Vold skabt af ord
Fra : Bo Warming

Dato : 07-08-10 01:45

Man kan støbe kuglerne og få andre til at skyde dem ud.
Men stjælere er værre end hælere - de der nedlader til voldsudøvelse
har hovedskylden.
Bortforklaringer om at forkrøblet tankeverden og mafiøse netværk
skulle undskylde at man retter lemlestelsesforsøg mod nogens legeme er
vås, for læsioner og forgiftninger kan være uigenkaldeligt skadelige,
hvorimod ord der satte dårlige tanker igang kan repareres med ord.

   "Hej! Gi' mig en cigaret!"/-"Jeg ryger ikke cigaretter - men
måske en lille cerut?/-"hvem kalder du en starut? Er du dum eller
fræk?/-"øh, jeg er vistnok dum!"/-Nå, så du er fræk? (tju-bang - 3
måneder på hospitalet)..
vO   "Jeg betragter etiketter og varemærker som fordomme. Det
allerhelligste for mig er menneskekroppen, sundhed, intelligens,
talent, begejstring, kærlighed og absolut frihed - frihed fra vold og
løgn og uanset hvilken form de to sidstnævnte antager Anton Tjeckov
1840-1904
vo   Der er organiseret vold i toppen, der skaber individuel vold i
bunden.       Emma Goldman
Vo   Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i
stedet for en sten, var civilisationens grundlægger. Sigmund
Freud (1856-1939)
Vo   Du kan komme langt længere med et venligt ord og et gevær, end
du kan med et venligt ord alene. Al Capone
vo   For at kunne leve med fred, må man have ro i sindet. Federico
Garcia Lorca
vo   Frihed består i, at man kan gøre alt det, som ikke skader
andre. Matthias Claudius
Vo   If you want a picture of the future, imagine a boot stamping
on the human face - forever . And remember that is forever. George
Orwell(("Elendighedens London og Paris"1927)
Vo   Jeg er meget imod dueller. Hvis nogen skulle udfordrde mig,
ville jeg kærlig og forsonende tage ham ved hånden og føre ham ud til
et fredeligt sted og slå ham ihjel. Mark Twain (1835-1910)
vo   Mod den dumme pande hører som retmæssig argument den knyttede
næve.Nietzsche
vo   Når hund og kat går hver til sit bliver der ikke slagsmål.
Kinesisk ordsprog
vo   Når stenen forlader hånden, tilhører den djævelen. Engelsk
ordsprog
Vo   You know what I think about violence. For me it is
profoundly moral, more moral than compromises and transactions.Benito
Mussolini
vokm   My aunt died of influenza: so they said… But it is my belief
they done The old woman in.       George Bernard Shaw
"Pygmaleon"="MyFairLady"
Voseng   Et af det ondes mest virkningsfulde forførelsesmider er
opfordringen til kamp. Det er som kampen med kvinder, som ender i
sengen.Kafka
Vosvf   Jeg fordømmer enhver form for voldsanvendelse i opdragelsen af
en følsom sjæl, som man vil opøve til frihed og ære. Der er ligesom
noget slaveagtigt i strenghed og tvang, og jeg vil holde på, at hvad
man ikke kan opnå med fornuft, besindighed og omtanke, kan man heller
aldrig opnå med magt. Michel de Montaigne