Hjælp til identifikation af et stykke klas~
Fra : Jensen

Dato : 26-07-10 03:17

Hej.

Jeg håber, at I kan hjælpe med at identificere et stykke klassisk
musik, som bliver brugt i "Huset På Christianshavn - Larsens
Mareridt".
Det er der, hvor han optager lyden af en klaprende skrivemaskine
sammen med dette stykke musik.

Her er klippet på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=jsojDyW1CqY

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe.

På forhånd tak.

Thomas

Fra : Michel

Dato : 26-07-10 11:59

[...]

Det er Beethoven. Jeg har den opført som "Concerto de do mineur" (alfså
c-mol). Jeg har ikke umiddelbart mere info.

Mvh
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-07-10 12:03

On 26-07-2010 11:16, Jensen wrote:

> Jeg håber, at I kan hjælpe med at identificere et stykke klassisk
> musik, som bliver brugt i "Huset På Christianshavn - Larsens
> Mareridt".

Beethoven - Klaverkoncert nr. 5. Den kaldes Kejserkoncerten. I filmen
sikkert en hentydning til Egon, og hans genialitet og storslåethed.

http://www.youtube.com/watch?v=AmGGkDRvhWw&feature=channel

Hilsen Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-07-10 12:05

On 26-07-2010 13:02, Henning Jensen wrote:
> On 26-07-2010 11:16, Jensen wrote:
>
> Beethoven - Klaverkoncert nr. 5.

Vrøvl jeg skriver. Jeg var for hurtig. Det er den 3. klaverkoncert, og
IKKE kejserkoncerten.

Henning.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-07-10 12:36

Henning Jensen skrev:

> Vrøvl jeg skriver. Jeg var for hurtig. Det er den 3.
> klaverkoncert, og IKKE kejserkoncerten.

Ja, og det er den tredje sats:
http://www.youtube.com/watch?v=01p12bOku4k

--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-07-10 12:40

On 26-07-2010 13:36, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Ja, og det er den tredje sats:
> http://www.youtube.com/watch?v=01p12bOku4k

Mit link var nu også rigtigt, det var kun min tekst der var noget vrøvl.

Henning.

Fra : Jensen

Dato : 26-07-10 09:04

Ih, tusind tak for hjælpen. Det gik hurtigt, må jeg sige.