Postede checkboxes
Fra : Jens Pedersen

Dato : 06-08-01 16:57

HejHej

Jeg har et phpscript, hvori jeg submitter nogle checkboxe.
Checkboxene er genererede automatisk fra en database, og har navnene
1chk,2chk,3chk,...osv.
På form-action siden har jeg prøvet at lave en optælling, der tjekker
checkboxenes værdi. (som enten er "on" eller null). $antal er antallet af
checkboxe.

for($i=0; $i < $antal; $i++) {
if($i."chk" == "on" {
echo "Checkbox nr $i er checked";
}
}

Her går der et eller andet galt. Jeg formoder, det er pga. php ikke fatter
$i."chk" er en variabel (en af dem, der kan ses i adresselinjen).

Hvordan kan det løses?

--
Jens Pedersen

Fra : leifnel

Dato : 06-08-01 18:14

"Jens Pedersen" skrev d. 06-08-01 16:57 dette indlæg :
> HejHej
>
> Jeg har et phpscript, hvori jeg submitter nogle checkboxe.
> Checkboxene er genererede automatisk fra en database, og har navnene
> 1chk,2chk,3chk,...osv.

Dårlig ide. Variable bør ikke starte med et tal.

Prøv i stedet at kalde dem $chk[1], $chk[2] osv.

Leif

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-08-01 19:00

In article <xdAb7.3495$PZ4.228359@news000.worldonline.dk>, "leifnel"
<leifnel.news@kandu.dk> wrote:

> Dårlig ide. Variable bør ikke starte med et tal. Prøv i stedet at kalde
> dem $chk[1], $chk[2] osv. Leif

Ikke kun dårlig, men heller ikke tilladt.

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen