At turde være latterlig er godt
Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-10 22:18

At turde være latterlig er godt

Søren Kierkegaard var i mine øjne lidt ynkelig fordi han døde af at
blive til grin.
Han havde hele sit 41 årige liv været en respekteret borger og blev
inviteret til fester som der lærde midtpunkt og "tog menneskebad" i
gaderne og snakkede med gadedrengene, Men da han angreb kirken, førte
et satireblad en smæde kampagne mod ham og han mødte pludselig hån fra
gadedrenge, der før havde lyttet og lært
Kort efter døde han.

   "Hvis vi alle turde være mere latterlige,
ville vi holde mere af hinanden."Dostojevsky ("Idioten") 1821-81

"   Der er uendelig mange handlinger, der ser latterlige ud,
og hvis skjulte motiver er særdeles vise og hæderlige. La
Rochefoucauld

Når jeg opdyrker ligegladhed med folks leen af mig pga nederdel så er
det delvis for at vise at man bør være ligeglad med gruppepres.

   "Vil du", sagde Merkur, "vil du have ungdom, eller skønhed,
eller magt, eller et langt liv, eller den skønneste pige, eller en
anden herlighed af de mange, vi har i kramkisten, så vælg, men kun én
ting. "Jeg var et øjeblik rådvild, derpå henvendte jeg mig til guderne
således: Højstærede samtidige, jeg vælger én ting: at jeg altid må
have latteren på min side. Søren Kierkegaard
   : "Den uforstandige finder næsten alting latterligt, den
fornuftige næsten ingenting". Goethe
      Fald, og verden griner af dig.    Buster Keaton
   Mennesket gruer mere for at blive leet af end for en
smertefuld død. Kierkegaard.
   Laughter is a tranquilizer with no side effects. Arnold Glas
   OM EFTERMÆLE: Jeg er meget bange for at jeg vil blive kaldt
hellig - jeg vil hellere være klovn. Nietzsche
   "Netop fordi der i humor er en skjult smerte, er der også en
sympati"Kierkegaard

   Det hændte på et teater, at der gik ild i kulisserne. Bajads
kom for at underrette publikum derom. Man troede, det var en
vittighed og applauderede; han gentog det; man jublede endnu mere.
Således tænker jeg, at verden vil gå til grunde under almindelig jubel
af vittige hoveder, der tror, at det er en vits.       Søren
Kierkegaard
   Adspredelser er lykke for dem, som ikke tænker. Alexander
Pope
   En forelsket mand virker ofte latterlig - en forelsket kvinde
derimod aldrig.       Jack London