/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Det krænker ikke mig
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-10 10:38

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/06/29/095642.htm

"Den 16-årige pige, der i januar stak en klassekammerat i ryggen med en
urtekniv som kulmination på længere tids mobning, har fået forlænget sin
fængslingsfrist med en yderligere en måned, skriver Århus Stiftstidendes
netavis, stiften.dk.

Pigen har siddet varetægtsfængslet blandt hærdede kriminelle i mere end et
halvt år, mens de juridiske tovtrækkerier i sagen fortsætter.

Og nu kan kun altså få lov at sidde minimum en måned mere bag tremmer. Det
vil nemlig krænke danskernes retsbevidsthed, hvis hun løslades, lyder
begrundelsen."

Det krænker ikke mig, hvis de løslader hende. I det mindste kan hun se frem
til en klækkelig erstatning, når det her absurde show er ovre.




 
 
\"Claus E. Petersen\ (29-06-2010)
Kommentar
Fra : \"Claus E. Petersen\


Dato : 29-06-10 11:16

"Thomas" skrev:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/06/29/095642.htm
>
> "Den 16-årige pige, der i januar stak en klassekammerat i ryggen med en
> urtekniv som kulmination på længere tids mobning, har fået forlænget sin
> fængslingsfrist med en yderligere en måned, skriver Århus Stiftstidendes
> netavis, stiften.dk.
>
> Pigen har siddet varetægtsfængslet blandt hærdede kriminelle i mere end
> et halvt år, mens de juridiske tovtrækkerier i sagen fortsætter.
>
> Og nu kan kun altså få lov at sidde minimum en måned mere bag tremmer.
> Det vil nemlig krænke danskernes retsbevidsthed, hvis hun løslades,
> lyder begrundelsen."
>
> Det krænker ikke mig, hvis de løslader hende. I det mindste kan hun se
> frem til en klækkelig erstatning, når det her absurde show er ovre.
>
>
>

Sagen lyder umiddelbart ret speget, men politi og dommere tilbageholder
ikke en person uden grund i så lang tid, specielt ikke en 16-årig.

Jeg kender ikke sagens detaljer, men der må klart ligge mere i det end
et banalt opgør i en skolegård.

- cep

Herman Persson (29-06-2010)
Kommentar
Fra : Herman Persson


Dato : 29-06-10 13:50

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse
news:4c29c7f7$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Thomas" skrev:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/06/29/095642.htm
>>
>> "Den 16-årige pige, der i januar stak en klassekammerat i ryggen med en
>> urtekniv som kulmination på længere tids mobning, har fået forlænget sin
>> fængslingsfrist med en yderligere en måned, skriver Århus Stiftstidendes
>> netavis, stiften.dk.
>>
>> Pigen har siddet varetægtsfængslet blandt hærdede kriminelle i mere end
>> et halvt år, mens de juridiske tovtrækkerier i sagen fortsætter.
>>
>> Og nu kan kun altså få lov at sidde minimum en måned mere bag tremmer.
>> Det vil nemlig krænke danskernes retsbevidsthed, hvis hun løslades, lyder
>> begrundelsen."
>>
>> Det krænker ikke mig, hvis de løslader hende. I det mindste kan hun se
>> frem til en klækkelig erstatning, når det her absurde show er ovre.
>>
>>
>>
>
> Sagen lyder umiddelbart ret speget, men politi og dommere tilbageholder
> ikke en person uden grund i så lang tid, specielt ikke en 16-årig.
>
> Jeg kender ikke sagens detaljer, men der må klart ligge mere i det end et
> banalt opgør i en skolegård.


I følge forskellige medier havde hun selv taget kniven med hjemmefra.
Alene det kan give fængsel.
Dertil kommer vold med en strafferamme på op til 6 eller 10 år - afhængig af
hvilken § man dømmer efter.

--
Hilsen Herman.
Mr.ManHÅSmail.dk
Oversæt det før snabel til dansk.

> - cep



Kim2000 (29-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 29-06-10 15:03



"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4c29ebfc$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse
> news:4c29c7f7$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Thomas" skrev:
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/06/29/095642.htm
>>>
>>> "Den 16-årige pige, der i januar stak en klassekammerat i ryggen med en
>>> urtekniv som kulmination på længere tids mobning, har fået forlænget sin
>>> fængslingsfrist med en yderligere en måned, skriver Århus Stiftstidendes
>>> netavis, stiften.dk.
>>>
>>> Pigen har siddet varetægtsfængslet blandt hærdede kriminelle i mere end
>>> et halvt år, mens de juridiske tovtrækkerier i sagen fortsætter.
>>>
>>> Og nu kan kun altså få lov at sidde minimum en måned mere bag tremmer.
>>> Det vil nemlig krænke danskernes retsbevidsthed, hvis hun løslades,
>>> lyder begrundelsen."
>>>
>>> Det krænker ikke mig, hvis de løslader hende. I det mindste kan hun se
>>> frem til en klækkelig erstatning, når det her absurde show er ovre.
>>>
>>>
>>>
>>
>> Sagen lyder umiddelbart ret speget, men politi og dommere tilbageholder
>> ikke en person uden grund i så lang tid, specielt ikke en 16-årig.
>>
>> Jeg kender ikke sagens detaljer, men der må klart ligge mere i det end et
>> banalt opgør i en skolegård.
>
>
> I følge forskellige medier havde hun selv taget kniven med hjemmefra.
> Alene det kan give fængsel.
> Dertil kommer vold med en strafferamme på op til 6 eller 10 år - afhængig
> af hvilken § man dømmer efter.
>

Varetægtsfængsel er alene noget der skal bruges til at forhindre personen i
at flygte til udlandet (uinteressant i dette tilfælde), forstyrre opklaring
(hun har aflagt fuld tilståelse) eller påvirke vidner (vidnerne er forlængst
afhørt). Man er altså i gang med at give hende straf på forskud.


