Trykkefrihedsselskabet osv.
Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 14:14

http://p77.dk/demokrati/73-frihed-a-demokrati/273-nar-ytringsfriheden-trykker

Trykkefrihedsselskabet og højrebloggeren Kim Møller har op til aftenens
debatmøde i selskabet haft travlt med at finde en undskyldning for at holde
P77s indflydelsesrige blogger Margrethe S. Hansen væk fra mødet, hvor der
ville være blevet stillet kritiske spørgsmål til selskabets og
højrebloggerens trusselskultur og forbindelser med højreektsremistiske
grupper.

Trykkefrihedsselskabet har i et brev til P77s indflydelsesrige politiske
blogger Margrethe S. Hansen aflyst et debatmøde tirsdag den 8. juni om
trusler og chikane på Internettet, hvor den politiske blogger Kim Møller og
to komikere også skulle deltage.

Afbuddet kommer få dage efter at Kim Møller, der har udgivet en bog gennem
selskabet og i foråret modtog selskabets trykkefrihedspris, beskyldte
Margrethe S. Hansen for at »fabrikere dokumentation« for at lægge hans
hemmeligt og skjulte private adresse online. Margrethe S. Hansen beskyldes
her helt udokumenteret for at skulle have påtaget sig falske identiteter på
Internettet for alene eller i samarbejde med andre at producere en chat på
Facebook, udelukkende med det formål Kim Møllers hemmelige og beskyttede
adresse kunne afsløres.

Straks to dage efter 2. juni følger Trykkefrihedsselskabets egen skribent
Uwe Max Jensen, der kender Kim Møller godt, op med en historie om
at »Radikalt partimedlem offentliggør politisk modstanders skjulte
privatadresse på internettet«. Heri gentages den udokumenterede spekulation,
hvorefter Trykkefrihedsselskabets formand Lars Hedegaard, der også kender
Kim Møller godt, citeres for at overveje invitationen til debatmødet.

Og umiddelbart efter 3. juni skriver Trykkefrihedsselskabets næstformand,
der kender Kim Møller i et udefineret omfang, at invitationen er trukket
tilbage, da Margrethe S. Hansen på nettet har offentliggjort Kim
kan ikke finde anden begrundelse for din handlemåde, end at du har villet
gøre det nemmere for Kim Møllers fjender i det venstreekstremistiske miljø
at få ram på ham og hans familie«.

P77 skal ikke spekulere i hvilken begrundelse Trykkefrihedsselskabet har for
sin handlemåde, men blot konstatere at forklaringerne og de mange
beskyldninger er ude af trit med fakta.

Den adresse der fremlægges af en racistisk orienteret person på Internettet
i forbindelse med en artikel om racisme på Facebook, er på ingen
register over internetdomæner og deres ejere på DK-Hostmaster.dk. Enhver der
ikke ønsker sit navn eller sin adresse offentliggjort har mulighed for at
fremtræde anonymt, men denne mulighed har Kim Møller valgt ikke at benytte
sig af. Da adressen er fuldt offentlig og Kim Møller ikke har skjult den, må
han også allerede dagen efter 4. juni erkende i sin egen blog, at
offentliggørelsen af adressen ifølge Østjyllands Politi er fuldt lovlig.
Beskyldningen om at offentliggøre en hemmelig adresse er således falsk.

Kim Møller har heller ikke søgt at ordne forholdet i mindelighed, som man
skulle forvente af én der faktisk følte sig truet. En henvendelse om at få
anonymiseret adressen ville have været tilstrækkeligt til at sikre sig mod
eventuelle trusler, men i stedet foretrak Kim Møller at skrive vidt og bredt
i offentligheden, at hans påstået hemmelige og skjulte adresse var at finde
på P77.dk. Det er således ikke troværdigt, at Kim Møller skulle have følt
sig truet af at se den offentlige adresse på Internettet.

