Ansøgning om chef-stilling
Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-10 20:48

Ansøgning om chef-stilling
Uanset jeg ikke kan vedlægge journalistskole-eksamenbevis eller
traditionelt CV (udover nedenstående) søges hermed den i dag i
Politiken opslåede stilling som pressechef i Psykiatrifondet.
Lad mig minde om en denGrimmeÆlling historie:
John Harrison kæmpede i årtier mod vanetænkning i den Britiske Flåde
vedr længedgradbestemmelse, og med Cooks jordomrejse 1772 blev det
bevist, at the establishments omstændelighed var ikke løsningen men
problemet, og et billigt masserprocuderet messing-træk-op-ur-var
løsningen.
Jeg har arbejdet med medier siden jeg i 1970 tog embedseksamen og
pædagogikum i kemi på Københavns Universitet (cand.scient) og de
næste to år var jeg chef for produktion af en psykiatrisk
skoleTV-serie på DR, og derefter var jeg "professionel idealist" som
chef i Danida hhv Unesco 1972-74 ogh 74-76 og siden har jeg især været
gymnasielærer og bolig-udlejer.
Mit syn på psykiatri , som jeg har beskæftiget mig intenst med på
debat-planet og i en hands-on Günther Walfaff-rolle siden min farbror
tvangsindlagdes, fremgår af nedenstående artikel til Dk.politik om en
fremragende og gavnlig dagbladsreportage.

Perfide overlæger på lukket afdeling, der blander sig i om man ruller
ærmet op, og afviser, at en ikkevoldelig patient ringer fra udgang for
at få det forlænget en time , får ja - det er del af Polikens
fremragende reportage om den ulyksalige tvangsmedicinering og
bæltefixering, som fastholder ulykkelige "usual suspects " i deres
onde cirkler.
Men journalist Schmith kommer godt rundt i et helvedem der ikke har
nemme veje ud(SøndagsPolitiken 23.5) .
Medicinalindustrien og behandlerne bør ikke fange patienter med lasso,
selvom pårørende gerne vil fritages fra ansvar - og det vil vi alle.
Bøsser, der efterhånden kan kysse hinanden i det offentlige rum uden
at rammes af snerpers voldsselvtægt, er som uprofessionelle idealister
key persons mht. at flyttte grænser for accept af anderledeshed.. De
baner vejen for fremskridt lige så meget som nogen overlæge professor
dr med i noget psykiatrisk speciale. Og der er udøvere af
samtaleterapi, der presser på for selvbestemmelse og alternativer til
psykofarmaka.

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-05-10 21:05

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
dg1jv5lb35jvut7e2evd1fqg4epi4d31nv@4ax.com:

> [...]
> dr med i noget psykiatrisk speciale. Og der er udøvere af
> samtaleterapi, der presser på for selvbestemmelse og alternativer til

Jeg tror ikke, du får stillingen. Men thumps up for forsøget.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-10 01:53

On Sun, 23 May 2010 22:04:59 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
>dg1jv5lb35jvut7e2evd1fqg4epi4d31nv@4ax.com:

>Jeg tror ikke, du får stillingen. Men thumps up for forsøget.

Når sådan en stilling opslås er en ven af foretagendet oftest
øremærket til udnævnelse

Og de formelle kvalifikationer mht praktisk journalistik ar jeg ikke.

Men de skriver i annoncen hvor nytænkende de er, så indkaldelse til
samtale er tænkelig.

Du mener jo - når du har en dårlig dag - at jeg risikerer selv at
blive indeburet på lukket afdeling.
Hvordan går det med at fremlægge saglige argumenter for den spøjse
teori?

At dine tommelfingre hepper på mig, er det fordi du mener at systemet
fortjener en som mig? Fordi du vil straffe dem? Eller fordi du indser
at de kun kan blive MINDRE SKADELIGE ved at forsøge ny veje?
Ring 35861000 hvis forslag til forbedring af ansøgning el andet
1707 omkom 2000 søfolk fordi man ikke fulgte Harrisons råd om
længdegradsbestemmelse med alm billigee ure (et pr kaptajn)?
Han stempledes som ikke en respekteret del af the establishment.
Er det ikke også mit problem?

Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-10 03:24

> [...]

>dg1jv5lb35jvut7e2evd1fqg4epi4d31nv@4ax.com:

>Jeg tror ikke, du får stillingen. Men thumps up for forsøget.

Jeg tror alle deler sin pessimisme
Interessant ville være din begrundelse
Mangler branchen ikke holdninger som mine ?