/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Torning: Vi skal alle yde lidt mere
Fra : Kim2000


Dato : 23-06-10 14:57

Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens hendes
stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece

Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????


 
 
Patruljen (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 23-06-10 08:03

On 23 Jun., 15:57, "Kim2000" <Kim2...@surfer.dk> wrote:
> Og med vi s mener jeg alts jer, forklarer Helle Torning, mens hendes
> stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>
> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????

Er han dansker?

N_B_DK (23-06-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 23-06-10 15:47

Patruljen wrote:
> Er han dansker?

Er han fra mars? hint han kommer ikke fra Schweiz, så din kommende påstand
med at det er helt ok, at han betaler skat i Schweiz, har du allerede nu
selv skudt i sænk.

--
MVH. N_B_DK


Kim Larsen \(på AltB~ (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 23-06-10 18:08

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:4c221e77$0$281$14726298@news.sunsite.dk
> Patruljen wrote:
>> Er han dansker?
>
> Er han fra mars? hint han kommer ikke fra Schweiz, så din kommende
> påstand med at det er helt ok, at han betaler skat i Schweiz, har du
> allerede nu selv skudt i sænk.

Du glemte at skrive Mars med stort M og du bør sætte kolon efter hint.
Ellers ser det hele meget fint ud bortset fra at du altså ikke rigtig har
sat dig ind i emnet men det kan du jo så gøre i næste klasse.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



N_B_DK (23-06-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 23-06-10 21:41

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> Du glemte at skrive Mars med stort M og du bør sætte kolon efter hint.
> Ellers ser det hele meget fint ud bortset fra at du altså ikke rigtig
> har sat dig ind i emnet men det kan du jo så gøre i næste klasse.

Flot du evner at holde fokus, det ville du få top karakter i......

--
MVH. N_B_DK


Peter Nicolaysen (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Peter Nicolaysen


Dato : 23-06-10 15:03




"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen news:4c2212b4$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens hendes stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>
> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????
Så længe der er styr på hende, så er det ikke så farligt!
Men det er selvfølgelig bedre når hun bliver en Muslim i en El-Bil!
--
Pnic/Allah-25-04-1973 http://tinyurl.com/y9bsn2h
http://tinyurl.com/ydnohlo, http://tinyurl.com/ydbqkpr
http://tinyurl.com/ycupe27, http://tinyurl.com/y8cueus
Nordea konto nummer: 9266-8967125572



Martin Larsen (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 24-06-10 11:58

"Peter Nicolaysen" <pnic@email.dk> skrev i meddelelsen
news:hvt475$o28$1@news.eternal-september.org...
>
>
>
> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c2212b4$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens hendes
>> stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>>
>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>>
>> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????
> Så længe der er styr på hende, så er det ikke så farligt!
> Men det er selvfølgelig bedre når hun bliver en Muslim i en El-Bil!

Hun er nok for "lige" til at kunne være i en El-Bil - men El-imam-Jensen kan
måske.

Mvh
Martin


P.N. (23-06-2010)
Kommentar
Fra : P.N.


Dato : 23-06-10 15:13


"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2212b4$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens hendes
> stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>
> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????

Altså hvis du ikke kan lide hende, så må der jo være noget godt ved hende
;-.



Jens G (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 23-06-10 16:01

On Wed, 23 Jun 2010 15:57:28 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens hendes
>stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>
>http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>
>Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????

Hvis det er efter reglerne, kan jeg ikke se hvorfor det er så
interessant at hendes mand betaler skat i Schweiz.

Hvis det ikke er efter reglerne, vil jeg tro det kommer til at koste
dyrt, både økonomisk og politisk.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Jens Bruun (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-06-10 16:13

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
4c2320b9.5736140@dtext.news.tele.dk:

> Hvis det er efter reglerne, kan jeg ikke se hvorfor det er så
> interessant at hendes mand betaler skat i Schweiz.

Det er også efter reglerne, at hun og andre "socialister" placerer deres
børn i private skoler, mens de tordner mod andre forældre, der gør det
sammen. Men det er selvfølgelig heller ikke interessant. Og det var også
efter reglerne, da en tidligere "socialist" valgte at investere i
værdipapirer og udnytte skattereglerne til det yderste for derigennem at
finansiere sin valgkamp. Men det blev - forunderligt nok - pludselig
interessant.

> Hvis det ikke er efter reglerne, vil jeg tro det kommer til at koste
> dyrt, både økonomisk og politisk.

Eksperterne er uenige. Ingen kan dog være uenig i, at Hr. Kinnock, der
bedyrer at bo i Danmark sammen med sin familie, sjovt nok har valgt dén
løsning, der bedst tilgodesér familien økonomisk samtidig med, at denne
løsning dårligst tilgodesér det danske samfund.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Jens G (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 23-06-10 16:55

On Wed, 23 Jun 2010 17:13:13 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
>4c2320b9.5736140@dtext.news.tele.dk:
>
>> Hvis det er efter reglerne, kan jeg ikke se hvorfor det er så
>> interessant at hendes mand betaler skat i Schweiz.
>
>Det er også efter reglerne, at hun og andre "socialister" placerer deres
>børn i private skoler, mens de tordner mod andre forældre, der gør det
>sammen. Men det er selvfølgelig heller ikke interessant. Og det var også
>efter reglerne, da en tidligere "socialist" valgte at investere i
>værdipapirer og udnytte skattereglerne til det yderste for derigennem at
>finansiere sin valgkamp. Men det blev - forunderligt nok - pludselig
>interessant.

Jo jo,- der er nogle moralske dilemmaer i de eksempler, men hvis
reglerne er at han skal betale skat i Schweiz, kan det vel næppe være
anderledes?
>
>> Hvis det ikke er efter reglerne, vil jeg tro det kommer til at koste
>> dyrt, både økonomisk og politisk.
>
>Eksperterne er uenige. Ingen kan dog være uenig i, at Hr. Kinnock, der
>bedyrer at bo i Danmark sammen med sin familie, sjovt nok har valgt dén
>løsning, der bedst tilgodesér familien økonomisk samtidig med, at denne
>løsning dårligst tilgodesér det danske samfund.

Hvis hans arbejdsplads er i Schweiz, kan han vel ikke vælge at arbejde
et andet sted, med mindre han skifter arbejde.

Jeg er sikker på medierne nok skal få gravet så meget i den sag, at
det vil komme frem om der er tænkt for kreativt.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Jens Bruun (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-06-10 17:06

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
4c222c23.2430109@dtext.news.tele.dk:

>> Det er også efter reglerne, at hun og andre "socialister" placerer
>> deres børn i private skoler, mens de tordner mod andre forældre, der
>> gør det sammen. Men det er selvfølgelig heller ikke interessant. Og
>> det var også efter reglerne, da en tidligere "socialist" valgte at
>> investere i værdipapirer og udnytte skattereglerne til det yderste
>> for derigennem at finansiere sin valgkamp. Men det blev -
>> forunderligt nok - pludselig interessant.
>
> Jo jo,- der er nogle moralske dilemmaer i de eksempler, men hvis
> reglerne er at han skal betale skat i Schweiz, kan det vel næppe være
> anderledes?

