Livskunst er at elske sin skæbne
Fra : Bo Warming

Dato : 07-06-10 18:36

Ja undskyld hvis det er banalt men der er to ting man ikke skal ærgre
sig over - dem man kan gøre noget ved GØR DET dem man ikke kan gøre
noget ved SÅ HJÆLPER DET JO IKKE AT ærgre, sørge, få sorgterapi osv
osv

"   Livet er mærkværdigt: hvis man nægter at godtage andet end det
bedste, så sker det, at man får det. W. Somerset Maugham
Af   Den, som fortvivler over menneskenes vilkår, er fej; men den,
som nærer håb for dem, er en nar. Albert Camus
af   Destiny grants us our wishes, but in its own way, in order to
give us something beyond our wishes. Goethe
Af   Destiny is what you are supposed to do in life. Fate is what
kicks you in the ass to make you do it. Henry Miller
Af   Et genialt menneske begår ikke fejl. Dets fejltagelser er
porten til nye opdagelser. James Joyce
af   Hvis alle vore ulykker blev lagt i en bunke, hvorfra alle
skulle tage en lige stor del, ville de fleste være tilfradse med at
tage deres egne og gå bort.    Solon
Af   Jeg er altid tilfreds med det, der sker, for jeg tror på, at
Guds valg er bedre end mit.Epiktet
af   Jeg selv vil nærmest sige, at man er fri, når man er i stand
til at elske love, som ens tilværelse er underkastet. Karen
Blixen
af   Kvinder går ikke med hvad de kan lide. De kan lide, hvad de
går med.    Christian Dior
af   Livet er et spørgsmål om at blive forelsket i sin skæbne.
Karen Blixen.
af   Lykke er lige så meget at kunne lide, hvad du gør, som at
gøre, hvad du kan lide. Charles Schultz
af   Lykken er at kende sine grænser og elske dem. Romain
Rolland
af   Lyksalig er den mand, der glemmer med forstand, hvad han ej
ændre kan.    Thomas Kingo
af   Man bør beherske sin skæbne som sit helbred: nyde det gode,
være tålmodig med et dårlige
af   Menneskenes lykke og ulykke afhænger ikke mindre af deres
sinds stemninger end af skæbnen. La Rochefoucauld
af   Mennesket bliver det, som det har planlagt at være. Jean-Paul
Sartre
af   Mennesket bliver kun til syneladende draget forfra - i
virkeligheden bliver det skubbet bagfra. Schopenhauer "Verden som
vilje" 1851
af   Når lasterne forlader os, smigrer vi os med, at det er os, der
forlader dem   .Duc de La Rochefoucauld
af   Sejren var Guds, men jeg var med. Nis Petersen
af   Skæbnen retter adskillige fejl hos os, som fornuften ikke
ville være i stand til at rette.       La Rochefoucauld
af   Stol på Gud og hold krudtet tørt. Oliver Cromwell
af   The best is the enemy of the good.      Voltaire af
The formula for greatness is man is amor fati.(kærlighed til sin
skæbne) Nietzsche
af   Tilfredshed er de vises sten. Tilfredshed forvandler alt, den
berører, til guld.    Benjamin Franklin
af   Vi tror, vi bestemmer vores egen skæbne, men det er den der
styrer os.    Denis Diderot
Af   Whatever limits us we call Fate. Ralph Waldo Emerson 1803-1882
af   Who is wise? He that learns from everyone. Who is powerful? He
that governs his passions. Who is rich? He that is content. Who is
that? Nobody.      Benjamin Franklin
Af1   If all our misfortunes were laid in one common heap, whence
everyone must take an equal portion, most people would be
contented to take their own and depart.      Socrates
Af3mi   Intet rammer noget menneske, som vedkommende ikke fra naturens
side er rustet til at bære. Marcus Aurelius
Af3te   Kloge mænd forstår at betragte alt, hvad de gør, som
fornuftigt, også selv om de er tvunget af omstændighederne til at
handle, som de har gjort. Niccoló Niccolo
Machiavelli(1469-1527)
affhy   Vi ville ofte føle skam over vore smukkeste handlinger, dersom
folk havde kendskab til de bevæggrunde, der fremkalder dem. La
Rochefoucauld
AFiiklel   Har man ikke det, man elsker, må man elske det, man
har.       Corneille   Hvor jeg er, er paradis på jord.
Francois de Voltaire
"Den som angrer er dobbelt ulykkelig"
"At hjælpe en ulykkelig er en fornuftshandling, som ikke behøver
støtte af medlidenheden"Spinoza+Spinoza
"Gør vel og vær glad - under nødvendighedens synsvinkel, på trods af
at fri vilje næppe eksisterer"
afmih   Frihed er at vide hvad ens skæbne vil - og gøre det. Johannes
Hohlenberg
afsa   Hvis man tager puklen fra den puklede, tager man hans ånd fra
ham. Således lærer folket. Og hvis man giver den blinde synet, ser han
alt for mange slemme ting på jorden, så at han blot forbander den, der
helbredte ham. Men den, som får den lamme til at gå, volder ham den
værste men, thi næppe har han lært at løbe, førend hans laster løber
løbsk med ham, således lærer folket om krøblinge. Og hvorfor skulle
Zarathustra ikke også lære af folket, når folket kan lære af
Zarathustra. Nietzsche
AFSHiielsh   Hvem skulle have haft tålmodighed med mig, hvis jeg
ikke havde haft det selv?       Goethe