Blair opfordrer; Hæv blokaden af Gaza.
Fra : Patruljen

Dato : 06-06-10 06:49

Tony Blair has added to the pressure on Israel following its widely-
criticised raid on a Gaza-bound aid flotilla.

http://www.youtube.com/watch?v=1JgmD3Bdlcg

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-10 08:58

Patruljen wrote:
> Tony Blair has added to the pressure on Israel following its widely-
> criticised raid on a Gaza-bound aid flotilla.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=1JgmD3Bdlcg

Til gengæld har UK efter nedslagtningen meddelt, at de stadig fuldt ud
støtter Israel. På den måde kan englænderne næsten spille på begge
heste; men araberne lader sig nok ikke dupere.

Fra : Nicky

Dato : 07-06-10 11:20

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Til gengæld har UK efter nedslagtningen meddelt, at de stadig fuldt ud
> støtter Israel. På den måde kan englænderne næsten spille på begge heste;
> men araberne lader sig nok ikke dupere.

Har UK sagt det, hvor, hvornår?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-10 12:27

Nicky wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Har UK sagt det, hvor, hvornår?

Cameron har alle dage været en stor "friend of Israel", og selv om han
har været nødt til at beklage tabet af liv for nylig, så understreger
han som sædvanlig (meget sædvanligt - usædvanligt sædvanligt faktisk),
at han og hans regering er en ven af Israel:
http://www.independent.co.uk/opinion/columnists/richard-ingrams/richard-ingrams-our--new-prime-minister-has-some-interesting-friends-1991800.html

Cameron kalder sig selv zionist. Han siger, at støtte til Israel er en
del af det konservative partis selve DNA. Så kan det vist ikke siges
mere tydeligt:
http://www.haaretz.com/news/tory-leader-calls-himself-zionist-u-k-jews-campaign-against-boycott-1.223009

Også Blair er kendt for sin uforbeholdne støtte til Israel - selv når
Israel bringer britiske statsborgere i fare flager han med sit venskab
med Israel og den jødiske sag:
http://blogs.wsj.com/washwire/2010/03/23/blair-wows-aipac-amid-uk-israel-tensions/

Fra : Nicky

Dato : 07-06-10 14:37

> [...]
> sædvanlig (meget sædvanligt - usædvanligt sædvanligt faktisk), at han og

Første sætning i artiklen:

"If I become prime minister, Israel has a friend who will never turn his
back on Israel.", udtaler Cameron. Og nu siger han noget ganske andet efter
at han er blevet valgt som premierminister - surprise surprise. Hvad skal
jeg egentlig med det link, og det gælder også de øvrige links, gab.

Men ellers kan jeg henvise til Melanie Phillips, hun har om nogen fingeren
på den britiske puls, Camerons inklusiv.

http://www.spectator.co.uk/melaniephillips/6056140/david-chamberlain-and-the-reprise-of-historical-infamy.thtml

Hun skriver blandt andet:

The convoluted pieties of Cameron Clegg and Hague, professing to support
Israel's need for security while denouncing it for defending its troops from
kidnap and butchery, constitute in fact the most stomach-turning hypocrisy.
For these men are not merely condemning Israel for its flotilla interception
which, although undoubtedly botched, nevertheless saw Israel under attack
from Islamists - you know, the kind which Britain and America are killing in
their thousands in Afghanistan and elsewhere, along with countless civilians
about whom no-one ever says a word because no-one cares a tuppenny damn if
Israel isn't in the frame -- but are also calling for an end to the blockade
of Gaza.

Læs det eller lad være. Umiddelbart lyder premierminister Cameron ikke som
en særlig god ven af Israel, hvilket han da heller ikke er.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-10 14:52

Nicky wrote:
> [...]
> andet efter at han er blevet valgt som premierminister - surprise
> surprise. Hvad skal jeg egentlig med det link,

Du ville have at vide, hvor og hvornår .. har du allerede glemt det?

> og det gælder også de
> øvrige links, gab.

Jeg regnede heller ikke seriøst med, du kunne bruge virkeligheden til
noget; men du bad om den, og jeg hjælper gerne. Sov bare videre.

Fra : Nicky

Dato : 07-06-10 15:01

> Jeg regnede heller ikke seriøst med, du kunne bruge virkeligheden til
> noget; men du bad om den, og jeg hjælper gerne.

Virkeligheden her og nu er beskrevet af M.P. men den kan du ikke rumme.

> Sov bare videre.

I lige måde.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-10 15:21

Nicky wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Virkeligheden her og nu er beskrevet af M.P. men den kan du ikke
> rumme.

Virkeligheden i forhold til dit spørgsmål om hvor og hvornår? Nej. Du
kan ikke engang følge dig selv.

Fra : Nicky

Dato : 07-06-10 15:50

> Virkeligheden i forhold til dit spørgsmål om hvor og hvornår?

Virkeligheden om, hvorvidt UK støtter Israel eller ej naturligvis

Nej. Du
> kan ikke engang følge dig selv.

Åh jo.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-10 16:05

Nicky wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Virkeligheden om, hvorvidt UK støtter Israel eller ej naturligvis

Så var det nok det, du skulle have spurgt til i stedet. Bedre held næste
gang.

Fra : Nicky

Dato : 07-06-10 16:17

> Så var det nok det, du skulle have spurgt til i stedet. Bedre held næste
> gang.

fjols

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-10 16:24

Nicky wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> fjols

Muligvis - i så fald skal der ikke meget til at køre dig i sænk.

Fra : Patruljen

Dato : 07-06-10 08:21

On 7 Jun., 15:36, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Læs det eller lad være. Umiddelbart lyder premierminister Cameron ikke som
> en særlig god ven af Israel, hvilket han da heller ikke er.-

Nej - det er da logik. "Hvis man ikke kan støtte brud på
internationale standarder, lovgivning og konventioner, så er man ikke
en ven af Israel?

Hvis man ønsker civiliserede tilstande hvor man ikke afstaffer en hel
population ved hjælp af sult og elendighed, så kan man ikke være en
ven af Israel?

Kære lille Nicky; Det er dig og din slags, som er Israels værste
fjender -