstrækkeligt, men man køber vel ikke en smartphone, som er så
decideret rettet mod brug af internet bare for at bruge GPS-delen.

>Ja, opstartstiden er lidt længere, men når først GPS'en har lokaliseret
>positionen, så kører det fuldstændig smertefrit uden kontakt tio
>GPRS/UMTS-nettet.

GPS-Opstarttiden er da lige lang, uanset om du har en dataopkobling
til internettet eller ej. Roaming bruger jeg ikke.

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-08-10 20:42

Den 13-08-2010 11:01, emjeppesen skrev:

> GPS-Opstarttiden er da lige lang, uanset om du har en dataopkobling
> til internettet eller ej. Roaming bruger jeg ikke.

Nej, ikke på moderne smartphones.. De snyder og benytter alle
tilgængelige tricks til at hente nødvendige data.

Før GPS kan fungere, skal man have nogle data fra satellitterne, hvis
man henter dem fra GPS satellitterne tager det op til 12½ minut at hente
alle data ned. Hvis man i stedet henter dem via mobilens
dataforbindelse, så har man hentet alle de nødvendige data på mindre end
et minut (Selv med GPRS forbindelse)

Andre tricks der bruges til hurtigere at få et GPS fix, er mobil
masternes signaturer (Celle ID) og trådløse netværk, disse kræver også
data forbindelse, og gør mobilen i stand til at koncentrere sig om de
satellitter den burde kunne se, i stedet for at scanne efter alle GPS
satellitterne.

- Chano Andersen

Fra : Hauge

Dato : 06-08-10 21:14

lhs skrev:
> [...]
> det er muligt. Kan man slå antenne (telenet) gps delen fra og kun køre alm.
> gps/satelit navigation ? eller har jeg bare helt misforstået det..

Man skal bare vælge den rette navigatonssoftware, så virker den som en
ganske normal navi med kort på SD, helt uden data via telenettet.

http://www.igomyway.com/android/en/

Mvh Hauge

Fra : emjeppesen

Dato : 06-08-10 22:25

Hauge skrev:

>Man skal bare vælge den rette navigatonssoftware, så virker den som en
>ganske normal navi med kort på SD, helt uden data via telenettet.
>
>http://www.igomyway.com/android/en/

Lyder interessant, men snakker den dansk og er den gratis?
Der er ikke meget info på det link.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Hauge

Dato : 07-08-10 08:01

emjeppesen skrev:
> Lyder interessant, men snakker den dansk og er den gratis?

Tag et bette kik her:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=602289

> Der er ikke meget info på det link.

Nej, tyder på at den ikke er frigivet til alm. salg.. Det er omkring 3-4
måneder siden jeg fandt en beta-version på nettet, som jeg prøvede,
virker fint, kan bruge kort og tale fra de normale versioner til navigation.

Men er tydeligvis en der er frigivet føj-agtigt, så er den ikke så
interessant. Men mon ikke de snart frigiver en til os andre?!. Jeg
håber, den er fed, men beta'en er lidt fejlbehæftet.

Mvh Hauge

Fra : emjeppesen

Dato : 07-08-10 09:52

Hauge skrev:

>men beta'en er lidt fejlbehæftet.

Det samme gælder googles

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-08-10 21:41

Hauge skrev:

> http://www.igomyway.com/android/en/

Jeg synes ikke der står noget om hvordan man får fat på den app?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/