Kulturberigelse i Sydafrika
Fra : Jesper

Dato : 11-06-10 12:13

Flere dansker er allerede blevet kulturberiget i Sydafrika, samme med
græske spillere, kinesere, canadiere, finnere, svenskere og tanzanianere
samt spanske og portugisiske journalister.

<http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/vm2010/article13
61154.ece>

--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : \"@'

Dato : 12-06-10 14:59

On Fri, 11 Jun 2010 13:13:20 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>græske spillere, kinesere, canadiere, finnere, svenskere og tanzanianere
>samt spanske og portugisiske journalister.

ja TAK skal i da godtnok ha'

det var vel nok en velsignelse at Mandela fik "befriet" SydAfrika,
det mest velfungerende land på hele kontinetet lige indtil ANC kom til
magten

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-10 16:36

"@' <1@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> ja TAK skal i da godtnok ha'
>
> det var vel nok en velsignelse at Mandela fik "befriet" SydAfrika,
> det mest velfungerende land på hele kontinetet lige indtil ANC kom til
> magten

Sig mig, hvilke lande mener du fungerer bedre i Afrika end lige
Sydafrika?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-06-10 17:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Sig mig, hvilke lande mener du fungerer bedre i Afrika end lige
> Sydafrika?

Namibia, Botswana, Libyen.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-10 19:06

> Namibia, Botswana, Libyen.

Den er vist ikke korrekt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-06-10 20:23

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Den er vist ikke korrekt ...

Det vil selvfølgelig altid afhænge af hvilke parametrer man går ud fra,
men på de fleste parametrer fungerer Namibia og Botswana bedre en
Sydafrika og på visse parametre Libyen. F.eks er levestandarden i
Botswana og Libyen (BNP PPP World Bank 2009 tal) højere end i Sydafrika.
I Namibia er levestandarden noget lavere, men kriminaliteten er meget,
meget lavere end i Sydafrika.

Fra : /John

Dato : 12-06-10 17:28

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> det var vel nok en velsignelse at Mandela fik "befriet" SydAfrika,
> det mest velfungerende land på hele kontinetet lige indtil ANC kom til
> magten

Noget tilsvarende kan siges om Rhodesia/Zimbabwe (tidligere kendt som
'Afrikas kornkammer'), indtil Mugabe tog over.

John

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-10 21:22

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i
meddelelsen
> ""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en
> meddelelse

> Noget tilsvarende kan siges om Rhodesia/Zimbabwe
> (tidligere kendt som 'Afrikas kornkammer'),
> indtil Mugabe tog over.

@ og dig er hermed afsløret som ækle
racister/nazister: Det var naturligvis også
nazisternes opfattelse af den hvide mands
overherredømme over alle der var særkende for
racismen som den også udspillede sig i Rhodesia
og i Sydafrika, så det er da ganske forståeligt at
I to fjolser længes tilbage til den tid.

Fra : \"@'

Dato : 13-06-10 11:32

On Sat, 12 Jun 2010 18:28:25 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Noget tilsvarende kan siges om Rhodesia/Zimbabwe (tidligere kendt som
>'Afrikas kornkammer'), indtil Mugabe tog over.

det mærkelige er at de "velmenende" "humanister" som råbte højest om
forholdene i SydAfrika for år tilbage er mistænkeligt tavse nu, selv
om diskriminerende lovgivning baseret på hudfarve findes i landet
stadigvæk

--
Si vis pacem - para bellum