Nürnberglov genindført i Ægypten
Fra : Nicky

Dato : 06-06-10 09:42

Egypt restricts marriage to Israelis

By ASSOCIATED PRESS
06/06/2010 08:26

http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=177605

Citizenship to be revoked from those wedding Israeli women

CAIRO - Egypt's Supreme Administrative Court upheld a ruling on Saturday,
that orders the country's Interior Ministry to strip citizenship from
Egyptians married to Israeli women.

The court said that the Interior Ministry should present each marriage case
to the Cabinet on an individual basis. The Cabinet will then rule on whether
to strip the Egyptian of his citizenship, taking into consideration whether
a man married an Israeli Arab or a Jew when making its decision to revoke
citizenship.

Fra : Jesper

Dato : 06-06-10 09:50

Nicky <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> [...]
> a man married an Israeli Arab or a Jew when making its decision to revoke

Undskyld Nicky, men Nürenberglovene forbød tyskere at gifte sig med
jøder. Denne lov forbyder ikke ægyptere at gifte sig med jøder, sålænge
de ikke er israelere og såvidt jeg kan forstå gælder reglen alle
israelere, uanset tro.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Nicky

Dato : 06-06-10 10:05

Hej

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> jøder. Denne lov forbyder ikke ægyptere at gifte sig med jøder, sålænge
> de ikke er israelere og såvidt jeg kan forstå gælder reglen alle

Hvilken del af "kabinettet vil herefter afgøre, hvorvidt man skal fratage
ægypterens statsborgerskab, idet der tages hensyn til, om han giftede sig
med en israelsk araber eller en israelsk jøde" forstod du ikke?

Fra : Jesper

Dato : 06-06-10 19:21

> [...]

> ægypterens statsborgerskab, idet der tages hensyn til, om han giftede sig
> med en israelsk araber eller en israelsk jøde" forstod du ikke?

Hvad siger loven?

Fra : Patruljen

Dato : 06-06-10 13:10

On 6 Jun., 20:20, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Hvad siger loven?

At den israelske lovgivning omkring legitime ægteskaber svarer fint
til den der er ridset op fra Tyskland, Nurnbergloven. Måske er det
skæbnens ironi -

Fra : P.N.

Dato : 06-06-10 09:56

"Nicky" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=177605
>
> Citizenship to be revoked from those wedding Israeli women

Ja og alle ved at Jøder ikke har lov til at gifte sig med ikkejøder og
kristne jøder, derfor må jøder rejse til udlandet for at få papir på deres
ægteskab.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 06-06-10 10:01

On Sun, 6 Jun 2010 10:55:55 +0200, P.N. wrote:

> Ja og alle ved at Jøder ikke har lov til at gifte sig med ikkejøder og
> kristne jøder, derfor må jøder rejse til udlandet for at få papir på deres
> ægteskab.

"kristne jøder".???

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-10 10:34

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "kristne jøder".???

Jøde kan opfattes som en etnisk betegnelse - ikke nødvændigvis kun en
religiøs.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 06-06-10 12:05

On Sun, 6 Jun 2010 11:34:21 +0200, Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> Jøde kan opfattes som en etnisk betegnelse

Nej.

>- ikke nødvændigvis kun en
> religiøs.

Jo.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-10 22:52

> Nej.

De oprindelige Nürnberg love handlede i hver tilfælde ikke om religion; men
om hvor ens forfædre kom fra.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 06-06-10 22:59

On Sun, 6 Jun 2010 23:51:34 +0200, Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> De oprindelige Nürnberg love handlede i hver tilfælde ikke om religion; men
> om hvor ens forfædre kom fra.

Hvad i alverden har det med sagen at gøre.???

Selvom et land lavede specielle love for folk der stammer fra det arabiske
område, bliver "muslimer" da heller ikke til en etnisk betegnelse af.

Det er jo langt fra alle der stammer fra Israel, der er jøder.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-06-10 12:33

Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jøde kan opfattes som en etnisk betegnelse - ikke nødvændigvis kun en
> religiøs.

Og vi har naturligvis betegnelsen »jødekristen. Alle de oprindelige 12
apostle var i øvrigt jødekristne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Nicky

Dato : 06-06-10 10:41

"P.N." <pln@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Ja og alle ved at Jøder ikke har lov til at gifte sig med ikkejøder og
> kristne jøder, derfor må jøder rejse til udlandet for at få papir på deres

Giftemål i Israel kan desværre kun udføres af ortodokse rabbinere, så derfor
må ikke-jøder rejse til udlandet for at blive gift. Disse giftermål bliver
efterfølgende registreret hos indenrigsministeriet, hvorved de opnår samme
rettigheder som jødiske ægtepar. Resultatet af et kompromis mellem det
sekulære og religiøse Israel. Ikke videre kønt, men trods alt en løsning som
tilgodeser begge parter i et vist omfang.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-06-10 12:43

Nicky <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> "P.N." <pln@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Giftemål i Israel kan desværre kun udføres af ortodokse rabbinere,

Det er simpelthen forkert, også kristne præster og islamiske imamer /
mullaher kan her være med.

> [...]
> kompromis mellem det sekulære og religiøse Israel. Ikke videre kønt, men
> trods alt en løsning som tilgodeser begge parter i et vist omfang.

Det man mangler i Israel er verdslige ægteskaber. Dertil kommer at
rabbinerne har en strengere forståelse af hvad det vil sige at være jøde
end staten har.

Derfor må mange rejse en tur til Cypern for at blive gift, fordi den
stedlige rabbiner mener at en af parterne ikke er »jødisk« nok.

To mænd [eller kvinder] der ønske at blive gift sammen må i stedet rejse
til Spanien, der har et-kønnede ægteskaber. Altså i modsætning til
Danmark der kun har registreret partnerskab.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Nicky

Dato : 06-06-10 13:20

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er simpelthen forkert, også kristne præster og islamiske imamer /
> mullaher kan her være med.

Ja, jeg burde nok have præciseret at jeg talte om blandet giftermål, hvor
den ene halvdel er jøde.

> Det man mangler i Israel er verdslige ægteskaber. Dertil kommer at
> rabbinerne har en strengere forståelse af hvad det vil sige at være jøde
> end staten har.

Ganske enig.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-10 11:40

Nicky <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Ganske enig.

Men det løser sig først efter at man har fået en fredsslutning igennem,
med to stater ved siden af hinanden, med endeligt fastsatte grænser i
stedet for den »grænse« som nogle tager våbenstilstandslinjen 1949-67.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Nicky

Dato : 07-06-10 12:10

> Men det løser sig først efter at man har fået en fredsslutning igennem,
> med to stater ved siden af hinanden, med endeligt fastsatte grænser i
> stedet for den »grænse« som nogle tager våbenstilstandslinjen 1949-67.

En fredsslutning bliver ikke aktuel sålænge Fatah og Hamas bekriger
hinanden, så implementeringen af verdslige ægteskaber har nok lange
udsigter.

I øvrigt handler det næværende geopolitiske drama slet ikke om
palæstinenserne, men om Israels fortsatte eksistens. Men det er en helt
anden diskussion.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-10 14:45

> [...]

> En fredsslutning bliver ikke aktuel sålænge Fatah og Hamas bekriger
> hinanden, så implementeringen af verdslige ægteskaber har nok lange

En endelig fredsslutning kræver vilje til at indgå en sådan hos begge
krigens parter. Det vil kræve indrømmelser på begge sider, som begge vil
finde uhyre svære.

Jeg ser ikke at en Netanyahu-regering vil kunne indgå i en sådan
fredsslutning, men måske nok en kommende koalition mellem Kadima og de
sørgelige rester af Socialdemokratiet, Labour.

Jeg ser heller ikke at Abbas-regeringen vil kunne indgå disse smertelige
indrømmelser [som vil betyde at ikke 100% af områderne før
Seksdageskrigen vil komme til at ligge i en kommende stat, men kun en
98%, og som også vil betyde at flygtningene fra Uafhængighedskrigen
1948-49 og deres efterkommere ikke vil kunne vende "hjem" til Israel] og
da især ikke når de har de vanvittige i Hamas til at ånde dem i nakken.

Så ja, en varig fredsslutning har nok lange udsigter ;-(.

> I øvrigt handler det næværende geopolitiske drama slet ikke om
> palæstinenserne, men om Israels fortsatte eksistens. Men det er en helt
> anden diskussion.

Ja, antisemitismen er stærk, også i det Europa hvor holocaust fandt
sted. I dag har den så det ansigt at den jødiske stat der blev genskabt
i første halvdel af forrige århundrede skal nedlægges, og dens jødiske
befolkning deporteres til deres europæiske "hjemlande" - over halvdelen
af Israels jødiske befolkning kommer i øvrigt direkte fra den arabiske -
som smed sine jøder ud umiddelbart efter at forsøget på at ødelægge
Israel fejlede ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Patruljen

Dato : 06-06-10 05:56

On 6 Jun., 11:40, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> sekulære og religiøse Israel. Ikke videre kønt, men trods alt en løsning som
> tilgodeser begge parter i et vist omfang.-

Det er blot et af de områder, hvor israels adfærd er udpræget
racistisk.

End ikke DF kunne finde på, at foreslå, at danskere ikke kunne giftes
i en kirke eller på rådhuset m.mindre man er født af en etnisk dansk
mor?

Kunne nogen forestille sig et rameskrig, der ville komme hvis man
lavede sådan en lovgivning i Danmark?

"Sorry - I er ikke danskere. I må tage til Tyskland og blive gift der -

Fra : Patruljen

Dato : 06-06-10 06:45

> [...]
> tilgodeser begge parter i et vist omfang.- Skjul tekst i anførselstegn -

:)

Ignorancen trives -

Fra : Nicky

Dato : 10-06-10 18:54

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> :)
>
> Ignorancen trives -

Ja, du kan jo starte med at tørre fråden af munden og dernæst stå frem med
navns nævnelse, så skal jeg nok tage diskussionen med dig derfra.

Fra : .

Dato : 06-06-10 16:13

On 6 Jun., 23:59, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Det er jo langt fra alle der stammer fra Israel, der er jøder.

Ups ?

Det er nemlig fuldstændigt korrekt -
Det er langtfra alle som stammer fra Palæstina, som er jøder -

Fra : .

Dato : 06-06-10 16:26

On 6 Jun., 23:51, "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote:

> De oprindelige Nürnberg love handlede i hver tilfælde ikke om religion; men
> om hvor ens forfædre kom fra.

Præcis som de israelsk ægteskabs- anvisninger. Jeg giver lige headeren
et lidt mere passende navn :)

Fra : Bo Warming

Dato : 07-06-10 03:53

On Sun, 6 Jun 2010 15:25:39 -0700 (PDT), "." <Niels_Bruun@yahoo.dk>
wrote:

>Præcis som de israelsk ægteskabs- anvisninger. Jeg giver lige headeren
>et lidt mere passende navn :)

Boycot mod jødiskebutikker skete kun 1.4,1933 som var en lørdag så
butikkerne var lukket.

Men Nyrnberglove i 1935 tvangsudviste og udelukkede jøder fra at få
gode job og lagde vægt på antropomorfe arierattester om bl.a.
kranieproportioner - der tilstræbtes videnskabelighed

Men jeg mener ikke Mein Kampf meddeler andet antijødisk end at
forklare at JØDER ER VOR ULYKKE?

Hitler har mundtiligt i 1925 talt om at jøder sku hænge fra lygtepæle
men det var slang

Fra : Patruljen

Dato : 07-06-10 09:49

On 7 Jun., 12:40, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Men det løser sig først efter at man har fået en fredsslutning igennem,
> med to stater ved siden af hinanden, med endeligt fastsatte grænser i
> stedet for den »grænse« som nogle tager våbenstilstandslinjen 1949-67.

Flere absurde argumenter fra skyttegravene.

Måske kan de`herrer også forklare disse begrænsninger i ægteskaberne i
synagogen i København med grænseproblemer mellen Danmar og Sverige?

– Jøder skal gifte sig med jøder. En jødisk mand og en kristen kvinde
kan eksempelvis ikke blive gift i synagogen. Jødedommen konstaterer,
at det kun er børn af jødiske mødre, der bliver betegnet som jøder.
Hvis du lever i et blandet ægteskab, hvor moderen er ikke-jøde, og
faderen er jøde, så bliver børnene ikke jøder. Hvis man mener, at der
er værdi i den religion, man er opdraget i, og man ønsker at
videregive det til sine børn, så er det bedst at gifte sig med en
jøde. Kilde: Bent Lexner, overrabbiner, Det Mosaiske Troessamfund

Det er ganske enkelt ikke muligt, at blive gift i en synagoge for en
jødisk mand (Altså en person som er født af en jødisk mor) med en
dansk kvinde.

Kunne nogen forestille sig et rameskrig, det ville udløse såfremt
præsterne Langballe & Krarup propaganderede for, at en kristen mand
( altså en mand, der er født af en ægte dansk mor ) ikke kunne blive
gift i en dansk kirke, hvis ikke hans kommende ægtefælle, var en
danske kvinde ?

Hvilke ord ville der blive klæbet til præstefætrene, hvis de foreslog
noget sådant?

Fra : Bo Warming

Dato : 07-06-10 17:35

On Mon, 7 Jun 2010 08:48:49 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]

>danske kvinde ?
>
>Hvilke ord ville der blive klæbet til præstefætrene, hvis de foreslog

Glistrupske liberalister ser religiøs ceremoni vedr indgåelse af
parforhold som FOR SENTIMENTAL REASONS

Staten skal sikre entydig juridisk kontrakt vedr børns arv og
forældres samkvemsret og lignende og så er den ikke længere så hvis
Krarup Langballe fandt på rabineragtige regler så kun hele vor stat og
kommune juraapparat sagtens finde en grimassse der ku passe
Hvor sku problemet dog ligge
Ingen er tvunget til at gifte sig

Det springende punkt er især om kvinden kan få forsørgelse til gengæld
for sine kropslige og andre kompetencer og hin enkelte individ og
gemytternes overensstammelse er her afgørende og staten retter bare
ind - why not.

Rabbiner kan ikke tvinge nogen - Homer Simpson siger til Marge at det
skal to til at lyve - en til at lytte og en til at lyve, men kæresters
løgnagtige løfter om at elske evigt er de da vant til at tackle,
jødisk eller kristent. Barnets tarv er ikke et umuligt problem. Livet
er ikke er problem der skal løses men en udfordring der skal opleves
og hver sit sind og sin smag- siger os frihedsglade tolerancemennesker
og smiler overbærende af rabiners sekteriske indbildskhed
I det store hele har vi aftalefrihed og kan skrive og tinglyse enhver
kontrakt det ikke indebærer slaveri.
Hvis en tiårig sangerinde vil binde sig til pladeselskab i fyrre år,
vil vi måske være formynderiske og sige "babysteps , please" for unge
kan ikke gennemskue smagsskift

Når man er minimalstatsmand er livet enkelt!

CEpos og Søren Pind folk er ofte lige knap så afklarede - dem om det -
kontraktformularer ligger på internettet til enhver smag og advokater
kan improvisere elegant og sagsbehandlere kan nok finde
godkendelsesmulighed efter kort forhandling. Life is beautiful når man
er til privat gudstro og ikke lovreligion og lovreligiøse er der også
plads til - uanset om de bruger Rexona.

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 12:46

On 10 Jun., 19:54, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> Ja, du kan jo starte med at t rre fr den af munden og dern st st frem med
> navns n vnelse, s skal jeg nok tage diskussionen med dig derfra.-

Det er en besynderlig forestilling, at jeg skulle have fråden om
munden - og det er måske værd for dig at overveje, hvordan det kan
være at tanken er nærliggende for dig.

Resten er egentlig uendeligt ligegyldigt. Det er ingenting du kan sige
eller svare, der kan forklare, at du dels er forarget over, at
Nurnberglovene var som de var, dertil er forurettet over, at noget
tilsvarende er indført i Egypten og samtidig advokerer for retten til
selv at have en tilsvarende tilgang. Intet overhovedet -

Der er kun dobbeltmoral og en identitet som har beggrund i en særlig
påtaget offerolle.

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 14:40

On 10 Jun., 20:45, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> selv at have en tilsvarende tilgang. Intet overhovedet -
>
> Der er kun dobbeltmoral og en identitet som har beggrund i en særlig

Og lad os så lige rette headeren til det geografisk mere nærliggende
-

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-10 09:34

Nicky wrote:
> [...]
> into consideration whether a man married an Israeli Arab or a Jew
> when making its decision to revoke citizenship.

Du er lige så oprørt over de israelske love på området?

Fra : Nicky

Dato : 07-06-10 11:20

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Du er lige så oprørt over de israelske love på området?

Nej, burde jeg være det?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-10 12:29

Nicky wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Nej, burde jeg være det?

Kun hvis du ikke vil fremstå som en hykler.

Fra : Patruljen

Dato : 07-06-10 08:09

On 7 Jun., 12:20, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> Nej, burde jeg være det?-

Det er en kendsgerning, at Nurnberglovene er genindført i Israel, når
det handler om ægteskab. Men det er selvfølgelig anderledes når "vi"
gør det, end når "de" gør det.

Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt.