De ragale med endnu mere formynderi
Fra : N_B_DK

Dato : 05-06-10 09:06

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2088114.ece

Hat påbudt i Københavns Kommune.

Ak ja de vil nu gerne bestemme over folk....

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-10 09:14

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2088114.ece
>

> Hat påbudt i Københavns Kommune.
>
> Ak ja de vil nu gerne bestemme over folk....

Atter et af de der forslag der ikke koster alverden, men mange bække små har
gjort at vi har verdens suverænt højeste skattetryk. Måske politikere kunne
lære at holde fingere væk fra det meste.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 05-06-10 09:16

On Sat, 5 Jun 2010 17:35:38 +0930, N_B_DK wrote:

> http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2088114.ece
>
> Hat påbudt i Københavns Kommune.
>
> Ak ja de vil nu gerne bestemme over folk....

Hmmm... Var der ikke en undersøgelse for nyligt, der påviste at
"udendørsarbejde" var mindre farligt mht. hudkræft end "indendørsarbejde".?

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-10 09:24

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hmmm... Var der ikke en undersøgelse for nyligt, der påviste at
> "udendørsarbejde" var mindre farligt mht. hudkræft end
> "indendørsarbejde".?

Det er da også urimeligt. De ansatte udendørs skal lære at dække sig for
solen, så de kan få samme risiko som ansatte indendørs

Nej, seriøst så er det igen og igen at man ser undersøgelser med lidt
overraskende resultater ignores helt og aldeles.

For fire år siden blev det fx fastslået at børn der kom fra mindre skoler
(under 150 elever) efter 25 år havde mindre kontakt med sociale
foranstaltninger end de børn, der havde gået i en stor skole. Samme
undersøgelse fastslog ligeledes at uddannelsesniveauet efter 25 år (altså 25
efter folkeskolen) var ligeså højt som dem der havde gået på små som på
store skoler. Helt upåagtet af at de små skoler altså bidrager mere på langt
sigt til at holde folk ude af det sociale system, fortsætter man med at
nedlægge dem, bl.a. med begrundelsen at fagligheden er et problem, igen
selvom undersøgelserne fremviser det modsatte.

Politikerne har nogle holdninger og helt upåagtet af fakta kløs der på med
dem.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-06-10 10:35

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> nedlægge dem, bl.a. med begrundelsen at fagligheden er et problem, igen
> selvom undersøgelserne fremviser det modsatte.

Mon ikke det har noget at gøre med hvilke forældre der sender deres børn
til de små [privat]skoler?

På sådanne skoler går alle jo »på boglig linje« ... helt modsat skolerne
til beboere fra det sociale boligbyggeri ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-10 12:08

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> På sådanne skoler går alle jo »på boglig linje« ... helt modsat skolerne
> til beboere fra det sociale boligbyggeri ...

Jeg har ingen ide om hvorfra du har den ide, men det svarer overhovedet ikke
til det jeg har oplevet på de små skoler, tværtimod kommer der mange svage
elever til de små skoler som bedre kan rumme dem, bl.a. pga. de mindre
klasser og at de får mere opmærksomhed og omsorg end på en stor skole.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-06-10 13:43

> [...]

> elever til de små skoler som bedre kan rumme dem, bl.a. pga. de mindre
> klasser og at de får mere opmærksomhed og omsorg end på en stor skole.

Jeg tror nok at vort erfaringsgrundlag er forskelligt; jeg bor i
Københavns Kommune, du i Jammerbugten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-10 11:27

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hmmm... Var der ikke en undersøgelse for nyligt, der påviste at
> "udendørsarbejde" var mindre farligt mht. hudkræft end
> "indendørsarbejde".?

Det lyder som en korrekt undersøgelse; Man får jo så meget sol indendørs,
sammenlignet med når man er udendørs...

De som sidder i fængsel, er faktisk dem som får allermest sol - vi vidste
det bare ikke før nu.

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-10 12:09

""Thomas"" <shag> skrev i meddelelsen

> [...]
> sammenlignet med når man er udendørs...
>
> De som sidder i fængsel, er faktisk dem som får allermest sol - vi vidste

Suk. Dem der arbejder indendørs DYRKER sol, dem der arbejder udendørs
modtager den ganske naturligt, dvs. at deres krop vænner sig til solen, mens
kontornusseren vælter ud i solen bleg som en ost for at få farve.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 05-06-10 12:49

On Sat, 5 Jun 2010 12:26:58 +0200, "Thomas" wrote:

> [...]
> sammenlignet med når man er udendørs...
>
> De som sidder i fængsel, er faktisk dem som får allermest sol - vi vidste

I stedet for dine dumsmarte bemærkninger, ville et simpelt Ja eller Nej,
have været mere relevant.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-10 13:23

> I stedet for dine dumsmarte bemærkninger, ville et simpelt Ja eller Nej,
> have været mere relevant.

Nej.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-06-10 14:13

"Thomas" <shag> skrev i meddelelsen
4c0a2674$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det lyder som en korrekt undersøgelse; Man får jo så meget sol
> indendørs, sammenlignet med når man er udendørs...
>
> De som sidder i fængsel, er faktisk dem som får allermest sol - vi
> vidste det bare ikke før nu.

Du fanger egentlig ikke mange ting - vel "Thomas"?

Du har nok også en smart overspringsbemærkning til dén undersøgelse, der
viser, at folk, der benytter solcreme, oftere bliver solskoldet end dem, der
ikke gør...

Og nej, jeg gider ikke linke til den. Er du virkelig interesseret, finder du
den nok selv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 05-06-10 19:22

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Og nej, jeg gider ikke linke til den. Er du virkelig interesseret, >finder
> du den nok selv.

Det skulle Thomas jo nok kunne klare. Thomas er nemlig en meget meget klog
mand, ja spørger du mig er han nok den klogeste i hele dk.politik, men
desværre på den ufede måde.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 05-06-10 11:49

N_B_DK skrev:
> http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2088114.ece
>

> Hat påbudt i Københavns Kommune.
>
> Ak ja de vil nu gerne bestemme over folk....

Det må være svensk inspireret, hvis man har læst systemkritiske svenske
bloggere.
For i Sverige kræves der kun een persons flertal af en forsamling af N
deltagere, for at en lov defacto gennemføres, og det er den ene, da alle
andre i forsamlingen stemmer med eller blankt. De blanke stemmer
afspejler blot uenigheden om hvem der får æren af ideen.

Kan være at vi, selv her i udkantseuropa, med DF og hvad deraf følger,
kan nå den højde af konsensus en dag.

- cep