Herman Persson (29-06-2010)
Kommentar
Fra : Herman Persson


Dato : 29-06-10 15:15

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c29fd0c$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> "Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c29ebfc$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> ""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse
>> news:4c29c7f7$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> "Thomas" skrev:
>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/06/29/095642.htm
>>>>
>>>> "Den 16-årige pige, der i januar stak en klassekammerat i ryggen med en
>>>> urtekniv som kulmination på længere tids mobning, har fået forlænget
>>>> sin fængslingsfrist med en yderligere en måned, skriver Århus
>>>> Stiftstidendes netavis, stiften.dk.
>>>>
>>>> Pigen har siddet varetægtsfængslet blandt hærdede kriminelle i mere end
>>>> et halvt år, mens de juridiske tovtrækkerier i sagen fortsætter.
>>>>
>>>> Og nu kan kun altså få lov at sidde minimum en måned mere bag tremmer.
>>>> Det vil nemlig krænke danskernes retsbevidsthed, hvis hun løslades,
>>>> lyder begrundelsen."
>>>>
>>>> Det krænker ikke mig, hvis de løslader hende. I det mindste kan hun se
>>>> frem til en klækkelig erstatning, når det her absurde show er ovre.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>> Sagen lyder umiddelbart ret speget, men politi og dommere tilbageholder
>>> ikke en person uden grund i så lang tid, specielt ikke en 16-årig.
>>>
>>> Jeg kender ikke sagens detaljer, men der må klart ligge mere i det end
>>> et banalt opgør i en skolegård.
>>
>>
>> I følge forskellige medier havde hun selv taget kniven med hjemmefra.
>> Alene det kan give fængsel.
>> Dertil kommer vold med en strafferamme på op til 6 eller 10 år - afhængig
>> af hvilken § man dømmer efter.
>>
>
> Varetægtsfængsel er alene noget der skal bruges til at forhindre personen
> i at flygte til udlandet (uinteressant i dette tilfælde), forstyrre
> opklaring (hun har aflagt fuld tilståelse) eller påvirke vidner (vidnerne
> er forlængst afhørt). Man er altså i gang med at give hende straf på
> forskud.

Det har du da delvis ret i, men der er vel også risikoen for ny
kriminalitet.
I følge en radioavis i dag var det noget med retsfølelse, og den går så
ikke.
Gad vide hvilke juridiske argumenter, der er brugt.

--
Hilsen Herman.
Mr.ManHÅSmail.dk
Oversæt det før snabel til dansk.









Jens Bruun (29-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 29-06-10 15:18

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
4c29fd0c$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Varetægtsfængsel er alene noget der skal bruges til at forhindre
> personen i at flygte til udlandet (uinteressant i dette tilfælde),
> forstyrre opklaring (hun har aflagt fuld tilståelse) eller påvirke
> vidner (vidnerne er forlængst afhørt).

Nej, det er ikke eneste grunde til varetægtsfængsling.

> Man er altså i gang med at
> give hende straf på forskud.

Hvad med at lade retten tale, før du dømmer/frifinder på baggrund af
overfladisk information i medierne?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Kim2000 (29-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 29-06-10 15:23



"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:BZidncqzXuHhnbfRnZ2dnUVZ7tGdnZ2d@giganews.com...
> Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> 4c29fd0c$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Varetægtsfængsel er alene noget der skal bruges til at forhindre
>> personen i at flygte til udlandet (uinteressant i dette tilfælde),
>> forstyrre opklaring (hun har aflagt fuld tilståelse) eller påvirke
>> vidner (vidnerne er forlængst afhørt).
>
> Nej, det er ikke eneste grunde til varetægtsfængsling.
>
>> Man er altså i gang med at
>> give hende straf på forskud.
>
> Hvad med at lade retten tale, før du dømmer/frifinder på baggrund af
> overfladisk information i medierne?
>
Jeg mener sådan set ikke noget hendes skyld, hun har gjort det foran hele
klassen, hun har indrømmet, der er ikke noget at debattere på det punkt. Hun
er skyldig. Derfor burde hun enten være løsladt indtil sagen skal for
retten, eller hun burde være blevet dømt og sendt til afsoning. Det er svært
at se en grund til at hun skal sidde indespærret, medmindre selvfølgelig de
vurderer at hun er farlig for sine omgivelser (det kan jo selvfølgelig godt
være).


Kim2000 (29-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 29-06-10 15:15



""Thomas"" <dawg> skrev i meddelelsen
news:4c29bf03$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/06/29/095642.htm
>
> "Den 16-årige pige, der i januar stak en klassekammerat i ryggen med en
> urtekniv som kulmination på længere tids mobning, har fået forlænget sin
> fængslingsfrist med en yderligere en måned, skriver Århus Stiftstidendes
> netavis, stiften.dk.
>
> Pigen har siddet varetægtsfængslet blandt hærdede kriminelle i mere end et
> halvt år, mens de juridiske tovtrækkerier i sagen fortsætter.
>
> Og nu kan kun altså få lov at sidde minimum en måned mere bag tremmer. Det
> vil nemlig krænke danskernes retsbevidsthed, hvis hun løslades, lyder
> begrundelsen."
>
> Det krænker ikke mig, hvis de løslader hende. I det mindste kan hun se
> frem til en klækkelig erstatning, når det her absurde show er ovre.
>

Tilgengæld kan man godt være krænket over at sådan en sag ikke forlængst er
afsluttet for både offer, overfaldsmanden og familiernes skyld.


Jens Bruun (29-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 29-06-10 15:19

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
4c29ffc9$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Tilgengæld kan man godt være krænket over at sådan en sag ikke
> forlængst er afsluttet for både offer, overfaldsmanden og familiernes
> skyld.

Ja, men sådan er spillereglerne i et retssamfund, hvor alle parterne skal
tilgodeses.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Kim Larsen \(på AltB~ (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 30-06-10 09:16

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:YOadnWd-R81dnbfRnZ2dnUVZ8tGdnZ2d@giganews.com
> Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> 4c29ffc9$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Tilgengæld kan man godt være krænket over at sådan en sag ikke
>> forlængst er afsluttet for både offer, overfaldsmanden og familiernes
>> skyld.
>
> Ja, men sådan er spillereglerne i et retssamfund, hvor alle parterne
> skal tilgodeses.