Dette forstærkes af, at Kim Møller efter redaktionens bedste vidende slet
ikke bor på den offentliggjorte adresse. Så vidt P77 har været orienteret er
Kim Møller opvokset i Lystrup nord for Århus, har boet på et tidspunkt i det
vestlige Århus og de seneste år har haft bopæl i en mindre by syd for Århus.
Den offentliggjorte adresse fra den racistisk orienterede facebook-profil
referer så vidt redaktionen ved til en af Kim Møllers tidligere bosteder,
ikke hans nuværende. Men da adressen alligevel er offentlig er det ikke
relevant hvor Kim Møller reelt bor.

Endelig har forløbet omkring invitationen til debatmødet været præget af en
usædvanlig tavs kommunikation fra Trykkefrihedsselskabets side. Efter
Margrethe S. Hansen takkede ja til invitationen har hun ventet forgæves i
månedsvis på, at selskabet skulle vende tilbage med en bekræftelse af
arrangementet som aftalt, men selskabet har ikke fået anledning til at
veksle så meget som et ord med den debattør som de selv havde inviteret til
sit arrangement. End ikke da Trykkefrihedsselskabet annoncerede
arrangementet på deres websted fulgte der nogen form for kontakt eller
bekræftelse for som normalt er at sikre at aftalen stadig er gældende og at
debattøren kommer. En sådan kommunikation er usædvanlig for en arrangør, der
ønsker at se sin gæster.

Ligesom Kim Møller har heller ikke Trykkefrihedsselskabet rettet nogen
henvendelse til Margrethe S. Hansen for at foretage et faktatjek omkring
adressen eller at høre om der kunne være andre forklaringer bag end den, som
selskabet siger det kun kan finde. Selskabet baserer således sin beslutning
alene på Kim Møllers forkerte og urigtige informationer.

Og endelig vælger Trykkefrihedsselskabet selv at offentliggøre oplysninger
af privat karakter, når de kort efter at have sendt brevet privat vælger at
gengive det på deres websted under betegnelsen: Åbent brev til Margrethe
Monika S. Hansen. Der var ikke tale om et åbent brev ved modtagelsen.

Trykkefrihedsselskabets hastige afmelding kommer kun tre hverdage før mødet
afholdes. Det er beklageligt, at mange har meldt sig til i forventning om
Margrethe S. Hansens deltagelse.

Margrethe S. Hansen havde set frem til mødet og til at debattere den
trusselskultur, som Kim Møller har opdyrket i sin blog gennem adskillige år
ved at videregive udokumenterede oplysninger i sin blog, som det
højreradikale miljø herefter har kunnet udnytte til at true og chikanere
Margrethe S. Hansen selv, hendes familie og hendes venner.

Margrethe S. Hansen ville også have spurgt Kim Møller om, hvordan han i sin
blog kunne oplyse om hendes bopælssted nogle måneder efter at hun var
flyttet til en adresse, når adressen er særligt beskyttet i det centrale
cpr-register, således at end ikke offentligt ansatte kan trække
adresseinformation uden at blive registreret. Hvordan Kim Møller kunne
offentliggøre postdistrikt og bynavn fra en adresse, der faktisk var
hemmelig i modsætning til hans egen. Og hvordan Kim Møller fik tilvejebragt
denne information, hvis ikke ad ulovlig vej.

I det hele taget har Kim Møller i årevis udleveret oplysninger af privat
karakter såsom hjemby, IP-adresser, arbejdssted, familierelationer og disses
nationalitet, der har gjort det nemt for ekstremister at opsøge både
Margrethe S. Hansen og andre på deres private adresse, vise fotos af deres
hus mv.

I forlængelse af P77s artikelserie »Forklædt som Racist på Facebook« vill
Margrethe S. Hansen endelig have spurgt om, hvorfor Kim Møller og andre
islamkritikere fra Trykkefrihedsselskabet deler netværk med kendte
ekstremister fra de højreradikale miljø, og aktivt viderebringer en større
samling information af privat karakter til højreradikale og racister i en
had-gruppe på Facebook rettet specifikt mod hendes person.

Det er den trusselskultur som Margrethe S. Hansen ville have spurgt til.
Men det var desværre ikke denne tirsdag, at Trykkefrihedsselskabet skulle
forsvare deres særlige version ytringsfriheden, som kun er relevant når den
retter sig mod et bestemt religiøst eller etnisk mindretal.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-06-10 14:23

"Thomas" wrote:
> [...]
> ytringsfriheden, som kun er relevant når den retter sig mod et
> bestemt religiøst eller etnisk mindretal.

Tryksværte-bodegaens stamgæster er til grin.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-06-10 16:28

""Thomas"" <shag> skrev i meddelelsen

>Margrethe S. Hansen beskyldes her helt udokumenteret

tju-hej

> [...]
> med det formål Kim Møllers hemmelige og beskyttede adresse kunne afsløres.

Kan I rødfjolser ikke andet end løgn?

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-10 03:47

On Tue, 8 Jun 2010 17:28:25 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>""Thomas"" <shag> skrev i meddelelsen

>tju-hej

>Kan I rødfjolser ikke andet end løgn?

Jo de kan afsløre sand utroskab og nedlægge politikere på det i USA -
Sanford og Haley - Obamas snerpeetik er værre end nazi

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-10 16:58

> [...]

> spørgsmål til selskabets og højrebloggerens trusselskultur og
> forbindelser med højreektsremistiske grupper.

Fnis. Gad vide, hvem der har skrevet dét selvovervurderende, løgnagtige
bræk. Har du selv en idé, "Thomas", eller er det *for* kompliceret for dit
begrænsede intellekt?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 17:48

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Gad vide, hvem der har skrevet dét selvovervurderende, løgnagtige bræk.

Du har et link du vil vise, samtidigt med du udpeger den løgnagtige tekst?

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-10 18:08

"Thomas" <shag> skrev i meddelelsen
4c0e7432$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Du har et link du vil vise, samtidigt med du udpeger den løgnagtige
> tekst?

Jeg synes egentlig, du selv skal lave lidt research vedr. den
"indflydelsesrige blogger Magrethe S. Hansen" og P77.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 18:38

> Jeg synes egentlig, du selv skal lave lidt research vedr. den
> "indflydelsesrige blogger Magrethe S. Hansen" og P77.

Jeg kender hende ikke, så er lidt usikker på hvor min research skulle
begynde.

Men det lyder til du ved noget helt konkret om hende og om P77, som du måske
vil dele med mig nu? Hvis jeg skal uddybe, så vil jeg gerne lære lidt mere
om det du påstår er løgnagtigt i det hun / de / P77 har skrevet.

Prøv at lade være med at tale i koder, og bare kom ud med det du har på
hjerte. Det ville sgu hjælpe lidt mere på dine svar her.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-10 19:24

"Thomas" <shag> skrev i meddelelsen
4c0e8001$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg kender hende ikke, så er lidt usikker på hvor min research skulle
> begynde.

Du har hørt om Google - ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 20:39

> Du har hørt om Google - ikke?

Du kan / vil ikke hjælpe med dokumentation for dine påstande, og jeg kan
ikke finde noget konkret via. Google, udover påstande fra andre mennesker,
og en masse skænderier om hvem denne person af. Helt ærligt - hvad skal jeg
bruge det til?

Utroligt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-10 20:42

"Thomas" <shag> skrev i meddelelsen
4c0e9c44$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> kan ikke finde noget konkret via. Google, udover påstande fra andre
> mennesker, og en masse skænderier om hvem denne person af. Helt

Jepper. Det er utroligt. Kritisk sans og lysten til selv at sætte sig ind i
fakta er tydeligvis dyder, der for længst er afskaffet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 21:15

> Jepper. Det er utroligt. Kritisk sans og lysten til selv at sætte sig ind
> i fakta er tydeligvis dyder, der for længst er afskaffet.

Det er min kritiske sans der sætter spørgsmåls tegn ved hele historien her.
At du ikke føler dig i stand til at være behjælpelig med den fakta du er i
besiddelse af, skærper min kritiske sans endnu mere.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-06-10 19:43

""Thomas"" skrev i en meddelelse

> Jeg kender hende ikke, så er lidt usikker på hvor min research >skulle
> begynde.