Han kan uden problemer "få lov til" at betale sin skat i Danmark.

>> Eksperterne er uenige. Ingen kan dog være uenig i, at Hr. Kinnock,
>> der bedyrer at bo i Danmark sammen med sin familie, sjovt nok har
>> valgt dén løsning, der bedst tilgodesér familien økonomisk samtidig
>> med, at denne løsning dårligst tilgodesér det danske samfund.
>
> Hvis hans arbejdsplads er i Schweiz, kan han vel ikke vælge at arbejde
> et andet sted, med mindre han skifter arbejde.

Han kan vælge at betale sin skat i Danmark. Det har han så fravalgt.

> Jeg er sikker på medierne nok skal få gravet så meget i den sag, at
> det vil komme frem om der er tænkt for kreativt.

Der *er* selvfølgelig tænkt kreativt. Og det *er* selvfølgelig inden for
reglerne. Ægteparret er ikke dumme. Men dog *så* grådige, at det
forhåbentlig koster HTS muligheden for at blive kommende regeringsleder. Det
vil i så fald ikke være første gang, at grådighed koster de politiske
ambitioner.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Carsten Riis (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 23-06-10 21:26

Jens Bruun skrev den 23-06-2010 18:05:
> Jens G<nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> 4c222c23.2430109@dtext.news.tele.dk:
>
>>> Det er også efter reglerne, at hun og andre "socialister" placerer
>>> deres børn i private skoler, mens de tordner mod andre forældre, der
>>> gør det sammen. Men det er selvfølgelig heller ikke interessant. Og
>>> det var også efter reglerne, da en tidligere "socialist" valgte at
>>> investere i værdipapirer og udnytte skattereglerne til det yderste
>>> for derigennem at finansiere sin valgkamp. Men det blev -
>>> forunderligt nok - pludselig interessant.
>>
>> Jo jo,- der er nogle moralske dilemmaer i de eksempler, men hvis
>> reglerne er at han skal betale skat i Schweiz, kan det vel næppe være
>> anderledes?
>
> Han kan uden problemer "få lov til" at betale sin skat i Danmark.
>

hvad mener du med "få lov til"?


>>> Eksperterne er uenige. Ingen kan dog være uenig i, at Hr. Kinnock,
>>> der bedyrer at bo i Danmark sammen med sin familie, sjovt nok har
>>> valgt dén løsning, der bedst tilgodesér familien økonomisk samtidig
>>> med, at denne løsning dårligst tilgodesér det danske samfund.
>>
>> Hvis hans arbejdsplads er i Schweiz, kan han vel ikke vælge at arbejde
>> et andet sted, med mindre han skifter arbejde.
>
> Han kan vælge at betale sin skat i Danmark. Det har han så fravalgt.
>

Hvad tænker du på her?

Tænker du på den mærkelige konto som er oprettet, hvor man vil bruge
saldoen til at nedbringe statsgælden?
Det er vist ikke det som man ønsker at betale mere i skat til!


Hvis du tænker på jf. skattereglerne, så skal der være hjemmel til
beskatte ham. Ellers vil skatteforvaltningen få på hatten allerede i
første klageinstans og enhver revisor vil nærmest med største glæde tage
sagen.


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


N_B_DK (23-06-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 23-06-10 21:43

Carsten Riis wrote:

>> Han kan vælge at betale sin skat i Danmark. Det har han så fravalgt.
>>
>
> Hvad tænker du på her?

At han kunne have valgt et job i DK, men så ville han jo have skulle betale
skat i DK, og det er jo ikke særlig sjovt.

--
MVH. N_B_DK


Carsten Riis (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 24-06-10 06:21

N_B_DK skrev den 23-06-2010 22:42:
> Carsten Riis wrote:
>
>>> Han kan vælge at betale sin skat i Danmark. Det har han så fravalgt.
>>>
>>
>> Hvad tænker du på her?
>
> At han kunne have valgt et job i DK, men så ville han jo have skulle
> betale skat i DK, og det er jo ikke særlig sjovt.
>

hvorfor er det nu jobvalget som er et problem?

Fordi man er gift med en dansker er man vel ikke hverken moralsk eller
juridisk forpligtet til at lade sig stavnsbinde jobmæssigt til det
geografiske område kaldet Danmark?

Det ville en pæn mængde gifte personer faktisk have et problem med.


For slet ikke tale om det ramaskrig i erhvervslivet, når de har brug for
at sende medarbejdere kloden rundt for kortere eller længere opgaver.


Jeg ved ikke hvad du har ondt i, men du må have svært ved at sidde ned.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Kim2000 (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 24-06-10 13:15



"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c22eb42$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> N_B_DK skrev den 23-06-2010 22:42:
>> Carsten Riis wrote:
>>
>>>> Han kan vælge at betale sin skat i Danmark. Det har han så fravalgt.
>>>>
>>>
>>> Hvad tænker du på her?
>>
>> At han kunne have valgt et job i DK, men så ville han jo have skulle
>> betale skat i DK, og det er jo ikke særlig sjovt.
>>
>
> hvorfor er det nu jobvalget som er et problem?
>
> Fordi man er gift med en dansker er man vel ikke hverken moralsk eller
> juridisk forpligtet til at lade sig stavnsbinde jobmæssigt til det
> geografiske område kaldet Danmark?
>
> Det ville en pæn mængde gifte personer faktisk have et problem med.
>
>
> For slet ikke tale om det ramaskrig i erhvervslivet, når de har brug for
> at sende medarbejdere kloden rundt for kortere eller længere opgaver.
>
>
> Jeg ved ikke hvad du har ondt i, men du må have svært ved at sidde ned.
>
Ifølge Helle så bor de ellers sammen på Østerbro. Er det så enten for at
bedrage vælgerne eller har de bedraget skattevæsenet for egen vindingsskyld?
I begge tilfælde kan man spørge om det er sådan en person man ønsker som
leder? Hun er mindst ligeså uegnet som Lene Espersen, og det siger ikke så
lidt.

http://www.bt.dk/politik/helle-afsloeret-af-bommert-paa-egen-hjemmeside


Jens Bruun (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-06-10 13:27

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
4c234c4a$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ifølge Helle så bor de ellers sammen på Østerbro. Er det så enten for
> at bedrage vælgerne eller har de bedraget skattevæsenet for egen
> vindingsskyld? I begge tilfælde kan man spørge om det er sådan en
> person man ønsker som leder? Hun er mindst ligeså uegnet som Lene
> Espersen, og det siger ikke så lidt.

Det er nemlig rigtigt. Det, der undrer lidt (eller egentlig ikke), er, at
rødskrigerne slår knuder på sig selv for at bortforklare denne og lignende
sager (f.eks. sagen om sossernes brug af private skoler). Når det drejer sig
om borgelige politikere, der kvajer sig og/eller udviser hyklerisk adfærd,
har vi borgerlige/liberale ingen problemer med at fordømme det.

