Ballade i Birmingham over overvågning
Fra : Martin Larsen

Dato : 17-06-10 18:53

I den muslimhærgede engelske by Birmingham er der strid mellem folk der
vil have sikkerhed og folk der vil have respekt, om 216 anti-terror
overvågningskameraer.
Og måske får kameraerne en plasticpose over sig pga byrådsmedlem Salma
Yaquub fra Respect Party - anti-krigs og pro-palæstinenser aktivist af
pakistansk herkomst.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/election_2010/8609297.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/england/birmingham/10337961.stm

I england er de langt fremme med kameraer der checker nummerplader,
ANPR-kameraer - det jeg har ønsket i DK længe, som BW ved. Kan vi også
få grænsekontrol og resolut hjemsendelse af kriminelle, så tror jeg at
Malene kunne blive aflastet lidt.

Mvh
Martin

Fra : JBH

Dato : 17-06-10 19:28

> [...]
> grænsekontrol og resolut hjemsendelse af kriminelle, så tror jeg at Malene

Ja, og f.eks ham dræberbilisten som overhalede mig tidligere idag og tog den
med +80kmt. ned gennem byen kunne få makuleret kørekortet

mvh
JBH

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-10 04:49

On Thu, 17 Jun 2010 20:27:51 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, og f.eks ham dræberbilisten som overhalede mig tidligere idag og tog den
>med +80kmt. ned gennem byen kunne få makuleret kørekortet

KAmeraer er en dyr og mangelfund læsning.
Jeg håber Martin Larsen bifalder radiosender installeret i alle
biltage så politiet vis GPS-satelit ved præcis hvor bil nr 4938765 er
kl 3.02.11

Det kommer nok først når betændt behov for roadpricing og jeg ønsker
ikke skattetryk forværret, men tænk al den kriminalitetsforebyggelse
som politiet får gratis via rationel bil-overvågning

Indfør det før muslimflertal indfører det KUN FOR VANTRO

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-10 04:13

On Thu, 17 Jun 2010 19:52:34 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>ANPR-kameraer - det jeg har ønsket i DK længe, som BW ved. Kan vi også
>få grænsekontrol og resolut hjemsendelse af kriminelle, så tror jeg at

Når folk modsætter sig overvågning , som fx muslimerne i Birmingham,
så er det fordi de ikke har rent mel i posen. Altid.
Når nogen er propalæstinensiske er de bloddryppende sadister der
ønsker DIG og andre uskyldige vantro lemlestet af sprængstof

Der findes muslimer uden hang til terror.

Men som USA-præsident T.Roosewelt i 1900-tallet svarede da man rev ham
i næsen hans en død indianer er en god indianer "JEg er en travl mand
og de sjældne særtilfælde har jeg folk til" (Kilde J.Diamonds
velmener-bog "Den tredie chimpanse" der også påviser holocaustlyst og
iver vedr indianere hos Franklin, Washington, Jefferson, Adams og
Lincoln.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-06-10 10:34

Bo Warming skrev:

> [...]
> ønsker DIG og andre uskyldige vantro lemlestet af sprængstof
>
> Der findes muslimer uden hang til terror.

Denne teknologi *virker* og kan straks ibrugtages, og musserne kan ikke
så nemt fuske med det som hvis det var en dims i bilen. Og gps-signaler
trænger ikke særlig godt igennem dybt nede i gaderummets slugter, hvor
ghettosjakalerne driver deres spil, - så lyt roligt til mig BW.

Selvom kun 7% af musserne er /direkte/ terrormindede, så kan BW med sin
naturvidenskabsbaggrund vel regne ud at det er rigtig mange når der
findes 2 milliarder at tage af og antallet Malthus-fordobles på 20-30
år, især pga al det gratis-foder som godhedsindustri fra Vesten leverer
i linde strømme.

Mvh
Martin

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-06-10 12:27

Bo Warming wrote:

> Når folk modsætter sig overvågning , som fx muslimerne i Birmingham, så
> er det fordi de ikke har rent mel i posen. Altid.

Du kan starte med at opsætte webcams overalt i dit hjem og løbende
uploade billeder til Facebook. Hvis du ikke vil det, må du have noget at
skjule. Altid.

Folketingspolitikerne kunne, foruden webcams, passende give
offentligheden fuld indsigt i deres økonomiske transaktioner (kontoudtog,
investeringer, etc etc) så vi kan se om de modtager bestikkelse. Hvis de
ikke vil det, må de have noget at skjule. Altid.

Jeg håber du kan se hvor absurd dette "ikke noget at skjule" argument er.
Videoovervågning handler om magt (statens magt over borgerne).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-06-10 13:29

Ruwaldo wrote:

> Jeg vil da mene at 2-3 Netto medarbejdere fra Blågårdsgade er lykkelig
> over at have billeder (taget med overvågningskamera) af de fjolser som
> ikke helt ved, hvordan man opfører sig. 1 mand allerede anholt, og mon
> ikke politiet
> kender identiteten på de 2 andre....

Vil det sige at der aldrig blev opklaret røverier (eller hvad der nu
skete hos Netto) før vi fik overvågningskameraer?

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-06-10 15:21

Ruwaldo wrote:

> Tjaa, du kender jo svaret..... Men hvorfor ikke bruge/udnytte nye
> teknologiske redskaber.... det vil jo være dumt (rent menneskeligt)
> ikke at gøre det.
> Hvad siger du selv? -

Og så er vi tilbage ved spørgsmålet: hvorfor ikke videokameraer i private
hjem og fri adgang til politikeres kontoudtog, så vi kan checke at de
ikke modtager bestikkelse?

Svaret er: der er andre hensyn at tage end opklaring af forbrydelser
(hvor det i øvrigt ikke er dokumenteret at videokameraer gavner i forhold
til hvad de koster at sætte dem op), herunder ikke mindst beskyttelse af
privatlivets fred.

I et demokratisk samfund bør magtforholdet mellem stat og borger også
vurderes, og her er videokameraer et stort skridt i den forkerte retning.

Videokameraer i dag er langt mere skadelige end tidligere. Der er ikke
blot tale om optagelser der gemmes på en VHS bånd, som det er besværligt
og tidskrævende at afspille, og som derfor kun vil blive brugt hvis der
er et tvingende behov for det. Videokameraer bliver i dag forbundet i
netværk, og de kan inden længe (hvis ikke allerede nu) bruge digitale
teknikker til biometrisk ansigtsgenkendelse. Med netværksforbundne
kameraer kan staten følge borgernes færden. Det er i sandhed Big Brother
is watching you, som beskrevet i "1984".

--
Jesper Lund