Grænser for maskiners tænkeevne
Fra : Bo Warming

Dato : 07-06-10 20:09

En dag vil maskinerne måske kunne tænke, men de vil aldrig få fantasi.
Theodor Heuss

Da den franske silkevæver Jaquard i 1808 opfandt hulkortsystemet kunne
maskiner *kombinere*. Huske kan bøger.Elektronik speedede op.
Menneskelig intelligens er hukommelse og kombinationsevne OG FANTASI

Og fantasi er nok en meget avanceret og sophistikeret målrettet
kombinationsevne som den giraffen har når dens ubevidste udvælger
sædceller for lang hals så den ved at strække sig få højere og højere
børn.

Den, der ikke kender angst, mangler noget, som ingen kan være foruden:
fantasi.Hertha Müller

En Phantast udvikler sig gjennem Phantasier, ligesom andre Mennesker
gjennem Handlinger og Begivenheder. Hans Egede Schack
   Gud er død. Højere, stærkere, mere sejrssikre, mere vel til
mode, uden krumspring og retlinede i liv og sjæl, leende løver må
der komme. Nietzsche
   Moderation is a fatal thing. Enough is as bad as a meal. More
than enough is as good as a feast,' Oscar Wilde
ps   Bejaelsen af livet vil være nødt til at bevæbne sig med et
grusomt nej til alt det, der formindsker og forvandler mennesket til
et husdyrsvæsen Nietzsche .   De fri ånder skaber en leende storm.
Nietzsche
ps   Den middelmådige fordømmer som regel alt, der ligger uden for
rækkevidde.    La Rochefoucauld

   De gale åbner vejen, som de vise siden anvender. Joey Adams
Ps1   Den ædle stiller krav til sig selv - den simple til andre.
Kung-fu-Tse
Ps1   Den, som vil være en Fører for Menneskene, må en rum Tid stå
for dem som deres farligste Fjende.      Nietzsche
Ps1   Der skal kun to-tre modige mennesker til at ændre en nations
ånd.    Voltaire
Ps1   Det er den, der farer vild, som går nye veje. Niels
Kjær
Ps1   Det er sundt for sjælen, at vi sammenligner os med dem, der i
en eller anden henseende står over os. D.G. Monrad
ps1   En mand opfinder cyklen, millioner burger den. G Brandes
Ps1   For mig er en lig titusind hvis han er den bedste Heraklit

Verden ved til alle tider, at de få er mere end de mange. Tagore,
Rabindranath, Indisk Nobelpristager i litteratur 1861-1941
Ps1"Det er på tide, at mennesket planter kimen til sit højeste
håb."Nietzsche
Ps1"Hvad betyder vel du, Zarathustra!" (Z. 2,400). Mennesket skal
ofres, for at overmennesket kan leve. "Mennesket er noget, der skal
overvindes."Nietzsche
PS1ge   "Svage sjæle har orden i sagerne, genier har overblik"(skilt
på Glistrups kontor)
ps1ge   Det geniale menneske er det , der har øje for det,
der ligger for fødderne af det .       Johann Mohr
PS1ge   Improvement makes straight roads; but the crooked roads
without improvement are roads of genious.      Willliam Blake

      Kun den der har kaos i sig kan føde en dansende
stjerne. Nietzsche
Ps1   "Mit store talent består deri, at jeg ser alt klart. Min
ejendommelige form for veltalenhed skyldes også, at jeg ser det
væsentlige i et spørgsmål fra alle sider. Den lodrette linie er
kortere end den skrå linie".Nietzsche
Ps1   "Eneren er interessantere end massen, mente Sokrates, ".

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 08-06-10 07:28

Bo Warming skrev:
> En dag vil maskinerne måske kunne tænke, men de vil aldrig få fantasi.
> Theodor Heuss

Og fantasi er.. hvad?

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-10 04:20

Kreativ kombinationsevne

Kan computere det?

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-06-10 10:57

Bo Warming wrote:

> Kreativ kombinationsevne
>
> Kan computere det?

Ja - drop din hang til romantisk mystik og bliv mere kreativ.

Mvh
Martin