Et eller andet sted er det småreligiøst, det hér. Rødskrigerne binder hele
deres såkaldte "ideologi" op på, at vi mennesker i bund og grund er "gode",
så når nogle af deres "profeter" ganske menneskeligt gør i nælderne, skal
det for enhver pris bortforklares med løgne og manipulationer. Vi andre har
ikke noget problem med at erkende, at vi mennesker i bund og grund er svage
og egoistiske, og at der ikke er noget revolutionerende i, at vi som
privatpersoner dummer os - igen og igen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Henry Vest (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 24-06-10 14:34

Kim2000 wrote:

> Ifølge Helle så bor de ellers sammen på Østerbro. Er det så enten for at
> bedrage vælgerne eller har de bedraget skattevæsenet for egen
> vindingsskyld?

Er der noget mærkeligt i, at to ægtefæller bor sammen?

> I begge tilfælde kan man spørge om det er sådan en person
> man ønsker som leder?

Det må vel afhænge af, om der foregår noget ulovligt. Hvis alt er lovligt,
hvor er så problemet?


--
Henry Vest


Ukendt (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-10 20:20

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4c22eb42$0$274$14726298@news.sunsite.dk...

> For slet ikke tale om det ramaskrig i erhvervslivet, når de har brug for
> at sende medarbejdere kloden rundt for kortere eller længere opgaver.

Det år jeg var i USA var jeg FULDT skattepligtig i DK - for at undgå dette
skulle jeg emigrere permanent.



Kim Larsen \(på AltB~ (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 23-06-10 18:14

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:s-WdnZkb8JcXub_RnZ2dnUVZ8tmdnZ2d@giganews.com
>
> Eksperterne er uenige. Ingen kan dog være uenig i, at Hr. Kinnock, der
> bedyrer at bo i Danmark sammen med sin familie,

Igen ævler betonslum-bumsen inde på Hvidovrevej, Jens Rovsing Bruun, om
noget han ikke har sat sig ind i men det er der jo desværre ikke så meget
nyt i.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Kim2000 (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 23-06-10 18:20



"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:hvtfcr$8ve$1@news.datemas.de...
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:s-WdnZkb8JcXub_RnZ2dnUVZ8tmdnZ2d@giganews.com
>>
>> Eksperterne er uenige. Ingen kan dog være uenig i, at Hr. Kinnock, der
>> bedyrer at bo i Danmark sammen med sin familie,
>
> Igen ævler betonslum-bumsen inde på Hvidovrevej, Jens Rovsing Bruun, om
> noget han ikke har sat sig ind i men det er der jo desværre ikke så meget
> nyt i.
>

"Bentonslum-bumsen" er dog så inteligent at har læst videre på linket og har
læst at Helle rent faktisk skriver bl.a. på facebook at hun bor sammen med
sin mand og børn. Enkelte ville måske påpege at hvis manden bor sammen med
børnene i samtlige weekender, ferier osv, så ville han føle sig en lille
smule knytte til landet, men nej. Han er tilfældigvis mest knyttet til
landet med det laveste skattetryk, ikke det med det land som sosserne har
sørget for et på skattetryk 62%+. Der er selvfølgelig også den mulighed at
han bare er Helles proforma ægtemand fordi det ser bedst ud, Anders har jo
også sådan et ægteskab.


Kim Larsen \(på AltB~ (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 23-06-10 23:30

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c224245$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
> skrev i meddelelsen news:hvtfcr$8ve$1@news.datemas.de...
>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:s-WdnZkb8JcXub_RnZ2dnUVZ8tmdnZ2d@giganews.com
>>>
>>> Eksperterne er uenige. Ingen kan dog være uenig i, at Hr. Kinnock,
>>> der bedyrer at bo i Danmark sammen med sin familie,
>>
>> Igen ævler betonslum-bumsen inde på Hvidovrevej, Jens Rovsing Bruun,
>> om noget han ikke har sat sig ind i men det er der jo desværre ikke
>> så meget nyt i.
>>
>
> "Bentonslum-bumsen" er dog så inteligent at har læst videre på linket
> og har læst at Helle rent faktisk skriver bl.a. på facebook at hun
> bor sammen med sin mand og børn. Enkelte ville måske påpege at hvis
> manden bor sammen med børnene i samtlige weekender, ferier osv, så
> ville han føle sig en lille smule knytte til landet, men nej. Han er
> tilfældigvis mest knyttet til landet med det laveste skattetryk, ikke
> det med det land som sosserne har sørget for et på skattetryk 62%+.
> Der er selvfølgelig også den mulighed at han bare er Helles proforma
> ægtemand fordi det ser bedst ud, Anders har jo også sådan et ægteskab.

Du læser slet ikke på hvad betonslum-bumsen skriver, vel ?

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



JBH (26-06-2010)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 26-06-10 20:29


"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:hvu1tm$ab5$1@news.datemas.de...
> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c224245$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
>> skrev i meddelelsen news:hvtfcr$8ve$1@news.datemas.de...
>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:s-WdnZkb8JcXub_RnZ2dnUVZ8tmdnZ2d@giganews.com
>>>>
>>>> Eksperterne er uenige. Ingen kan dog være uenig i, at Hr. Kinnock,
>>>> der bedyrer at bo i Danmark sammen med sin familie,
>>>
>>> Igen ævler betonslum-bumsen inde på Hvidovrevej, Jens Rovsing Bruun,
>>> om noget han ikke har sat sig ind i men det er der jo desværre ikke
>>> så meget nyt i.
>>>
>>
>> "Bentonslum-bumsen" er dog så inteligent at har læst videre på linket
>> og har læst at Helle rent faktisk skriver bl.a. på facebook at hun
>> bor sammen med sin mand og børn. Enkelte ville måske påpege at hvis
>> manden bor sammen med børnene i samtlige weekender, ferier osv, så
>> ville han føle sig en lille smule knytte til landet, men nej. Han er
>> tilfældigvis mest knyttet til landet med det laveste skattetryk, ikke
>> det med det land som sosserne har sørget for et på skattetryk 62%+.
>> Der er selvfølgelig også den mulighed at han bare er Helles proforma
>> ægtemand fordi det ser bedst ud, Anders har jo også sådan et ægteskab.
>
> Du læser slet ikke på hvad betonslum-bumsen skriver, vel ?


Du fatter slet ikke hvad den her sag drejer sig om, vel ?

/JBH



Kim Larsen \(på AltB~ (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 23-06-10 18:11

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2320b9.5736140@dtext.news.tele.dk
> On Wed, 23 Jun 2010 15:57:28 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
> wrote:
>
>> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens
>> hendes stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>>
>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>>
>> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????
>
> Hvis det er efter reglerne, kan jeg ikke se hvorfor det er så
> interessant at hendes mand betaler skat i Schweiz.
>
> Hvis det ikke er efter reglerne, vil jeg tro det kommer til at koste
> dyrt, både økonomisk og politisk.

Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i Danmark og så
kan den danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han er bosat i Schweiz.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Michael Meidahl Jens~ (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 23-06-10 20:20


"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i en meddelelse

> Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i >Danmark og
> så kan den danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han er bosat >i
> Schweiz.

citat fra artiklen

"Fordi Kinnocks kone og børn bor i Danmark, vurderer flere eksperter, at
hans livsinteresser er i Danmark, og så er det her, han skal betale skat. -
Havde de søgt råd hos mig, havde jeg sagt, at de var skattepligtige i
Danmark, siger skatterevisor Inge Nilsson til B.T. "



--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen




Kim Larsen \(på AltB~ (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 23-06-10 23:32

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4c225e65$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i en
> meddelelse
>> Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i
>> >Danmark og så kan den danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han
>> er bosat >i Schweiz.
>
> citat fra artiklen
>
> "Fordi Kinnocks kone og børn bor i Danmark, vurderer flere eksperter,
> at hans livsinteresser er i Danmark, og så er det her, han skal
> betale skat. - Havde de søgt råd hos mig, havde jeg sagt, at de var
> skattepligtige i Danmark, siger skatterevisor Inge Nilsson til B.T. "

179 dage. Prøv at lære dig selv dette tal. Når du har gjort det skal jeg nok
hjælpe dig videre på vej.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



S.A.Thomsen (24-06-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 24-06-10 09:37

On Thu, 24 Jun 2010 00:32:09 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

>> "Fordi Kinnocks kone og børn bor i Danmark, vurderer flere eksperter,
>> at hans livsinteresser er i Danmark, og så er det her, han skal
>> betale skat. - Havde de søgt råd hos mig, havde jeg sagt, at de var
>> skattepligtige i Danmark, siger skatterevisor Inge Nilsson til B.T. "
>
> 179 dage. Prøv at lære dig selv dette tal. Når du har gjort det skal jeg nok
> hjælpe dig videre på vej.

Prøv at forstå betydningen af ordet "bobbeltmoral".!!!

Ukendt (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-10 20:26

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:hvu219$abt$1@news.datemas.de...

> 179 dage. Prøv at lære dig selv dette tal. Når du har gjort det skal jeg
> nok hjælpe dig videre på vej.

Det skal manden så bare lige BEVISE.

Der har jo været andre sager med personer der hævde at skulle beskattes io
udlandet; men hvor skattevæsnet vurderede at de var for meget i DK - baseret
på kreditkortbrug osv.
Hvorfor skal skettevæsnet være mindre nidkære over for en politkers
ægtefælle end over for en golfspiller ?



Thorbjørn Ravn Ander~ (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 24-06-10 20:59

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> writes:

> Hvorfor skal skettevæsnet være mindre nidkære over for en politkers
> ægtefælle end over for en golfspiller ?

Det kan det jo let være vi finder ud af i de kommende dage.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Michael Meidahl Jens~ (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 24-06-10 20:49


"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i en meddelelse

> 179 dage. Prøv at lære dig selv dette tal. Når du har gjort det >skal jeg
> nok hjælpe dig videre på vej.

Ja pyt med hvad eksperter i skatte ret siger, typisk Socialisten Kim Larsen,
havde det været en fra DF så havde du råbt op i folkets navn.


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen



Kim2000 (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 23-06-10 21:01



"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:hvtf6u$8t9$1@news.datemas.de...
> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c2320b9.5736140@dtext.news.tele.dk
>> On Wed, 23 Jun 2010 15:57:28 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
>> wrote:
>>
>>> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens
>>> hendes stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>>>
>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>>>
>>> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????
>>
>> Hvis det er efter reglerne, kan jeg ikke se hvorfor det er så
>> interessant at hendes mand betaler skat i Schweiz.
>>
>> Hvis det ikke er efter reglerne, vil jeg tro det kommer til at koste
>> dyrt, både økonomisk og politisk.
>
> Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i Danmark og så
> kan den danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han er bosat i Schweiz.
>

En politiker bør skisme da vurderes på mere end om de bare overholder loven.


\"@' (23-06-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 23-06-10 21:29

On Wed, 23 Jun 2010 22:00:35 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

>
>
>"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
>i meddelelsen news:hvtf6u$8t9$1@news.datemas.de...
>> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4c2320b9.5736140@dtext.news.tele.dk
>>> On Wed, 23 Jun 2010 15:57:28 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
>>> wrote:
>>>
>>>> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens
>>>> hendes stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>>>>
>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>>>>
>>>> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????
>>>
>>> Hvis det er efter reglerne, kan jeg ikke se hvorfor det er så
>>> interessant at hendes mand betaler skat i Schweiz.
>>>
>>> Hvis det ikke er efter reglerne, vil jeg tro det kommer til at koste
>>> dyrt, både økonomisk og politisk.
>>
>> Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i Danmark og så
>> kan den danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han er bosat i Schweiz.
>>
>
>En politiker bør skisme da vurderes på mere end om de bare overholder loven.


den vigtigste vurdering er da på den politik personen ønsker at føre
--
Si vis pacem - para bellum

Jens Bruun (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-06-10 21:35

"@' <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen
fir4269gm0dlcmu7br1e6mbf9vq8qc0k1b@4ax.com:

> den vigtigste vurdering er da på den politik personen ønsker at føre

Argt vrøvl. Den vigtigste vurdering er selvfølgelig på den adfærd, personen
udviser.

Flotte ord kan alle komme med. At leve op til sine flotte ord, og endda gøre
dem til sin levevej, stiller ekstremt store krav.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



\"@' (24-06-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 24-06-10 17:42

On Wed, 23 Jun 2010 22:34:47 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"@' <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen
>fir4269gm0dlcmu7br1e6mbf9vq8qc0k1b@4ax.com:
>
>> den vigtigste vurdering er da på den politik personen ønsker at føre
>
>Argt vrøvl. Den vigtigste vurdering er selvfølgelig på den adfærd, personen
>udviser.

hvorfor?

mener du politiken er underordnet, bare vedkommende er en flink fyr
m/k ??


