De hjemmehjælpere der har den korteste tid~
Fra : Lyrik

Dato : 05-07-10 16:09

Arbejdsopgaverne er nøje udspecificeret i ældreplejen! Lad der ikke
herske tvivl om det!!!De som kan udføre disse opgaver på kortest mulig
tid, er de bedste hjælpere!

Anspor dem til at gøre det hurtigst muligt og premier hurtigheden som
jo i virkeligheden er akkord!

Det er en ledelsesmæssig bet at de hurtigste må hente deres
akkordbonus ved at gå rundt og lave ingenting!

Hvis akkordtiderne kommer frem på bordet kan der spares millioner og
atter millioner i ældreomsovsen!

Nogle af de penge skal tilflyde akkordholderne som er hjemmehjælperne!

Det vi har set på TV er EFFEKTIVT arbejde! Der var så at sige ingen
klager over det! Udførelsen var iorden!

Akkordtiderne kunne komme velfærdsstaten til gode i form af
kæmpebesparelser på ældrepleje! men der skal tilflyde akkordholderne
en klækkelig bonus for veludført arbejde!!

Hjemmehjælperne har vist vejen til bevarelse af en effektiviseret
ældrehjælp!

Så lær dog af det tumper!!! I stedet for at straffe de effektive og
premiere "samvær med de ældre" De ældre har masser af
samværsmuligheder. Familie og venner som alle andre!!

Sidder der et sølle ensomt skrog så skal hjemmeplejen donere tid til
aktivering af skroget!

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 06-07-10 01:01

Det er hele jeres fantasi omkring hjemmehjælp som ikke har noget hold
i virkeligheden.

Hjemmehjælp er blevet til HJEMME-PLEJE!! Med tryk på pleje og som skal
forstås som plejeopgaver som den ældre er VISITERET til at få udført!
Et visitationsteam har været hos den ældre og lavet en nøje
undersøgelse af hvad det er den ældre ikke selv kan og hvilken PLEJE
der er behov for.

Det der er blevet tilbage af den gamle "hjemmehjælp" er en LILLE
SMULE!! strengt nødvendig rengøring, som man mere og mere overlader
til den ældres eget ansvar. "Kommunen skal ikke gøre rent for folk!"
Kommunen er ikke en "pige i huset!"-det må folk selv klare! Det kan de
betale sig fra!

Hjemmeplejeopgaverne er nedfældet på en kontrakt og er en kontraktlig
forpligtelse! Kun det der står i kontrakten kan forlanges udført! Skal
der laves mere, skal det nedfældes i kontrakten! Rengøringsopgaven er
også nedfældet i kontrakten. Men det væsentlige er den nødvendige
pleje.

Det kan være at tildele medicin, foretage et indkøb fordi den ældre er
immobil.....og selv her søger man at løse indkøbsproblematikken ved
aftaler med en lokal købmand om at bringe varer! Man søger at spare
kommunen for unødvendig service, som andre kan klare. Derved sparer
man samfundet for al for megen ældrebyrde! Og skatteyderne kan få gavn
af kommuneskatten på andre områder. Der er altid en redefuld pippende
åbne munde der råber på ressourcer!

Det kommunen står tilbage med er egentlig pleje som kan bestå i at få
folk op af sengen, vasket og trukket i tøjet. Tilberedelse af
morgenmad, hjælp til toiletbesøg, indgivelse af medicin. Arrangeret
kørsel til eventuelt plejecenter hvor den ældre kan få kontakt og
samvær med andre ældre. Planlægning af tandlægebesøg, lægebesøg,
behandling af sår og skrammer o.s.v.

Under disse gøremål snakker hjælperen hyggeligt med den ældre! Men
man besøger ikke ældre for at sidde og snakke med dem. Snak er ikke en
plejeopgave! Man kan snakke med dem man har snakket med livet igennem!
naboer, familie venner, folk fra klubben, kollegaer o.s.v. Snak er
ikke en normal kommunal plejeopgave!

I det lys kan man nu forstå at hjælperne effektivt har udført de
kontraktlige plejeopgaver på rekordtid og tager deres tag-selv-bonus-
fordi samfundet ikke giver bonus for effektivt akkordarbejde.
Samfundet er en gnier der siger:" Kan du lave det hurtigere, så skal
du bare gøre det uden ekstra bomus! Kan du gøre det på 6 minutter så
skal alle gøre det på 6 minutter og kun fortjene 6 minutters
betaling..gnæk!...gnæk!

Fordi samfundet er en gnier og tænker som en gnier, så må de bløde 1
times betaling for et kvarters arbejde! Dem der udfører arbejdet har
gnierens nosser i hånden!

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 06-07-10 03:32

On 6 Jul., 09:00, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> Det er hele jeres fantasi omkring hjemmehjælp som ikke har noget hold
> i virkeligheden.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vi ønsker at bevare velfærdsstaten, fordi sociale spændinger fører til
ballade i samfundet. Vi ønsker ikke at opleve død og ruin i samfundet
omkring os, som vi heller ikke selv ønsker at ende i en papkasse!