Det kan slumdog-Jens så åbenbart ikke indse at de netop IKKE bliver gjort.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Ukendt (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-10 14:36

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)"
<kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:i0euf6$duv$1@news.datemas.de...
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse
> news:YOadnWd-R81dnbfRnZ2dnUVZ8tGdnZ2d@giganews.com
>> Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
>> 4c29ffc9$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>
>>> Tilgengæld kan man godt være krænket over at
>>> sådan en sag ikke
>>> forlængst er afsluttet for både offer,
>>> overfaldsmanden og familiernes
>>> skyld.
>>
>> Ja, men sådan er spillereglerne i et
>> retssamfund, hvor alle parterne
>> skal tilgodeses.
>
> Det kan slumdog-Jens så åbenbart ikke indse at
> de netop IKKE bliver gjort.
>
Det er uhørt og i strid med alle internationale
aftaler (især i Eurpa, men også i strid med
børnekonventionen) at man sætter børn i fængsel
når de er under 18 år. Hun burde være anbragt på
en lukket døgninstitution med psykologer og
pædagoger - det giver ingen mening at lade hende
sidde i et almindeligt fængsel, men på den måde
bryder den danske stat som sædvanlig med
almindelig anstændighed. Ifølge tekst-tv skyldes
varetægtsfængslingen at man endnu ikke er færdig
med den psykologiske udredning. Det er en
skandale!



Jens Bruun (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 30-06-10 16:21

ahw <nix> skrev i meddelelsen
4c2b4839$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det er uhørt og i strid med alle internationale
> aftaler (især i Eurpa, men også i strid med
> børnekonventionen) at man sætter børn i fængsel
> når de er under 18 år. Hun burde være anbragt på
> en lukket døgninstitution med psykologer og
> pædagoger

Og det er netop sådan et sted, man har anbragt hende, stalinist.

- det giver ingen mening at lade hende
> sidde i et almindeligt fængsel, men på den måde
> bryder den danske stat som sædvanlig med
> almindelig anstændighed.

Ja, det ville man gøre, hvis man smed hende i et almindeligt fængsel, men
det gjorde man så ikke. Du glemte igen at sætte dig ind i sagerne, inden du
farede ud med dit sædvanlige stalinist-bræk, stalinist.

> Ifølge tekst-tv skyldes
> varetægtsfængslingen at man endnu ikke er færdig
> med den psykologiske udredning. Det er en
> skandale!

Nej. Varetægtsfængslingen skyldes alene hensynet til retsfølelsen. Også dér
havde du glemt at sætte dig ind i sagerne, stalinist. Og man kan ikke finde
ud af, om hun skal tiltales for grov vold eller for forsøg på manddrab, men
skal vi ikke gætte på, at lige meget hvilken af de to mulige tiltaler, hun
dømmes efter, så får hun mere end det knapt halve år, hun allerede har
afsonet i den lukket specialinstitution for unge kriminelle?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Carsten Riis (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 02-07-10 05:13

Jens Bruun skrev den 30-06-2010 17:21:
....
>
> Nej. Varetægtsfængslingen skyldes alene hensynet til retsfølelsen.

Hvilket juridisk grundlag bygger retsfølelsen på?

Der findes mange mange andre forbrydelser, hvor retsfølelsen bliver
trådt over fode (spritbilister som dræber trafikanter, gerningsmænd som
forbryder sig seksuelt mod børn eller bare sexforbrydelser generelt bare
for at nævne de mest åbenlyse)...uden så meget som en eneste dag bag
tremmer inden der er afsagt dom.

I aktuelle tilfælde har man end ikke fundet tiltalen frem endnu.
(skriver du selv)


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Martin Larsen (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 02-07-10 10:11

Carsten Riis wrote:
> Jens Bruun skrev den 30-06-2010 17:21:
> ...
>>
>> Nej. Varetægtsfængslingen skyldes alene hensynet til retsfølelsen.
>
> Hvilket juridisk grundlag bygger retsfølelsen på?
>
> Der findes mange mange andre forbrydelser, hvor retsfølelsen bliver
> trådt over fode

Er det på planeter med omvendt tyngdekraft?

Iøvrigt beror retsfølelse på noget subjektivt.

Mvh
Martin

Jens Bruun (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 02-07-10 10:12

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
4c2d6742$0$272$14726298@news.sunsite.dk:

>> Nej. Varetægtsfængslingen skyldes alene hensynet til retsfølelsen.
>
> Hvilket juridisk grundlag bygger retsfølelsen på?

Hvorfor spørger du om det? Tror du ikke på mig, når jeg fortæller, at
varetægtsfængslingen af pigebarnet alene skyldes "hensynet til
retsfølelsen"?

> Der findes mange mange andre forbrydelser, hvor retsfølelsen bliver
> trådt over fode (spritbilister som dræber trafikanter, gerningsmænd
> som forbryder sig seksuelt mod børn eller bare sexforbrydelser
> generelt bare for at nævne de mest åbenlyse)...uden så meget som en
> eneste dag bag tremmer inden der er afsagt dom.

Sikkert. Og din pointe er?

> I aktuelle tilfælde har man end ikke fundet tiltalen frem endnu.
> (skriver du selv)

Tak, fordi du gentager mig. Men hvad ville du egentlig sige med dit indlæg?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Carsten Riis (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 02-07-10 21:17

Jens Bruun skrev den 02-07-2010 11:12:
> Carsten Riis<carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
> 4c2d6742$0$272$14726298@news.sunsite.dk:
>
>>> Nej. Varetægtsfængslingen skyldes alene hensynet til retsfølelsen.
>>
>> Hvilket juridisk grundlag bygger retsfølelsen på?
>
> Hvorfor spørger du om det?

Fordi når nu du ved, at varetægtsfængslingen alene sker af hensyn til
retsfølelsen, så må du kende noget til juraen omkring varetægtsfængsling
som ikke er almenheden bekendt.


