Justitsminister Lars Barfoed udtaler...;-)
Fra : Lyrik

Dato : 01-07-10 09:39

"Hvis jeg kunne forbyde kriminalitet imorgen, så gjorde jeg det!" (P1
klokken cirka 17,20)

Vi kan trøste denne "geniale" politiker med,- at kriminalitet allerede
ER forbudt!

Nu hvor den kriminelle lavalder er sænket til 14 år forsikrer høgene
at det da ikke er fordi de skal i fængsel og blive uddannet som
kriminelle, næh! De skal resocialiceres!
Der er nemlig den aber dabei, at der ikke er plads i fængslerne til
flere fanger! Og der bliver heller ikke bygget nogle, for det hele
skal lade sig gøre indenfor de bestående rammer, som en passant ikke
har plads til fangerne!

De 14 årige ønskes ind i særlige institutioner, som de heller ikke har
råd til at bygge!

Men så forbyder Lars Barfoed nok bare kriminalitet?

Jens

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-07-10 16:44

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
bc94b58f-200d-41ba-bd6e-582b594f161d@c33g2000yqm.googlegroups.com:

> De 14 årige ønskes ind i særlige institutioner, som de heller ikke har
> råd til at bygge!
>
> Men så forbyder Lars Barfoed nok bare kriminalitet?

Hvad vil du ellers gøre, Jesus-freak? Skal vi indrette lovgivningen efter
antallet af institutions-/fængselspladser? For i så fald har vi allerede et
problem.

Hvilke lovovertrædelser mener du, vi skal fjerne fra straffeloven, så vi får
afskaffet de aktuelle ventelister for dømte kriminelle? Vi kan selvfølgelig
sætte den kriminelle lavalder op til f.eks. 35 år og voila - så er problemet
selvfølgelig løst.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 01-07-10 16:46

> [...]
> har plads til fangerne!
>
> De 14 årige ønskes ind i særlige institutioner, som de heller ikke har

Disse spørgsmål er netop de interessante, det er da fint nok at 14-årige kan
straffes, men da alle er enige om det ikke skal være fængsel, så burde man
vel for fanden da nok kunne regne ud der skal laves noget andet. Åbenbart
ikke.

Fra : /Peter

Dato : 01-07-10 17:16

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 14-årige kan straffes, men da alle er enige om det ikke skal være
> fængsel, så burde man vel for fanden da nok kunne regne ud der skal

Kune røde kors ikke passe dem i asylcentrene, som er ved at lukke?