Halvering af dagpenge perioden - holder re~
Fra : Henning Sørensen

Dato : 25-05-10 07:31

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/05/24/055107.htm

Der kan spares 6 milliarder årligt ved at nedsætte dagpenge perioden fra 4
til 2 år.

Ved højeste dagpengesats, og uden et medregne skat, moms, afgifter og hvad
der ellers ryger tilbage i statskassen:
6.000.000.000 / 16.000 /12 = 31250 langtidsledige mister årligt dagpenge.
Men medregnes skatter, moms og afgifter bliver tallet betydeligt højere.
Er der overhovedet så mange langttidsledige?

Har VK-O mon planlagt hvad disse mennesker skal leve af, ifølge regnestykket
ser det ud til ingenting?

VK-O varsler at deres aftale kommer i hus i dag, så bliver det jo spændende
at se hvilke tal de har anvendt - hvis nedsættelse af dagpenge perioden
indregnes som 6 milliarder tror jeg på tal fifleri, og at vi kan forvente
yderligere tiltag i stil med medielicens og multimedieskat.

Ville regeringen dog blot erkende, at tiden ikke er til skattelettelser og
skrue skattereformen tilbage!
Alternativt erkende at skattelettelserne var forkerte og indføre en
midlertidig "genopretnings-skat" - f.eks. 1% hvilket ville give de samme ca.
6 milliarder.
Økonomien skal under alle omstændigheder genoprettes efter denne regering.
Løkke siger vi skal stå sammen og betale regningen - så hvorfor ikke tage
fat nu?

/Henning.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-05-10 08:04

On Tue, 25 May 2010 08:31:13 +0200, Henning Sørensen
<Henning_News@privat.dk> wrote:

> [...]
>Løkke siger vi skal stå sammen og betale regningen - så hvorfor ikke tage
FLOT AT DF IKKE ER SÅ S-agtig som de beskyldes for men virkelig tør
oprøre deres vælgeremed besparelser

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-05-10 15:10

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> FLOT AT DF IKKE ER SÅ S-agtig som de beskyldes for men virkelig tør
> oprøre deres vælgeremed besparelser

Jeg tror ikke du bliver oprørt. Iøvrigt har jeg aldrig helt fattet rød stues
begejstring for et princip med 1. og 2. rangs bistandsmodtagere.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-05-10 20:07

On Tue, 25 May 2010 16:10:15 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

>Jeg tror ikke du bliver oprørt. Iøvrigt har jeg aldrig helt fattet rød stues
>begejstring for et princip med 1. og 2. rangs bistandsmodtagere.

Total privatisering af al undervisning ville naturligvis vær bedst,
men jeg kan halvhjertet lide Grundtvig og friskoletradition

Pragmatisk realpolitik de ku mine 4 geniale G'er

Glistrup, Grundtvig, Goethe og Gandhi. Den sidste dog muslim-naiv så
aflivning blev klog.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-10 23:53

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]

>Begejstringn er let at forstå når man ser hvor mange hundredetusinde lever af dagpenge og kalder det Fagforeningen betaler Jeg har betalt pr kontingent

LIVSLØGN kaldte Henrik Ibsen sådant

Fra : Notion

Dato : 25-05-10 10:35

"Henning Sørensen" <Henning_News@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Løkke siger vi skal stå sammen og betale regningen - så hvorfor ikke tage

Meget kort, staten "spare" penge, men kommunen får en udgift, så samfundet
har stadigvæk udgiften, den bliver bare flyttet fra stat til kommune. Hvad
hjælper det så ??

Fra : Peter K

Dato : 25-05-10 12:19

"Notion" <No_post@to.me> wrote in message

> [...]
> har stadigvæk udgiften, den bliver bare flyttet fra stat til kommune. Hvad

Min A-kasse kontingent bliver kun halvt så dyrt

Fra : Notion

Dato : 25-05-10 16:08

"Peter K" <peter@parcelvej.dk> skrev i meddelelsen
> "Notion" <No_post@to.me> wrote in message

> Min A-kasse kontingent bliver kun halvt så dyrt

Hvordan kommer du frem til det ??

Fra : Peter K

Dato : 25-05-10 21:27

> "Peter K" <peter@parcelvej.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan kommer du frem til det ??

Jamen, jeg antog bare.... hvis dagpengeperioden bliver halveret, så bliver
vores indbetalinger vel også?

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-05-10 21:36

Peter K <peter@parcelvej.dk> skrev i meddelelsen 4bfc3293$1@news.xnet.co.nz:

> Jamen, jeg antog bare.... hvis dagpengeperioden bliver halveret, så
> bliver vores indbetalinger vel også?

Jeg synes, du for fremtiden skal betale fuldt bidrag til din forsikring mod
arbejdsløshed. Så kan vi tage den derfra.

Indtil dét sker, må du finde dig i, at vi andre, der rent faktisk betaler
gildet, blander os.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter K

Dato : 25-05-10 22:15

> [...]
> mod arbejdsløshed. Så kan vi tage den derfra.
>
> Indtil dét sker, må du finde dig i, at vi andre, der rent faktisk betaler

Dagpenge er finansieret delvis af skat og delvis af A-kasserne. Så vi som er
A-kasse medlemmer "betaler gildet".

Men jeg gætter på at nu hvor staten har en mindre udgift
(udbetalingsperioden er forkortet), bliver vores indbetalinger også mindre.

Og selvfølgelig må DU, og alle andre inklusiv mig selv, blander jer. Hvorfor
ikke?

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-05-10 22:39

Peter K <peter@parcelvej.dk> skrev i meddelelsen 4bfc3de3$1@news.xnet.co.nz:

> Dagpenge er finansieret delvis af skat og delvis af A-kasserne. Så vi
> som er A-kasse medlemmer "betaler gildet".

Du tager stort set fejl. Og hvis du ikke udtaler dig mod bedre vidende, kan
jeg kun indtrængende opfordre dig til at sætte dig ind i sagerne.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter K

Dato : 25-05-10 23:00

> [...]
>
> Du tager stort set fejl. Og hvis du ikke udtaler dig mod bedre vidende,
> kan jeg kun indtrængende opfordre dig til at sætte dig ind i sagerne.

Shit - det har du så ret i! Jeg var helt overvíst om at udbetalinger var
delt mellem staten og A-kasserne. Hvorfor har jeg ikke vidst sandheden? Nå,
men så er det underligt A-kasserne skal have så mange penge fra mig hver
måned... for "administration" af dagpengeloven. Ville det ikke bare være en
bedre ide at skotte a-kasserne og dagpengeloven, og flytte det hele til ét
enkelt system til alle?

Der er os allesammen der betaler alligevel via skatten, hvorfor er der kun
dem der betaler ekstra administration der får gavn af det?

Fra : \"@'

Dato : 26-05-10 19:00

On Tue, 25 May 2010 23:39:24 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Du tager stort set fejl. Og hvis du ikke udtaler dig mod bedre vidende, kan
>jeg kun indtrængende opfordre dig til at sætte dig ind i sagerne.

siden du tror du er så vidende så kom fluks med tallene-

hvor meget indbetaler samtlige medlemmer af A-kasser?

og hvor meget udbetaler samme A-kasser til ledige?

og hvor meget spæder staten til?

og hvor mange af de udbetalte dagpenge ryger tilbage i statskassen i
form af skat MOMS og punktafgifter?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Notion

Dato : 27-05-10 11:36

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Du tager stort set fejl. Og hvis du ikke udtaler dig mod bedre vidende,
> kan jeg kun indtrængende opfordre dig til at sætte dig ind i sagerne.

Jens du kan lige svare på, hvem som mister penge
Er det staten eller hvem?

Lad os se lidt på nogle tal

Der er pt. omkring 40.000 a-kasse arbejdsløse, de koster omkring 7 mia.

Der indbetales PT 13 mia. til staten fra a-kasse medlemmerne, så hvordan kan
det være at staten siger det koster dem mia. at have ledige i DK.
Man skal huske, at langt de fleste arbejdsløse i DK er på kontanthjælp og
sygeløn, altså en udgift for kommunen, som godt nok kan få op til 65% i
refusion fra staten hvis de aktiverer dem.

Det er da, at tage pengene fra alle a kasse indbetalinger og give dem videre
til skattelettelser.

Der spares ikke en krone på at sætte dagpenge perioden ned 2 år, dem som
bliver langtidsledige bliver betalt af medlemmer og ikke af staten.

Det er igen noget denne regering vil bilde de "dumme" vælger ind, som de har
formået at gøre i 10 år nu.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-10 21:20

"Notion" <No_post@to.me> skrev i en meddelelse

> Der er pt. omkring 40.000 a-kasse arbejdsløse, de koster omkring 7 mia.

Ifølge Danmarks statistik var der i hver af månederne januar, februar, marts
og april 2010 ca. 100.000 dagpengemodtagere (96.800 i april)

Fra : Notion

Dato : 02-06-10 17:53

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen
> "Notion" <No_post@to.me> skrev i en meddelelse

> Ifølge Danmarks statistik var der i hver af månederne januar, februar,
> marts og april 2010 ca. 100.000 dagpengemodtagere (96.800 i april)

Du skal tænke frem, denne lov gælder fra nu og frem og DKS kan jo ikke lave
tal fremad.

Efter V udsagn, så opstår den samme situation om 2 år, (2000 flere komme i
arbejde hvert år) som da "vi" havde de laveste tal, altså PT. (ved godt der
skal stå, til den tid), er der så 40.000. Sagt sådan, der er overskud på 7
mia. kr., som er indbetalt fra folk, der står i a-kassen.
Derfor:
Hvordan kan regeringen spare penge, når der er overskud i kassen?? Er det
ikke sådan, at denne VKO klub, ikke kan huske hvilket låg der sidder på de
forskellige krukker, som de har fingrene i??

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-10 23:50

On Tue, 25 May 2010 22:36:02 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

Jeg har hævet dagpenge dengagn perioden var 2 år - tror du udgifterne
var fordoblet hvis 4 år?

Min højskoleforstander bror har redet på nassersystemet i over fire år
og jeg har leveret ham falsk folkeregisteradresse til sin småsvindel,
men heller ikke hans nas var blevet halveret af ½ max-periode
SELVFØLGELIG!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-05-10 19:06

"Henning Sørensen" skrev i en meddelelse

> Har VK-O mon planlagt hvad disse mennesker skal leve af, ifølge

Øhh du er med på at RV har foreslået nøjagtig det samme, hvad mon de havde
planlagt at disse mennesker skulle leve af?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kim2000

Dato : 25-05-10 19:29

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> Øhh du er med på at RV har foreslået nøjagtig det samme, hvad mon de havde
> planlagt at disse mennesker skulle leve af?

Det er da sjovt nok at DF for 2 år siden blankt afviste forslaget under den
betragtningen at der ikke kom mere arbejde ud af halverer dagpengene. Nu
siger man så det modsatte, uden man kan formå at begrunde det skifte.

At de Radigale er tossede er velkendt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-05-10 19:52

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
4bfc16c3$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> under den betragtningen at der ikke kom mere arbejde ud af halverer
> dagpengene. Nu siger man så det modsatte, uden man kan formå at

Tja. Regeringen indførte skattelettelse med begrundelsen, at de var mindst
100% finansierede (hvilket jeg var enig i). Nu er der pludselig "ikke råd"
til disse skattelettelser.

Underligt.

Måske de fleste partier tænker mest på, hvordan de klarer sig bedst muligt
til næste valg og knapt så meget på, hvad der rent faktisk er bedst for
Danmark?

> At de Radigale er tossede er velkendt.

De er ikke alene om at være tossede.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 26-05-10 21:27

> [...]
> til næste valg og knapt så meget på, hvad der rent faktisk er bedst for

Halvering af dagpengene kunne og burde man have gjort mens der var mangel på
arbejdskraft, at gøre det mens arbejdsløsheden stiger er tåbeligt. Ja, helt
generelt så burde man allerede for 5-6 år siden have tænkt mere på landet
end på at vinde næste valg, men det er jo nok urealistisk at tro det sker.