Amerikaner strandet i Egypten
Fra : /John

Dato : 16-06-10 22:14

Dummere end FBI tillader.

Amerikanske myndigheder er lidt overfølsomme, når det gælder amerikanske
muhammedaneres 'studie-rejser' til, af alle steder i verden, Yemen, hvor al
Qaeda som bekendt er yderst aktiv.

Klovnen i denne beretning er nu strandet i Egypten.

"CAIRO (AP) -- A Virginia man, stuck in Egypt for the last six weeks living
in a cheap hotel and surviving on fast food, said Wednesday his name was
placed on a U.S. no-fly list because of a trip to Yemen ... Egyptian
authorities stopped him from boarding his flight to New York saying the FBI
wanted to speak with him ... U.S. authorities have put Americans studying in
Yemen under heavy scrutiny after a number of failed terrorist attacks were
linked back to Al-Qaida's branch in Yemen ... He was studying information
technology at the Lebanese International University in the capital ... While
in Yemen, Wehelie also married a Somali woman whose family had close ties to
his own. She remains in Yemen and was to have joined him when he returned
home":
http://hosted.ap.org/dynamic/stories/S/STUCK_IN_EGYPT?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2010-06-16-15-34-40

Ærlig talt: Hvor dum har man lov at være?

FBI skal man ikke spøge med, og måske var Yemen et uheldigt valg, alt taget
i betragtning...

Nå, men måske ka' han få lov at rejse til sine forældres hjemland Somalia;
så ka' han jo evt søge familiesammenføring dér, og så'n...

John

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-06-10 00:44

/John wrote:

> Dummere end FBI tillader.
[klip]
> [...]
[klip]
> Ærlig talt: Hvor dum har man lov at være?

Ja ærlig talt, her gik de amerikanske statsborgere og troede at deres
engang grundlovssikrede rettigheder stadig var gældende, for eksempel
retten til at rejse til andre lande og vende tilbage til USA, og
beskyttelsen mod at blive udsat for administrativ straf uden at være
stillet for en dommer med mulighed for at forsvare sig (hvortil no-fly
listen må siges at høre).

Ja, det var dumt, meget dumt... (at tro på den løgn).

Med regeringer som den amerikanske behøver borgerne slet ikke terrorister
for at blive terroriseret.

--
Jesper Lund

Fra : /John

Dato : 17-06-10 01:36

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Med regeringer som den amerikanske behøver borgerne slet ikke terrorister
> for at blive terroriseret.

Arrh.. nu er FBI jo lidt småpirrelig, ikke mindst når det drejer sig om
Yemen og så'n.

(Du husker muligvis fx beretningen om gutten, der forsøgte at svide sin
tissemand af i et amerikansk fly, ja måske du endda har hørt om
terror-angrebet på WTC, hvem ved? Det er noget andet end at fise sagesløse
biler af på Nørrebro, og kyle brosten efter politiet, ikke også?)

Mange af de dersens typer, der vil sprænge, ikke kun tissemænd, men alle
mulige ting i luften, har jo ""studeret"" i Yemen hos de "rare" al
Qaeda-folk.

Og hvis du nu læser hele artiklen, vil du opdage, at klovnen netop havde
kontakt med tvivlsomme typer i det "fredelige" Yemen.

Derudover synes jeg nu nok, at de flinke FBI-folk rakte en hjælpsom hånd ud
ved at foreslå, at klovnen bare kunne ta', ikke et fly, men en båd hjem :)

Jeg synes klovnen burde rejse hjem til Somalia, og leve lykkeligt dér til
sine dages ende.

John

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-06-10 21:42

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen
4c1961cb$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> beskyttelsen mod at blive udsat for administrativ straf uden at være
> stillet for en dommer med mulighed for at forsvare sig (hvortil no-fly

Amerikansk lovgivning er ikke gældende i Egypten. Så lærte du lidt nyt i
dag.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-06-10 01:47

/John wrote:

> Og hvis du nu læser hele artiklen, vil du opdage, at klovnen netop havde
> kontakt med tvivlsomme typer i det "fredelige" Yemen.

Har du læst artiklen? Den amerikanske regering inddrager hans pas og
udsteder et nyt som kun er gyldigt for direkte indrejse til USA.
Derudover sætter de ham på no-fly list således at intet flyselskab må
transportere ham til USA. Og med det nye fine pas kan han ikke flyve til
Mexico eller Canada (begge civiliserede lande, modsat USA) og derfra
videre til USA, landet hvor han tilfældigvis er statsborger. Han kan i
øvrigt heller ikke rejse til Somalia, som du foreslår (det forslag er på
niveau med at bede Obama skrubbe "hjem" til Kenya).

Hvem er det egentlig der terroriserer hvem her?

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-06-10 22:39

Jens Bruun wrote:

> Det står ethvert flyselskab frit at transportere ham til USA, hvis et
> flyselskab ønsker det. Så lærte du lidt mere i dag.

Check lige dine facts.. Blot flyet skal gøre brug af amerikansk luftrum
(uden nogensinde at skulle lande i USA), blander de sig i passagerlisten,
så mon ikke de gør det samme hvis flyet skal lande i USA?

<http://www.papersplease.org/wp/2010/06/07/another-paris-mexico-flight-
barred-from-us-airspace/>

--
Jesper Lund