> Tror du ikke på mig, når jeg fortæller, at
> varetægtsfængslingen af pigebarnet alene skyldes "hensynet til
> retsfølelsen"?
>

nemlig! Din troværdighed er generelt ret lav....du har mulighed for
at hæve den en del ved at finde lovgrundlaget.

>> Der findes mange mange andre forbrydelser, hvor retsfølelsen bliver
>> trådt over fode (spritbilister som dræber trafikanter, gerningsmænd
>> som forbryder sig seksuelt mod børn eller bare sexforbrydelser
>> generelt bare for at nævne de mest åbenlyse)...uden så meget som en
>> eneste dag bag tremmer inden der er afsagt dom.
>
> Sikkert. Og din pointe er?
>

At du ingen pointe har!.... som altid fristes jeg næsten til at skrive.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Jens Bruun (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 02-07-10 22:02

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
4c2e491c$0$275$14726298@news.sunsite.dk:

>>>> Nej. Varetægtsfængslingen skyldes alene hensynet til retsfølelsen.
>>>
>>> Hvilket juridisk grundlag bygger retsfølelsen på?
>>
>> Hvorfor spørger du om det?
>
> Fordi når nu du ved, at varetægtsfængslingen alene sker af hensyn til
> retsfølelsen, så må du kende noget til juraen omkring
> varetægtsfængsling som ikke er almenheden bekendt.

Jeg refererer blot loyalt, hvad der er blevet fortalt til offentligheden.
Men du har måske slet ikke fulgt med? Er du sikker på, vi rent faktisk taler
om den samme sag?

>> Tror du ikke på mig, når jeg fortæller, at
>> varetægtsfængslingen af pigebarnet alene skyldes "hensynet til
>> retsfølelsen"?
>
> nemlig! Din troværdighed er generelt ret lav....du har mulighed
> for at hæve den en del ved at finde lovgrundlaget.

Jeg skal ikke finde en rygende fis. Du, derimod, skal til at sætte dig lidt
ind i sagen, og så kan vi tage den derfra.

>> Sikkert. Og din pointe er?
>
> At du ingen pointe har!.... som altid fristes jeg næsten til at
> skrive.

Jeg gider dig ikke, Carsten Riis. Du er simpelthen for dum og uorienteret
til mig. Leg du videre med dine ligesindede i sandkassen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Carsten Riis (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 02-07-10 22:29

Jens Bruun skrev den 02-07-2010 23:02:
> Carsten Riis<carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
> 4c2e491c$0$275$14726298@news.sunsite.dk:
>
>>>>> Nej. Varetægtsfængslingen skyldes alene hensynet til retsfølelsen.
>>>>
>>>> Hvilket juridisk grundlag bygger retsfølelsen på?
>>>
>>> Hvorfor spørger du om det?
>>
>> Fordi når nu du ved, at varetægtsfængslingen alene sker af hensyn til
>> retsfølelsen, så må du kende noget til juraen omkring
>> varetægtsfængsling som ikke er almenheden bekendt.
>
> Jeg refererer blot loyalt, hvad der er blevet fortalt til offentligheden.

dvs. du er en papagøje uden selvstændig tankevirksomhed?


> Men du har måske slet ikke fulgt med? Er du sikker på, vi rent faktisk taler
> om den samme sag?
>

Jo da. Tilgengæld er jeg ikke naiv og tror dermed ikke på alt hvad
jeg hører.

Dertil er jeg alt for meget realist.


>>> Tror du ikke på mig, når jeg fortæller, at
>>> varetægtsfængslingen af pigebarnet alene skyldes "hensynet til
>>> retsfølelsen"?
>>
>> nemlig! Din troværdighed er generelt ret lav....du har mulighed
>> for at hæve den en del ved at finde lovgrundlaget.
>
> Jeg skal ikke finde en rygende fis. Du, derimod, skal til at sætte dig lidt
> ind i sagen, og så kan vi tage den derfra.
>

Tja....du må da meget gerne finde alene på retsfølelsen i
retsplejelovens §762 og efterfølgende paragraffer.

Jeg kan naturligvis have overset noget, men du er velkommen til at
udpege paragraffen.

din tur!


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


N/A (02-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-07-10 21:14



Kim Frederiksen (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 30-06-10 18:22

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:i0euf6$duv$1@news.datemas.de...
>
> Det kan slumdog-Jens så åbenbart ikke indse at de netop IKKE bliver gjort.
>

Kom der et pip fra Taxi-Kim oppe fra tag-hummeret i Kertemindegade?




Ukendt (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-10 21:10

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i
meddelelsen
news:4c2b7d27$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
> Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev i
> meddelelsen news:i0euf6$duv$1@news.datemas.de...
>>
>> Det kan slumdog-Jens så åbenbart ikke indse at
>> de netop IKKE bliver gjort.
>>
>
> Kom der et pip fra Taxi-Kim oppe fra
> tag-hummeret i Kertemindegade?


Kom der en dum bemærkning fra pladder-Kim
Frederiksen hos Jonni Hansens borg i Greve?



Kim Larsen \(på AltB~ (01-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 01-07-10 10:51

"ahw" <nix> skrev i en meddelelse
news:4c2ba485$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i
> meddelelsen
> news:4c2b7d27$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
>> Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev i
>> meddelelsen news:i0euf6$duv$1@news.datemas.de...
>>>
>>> Det kan slumdog-Jens så åbenbart ikke indse at
>>> de netop IKKE bliver gjort.
>>
>> Kom der et pip fra Taxi-Kim oppe fra
>> tag-hummeret i Kertemindegade?
>
> Kom der en dum bemærkning fra pladder-Kim
> Frederiksen hos Jonni Hansens borg i Greve?