Du kender hende ikke? hun er ellers en indflydelsesrige blogger
på P77, hun er taget i at omgås sandheden en smule lemfældigt i sin iver
efter at afsløre den frygtede højreektsremistiske hob.

Bare synd at når det viser sig at den frygtede højreektsremistiske hob slet
ikke er så mangfoldig som Margrethe S. Hansen's først gav udtryk for, ja så
smøre man lige lidt på hist og her.

Du bringer kritikløst en artikel her i dk.politik for at skose
Trykkefrihedsselskabet, eller du havde måske andre motiver?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 20:42

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> Du kender hende ikke? hun er ellers en indflydelsesrige blogger
> på P77, hun er taget i at omgås sandheden en smule lemfældigt i sin iver
> efter at afsløre den frygtede højreektsremistiske hob.

Jeg håber at du vil give mig nogle links så, hvor hun bliver fældet i at
være lemfældig med sandheden, for det eneste jeg finder på Google, er en
masse skænderier om hvem hun er, og hvem folk mener og tror hun er. Alle kan
anklage andre for at lyve, hvis de ikke er enige med dem; Jeg vil bare gerne
snart se noget konkret på hende Margrethe S. Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 18:21

""Thomas"" <shag> skrev i meddelelsen

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i
> meddelelsen

> Du har et link du vil vise, samtidigt med du
> udpeger den løgnagtige tekst?

Forvent ikke det fra Jens Nazi-lortebruun -han vil
kun provokere uden indhold. Det gælder for ham om
at lave rav i gaden. Noget egentligt seriøst
budskab har han ikke og har aldrig haft det.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-06-10 19:13

ahw wrote:
> Forvent ikke det fra Jens Nazi-lortebruun -han vil
> kun provokere uden indhold. Det gælder for ham om
> at lave rav i gaden. Noget egentligt seriøst
> budskab har han ikke og har aldrig haft det.

Ja det er jo noget du i den grad selv kender til.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-06-10 19:28

""Thomas"" <shag> skrev i en meddelelse

> Du har et link du vil vise, samtidigt med du udpeger den løgnagtige

Man skulle måske nok være lidt forsigtig, med at stole blindt på
Margrethe Monika S. Hansen
http://www.uriasposten.net/?p=15120

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 20:49

> Man skulle måske nok være lidt forsigtig, med at stole blindt på
> Margrethe Monika S. Hansen
> http://www.uriasposten.net/?p=15120

Det er muligt, men når folk på henholdsvis den yderste venstrefløj og
højrefløj sidder og råber og skriger ad hinanden, og anklager hinanden for
at lyve, så er det sgu ærlig talt en anelse besværligt at beslutte sig for,
hvem man skal tro på.

Jeg tror ikke på nogen af dem; Dem helt yderst på fløjene, er nogle hatte.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-06-10 20:56

""Thomas"" skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke på nogen af dem; Dem helt yderst på fløjene, er >nogle
> hatte.

Til en forandring er vi her helt enige, derfor mit ord om forsigtighed.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-10 18:04

"Thomas" <shag> wrote:

> [...]
> Facebook, udelukkende med det formål Kim Møllers hemmelige og beskyttede

Nu har jeg ikke før hørt om hverken P77 eller denne Margrethe S. Hansen,
men jeg kan ikke andet end anse det for en konspirationsteori af rang at
tro at Trykkefrihedsselskabet skulle have lavet det du forestiller dig,
blot for at kunne udelukke denne Margrethe S. Hansen fra et åbent møde,
hvor man ellers har indbudt hende til at deltage i panelet.

Jeg har selv deltaget i sådanne møder, og som regel er der plads til en
30 stykker, op til et par hundrede når man har lejet lokaler i Vartov.

Jeg får selv Sapphos nyhedsbrev, men er ikke medlem af
Trykkefrihedsselskabet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk