Sossernes trafikmoral
Fra : Martin Larsen

Dato : 28-05-10 14:52

Efter at vi nu er blevet bekendt med Mette og Gucci-Helles syn på
folkeskolens tilbud til elitebørn , kan vi nu føje endnu en brik til
puslespillet om sossernes moral.

Den tidligere sossetrafikminister Jakob Buksti kørte som bekendt 173 km/t og
nu tikker der melding ind om Lykketofts mislykkede landsfaderfund Poul Nyrup
Rasmussen som har kørt 85 km/t hvor hastighedsbegrænsningen var på 50.
En større procentafvigelse end ex-trafikministeren og Poul må nu prøve om
han kan bestå en køreprøve - og det skal jo nok gå al sammen, hvis han kan
finde en kørelærer med varme hænder og kolde nerver fra bewæjelsen...
http://jp.dk/indland/trafik/article2081653.ece

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-10 05:13

On Fri, 28 May 2010 15:52:00 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>han kan bestå en køreprøve - og det skal jo nok gå al sammen, hvis han kan
>finde en kørelærer med varme hænder og kolde nerver fra bewæjelsen...

Hvis alle biler havde radiosendere så politistationen via gps vidste
sted og tid, blev al væsentlig hastighedsoverskridelse døm ( og flere
terrorister pågrebet og farlige drukbilister afsløret af slinger og
politi fik tid til andet end radarpjat på udvalgte steder som vennerne
er advaret imod.
Roadpricing istf vægtafgift mm har stor retfærdighed

Er problemet visionsløshed hos politikere eller frygt for
arbejdsløshed hos vort alt for magtfulde politi?

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-05-10 10:24

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> terrorister pågrebet og farlige drukbilister afsløret af slinger og
> politi fik tid til andet end radarpjat på udvalgte steder som vennerne

Du skal nok til at vænne dig til det jeg hele tiden har sagt om smart
overvågningskamera på alle hovedstrøg i stedet for gps, som jo ikke virker.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science_and_environment/10175960.stm

> Roadpricing istf vægtafgift mm har stor retfærdighed

Der er jo allerede roadpricing via benzinafgift.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-10 22:59

On Sat, 29 May 2010 11:23:39 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>http://news.bbc.co.uk/2/hi/science_and_environment/10175960.stm

>Der er jo allerede roadpricing via benzinafgift.

Hvis de og de veje og broer havde ekstra roadprice i myldretider og
ferier mm
ville trafikpropper høre fortiden til.

Staten vil altid "klippe fjerene af gåsen trods skrig" som Solkongens
finansminister Colbert udtrykte det.

Den øger ikke sin ødselhed af at vi får retfærdig sund overvågning