Men velfærdsstaten er dyr fordi alle kræver ind og antallet af
klienter stiger. Derfor må vi tilskære en velfærd som kan betales af
skattepengene.

Det vi har set på hjemmeplejeområdet viser positivt at der kan spares
store tidsmængder i tidstildelingen. Det skal bare skæres rigtigt til
så det gavner både de ansatte og kommunen. Det skal ikke munde ud i
hvem der skal straffes og hænges, men i hvordan vi kan bruge de nye
oplysninger om forholdene til at tilskære en meget mere rationel
institution!

jens

Fra : Lyrik

Dato : 06-07-10 07:45

On 6 Jul., 11:32, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]

> hvem der skal straffes og hænges, men i hvordan vi kan bruge de nye
> oplysninger om forholdene til at tilskære en meget mere rationel
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nu kommer der flere afsløringer i aften måske? Lad nu være med at
"Lave sager!" og svælge i afsløringer! Hjemmeplejen har udviklet sig
til et effektivt koncept der udfører livsvigtige og nødvendige opgaver
på kortest mulig tid!

Når hjælperne selv afpasser tidsforbruget og derved påtager sig
opgaven med at lede og fordele arbejdet, så udgør de i virkeligheden
en kollektiv ledergruppe!

Lad denne gruppe overtage ledelsen og send skyggelederne som sidder og
gemmer sig og ikke leder nogenting, til andet arbejde eller omskoling.

De virkelige daglige ledere og planlæggere skal findes i plejegruppen.
Og det skal smitte af på deres løn og arbejdsforhold. de kan spare
samfundet for store unødige udgifter hvis de får lov til det!
De har en stolthed i at der ikke kommer nogen klager over veludført
arbejde!

jens

Fra : Lyrik

Dato : 07-07-10 04:45

On 6 Jul., 15:44, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> "Lave sager!" og svælge i afsløringer! Hjemmeplejen har udviklet sig
> til et effektivt koncept der udfører livsvigtige og nødvendige opgaver
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Diskussionen i pressen går på "Hvor lang tid man har fået tildelt!" og
at "Den tildelte tid kontrolleres bedre!"

Det er helt hen i vejret og har intet på sig.
*INGEN FÅR TILDELT TID!*

*TID TILDELES IKKE I HJEMMEPLEJEN!*

*I HJEMMEPLEJEN TILDELES OPGAVER! HVOR LANG TID DISSE OPGAVER VARER ER
VARIERENDE!*

En dag har klienten skidt på gulvet. En anden dag er der ikke
problemer.
Den ene dag tager det 1 time, den anden dag tager det 6 minutter!

*Man siger at de ansatte ikke har passet deres arbejde!* Men
reklamationerne i deres arbejde taler sit eget sprog.

*Der er ikke nævneværdige reklamationer.*

Man skal omformulere kritikken til ærlig kritik. Den er:

*Hjemmehjælperne har haft alt for nemme arbejdsdage. De har holdt alt
for lange pauser! Det er vi misundelige på! Vi troede at vi havde
placeret dem i bunden af det sociale lag! Nu ser vi til vores skræk at
deres arbejdsdag kan sammenlignes med den flotteste luksus som svarer
til den en akademiker kan tiltuske sig! Det vil vi ikke finde os i!
Dem på den sociale bund, skal mærke den sure bund og skal føle at de
er bundskrabet i samfundet! Hvordan får vi sparket dem ned på bunden
hvor de hører hjemme?!!"

Ja sådan er det!

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-10 18:55

On Mon, 5 Jul 2010 15:08:50 -0700 (PDT), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>samværsmuligheder. Familie og venner som alle andre!!
>
>Sidder der et sølle ensomt skrog så skal hjemmeplejen donere tid til

Da jeg i en periode havde en ven som hjemmehjælper, instrueredes denne
om visitator at social aktivitet , altså snak ,gerne måtte udfylde
halvdelen af tiden, så det er vås at hjælpen skal overstås hurtigt

Fra : Lyrik

Dato : 08-07-10 14:45

On 8 Jul., 19:55, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Da jeg i en periode havde en ven som hjemmehjælper, instrueredes denne
> om visitator at social aktivitet , altså snak ,gerne måtte udfylde
> halvdelen af tiden, så det er vås at hjælpen skal overstås hurtigt

Det var visitatoren der havde visiteret dig til snak, som måtte fylde
halvdelen af tiden. Han/hun har vurderet at din lidelse kunne have
dette behov. Men det normale, for normale mennesker er, at de ikke
visiteres til snak! Det ses jo også her i gruppen at du har et
umætteligt behov for at snakke om dig selv! I dette indlæg fortæller
du om dig selv. Hjemmeplejen dækker de behov de mener du har.

Jens