At du gider at svare idioten. At han tror at jeg bor i København og kører
Taxa, er jo bare vildt til grin. Jeg er sikker på at adskillige chimpansere
kan kategoriseres som intellektuelle i sammenligning med Kim Frederiksen.
Gad vide om jeg ikke har hidset ham så meget op at han er nød til at tage
ind i Kertemindegade. Måske jeg skal beskylde ham for et eller andet
nedværdigende kriminelt af seksuel karakter for at hans skrøbelige
aggressive sind, det samme tvivlsomme sind som slumdog-Jens Rovsing Bruun
lider af, viser sig i fuld udfoldelse. Så vidt jeg husker, så truede
tosse-Kim Frederiksen mig med alverdens ulykker (før han røg på
kill-filter), noget han åbenbart er for doven eller for angst til at føre ud
i livet, hvilket jo må være nemt for tosse-Kim da han mener at vide hvor jeg
bor. Kort sagt, Arne - tosse-Kim er en taber, vist nok oppe fra Nordjylland,
men deroppe har de jo også mange uheldige og sølle eksistenser iblandt deres
indbyggere. Ikke værd at spilde ret meget mere tid på end jeg har gjort. Lad
fjolset dø i kill-filteret.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



Kim Frederiksen (01-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 01-07-10 13:49

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:i0hodm$u8a$1@news.datemas.de...
>
> At du gider at svare idioten. At han tror at jeg bor i København

At du gider bliver ved med at prøve at benæte det. Det ER lissom fastslået
hvad du hedder (især dit mellemnavn) og hvor du bor, trods dine ynkelige og
ukvalificerede forsøg på at sløre din identitet. Dit manglende intellekt kom
dig i forkøbet.

> og kører Taxa, er jo bare vildt til grin. Jeg er sikker på at adskillige
> chimpansere kan kategoriseres som intellektuelle i sammenligning med Kim
> Frederiksen.

LOL! Hedder det ikke "chimpanser", kloge-Åge?

> Gad vide om jeg ikke har hidset ham så meget op at han er nød til at tage

Det hedder "nødt", klogesen.

> ind i Kertemindegade. Måske jeg skal beskylde ham for et eller andet
> nedværdigende kriminelt af seksuel karakter for at hans skrøbelige
> aggressive sind, det samme tvivlsomme sind som slumdog-Jens Rovsing Bruun
> lider af, viser sig i fuld udfoldelse. Så vidt jeg husker, så truede
> tosse-Kim Frederiksen mig med alverdens ulykker (før han røg på
> kill-filter), noget han åbenbart er for doven eller for angst til at føre
> ud i livet,

Hvad har jeg truet dig med?

>hvilket jo må være nemt for tosse-Kim da han mener at vide hvor jeg
> bor. Kort sagt, Arne - tosse-Kim er en taber, vist nok oppe fra
> Nordjylland,

Mon ikke de fleste herinde har fattet at jeg bor på Sydsjælland?

/Kim


Kim Frederiksen (01-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 01-07-10 15:12

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
news:4c2c8ecd$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>
> At du gider bliver ved med at prøve at benæte det.

BenæGte det


Ukendt (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-10 16:33

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i
meddelelsen
news:4c2c8ecd$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
> Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev i
> meddelelsen news:i0hodm$u8a$1@news.datemas.de...
>>
>> At du gider at svare idioten. At han tror at
>> jeg bor i København
>
> At du gider bliver ved med at prøve at benæte
> det. Det ER lissom fastslået hvad du hedder
> (især dit mellemnavn) og hvor du bor, trods dine
> ynkelige og ukvalificerede forsøg på at sløre
> din identitet. Dit manglende intellekt kom dig i
> forkøbet.
>
>> og kører Taxa, er jo bare vildt til grin. Jeg
>> er sikker på at adskillige chimpansere kan
>> kategoriseres som intellektuelle i
>> sammenligning med Kim Frederiksen.
>
> LOL! Hedder det ikke "chimpanser", kloge-Åge?

LOL! Hedder det ikke "benægte" i stedet for at
"benæte", kloge Åge?

>
>> Gad vide om jeg ikke har hidset ham så meget op
>> at han er nød til at tage
>
> Det hedder "nødt", klogesen.

Det hedder "ligesom", klogesen.
>
>> ind i Kertemindegade. Måske jeg skal beskylde
>> ham for et eller andet nedværdigende kriminelt
>> af seksuel karakter for at hans skrøbelige
>> aggressive sind, det samme tvivlsomme sind som
>> slumdog-Jens Rovsing Bruun lider af, viser sig
>> i fuld udfoldelse. Så vidt jeg husker, så
>> truede tosse-Kim Frederiksen mig med alverdens
>> ulykker (før han røg på kill-filter), noget han
>> åbenbart er for doven eller for angst til at
>> føre ud i livet,
>
> Hvad har jeg truet dig med?

Du har heller ikke en god hukommelse, ser man.
>
> >hvilket jo må være nemt for tosse-Kim da han
> >mener at vide hvor jeg
>> bor. Kort sagt, Arne - tosse-Kim er en taber,
>> vist nok oppe fra Nordjylland,
>
> Mon ikke de fleste herinde har fattet at jeg bor
> på Sydsjælland?

Så meget desto værre - hvad har os stakkels
sjællændere gjort siden vi skal trækkes med et
fjols som dig?



N_B_DK (03-07-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 03-07-10 23:08

"ahw" <nix> wrote in message
news:4c2f581c$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> LOL! Hedder det ikke "benægte" i stedet for at
> "benæte", kloge Åge?

Er det ret intelligent at påpege det , eftersom rettelsen kom for over 2
dage siden? du virker i den grad dummere end snot.

>> Hvad har jeg truet dig med?
>
> Du har heller ikke en god hukommelse, ser man.

Eller også blander du bare alle folk sammen, pga din hjerneskade.

--
MVH. N_B_DK


Kim Larsen \(på AltB~ (04-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 04-07-10 07:36

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2fb4d7$0$285$14726298@news.sunsite.dk
> "ahw" <nix> wrote in message
> news:4c2f581c$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
>> LOL! Hedder det ikke "benægte" i stedet for at
>> "benæte", kloge Åge?
>
> Er det ret intelligent at påpege det , eftersom rettelsen kom for
> over 2 dage siden? du virker i den grad dummere end snot.
>
>>> Hvad har jeg truet dig med?
>>
>> Du har heller ikke en god hukommelse, ser man.
>
> Eller også blander du bare alle folk sammen, pga din hjerneskade.

