Muhammedanere til Grand Prix
Fra : Martin Larsen

Dato : 09-07-10 11:59

Der var 4 muhammedanske lande til det europæiske melodi grand prix.
Tyrkiet, Albanien, Bosnien Hercegovina og Asserbadjan. DK fik en
4.-plads læser jeg - og det er jo meget flot, selvom om man må sige som
Abba: the winner takes it all.

DK fik også 4 nuller - øh - fra de 4 muhammedanske lande som åbenbart
var mest til *melo-ji-had*

The gods may throw a dice
Their minds as cold as ice

Mvh
Martin

Fra : Patruljen

Dato : 09-07-10 05:05

On 9 Jul., 12:59, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> [...]
> Abba: the winner takes it all.
>
> DK fik også 4 nuller - øh - fra de 4 muhammedanske lande som åbenbart

Du undre dig ikke over, hvordan Israel pludselig kan kaldes for en
kvalificeret deltager i et Europæisk melodi - Grand Prix?

De er unægtelig en del længere væk - så gad vide hvorfor du må udvælge
så selektivt.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 09-07-10 12:50

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

kvalificeret deltager i et Europæisk melodi - Grand Prix?

De er unægtelig en del længere væk - så gad vide hvorfor du må udvælge

Dai æsker jaj.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-07-10 19:05

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> writes:

> Du undre dig ikke over, hvordan Israel pludselig kan kaldes for en
> kvalificeret deltager i et Europæisk melodi - Grand Prix?

Har de ikke været det længe? Jeg mindes Haleluja fra mine unge dage...

Fra : \"@'

Dato : 10-07-10 10:58

On Fri, 09 Jul 2010 20:04:53 +0200, nospam0002+20100708@gmail.com
(Thorbjørn Ravn Andersen, 20100708) wrote:

>Har de ikke været det længe? Jeg mindes Haleluja fra mine unge dage...

hedder der stadigvæk Det Europæiske melodigrandprix?

- - -

den gang hvor det virkelig hed Det Europæiske melodigrandprix, da
deltog Israel også,

og jeg undrede mig over dette, da jeg er HELT sikker på at min
geogrfilærer havde fortalt at Europa slutter ved Bosperusstrædet

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 10-07-10 05:14

On 10 Jul., 11:57, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:
> [...]

Jo. De lagde hårt ud :)

This song is the Israeli entry to the 1978 Eurovision Song Contest
(ESC).

The winning song of 1978's Eurovision.
And it's the first time that Israel won the 1st place in the
Eurovision Contest.

Yizhar Cohen and Alphabeta - "Ah-Bah-Nee-Bee
http://www.youtube.com/watch?v=Q8IDx4Hmzho&feature=related

Israel 1979 Eurovision - Hallelujah + lyrics - Winning song
http://www.youtube.com/watch?v=C33kO3fvjkI&feature=PlayList&p=8188C2B582F0B6C6&playnext_from=PL&playnext=1&index=8

> hedder der stadigvæk Det Europæiske melodigrandprix?

Nope. Det hedder; Eurovision Song Contest.
http://www.eurovision.tv/page/home

Men det havde han da også ret i; http://www.mygeo.info/landkarten_europa.html

http://www.mygeo.info/landkarten/europa/europa_welt.png

Fra : Jens G

Dato : 10-07-10 13:34

On Sat, 10 Jul 2010 04:14:21 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Nope. Det hedder; Eurovision Song Contest.
>http://www.eurovision.tv/page/home

Mon ikke det er medlemmer af Eurovision Broadcasting Union der kan
deltage i sangkonkurrencen?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Ivannof

Dato : 10-07-10 13:40

> [...]

Du undre dig ikke over, hvordan Israel pludselig kan kaldes for en
kvalificeret deltager i et Europæisk melodi - Grand Prix?
Nej.

Tyrkiet har været med længe - og Cypern.

Fra : Patruljen

Dato : 10-07-10 09:56

On 10 Jul., 14:40, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Du undre dig ikke over, hvordan Israel pludselig kan kaldes for en
> kvalificeret deltager i et Europæisk melodi - Grand Prix?
> Nej.
>
> Tyrkiet har været med længe - og Cypern.

Jamen. Det undrer også mig, at Tyrkiet er med. Tyrkiet er et euroasisk
land. Cypern blev optaget i EU i 2004 eller ihvertfald den del af
Cypern, som kontrolleres af Grækenland, og kan lettere opfattes som en
del af Europa. Det er ihvertfald sådan jeg tænker om Cypern.

Men jeg forstår så iøvrigt slet ikke dit ræsonnement. Fordi Tyrkiet og
Cypern er med, selvom ihvertfald Tyrkiet ikke almindeligvis defineres
som et europæisk land. Så kan du ikke undre dig over at Israel,som
befinder sig på den anden side af Middelhavet, deltager i et europæisk
melodi Grand Prix?

http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Musik/Rytmisk_musik/Genrer_og_terminologi/Melodi_Grand_Prix
Som du kan læse her, så kalder vi konkurencen for - Det europæiske
melodi Grand Prix.

Btyder det så også, at fordi Tyrkiet er kommet med, som rent
geografisk befinder sig nærmere på Europa end Israel, så ville du
heller ikke kunne undre dig hvis Libanon, Egypten eller Syrien deltog?

Fra : Jens G

Dato : 10-07-10 19:52

On Sat, 10 Jul 2010 08:55:36 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Btyder det så også, at fordi Tyrkiet er kommet med, som rent
>geografisk befinder sig nærmere på Europa end Israel, så ville du
>heller ikke kunne undre dig hvis Libanon, Egypten eller Syrien deltog?

Libanon har faktisk været meldt til i 2005, men diskvalificerede sig
selv da de ikke ville vise Israels sang på Libanesisk TV.

Fra : Jens G

Dato : 10-07-10 19:56

On Sat, 10 Jul 2010 20:51:53 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Libanon har faktisk været meldt til i 2005, men diskvalificerede sig
>selv da de ikke ville vise Israels sang på Libanesisk TV.

Og Marokko var med i 1980.

Fra : Ivannof

Dato : 13-07-10 14:17

> [...]

geografisk befinder sig nærmere på Europa end Israel, så ville du
heller ikke kunne undre dig hvis Libanon, Egypten eller Syrien deltog?
Kulturelt betragter jeg Israel som en europæisk udflytterkoloni som
kulturelt er langt mere europæisk end Tyrkiet nogen sinde vil blive.

Hilsen Ivan