Selvhadet der gør os syge
Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-10 08:37

   Når vi spørger "hvorfor vi lider" - "der må være en grund" -
svarer præsterne - "ja du har dig selv at dadle", - "Der ER nogen at
anklage og den anklagede er dig". Nietzsche

   SELVHAD "Elsk bare jeres næste som jer selv - men vær mig
først sådanne, der elsker sig selv -

   Skyld og synd er kun frygt for fortiden. Charles P.
Curtis

   Stadig lystne efter jord fandt jeg jer, forelskede endnu i
jeres egen jordtræthed!

   The noble soul has reverence for itself. Nietzsche

Vi er blevet et tamt og civiliseret husdyr, der ledes ved os selv. og
som lider ved at det er som det er - vi lider af mennesket. Nietzsche

Man må lære at elske sig selv - sådan er min lære - med en hel og sund
kærlighed: så at man holder ud at være med sig selv og ikke strejfer
omkring. Nietzsche