Gaza: FN børne-sommerlejr vandaliseret
Fra : /John

Dato : 28-06-10 13:06

"Gaza Strip (AP) -- Two dozen masked men vandalized a U.N. summer camp for
children in Gaza early Monday, burning and slashing tents, toys and a
plastic swimming pool"

Hamas'erne er nemlig sure på FN:

"Islamic extremists have accused the main U.N. aid agency here of corrupting
Gaza's youth with its summer program of games, sports and human rights
lessons"

Hamas har deres egne spændende og belærende sommerlejre for børn, og her
indgår ikke lektioner i fx menneskerettigheder:

"The Hamas camps teach Islam and military-style marching, along with
swimming and horseback riding"

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/M/ML_GAZA_SUMMER_CAMPS?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2010-06-28-07-35-11

Vi erindrer, at Hamas ikke vandt magten i Gaza ved et valg; de tog den selv
ved et blodigt kup, hvor de smed Fatah ud.

(Jojo, der var et valg, som Hamas vandt, men de skulle dele magten med
Fatah...)

John

Fra : P.N.

Dato : 28-06-10 14:13

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv ved et blodigt kup, hvor de smed Fatah ud.
>
> (Jojo, der var et valg, som Hamas vandt, men de skulle dele magten med

Ja og vi erindrer at Israel heller ikke ku li FN, de bombede en FN lejr på
grænsen mellem Israel og Libanon under sidste krig med heltene fra
Hizbollah.
..

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-06-10 19:46

P.N. <noway@get2net.dk> skrev i meddelelsen i0a752$1l2$1@speranza.aioe.org:

> Ja og vi erindrer at Israel heller ikke ku li FN, de bombede en FN
> lejr på grænsen mellem Israel og Libanon under sidste krig med
> heltene fra Hizbollah.

Hva' så, Flemse? Er der nogle skøre islamister, der har banket på din dør
for at halalslagte dig, din gamle nazist?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \"@'

Dato : 28-06-10 21:07

On Mon, 28 Jun 2010 15:12:59 +0200, "P.N." <noway@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Ja og vi erindrer at Israel heller ikke ku li FN, de bombede en FN lejr på
>grænsen mellem Israel og Libanon under sidste krig med heltene fra

FN-posten blev brugt af hizbollah til at føre krig fra,

hvis FN blot havde passet deres arbejde var det ikke sket

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 28-06-10 23:52

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> FN-posten blev brugt af hizbollah til at føre krig fra,
>
> hvis FN blot havde passet deres arbejde var det ikke sket

Nemlig.

Hvilket er en helt anden historie, med hvilken den mærkelige PN forsøger at
afspore også denne tråd.

John

Fra : P.N.

Dato : 29-06-10 08:44

> Nemlig.
>
> Hvilket er en helt anden historie, med hvilken den mærkelige PN forsøger
> at afspore også denne tråd.
>
> John

Jamen jeg husker da tydeligt de Norske FN soldaters vidneudsagn på på TV, de
fortalte hvordan områdets civile blev lukket ind i FN lejren og hvordan de
Israelske droner kredsede over lejren fordi de Israelske kanonskytter ville
være 100% sikre på at ramme de civile fra den nærliggende landsby. Der er
noget om at Israel postulerer at de ikke går efter de civile. Rettelse
Israel går udelukkende efter de civile.

Fra : /John

Dato : 05-07-10 01:14

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> hvis FN blot havde passet deres arbejde

Men li'e præcis dét er FN ikke kendt for på de kanter:

"Israeli officials have been saying for years that the United Nations
Interim Force in Lebanon (UNIFIL) is simply not doing its job ... last
month, UNIFIL commander Maj.-Gen. Alberto Asarta Cuevas told ... that his
force had found no evidence of Hizballah military activity or arms smuggling
in southern Lebanon. But a series of attacks on UNIFIL patrols at the
weekend may point to Cuevas being influenced by fear of retaliatory action
by Hizballah ... On Saturday, a UNIFIL patrol that tried to enter a
Hizballah-aligned village in southern Lebanon was surrounded and attacked by
locals ... the UNIFIL force was not allowed to enter and inspect the
village":

http://www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=178&nid=21450

Læst mellem linjerne:

FNs tinsoldater er ikke en hujende fis bevendt i Libanon.

John

Fra : Patruljen

Dato : 28-06-10 17:41

On 28 Jun., 14:06, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> [...]
> ved et blodigt kup, hvor de smed Fatah ud.
>
> (Jojo, der var et valg, som Hamas vandt, men de skulle dele magten med

Du har ikke ret - som så ofte tidligere har du ikke styr på dine
facts. Hamas vandt suverænt valget, havde majoriteten og flertallet;

Israel-Online, 26. januar 2006

Hamas' uventede sejr

Det var forventet at Hamas ville klare sig godt ved det
palæstinensiske valg. Men ikke mange – heller ikke Hamas – havde
forventet at organisationen ville få flere stemmer end Mahmoud Abbas'
Fatah, og da slet ikke opnå en absolut majoritet.

Nu er 76 pladser ud af 132 i det palæstinensiske parlament deres, og
Hamas skal forsøge at finde ud af, hvad de skal stille op med den
nyvundne magt. Ifølge mindst én Hamas-leder ligger samtaler med Israel
i kortene.
http://www.israel-online.dk/features/060126%20Hamas'%20uventede%20sejr.php

Foto: Scanpix
De palæstinensiske vælgere har ved valget i dag givet den militante,
islamiske Hamas-bevægelse flertal i selvstyreparlamentet.

af David Buch

En foreløbig officiel optælling viser, at Hamas får 76 af parlamentets
132 pladser, mens Fatah får 43.

Resultatet betyder, at Fatah, palæstinensernes nationale bevægelse,
der har ført an i kampen for en selvstændig palæstinensisk stat i de
sidste 40 år, er blevet straffet af vælgerne for manglende resultater
og korruption.

Fatah sad tungt på flertallet i det afgående parlament, der blev valgt
i 1996, men dengang boykottede Hamas valget. Det gjorde Hamas ikke
denne gang, og Hamas gik netop til valg på "en ren politik".

Det er denne politik, der har givet Hamas sejren, mener iagttagere, og
det er en sejr med stor folkelig opbakning. 77 procent af de knapt 1,4
millioner vælgere gik til stemmeurnerne.

Den palæstinensiske premierminister Ahmed Qurie meddelte efter
prognoserne, at han trådte tilbage og sagde samtidig, at Hamas bør
danne regering.

"Jeg vil aflevere min afskedsbegæring til præsident Abu Mazen (Mahmoud
Abbas, red.) og Hamas bør danne en ny regering", sagde Qurie.

Hamas er indstillet på at forhandle med den palæstinensiske præsident,
Mahmoud Abbas, og med andre partier om at danne en palæstinensisk
regering. Det sagde Hamas' spidskandidat, Ismail Haniya, efter valget.

Men Fatah afviser, at være med i en koalitionsregering under ledelse
af Hamas.
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article/id/3543013/