I det mindste /har / han en hjerne i modsætning til dig. Omvendt kan man
sige at du har fordelen af aldrig nogensinde at kunne få en hjerneskade.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



Thorbjørn Ravn Ander~ (04-07-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 04-07-10 09:42

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
writes:

> I det mindste /har / han en hjerne i modsætning til dig. Omvendt kan
> man sige at du har fordelen af aldrig nogensinde at kunne få en
> hjerneskade.

Ah, en god gammel traver. HjerneMadsen har iøvrigt set en person med
næsten ingen hjerne: http://www.youtube.com/watch?v=xXqVHk3XmLY

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Volger Garfield  (04-07-2010)
Kommentar
Fra : Volger Garfield 


Dato : 04-07-10 15:12

On Sun, 4 Jul 2010 00:08:08 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"ahw" <nix> wrote in message
>news:4c2f581c$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
>> LOL! Hedder det ikke "benægte" i stedet for at
>> "benæte", kloge Åge?
>
>Er det ret intelligent at påpege det , eftersom rettelsen kom for over 2
>dage siden? du virker i den grad dummere end snot.
>
>>> Hvad har jeg truet dig med?
>>
>> Du har heller ikke en god hukommelse, ser man.
>
>Eller også blander du bare alle folk sammen, pga din hjerneskade.

Enten er man med ham, ellers er man mod ham, ved du nok...


Volger

Kim Larsen \(på AltB~ (04-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 04-07-10 07:34

"ahw" <nix> skrev i en meddelelse
news:4c2f581c$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i
> meddelelsen
> news:4c2c8ecd$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
>> Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev i
>> meddelelsen news:i0hodm$u8a$1@news.datemas.de...
>>>
>>> At du gider at svare idioten. At han tror at
>>> jeg bor i København
>>
>> At du gider bliver ved med at prøve at benæte
>> det. Det ER lissom fastslået hvad du hedder
>> (især dit mellemnavn) og hvor du bor, trods dine
>> ynkelige og ukvalificerede forsøg på at sløre
>> din identitet. Dit manglende intellekt kom dig i
>> forkøbet.
>>
>>> og kører Taxa, er jo bare vildt til grin. Jeg
>>> er sikker på at adskillige chimpansere kan
>>> kategoriseres som intellektuelle i
>>> sammenligning med Kim Frederiksen.
>>
>> LOL! Hedder det ikke "chimpanser", kloge-Åge?
>
> LOL! Hedder det ikke "benægte" i stedet for at
> "benæte", kloge Åge?
>
>>
>>> Gad vide om jeg ikke har hidset ham så meget op
>>> at han er nød til at tage
>>
>> Det hedder "nødt", klogesen.
>
> Det hedder "ligesom", klogesen.
>>
>>> ind i Kertemindegade. Måske jeg skal beskylde
>>> ham for et eller andet nedværdigende kriminelt
>>> af seksuel karakter for at hans skrøbelige
>>> aggressive sind, det samme tvivlsomme sind som
>>> slumdog-Jens Rovsing Bruun lider af, viser sig
>>> i fuld udfoldelse. Så vidt jeg husker, så
>>> truede tosse-Kim Frederiksen mig med alverdens
>>> ulykker (før han røg på kill-filter), noget han
>>> åbenbart er for doven eller for angst til at
>>> føre ud i livet,
>>
>> Hvad har jeg truet dig med?
>
> Du har heller ikke en god hukommelse, ser man.
>>
>>> hvilket jo må være nemt for tosse-Kim da han
>>> mener at vide hvor jeg
>>> bor. Kort sagt, Arne - tosse-Kim er en taber,
>>> vist nok oppe fra Nordjylland,
>>
>> Mon ikke de fleste herinde har fattet at jeg bor
>> på Sydsjælland?
>
> Så meget desto værre - hvad har os stakkels
> sjællændere gjort siden vi skal trækkes med et
> fjols som dig?

Igen, glem ham Arne, det er ikke andet end en stakkels person med
tvangstanker, der er ikke meget at bruge tid på. Det er med Kim Frederiksen
som andre med tvangstanker; du kan blive ved med at sige det samme og det
samme og du kommer ikke rigtig nogen vegne. Hos mig er han på kill-filter og
undlader du at svare ham, så ser jeg ikke idioten mere og glemmer jeg hans
eksistens - det er klart at foretrække.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



Ukendt (04-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-07-10 08:34

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)"
<kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:rXVXn.139768$Yb4.27290@hurricane...
> "ahw" <nix> skrev i en meddelelse
> news:4c2f581c$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev
>> i
>> meddelelsen
>> news:4c2c8ecd$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
>>> Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev i
>>> meddelelsen
>>> news:i0hodm$u8a$1@news.datemas.de...
>>>>
>>>> At du gider at svare idioten. At han tror at
>>>> jeg bor i København
>>>
>>> At du gider bliver ved med at prøve at benæte
>>> det. Det ER lissom fastslået hvad du hedder
>>> (især dit mellemnavn) og hvor du bor, trods
>>> dine
>>> ynkelige og ukvalificerede forsøg på at sløre
>>> din identitet. Dit manglende intellekt kom dig
>>> i
>>> forkøbet.
>>>
>>>> og kører Taxa, er jo bare vildt til grin.
>>>> Jeg
>>>> er sikker på at adskillige chimpansere kan
>>>> kategoriseres som intellektuelle i
>>>> sammenligning med Kim Frederiksen.
>>>
>>> LOL! Hedder det ikke "chimpanser", kloge-Åge?
>>
>> LOL! Hedder det ikke "benægte" i stedet for at
>> "benæte", kloge Åge?
>>
>>>
>>>> Gad vide om jeg ikke har hidset ham så meget
>>>> op
>>>> at han er nød til at tage
>>>
>>> Det hedder "nødt", klogesen.
>>
>> Det hedder "ligesom", klogesen.
>>>
>>>> ind i Kertemindegade. Måske jeg skal beskylde
>>>> ham for et eller andet nedværdigende
>>>> kriminelt
>>>> af seksuel karakter for at hans skrøbelige
>>>> aggressive sind, det samme tvivlsomme sind
>>>> som
>>>> slumdog-Jens Rovsing Bruun lider af, viser
>>>> sig
>>>> i fuld udfoldelse. Så vidt jeg husker, så
>>>> truede tosse-Kim Frederiksen mig med
>>>> alverdens
>>>> ulykker (før han røg på kill-filter), noget
>>>> han
>>>> åbenbart er for doven eller for angst til at
>>>> føre ud i livet,
>>>
>>> Hvad har jeg truet dig med?
>>
>> Du har heller ikke en god hukommelse, ser man.
>>>
>>>> hvilket jo må være nemt for tosse-Kim da han
>>>> mener at vide hvor jeg
>>>> bor. Kort sagt, Arne - tosse-Kim er en taber,
>>>> vist nok oppe fra Nordjylland,
>>>
>>> Mon ikke de fleste herinde har fattet at jeg
>>> bor
>>> på Sydsjælland?
>>
>> Så meget desto værre - hvad har os stakkels
>> sjællændere gjort siden vi skal trækkes med et
>> fjols som dig?
>
> Igen, glem ham Arne, det er ikke andet end en
> stakkels person med tvangstanker, der er ikke
> meget at bruge tid på. Det er med Kim
> Frederiksen som andre med tvangstanker; du kan
> blive ved med at sige det samme og det samme og
> du kommer ikke rigtig nogen vegne. Hos mig er
> han på kill-filter og undlader du at svare ham,
> så ser jeg ikke idioten mere og glemmer jeg hans
> eksistens - det er klart at foretrække.

Du har nok ret, og det bliver nok også enden på
det.



Kim Frederiksen (04-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 04-07-10 14:25

"ahw" <nix> skrev i meddelelsen
news:4c2f581c$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Det hedder "ligesom", klogesen.
>

Næ. Det hedder _også_ ligesom, men "lissom" er også almindeligt anvendt.

/Kim


Ukendt (05-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-07-10 14:32

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i
meddelelsen
news:4c308b90$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
> "ahw" <nix> skrev i meddelelsen
> news:4c2f581c$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Det hedder "ligesom", klogesen.
>>
>
> Næ. Det hedder _også_ ligesom, men "lissom" er
> også almindeligt anvendt.

Det gør det ikke rigtigere - og når du revser en
persons stavemåde, så må du forvente at det rammer
dig selv.



S.A.Thomsen (05-07-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 05-07-10 15:26

On Mon, 5 Jul 2010 15:32:24 +0200, ahw wrote:

>>> Det hedder "ligesom", klogesen.
>>
>> Næ. Det hedder _også_ ligesom, men "lissom" er
>> også almindeligt anvendt.
>
> Det gør det ikke rigtigere - og når du revser en
> persons stavemåde, så må du forvente at det rammer
> dig selv.

Ligesom med ordet "luder" og IKKE "ludder".? ))

N/A (02-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-07-10 21:14



Patruljen (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 02-07-10 07:25

On 2 Jul., 06:12, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:
> Jens Bruun skrev  den 30-06-2010 17:21:
> ...
>
>
>
> > Nej. Varetægtsfængslingen skyldes alene hensynet til retsfølelsen..
>
> Hvilket juridisk grundlag bygger retsfølelsen på?

Der er intet i juraen, som hedder - befolkningens retsfølelse. Det er
et udtryk politikere osv. anvender, når de advokerer for højere
strafudmåling eller problematiserer en domsfældelse.
http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=retsf%F8lelse&submit=S%F8g

> Der findes mange mange andre forbrydelser, hvor retsfølelsen bliver
> trådt over fode (spritbilister som dræber trafikanter, gerningsmænd som
> forbryder sig seksuelt mod børn eller bare sexforbrydelser generelt bare
> for at nævne de mest åbenlyse)...uden så meget som en eneste dag bag
> tremmer inden der er afsagt dom.
>
> I aktuelle tilfælde har man end ikke fundet tiltalen frem endnu.
> (skriver du selv)

Det er en sær sag. Der er ikke mange sagkyndige, som ikke vil mene, at
pigens situation forværres af situationen.

Der er 3 grunde til, at man kan forlange en person varetægtsfængslet;

Der er risiko for, at den sigtede vil forsøge at stikke af, så den
sigtede ikke kan blive retsforfulgt og senere straffet. Dommeren skal
konkret bedømme, om der er risiko for flugt. Det er ikke nok, at
sigtelsen vedrører en alvorlig lovovertrædelse.

Der er risiko for, at den sigtede begår nye lovovertrædelser. Dommeren
skal konkret bedømme, om der er risiko for, at den sigtede vil begå
nye lovovertrædelser, hvis den sigtede bliver løsladt. Har den sigtede
for eksempel tidligere begået mange lovovertrædelser og nu igen bliver
sigtet for lignende lovovertrædelser, kan dommeren varetægtsfængsle
den sigtede for at undgå nye lovovertrædelser.

Der er risiko for, at den sigtede vil vanskeliggøre efterforskningen.
Dommeren skal konkret vurdere, om der er risiko for, at den sigtede
for eksempel vil afstemme sin forklaring med medskyldige, påvirke
vidner, eller ødelægge bevismateriale, hvis sigtede er på fri fod
under straffesagens behandling.

Dertil findes der denne ekstra begundelse; Retshåndhævelsesarrest
Derudover kan dommeren varetægtsfængsle en person, hvis der er særlig
bestyrket mistanke om, at han/hun har begået en alvorlig
lovovertrædelse, der er så grov, at hensynet til retshåndhævelsen
kræver, at den pågældende ikke er på fri fod.

Det kan være forbrydelser, der kan give mere end seks års fængsel, for
eksempel drab, grov vold, voldtægt, røveri eller grovere
narkotikakriminalitet.

Det kan også være enkelte nærmere bestemte forbrydelser - herunder
vold eller trusler mod vidner - hvis dommeren konkret vurderer, at den
sigtede vil få en straf på mindst 60 dages fængsel.
http://www.domstol.dk/SAADANGOERDU/GRUNDLOVSFORHOR/BETINGELSER/Pages/default.aspx

Efterforskningen må være overstået forlængst. Og pigen kan derfor ikke
forventes at kunne påvirke efterforskningen. Det må vel formodes at en
pige, som er så ung ikke vil kunne flygte til udlandet og unddrage sig
en domsfældelse.

Spørgsmålet som kunne være reelt - er at pigen kunne tænkes at ville
begå nye straffelovsovertrædelser. Måske har hun truet den forurettede
under afhøringerne eller tilsvarende. Det kan vi ikke vide -

Under alle omstændigheder må der findes alvorlige begrundelser, som
offentligheden ikke har kendskab til. Foregår grundlovsforhørene for
lukkede døre?




N_B_DK (02-07-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 02-07-10 18:57

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
news:8857fc9a-71ad-4563-84b6-8d1cedf196ee@3g2000vbf.googlegroups.com

> Det er en sær sag. Der er ikke mange sagkyndige, som ikke vil mene, at
> pigens situation forværres af situationen.

Men en 17årig er lige blevet løsladt efter at have stukket en 25 årig mand 3
gange med kniv, man undres.

--
MVH. N_B_DK


Carsten Riis (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 02-07-10 21:14

Patruljen skrev den 02-07-2010 15:25:
> On 2 Jul., 06:12, Carsten Riis<carsten.r...@gmail.com> wrote:
>> Jens Bruun skrev den 30-06-2010 17:21:
>> ...
>>
>>
>>
>>> Nej. Varetægtsfængslingen skyldes alene hensynet til retsfølelsen.
>>
>> Hvilket juridisk grundlag bygger retsfølelsen på?
>
> Der er intet i juraen, som hedder - befolkningens retsfølelse. Det er
> et udtryk politikere osv. anvender, når de advokerer for højere
> strafudmåling eller problematiserer en domsfældelse.
> http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=retsf%F8lelse&submit=S%F8g
>

Tak, det er jeg udemærket klar over. men JB må da gerne finde
lovgrundlaget for hensyn til retsfølelsen.




--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Patruljen (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 02-07-10 13:28

On 2 Jul., 19:57, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message
>
> news:8857fc9a-71ad-4563-84b6-8d1cedf196ee@3g2000vbf.googlegroups.com
>
> > Det er en s r sag. Der er ikke mange sagkyndige, som ikke vil mene, at
> > pigens situation forv rres af situationen.
>
> Men en 17 rig er lige blevet l sladt efter at have stukket en 25 rig mand 3
> gange med kniv, man undres.

Ja. Umidddelbart er det besynderligt. Der er uden tvivl informationer,
som ikke opgives i pressen mv.


N_B_DK (02-07-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 02-07-10 21:14

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
news:e509566c-39a6-4ccd-ae5a-9ff18fd8ff7d@j8g2000yqd.googlegroups.com

> Ja. Umidddelbart er det besynderligt. Der er uden tvivl informationer,
> som ikke opgives i pressen mv.

Ligemeget hvad der ikke fortælles, så finder jeg det meget underligt at man
kan blive løsladt, efter man har stukket en anden person 3 gange.

--
MVH. N_B_DK


N/A (02-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-07-10 21:14



Patruljen (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 03-07-10 05:53

On 2 Jul., 23:02, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> skrev i meddelelsen
> 4c2e491c$0$275$14726...@news.sunsite.dk:
>
> >>>> Nej. Varetægtsfængslingen skyldes alene hensynet til retsfølelsen.
>
> >>> Hvilket juridisk grundlag bygger retsfølelsen på?
>
> >> Hvorfor spørger du om det?
>
> > Fordi når nu du ved, at varetægtsfængslingen alene sker af hensyn til
> > retsfølelsen, så må du kende noget til juraen omkring
> > varetægtsfængsling som ikke er almenheden bekendt.
>
> Jeg refererer blot loyalt, hvad der er blevet fortalt til offentligheden.
> Men du har måske slet ikke fulgt med? Er du sikker på, vi rent faktisk taler
> om den samme sag?

Nej. Du modsiger, at der mangler en psykologisk udredning og begynder
derefter at tale om - retsfølelser.

Læs her; Ifølge anklageren venter man fortsat svar fra lægerne på en
mentalundersøgelse af pigen. Men den ventes at komme i løbet af de
kommende uger. Samtidig vil man have tid til at undersøge, hvad pigen
har talt med vidner i sagen om.

Den fængslede sad i første omgang i surrogat i et sommerhus, men
ringede ifølge politiet, herfra til vidner i sagen. Derefter blev hun
flyttet til den sikrede institution Grenen i Dalstrup.
http://stiften.dk/article/20100309/AAS/703099793


> >> Tror du ikke på mig, når jeg fortæller, at
> >> varetægtsfængslingen af pigebarnet alene skyldes "hensynet til
> >> retsfølelsen"?
>
> > nemlig!     Din troværdighed er generelt ret lav....du har mulighed
> > for at hæve den en del ved at finde lovgrundlaget.
>
> Jeg skal ikke finde en rygende fis. Du, derimod, skal til at sætte dig lidt
> ind i sagen, og så kan vi tage den derfra.

Sæt dig selv ind i sagerne Fister -

> >> Sikkert. Og din pointe er?
>
> > At du ingen pointe har!.... som altid fristes jeg næsten til at
> > skrive.
>
> Jeg gider dig ikke, Carsten Riis. Du er simpelthen for dum og uorienteret
> til mig. Leg du videre med dine ligesindede i sandkassen.

Ja, ja. Naturligvis må Jens Bruun svare sådan.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste