Forskel på 6210 og 3330?
Fra : Søren R

Dato : 06-08-01 14:12

Hej, er der en der kan fortælle mig hvad forskellen på disse 2 telefoner er,
da jeg har mulighed for at få begge 2 til forholdsvis billige penge.

Fra : --==JKADK==--

Dato : 06-08-01 14:23

"Søren R" <Kongen19upyours@hotmail.com> wrote in message
> Hej, er der en der kan fortælle mig hvad forskellen på disse 2 telefoner
er,
> da jeg har mulighed for at få begge 2 til forholdsvis billige penge.

Tjo .. 6210 er tæt på at være den bedste telefon Nokia har lavet .. en
business telefon
3330 er en forvokset teen telefon.

men ellers se de tekniske specifikationer igennem .. de burde sige det hele.

MVH.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-08-01 17:01

> Tjo .. 6210 er tæt på at være den bedste telefon Nokia har lavet .. en
> business telefon
> 3330 er en forvokset teen telefon.

... som også vælges af nogle på 30 der ikke har brug for data.,,,

> men ellers se de tekniske specifikationer igennem .. de burde sige det
hele.

Det er nemt at sammenligne på http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/jamfor/

6210 har :
Indbygget modem / Datatilslutning
E-mail
Fax
Kalender

Om det er merprisen værd er op til dig selv. Jeg har valgt en 3330 da jeg
bruger min Visor som kalender og synes at data over mobilnettet er for dyrt
til privatbrug (For ellers ville en 6210 da være en god opkobling for
visoren).

Jeg burde nok have valgt en 3310 eller anden billigere men jeg gav "kun"
1295 for 3330'eren uden abb.

/\nders

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-08-01 17:22

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
skrev:

>Det er nemt at sammenligne på http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/jamfor/

>E-mail
>Fax

Hvad mener de med det? Min 6210er kan da ikke hente emails - med
mindre jeg bruger en WAP-mail ting? Og hvad med fax?
3310 kan da også sende email og fax (med SMS hvis ens udbyder
understøtter det).

>Kalender

3310eren har bl.a. nedtællingsur og stopur (det manglede jeg lige i
min 6210er i går).

Desuden er der heller ingen 'komponist' i 6210 - og der skal nok være
andre små 'mangler'. Komponist overlever jeg nok uden, men jeg ærgrer
mig over stopur og nedtællingsuret mangler.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-08-01 17:25

Lasse Hedegaard skrev:

>Desuden er der heller ingen 'komponist' i 6210 - og der skal nok være
>andre små 'mangler'. Komponist overlever jeg nok uden, men jeg ærgrer
>mig over stopur og nedtællingsuret mangler.

Chat har 6210eren heller ikke - RART! :) Den funktion er da for langt
ude, og jeg kender flere som ikke vidste, at der blev sendt en SMS
hver gang man sendte en linie. Goddaw regning.

Hmm, den der sammenligningsting hos Nokia, den mangler lidt
oplysninger.

6210eren har da GPRS, det står der ikke. Der står også blot "Ja" ved
datatilslutning, hvor der ved 6310 står "Ja, IrDa, Bluetooth og kabel"
- 6210 kan man nu også bruge med kabel og infrarød.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten B

Dato : 06-08-01 18:20

> 6210eren har da GPRS, det står der ikke. Der står også blot "Ja" ved
> datatilslutning, hvor der ved 6310 står "Ja, IrDa, Bluetooth og kabel"
> - 6210 kan man nu også bruge med kabel og infrarød.

6210 har ikke GPRS. Det kommer først i 6310.

/Morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-08-01 19:11

Morten B skrev:

>6210 har ikke GPRS. Det kommer først i 6310.

Ja, jeg byttede om på det og highspeed - whops!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-01 16:16

"Morten B" skrev:
> 6210 har ikke GPRS. Det kommer først i 6310.

Øhh - er du sikker ?

Jeg sidder her foran mig med den lokale ugeavis med en reklame fra den lokale Sonofon-biks - og der reklamerer de med 6210'eren - og
ifølge annoncen, så HAR den GPRS ?

Prisen er i øvrigt 1495 kr + 6 måneders abo à 25 kr pr måned - det er da rimeligt ?

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Søren R

Dato : 06-08-01 20:18

Ok, det her chat, hvad er det? Du skal ikke komme at fortælle mig at man
sidder og chatter realtime? Er det mig der misforstår noget, eller ville det
være forholdsvis nemmere så at ringe op?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-08-01 20:39

Søren R skrev:

>Ok, det her chat, hvad er det?

SMS

>Du skal ikke komme at fortælle mig at man
>sidder og chatter realtime?

Jeg bruger det ikke...

>Er det mig der misforstår noget, eller ville det
>være forholdsvis nemmere så at ringe op?

Sikkert, og sikkert også billigere.
Hver gang man skriver en linie sendes den til den anden som SMS. Man
kan se hvad den anden har skrevet, og hvad man selv skriver, samtidigt
i displayet. Chat fungerer altså en smule anderledes end SMS (men
teknikken er den samme).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Søren R

Dato : 07-08-01 08:29

Hold da op det lyder smart ;)

Fra : Claus Rolsted

Dato : 11-08-01 04:35

"Søren R" <Kongen19upyours@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hold da op det lyder smart ;)

Hmmmmmmm, til SMS-takst er det nok lidt for tamt...........

Blot min ydmyge mening ,-)

Claus Rolsted
ICQ: 91028400

Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 06-08-01 22:29

> Hvad mener de med det? Min 6210er kan da ikke hente emails - med
> mindre jeg bruger en WAP-mail ting? Og hvad med fax?
> 3310 kan da også sende email og fax (med SMS hvis ens udbyder
> understøtter det).

Nej jeg undrer mig ærligt talt også lidt over specifikationerne angående
emails. Godtnok kan man indstille 6210'eren til at sende sine sms'er som
mails, men man skal stadig indtaste mail adressen før den egentlige besked
og så ellers sende til 200, eller hvad det pågældende teleselskab nu
understøtter ... Hvad er lige forskellen i det og så den normale måde at
sende mails fra en mobil? Ja jeg ved det ikke!

Thomas Ardal Simonsen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 11-08-01 04:32

> [...]
> andre små 'mangler'. Komponist overlever jeg nok uden, men jeg ærgrer
> mig over stopur og nedtællingsuret mangler.

Hej Lasse-manse,

Skal vi bytte min 3310'er for din 6210'er?
Så kan du jogge og tælle ned så meget du vil ,-)

Der er også andre dejlige teen-funktioner i den, skal jeg hilse og sige....
Mvh
Claus Rolsted
ICQ: 91028400

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 12-08-01 22:11

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en >
> Det er nemt at sammenligne på http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/jamfor/

Kan man bruge den til noget, ifølge den har 3310 ikke chat, men i den
virkelige verden har den,

mvh
Gerner