>Flotte ord kan alle komme med. At leve op til sine flotte ord, og endda gøre
>dem til sin levevej, stiller ekstremt store krav.


leve op til hvad?

politikere er mennesker som andre


--
Si vis pacem - para bellum

Kim2000 (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 23-06-10 21:49



""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen
news:fir4269gm0dlcmu7br1e6mbf9vq8qc0k1b@4ax.com...
> On Wed, 23 Jun 2010 22:00:35 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
> wrote:
>
>>
>>
>>"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
>>skrev
>>i meddelelsen news:hvtf6u$8t9$1@news.datemas.de...
>>> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4c2320b9.5736140@dtext.news.tele.dk
>>>> On Wed, 23 Jun 2010 15:57:28 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
>>>> wrote:
>>>>
>>>>> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens
>>>>> hendes stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>>>>>
>>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>>>>>
>>>>> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????
>>>>
>>>> Hvis det er efter reglerne, kan jeg ikke se hvorfor det er så
>>>> interessant at hendes mand betaler skat i Schweiz.
>>>>
>>>> Hvis det ikke er efter reglerne, vil jeg tro det kommer til at koste
>>>> dyrt, både økonomisk og politisk.
>>>
>>> Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i Danmark og
>>> så
>>> kan den danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han er bosat i
>>> Schweiz.
>>>
>>
>>En politiker bør skisme da vurderes på mere end om de bare overholder
>>loven.
>
>
> den vigtigste vurdering er da på den politik personen ønsker at føre

Hvis Helle havde en ide om at sænke skatten til fx 30% så kunne hun forsvare
at hendes familie gør alt i sin magt for at betale så lidt som overhovedet
muligt i skat. Den politik har hun ikke, tværtimod skal rige beskattes
ekstremt og fattige ligeså ekstremt og det er dog fra dette parti, vi hørte
at betale 75% i topskat ikke var urimeligt. I hendes egen husholdning
handler det ikke om væææææææææææælfærd, men om at få så meget som
overhovedet muligt.

Reglerne er ganske klare, du må ikke tilbringe mere end 42 dage ud af hver
183 dage i Danmark, hvis du gør det, skal du betale tillægsskat (som
minimum), alene det at Helle altså fortæller at manden er hjemme i ferier og
weekender gør altså at hun - som "kommende statsminister" burde vide bedre.
Hun er altså enten grådig eller direkte dum. Jeg stemmer for begge dele.

Sosserne ligger som de har redt, de har valgte en kvinde, _fordi_ hun var en
kvinde og i mangel af bedre.


\"@' (24-06-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 24-06-10 17:45

On Wed, 23 Jun 2010 22:48:44 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

>
>
>""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen
>news:fir4269gm0dlcmu7br1e6mbf9vq8qc0k1b@4ax.com...
>> On Wed, 23 Jun 2010 22:00:35 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
>> wrote:
>>
>>>
>>>
>>>"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
>>>skrev
>>>i meddelelsen news:hvtf6u$8t9$1@news.datemas.de...
>>>> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:4c2320b9.5736140@dtext.news.tele.dk
>>>>> On Wed, 23 Jun 2010 15:57:28 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
>>>>> wrote:
>>>>>
>>>>>> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens
>>>>>> hendes stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>>>>>>
>>>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>>>>>>
>>>>>> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????
>>>>>
>>>>> Hvis det er efter reglerne, kan jeg ikke se hvorfor det er så
>>>>> interessant at hendes mand betaler skat i Schweiz.
>>>>>
>>>>> Hvis det ikke er efter reglerne, vil jeg tro det kommer til at koste
>>>>> dyrt, både økonomisk og politisk.
>>>>
>>>> Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i Danmark og
>>>> så
>>>> kan den danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han er bosat i
>>>> Schweiz.
>>>>
>>>
>>>En politiker bør skisme da vurderes på mere end om de bare overholder
>>>loven.
>>
>>
>> den vigtigste vurdering er da på den politik personen ønsker at føre
>
>Hvis Helle havde en ide om at sænke skatten til fx 30% så kunne hun forsvare
>at hendes familie gør alt i sin magt for at betale så lidt som overhovedet
>muligt i skat.

hvorfor blande politikeres privatliv ind i billedet?

kritiser' politikere for deres politik+

alt andet er at gå efter mand i stedet for bold,

tilsyneladende er der flere der hellere vil lave benspænd end spille
bold


--
Si vis pacem - para bellum

Carsten Riis (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 23-06-10 21:32

Kim2000 skrev den 23-06-2010 22:00:
>
>
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
> skrev i meddelelsen news:hvtf6u$8t9$1@news.datemas.de...
....
>> Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i Danmark
>> og så kan den danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han er bosat i
>> Schweiz.
>>
>
> En politiker bør skisme da vurderes på mere end om de bare overholder
> loven.

Er kinnock politiker?



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Kim2000 (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 23-06-10 21:35



"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c226f22$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim2000 skrev den 23-06-2010 22:00:
>>
>>
>> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
>> skrev i meddelelsen news:hvtf6u$8t9$1@news.datemas.de...
> ...
>>> Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i Danmark
>>> og så kan den danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han er bosat i
>>> Schweiz.
>>>
>>
>> En politiker bør skisme da vurderes på mere end om de bare overholder
>> loven.
>
> Er kinnock politiker?
>

Så hun skal altså spille på at "jeg er en kvinde, jeg kender ikke noget
økonomi tihihihi"...... Og hende vil du have som leder af landet, det skal
nok blive "sjovt".....


Carsten Riis (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 24-06-10 06:27

Kim2000 skrev den 23-06-2010 22:35:

>
> Så hun skal altså spille på at "jeg er en kvinde, jeg kender ikke noget
> økonomi tihihihi"...... Og hende vil du have som leder af landet, det
> skal nok blive "sjovt".....

Altså set i lyset af, at den nuværende regering (og for den sags skyld
også videre rundt i Europa) ikke har haft styr på finansaktørerne og har
været ned til at kaste den ene pakke efter den anden i hovedet på
bankerne, så det med at have forstand på økonomi er politikere vist lige
slemme til ikke at have.


Men igen: Er kinnock politiker?


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


S.A.Thomsen (24-06-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 24-06-10 09:41

On Thu, 24 Jun 2010 07:27:02 +0200, Carsten Riis wrote:

> Kim2000 skrev den 23-06-2010 22:35:
>
>>
>> Så hun skal altså spille på at "jeg er en kvinde, jeg kender ikke noget
>> økonomi tihihihi"...... Og hende vil du have som leder af landet, det
>> skal nok blive "sjovt".....
>
> Altså set i lyset af, at den nuværende regering (og for den sags skyld
> også videre rundt i Europa) ikke har haft styr på finansaktørerne og har
> været ned til at kaste den ene pakke efter den anden i hovedet på
> bankerne, så det med at have forstand på økonomi er politikere vist lige
> slemme til ikke at have.
>
> Men igen: Er kinnock politiker?

Det er slet ikke pointen.

Pointen er at rød stue (og Helle i særdeleshed) mener at de "rige" betaler
for lidt i skat, samtidig med at hun og hendes familie selv laver alle
mulige krumspring for at slippe billigere i skat, selvom de selv hører til
de "rigeste".

Det er sikkert fuldstændig lovligt, men det er dobbeltmoral så det basker.

"De rige skal betale mere i skat, bare ikke mig selv".

Carsten Riis (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 24-06-10 18:46

S.A.Thomsen skrev den 24-06-2010 10:41:
> On Thu, 24 Jun 2010 07:27:02 +0200, Carsten Riis wrote:
>
>> Kim2000 skrev den 23-06-2010 22:35:
>>
>>>
>>> Så hun skal altså spille på at "jeg er en kvinde, jeg kender ikke noget
>>> økonomi tihihihi"...... Og hende vil du have som leder af landet, det
>>> skal nok blive "sjovt".....
>>
>> Altså set i lyset af, at den nuværende regering (og for den sags skyld
>> også videre rundt i Europa) ikke har haft styr på finansaktørerne og har
>> været ned til at kaste den ene pakke efter den anden i hovedet på
>> bankerne, så det med at have forstand på økonomi er politikere vist lige
>> slemme til ikke at have.
>>
>> Men igen: Er kinnock politiker?
>
> Det er slet ikke pointen.
>
> Pointen er at rød stue (og Helle i særdeleshed) mener at de "rige" betaler
> for lidt i skat, samtidig med at hun og hendes familie selv laver alle
> mulige krumspring for at slippe billigere i skat, selvom de selv hører til
> de "rigeste".
>
> Det er sikkert fuldstændig lovligt, men det er dobbeltmoral så det basker.
>
> "De rige skal betale mere i skat, bare ikke mig selv".

Såfremt der betales efter reglerne, så er der intet dobbeltmoral at
komme efter.



Det dobbeltmoralske vil være, at såfremt at hun laver reglerne om på en
sådan måde at lige præcis det sæt regler hun er berørt af ikke laves om.
Endvidere er regler som har afstikkere til
dobbeltbeskatningsoverenskomster ikke sådan lige at lave om....det tager
faktisk pænt lang tid, medmindre man decideret opsiger en overenskomst,
som man gjorde med Spanien/Frankrig for et par år siden....og selv der
vil der være overgangsordninger for dem som er omfattet af den hidtidige
overenskomst. En overgangsordning går oftest ud på, at dem som er berørt
af reglerne som de er idag bliver ved med at være berørt af dem, sålænge
de opfylder betingelserne i henhold til reglerne som der idag. Ændrer
man i sine forhold, så man ikke længere er berørt af dem, jamen så
mister man muligheden for at støtte ret på de gamle regler.
(det kender man også fra den gamle aktiebeskatnings-ordning, hvilket
medførte et kludetæppe af beregninger).





--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


S.A.Thomsen (24-06-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 24-06-10 19:09

On Thu, 24 Jun 2010 19:46:05 +0200, Carsten Riis wrote:

>> Pointen er at rød stue (og Helle i særdeleshed) mener at de "rige" betaler
>> for lidt i skat, samtidig med at hun og hendes familie selv laver alle
>> mulige krumspring for at slippe billigere i skat, selvom de selv hører til
>> de "rigeste".
>>
>> Det er sikkert fuldstændig lovligt, men det er dobbeltmoral så det basker.
>>
>> "De rige skal betale mere i skat, bare ikke mig selv".
>
> Såfremt der betales efter reglerne, så er der intet dobbeltmoral at
> komme efter.

Jo det er NETOP dobbeltmoral.

> Det dobbeltmoralske vil være, at såfremt at hun laver reglerne om på en
> sådan måde at lige præcis det sæt regler hun er berørt af ikke laves om.

Nej.

> Endvidere er regler som har afstikkere til
> dobbeltbeskatningsoverenskomster ikke sådan lige at lave om....det tager
> faktisk pænt lang tid, medmindre man decideret opsiger en overenskomst,
> som man gjorde med Spanien/Frankrig for et par år siden....og selv der
> vil der være overgangsordninger for dem som er omfattet af den hidtidige
> overenskomst. En overgangsordning går oftest ud på, at dem som er berørt
> af reglerne som de er idag bliver ved med at være berørt af dem, sålænge
> de opfylder betingelserne i henhold til reglerne som der idag. Ændrer
> man i sine forhold, så man ikke længere er berørt af dem, jamen så
> mister man muligheden for at støtte ret på de gamle regler.
> (det kender man også fra den gamle aktiebeskatnings-ordning, hvilket
> medførte et kludetæppe af beregninger).

Suk. Du fatter STADIG IKKE at det intet har med juraen at gøre.

Ukendt (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-10 06:20

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c2267ce$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
> Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev i
> meddelelsen news:hvtf6u$8t9$1@news.datemas.de...
>> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en
>> meddelelse
>> news:4c2320b9.5736140@dtext.news.tele.dk
>>> On Wed, 23 Jun 2010 15:57:28 +0200, "Kim2000"
>>> <Kim2000@surfer.dk>
>>> wrote:
>>>
>>>> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer
>>>> Helle Torning, mens
>>>> hendes stenrige mand beskattes i skattelyet
>>>> Schweiz.
>>>>
>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>>>>
>>>> Er det hende, vi skal overlade landets
>>>> ledelse til????
>>>
>>> Hvis det er efter reglerne, kan jeg ikke se
>>> hvorfor det er så
>>> interessant at hendes mand betaler skat i
>>> Schweiz.
>>>
>>> Hvis det ikke er efter reglerne, vil jeg tro
>>> det kommer til at koste
>>> dyrt, både økonomisk og politisk.
>>
>> Han har efter sigende opholdt sig under
>> halvdelen af tiden i Danmark og så kan den
>> danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han
>> er bosat i Schweiz.
>>
>
> En politiker bør skisme da vurderes på mere end
> om de bare overholder loven.

Nu er Thornings mand jo ikke politiker, vel?



Kim2000 (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 24-06-10 13:13



"ahw" <nix> skrev i meddelelsen
news:4c22eb03$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c2267ce$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
>> skrev i meddelelsen news:hvtf6u$8t9$1@news.datemas.de...
>>> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4c2320b9.5736140@dtext.news.tele.dk
>>>> On Wed, 23 Jun 2010 15:57:28 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
>>>> wrote:
>>>>
>>>>> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens
>>>>> hendes stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>>>>>
>>>>> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>>>>>
>>>>> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????
>>>>
>>>> Hvis det er efter reglerne, kan jeg ikke se hvorfor det er så
>>>> interessant at hendes mand betaler skat i Schweiz.
>>>>
>>>> Hvis det ikke er efter reglerne, vil jeg tro det kommer til at koste
>>>> dyrt, både økonomisk og politisk.
>>>
>>> Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i Danmark og
>>> så kan den danske stat ikke rigtig gøre ham noget da han er bosat i
>>> Schweiz.
>>>
>>
>> En politiker bør skisme da vurderes på mere end om de bare overholder
>> loven.
>
> Nu er Thornings mand jo ikke politiker, vel?

Det fortæller vel noget om hendes dømmekraft og læseforståelse af
kompliceret lovstof. Men det er dog på forunderligvis lykkes hende at forstå
reglerne godt nok til at vide hvordan man får dobbelt fradrag.

http://www.bt.dk/politik/ny-pinlig-sag-helles-fede-skattefidus




J. Nielsen (24-06-2010)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 24-06-10 15:16

On Thu, 24 Jun 2010 07:20:05 +0200, "ahw" <nix> wrote:

>Nu er Thornings mand jo ikke politiker, vel?

"Cæsars hustru må end ikke kunne mistænkes"

Du forstår godt meningen bag citatet, ikke Arne?
--

-JN-

Ukendt (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-10 15:32

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i
meddelelsen
news:23q6261t700g9kqd64015hu3sujkbascec@4ax.com...
> On Thu, 24 Jun 2010 07:20:05 +0200, "ahw" <nix>
> wrote:
>
>>Nu er Thornings mand jo ikke politiker, vel?
>
> "Cæsars hustru må end ikke kunne mistænkes"
>
> Du forstår godt meningen bag citatet, ikke Arne?
´
Hvad i alverden har det med sagen at gøre? Så
kunne man jo mistænke statsministerens hustru for
at have skrevet hans taler når han fx vælger at
tage fri forud for et vigtigt møde med udenlandske
repræsentanter, eller hvad med Lene Es valg af
ferie i stedet for at passe sit job?
Vi kunne da også fortsætte med diverse andre
forhold som politikerne foretager sig af
anstødelig karakter. Hvad med ham der forlod de
konservastive for at blive løsgænger - han kørte
jo spirituspåvirket i sin bil, og i stedet for -
som fx Engel - at tage konsekvensen afdet,
fortsætter han i folketinget.

Nej, du - hvis du læser tekst-tv i dag vil du vide
at B.T.s såkaldte "afsløring" med at citere en
skatteekspert for at det er ulovligt, faktisk er
et falsum. Han udtaler nemlig at man ikke kan
konkludere hverken det ene eller andet på baggrund
af BTs oplysninger, og SKAT siger også at hvis man
befinder sig uden for landets grænser i mere end
180 dage, så skal man altså betale skat til det
land man befinder sig i i den tid.

Det er en prut i en hornlygte som bygger på et
forsøg på at efterligne amerikansk valgkampsaviser
ved at forsøge at beklikke en politiker fordi man
indser at vedkommende kan gå hen og fravriste den
nuværende regering magten. Derfor har BT jo fået
et pålæg om at finde noget snavs som man kan køre
en hetz på.

Hvis Thornings mand har rent mel i posen, så kan
jeg ikke indse hvad der er at komme efter, og B.T.
burde have en klækkelig bøde for at skrive
usandheder og at manipulere med virkeligheden.
Man kan klandre HT for meget, og det gør man - med
rette (jf. fx privatskolesagen) - men hvis det der
skrives viser sig at være en prut i en hornlygte,
så er der ikke mere at komme efter, og at forsøge
på at inddrage hendes ægtefælle er lige så useriøs
som man inddrog Lars Løkke Rasmussens ditto da han
skulle forklare sit pludselige fravær ved et
vigtigt møde - og her sendte han endda konen i
byen for at forklare sig.



Martin Larsen (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 24-06-10 16:50

"ahw" <nix> skrev i meddelelsen
news:4c236c6a$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:23q6261t700g9kqd64015hu3sujkbascec@4ax.com...
>> On Thu, 24 Jun 2010 07:20:05 +0200, "ahw" <nix> wrote:
>>
>>>Nu er Thornings mand jo ikke politiker, vel?
>>
>> "Cæsars hustru må end ikke kunne mistænkes"
>>
>> Du forstår godt meningen bag citatet, ikke Arne?
>
> Det er en prut i en hornlygte som bygger på et forsøg på at efterligne
> amerikansk valgkampsaviser ved at forsøge at beklikke en politiker

Det er nok en "højrerabiat" her fra dp, der har narret BT på den limpind -
Jeg vidste iøvrigt ikke at stalinister gik i brechen for renegater...

Mvh
Martin


J. Nielsen (24-06-2010)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 24-06-10 18:43

On Thu, 24 Jun 2010 16:32:13 +0200, "ahw" <nix> wrote:

>Nej, du - hvis du læser tekst-tv i dag vil du vide
>at B.T.s såkaldte "afsløring" med at citere en
>skatteekspert for at det er ulovligt, faktisk er
>et falsum. Han udtaler nemlig at man ikke kan
>konkludere hverken det ene eller andet på baggrund
>af BTs oplysninger, og SKAT siger også at hvis man
>befinder sig uden for landets grænser i mere end
>180 dage, så skal man altså betale skat til det
>land man befinder sig i i den tid.

Jeg er overbevist om at Helle & husbond har fulgt skattereglerne til
punkt og prikke. Jeg er også overbevist om at rigtig mange af Helles
vælgere føler sig pisset på...
--

-JN-

Kim2000 (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 24-06-10 20:28



"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:hf4726h2ag9sb1779k6pc34fup7b1r6ccp@4ax.com...
> On Thu, 24 Jun 2010 16:32:13 +0200, "ahw" <nix> wrote:
>
>>Nej, du - hvis du læser tekst-tv i dag vil du vide
>>at B.T.s såkaldte "afsløring" med at citere en
>>skatteekspert for at det er ulovligt, faktisk er
>>et falsum. Han udtaler nemlig at man ikke kan
>>konkludere hverken det ene eller andet på baggrund
>>af BTs oplysninger, og SKAT siger også at hvis man
>>befinder sig uden for landets grænser i mere end
>>180 dage, så skal man altså betale skat til det
>>land man befinder sig i i den tid.
>
> Jeg er overbevist om at Helle & husbond har fulgt skattereglerne til
> punkt og prikke. Jeg er også overbevist om at rigtig mange af Helles
> vælgere føler sig pisset på...

Det er nok meget præcist ramt, og det efterlader jo spørgsmålet: Stoler du
på Helle? Jeg gør ikke. Jeg ser en kølig beregnede person, der til enhver
tid tænker på sig selv og kun sig selv.


Jens Bruun (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-06-10 20:37

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
4c23b209$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det er nok meget præcist ramt, og det efterlader jo spørgsmålet:
> Stoler du på Helle? Jeg gør ikke. Jeg ser en kølig beregnede person,
> der til enhver tid tænker på sig selv og kun sig selv.

Tja, det er jo en såre menneskelig egenskab. Altså at tænke på sig selv og
sine nærmeste før noget som helst andet. Faktisk er det nok den
allervigtigste egenskab for vor art og grunden til, at vi behersker denne
klode.

Kæden hopper først af, når man påstår, at man *ikke*tænker på sig selv, men
at "ens hjerte banker for de svage i samfundet" samtidig med, at man hæver
ved Kasse 1, udnytter systemet til yderste grænse og skoser alle andre for
at gøre nøjagtig samme ting, man selv gør. Men det er jo socialisterne i en
nøddeskal.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Patruljen (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 23-06-10 10:53

On 23 Jun., 16:47, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> Patruljen wrote:
> > Er han dansker?
>
> Er han fra mars? hint han kommer ikke fra Schweiz, så din kommende påstand
> med at det er helt ok, at han betaler skat i Schweiz, har du allerede nu
> selv skudt i sænk.

Det er altid morsomt, når deder højrerabiate må benytte telepatiske
metoder :)
Spørgsmålet var drevet af nysgerrighed - ikke af andet.

Det er lidt morsomt, at iagttage den desperation hvormed blå-stue
kaster sig over alt det snavs, som de kan finde.
Valget lurer om hjørnet og meningsmålingerne er elendige. Alt snavs er
velkomment -

Det er den rene elendighed.

N_B_DK (23-06-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 23-06-10 21:38

Patruljen wrote:
> On 23 Jun., 16:47, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
>> Patruljen wrote:
>>> Er han dansker?
>>
>> Er han fra mars? hint han kommer ikke fra Schweiz, så din kommende
>> påstand med at det er helt ok, at han betaler skat i Schweiz, har du
>> allerede nu selv skudt i sænk.
>
> Det er altid morsomt, når deder højrerabiate må benytte telepatiske
> metoder :)

Du farer rundt som en forvildet loppe i et tomt glas.

> Det er lidt morsomt, at iagttage den desperation hvormed blå-stue
> kaster sig over alt det snavs, som de kan finde.

Jeg aner ikke om der er noget som helst kød på den sag, men jeg kan ikke som
dig vide hvad CRL tænker på uden at han selv fortæller det, så dit fis med
telepatiske evner, er noget der må stå for din egen regning.

--
MVH. N_B_DK


Patruljen (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 23-06-10 10:55

On 23 Jun., 18:05, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Der *er* selvf lgelig t nkt kreativt. Og det *er* selvf lgelig inden for
> reglerne. gteparret er ikke dumme. Men dog *s * gr dige, at det
> forh bentlig koster HTS muligheden for at blive kommende regeringsleder. Det
> vil i s fald ikke v re f rste gang, at gr dighed koster de politiske
> ambitioner.

Selvfølgelig ved Jens Bruun, hvad der er tænkt - det er klart.
Krystalkuglerne og telepatien er vældigt populært for øjeblikket i den
blå/sorte stue -


Fister (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Fister


Dato : 23-06-10 19:10

Kim2000 laid this down on his screen :
> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens hendes
> stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367211.ece
>
> Er det hende, vi skal overlade landets ledelse til????

Rolig, det sker aldrig!
Kai.



Michael Meidahl Jens~ (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 23-06-10 20:13


"Kim2000" skrev i en meddelelse

> Og med vi så mener jeg altså jer, forklarer Helle Torning, mens >hendes
> stenrige mand beskattes i skattelyet Schweiz.

Fra artiklen
"Dermed går det danske velfærdssamfund glip af mere end en million kroner om
året på grund af Kinnocks skattely, påpeger B.T"

Hvordan i alverden havde man forestillet sig at damen elles skulle have råd
til at gå i designer tøj i 6000 Kr's klassen?


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen




Patruljen (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 23-06-10 13:29

On 23 Jun., 21:20, "Michael Meidahl Jensen"
<m...@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:
> "Kim Larsen (p AltBinaries.com eller Datemas.de)"  skrev i en meddelelse
>
> > Han har efter sigende opholdt sig under halvdelen af tiden i >Danmark og
> > s kan den danske stat ikke rigtig g re ham noget da han er bosat >i
> > Schweiz.
>
> citat fra artiklen
>
> "Fordi Kinnocks kone og b rn bor i Danmark, vurderer flere eksperter, at
> hans livsinteresser er i Danmark, og s er det her, han skal betale skat. -
> Havde de s gt r d hos mig, havde jeg sagt, at de var skattepligtige i
> Danmark, siger skatterevisor Inge Nilsson til B.T. "

Lad os nu se, hvad Skat siger til tingene -
Almindeligvis dømmer man ikke mennesker før - de er dømt. Heller ikke
selvom nogen af jer, mener at I er telepater :)


Patruljen (25-06-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 25-06-10 05:23

On 24 Jun., 21:59, nospam0...@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen)
wrote:
> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> writes:
>
> > Hvorfor skal skettevæsnet være mindre nidkære over for en politkers
> > ægtefælle end over for en golfspiller ?
>
> Det kan det jo let være vi finder ud af i de kommende dage.
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"


Beskyldningerne er noget vrøvl ifølge rådgivende skatterevisor og
medlem af Skatterådet, Christen Amby.

- Stephen Kinnock bor og arbejder i Schweiz. Han modtager løn fra en
arbejdsgiver i Schweiz, og dermed er han tvunget til at betale skat
til Schweiz. Det er ikke noget, han selv bestemmer, siger Christen
Amby til ekstrabladet.dk.

- Det påpeges i artiklen, at han har såkaldte livsinteresser i
Danmark, og derfor bør betale skat til Danmark, selv om han befinder
sig i landet mindre end 180 dage om året. Er det korrekt?

- Nej, det er det bestemt ikke. Hans livsinteresser har ingen
indflydelse på, hvor han skal betale skat. Det kan aldrig lave om på,
at Schweiz har skatteretten, siger Christen Amby.



Det er som om, nogen ved en misforståelse sammenligner ham med
golfspilleren Søren Hansen, som er blevet dømt til at betale skat til
Danmark. Men der er stor forskel på de to sager.

- Søren Hansen sagde, at han boede i Monaco, men han arbejdede ikke i
Monaco, og fik ikke udbetalt løn fra et firma i Monaco. Stephen
Kinnock, derimod, både bor, arbejder og får løn i Schweiz. Der ligger
forskellen på de to sager, siger Christen Amby til ekstrabladet.dk.



Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367260.ece#ixzz0rrZDGr61


Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1367260.ece#ixzz0rrYf6v6s

Ukendt (25-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-10 16:29

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:a3ae6be8-6704-44f1-a6d1-be74315a95f2@q12g2000yqj.googlegroups.com...

> - Stephen Kinnock bor og arbejder i Schweiz. Han modtager løn fra en
> arbejdsgiver i Schweiz, og dermed er han tvunget til at betale skat
> til Schweiz. Det er ikke noget, han selv bestemmer, siger Christen
> Amby til ekstrabladet.dk.

Hvad den Schweiziske stat tvinger manden til er ligegyldigt - der findes
amsser af lande, hvor man bataler skat og så kan nøjes med at betale
supplere op og betale differensen i DK.
Der findes også lande hvor man er fuldt skattepligtig i DK OG det andet
land - det afhænger helt af hvilken sambeskatningsaftale der foreligger
mellem DK og landet.

Jeg betaler eksemplevis udbytteskat af udbytter af mine USAmerikanske aktier
til den USAmerikanske stat - det betyder ikke at jeg slipper for at betale
ditto til den danske.

JEg henviser også til de i dagprseen omtale konsekvenser for danske
pensionister i Frankrig at DK opsagde dobbeltbeskatningsaftalen med
Frankrig.

Iøvrigt kan man jo finde "eksperter" der vil udtale hvad som helst - så
vælger journalisten den ekspert der bedst bekræfter journalistens SYNSPUNKT.

Uanset hvad loven siger, så demaskerer der Helle Thorning-Schmidt som det
overklasseløg hun er, med en engelsk baron som svigerfar og havende en
livsstil langt de fleste af dem hun hævder at representere aldrig ville
kunne drømme om at få råd til.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste