Det er ikke et enkeltstående tilfælde -
Fra : Patruljen

Dato : 23-05-10 04:53

Bogfeature; I Danmark er jeg født.
http://www.cefu.dk/emner/aktuelt/nyt-fra-cefu/ny-bog-i-danmark-er-jeg-foedt-udkommer-27-maj.aspx

Unge indvandrere for fuld skrue -

Unge fra etniske minoritetsgrupper tager uddannelse, gør karriere og
blander sig i politik, kultur og foreningsliv som det ikke er set
tidligere.

" De unge nydanskere vil blive en stor ressource for det danske
samfund - de er det allerede og de kommer til at blive det langt mere
i fremtiden." sådan fortæller Postdoc Flemming Mikkelsen, der er en af
3 forfattere til rapporten; I Danmark er jeg født - minoritets unge i
bevægelse.

Undersøgelsen har udgangspunkt i unge, som klarer sig godt og som har
taget en uddannelse. De har gode jobs og er også aktive i kulturelle
sammenhænge. De tager del i foreningslivet og er deltagende i politik.
I forhold til danske unge er de endog langt mere istand til at starte
egne virksomheder.

De har et tættere forhold til deres forældregeneration og har bevaret
deres rødder, uden at de hindrer dem i at klare sig godt i det danske
samfund. " Indvandrerfamilier er bedre til at holde sammen end de
danske familier, og der er adskillige forhold som indikerer, at
familierne også er bedre til at føre deres unge videre i
uddannelsessystemet" fortæller Flemming Mikkelsen.

I de etniske minoritetsmiljøer er uddannelse kommet højt op på
dagsordenen og der foregår nærmest en konkurence, hvor man
sammenligner på, hvis børn som har fået de højeste uddannelser. Der er
sket et skred i normer og værdier, sådan at det er både velset og ret
almindeligt at pigerne får videregående uddannelser, at de arbejder og
venter med at blive gift og få børn.

De nydanske piger har forlængst overhalet gennemsnitte af danske unge,
når det drejer sig om uddannelses niveauet.

Flemming Mikkelsen fortsætter; "De unge drenge er langsommere, med de
kommer også med. Mange gør en stor indsats." I bogen fortæller unge,
at de lavede ballade og røg ud af skolen. Men senere fik forældrenes
bekymringer dem til at tage sig sammen og rette kursen ind.

Der findes mange eksempler på - rødder - som tager sig sammen. Også
blandt danskere - "Relativt set, er der måske flere indvandrerdrenge,
som endnu ikke får taget en uddannelse.

Men det store samfundsproblem er de danske drenge" fortæller Flemming
Mikkelsen.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Unge og marginalisering.
I det moderne samfund skabes konstant nye vindere og tabere. Samtidigt
følger unges marginalisering samme mekanismer som altid og er dermed
også et spejl på den samfundsmæssige ulighed både økonomisk, socialt,
fysisk og kulturelt. Center for Ungdomsforskning ser det som sin
opgave at forske i uligheden blandt unge og de sorteringsmekanismer,
der i det moderne samfund gør sig gældende, i forhold til hvem der har
mulighed for at klare sig, og hvem der befinder sig i risikozonen.
http://www.cefu.dk/emner/forskning--publikationer/unge-og-marginalisering.aspx

Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-10 21:37

On Sun, 23 May 2010 03:52:46 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>De nydanske piger har forlængst overhalet gennemsnitte af danske unge,
>når det drejer sig om uddannelses niveauet.

Piger er til udenadslæren, kun.

Muslimerne er til taquia og får instrukser fra imamen og er meget
farlige, for ISlam er en gammel kultur med snedige traditioner

Amin Wahid Petersen er hippie og får os til at tro at alle imamer er
så primitive som Abu Laban var

De ved alt om bedrag af tossegode naive danskere
godhedsindustri-levebrødsnarrehatte

Fra : Patruljen

Dato : 23-05-10 17:14

On 23 Maj, 22:36, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
> så primitive som Abu Laban var
>
> De ved alt om bedrag af tossegode naive danskere

Ja - det er sikkert ikke så populært et budskab her i dk.politik, som
det ville være, at linke til en massevoldtægt foretaget af - den
fremmede muhammedaner.

Ikke desto mindre er det fudlstændigt korrekt. Undersøgelsen er
naturligvis ikke foretaget med et grundlag i Villy Dalsgaard
telepatiske meningsanalyser -

Fra : Ivannof

Dato : 25-05-10 11:02

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Det er meget svært at synes det dumt at etniske minoriteter tager sig sammen
og får gode uddannelser og blander sig i samfundet på lige fod med den
oprindelige befolkning. Det er det modsatte, der har været kriticeret.

Det er svært at se hvor dan dette kommer overens, specielt med den muslimske
kultur. Jeg er spændt på at se hvordan en kvindelig muslimsk læge gebærder
sig i et ægteskab med en mand, der ikke hiver penge hjem til familien i
samme grad eller er arbejdsløs. Noget siger mig at det patriarkalske kunne
gå hen og blive matriarkalsk.

Men jeg er sikker på at der er lagt op til en intern muslimsk
kulturkonflikt, som jeg ser frem til at høre om!

Hilsen Ivan

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-05-10 17:12

Ivannof <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen
d503b$4bfb9fb9$51a1a3ed$5465@news.comxnet.dk:

> [...]
> penge hjem til familien i samme grad eller er arbejdsløs. Noget siger
> mig at det patriarkalske kunne gå hen og blive matriarkalsk.

Jeg er mere spændt på, hvad det betyder for fagligheden, når muslimske læger
åbenlyst tager afstand fra evolutionsteorien og andre, videnskabelige
teorier, der ikke er forenelige med islam.

> Men jeg er sikker på at der er lagt op til en intern muslimsk
> kulturkonflikt, som jeg ser frem til at høre om!

Lad nu være med at håbe alt for meget.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Patruljen

Dato : 25-05-10 13:59

On 25 Maj, 12:01, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> samme grad eller er arbejdsløs. Noget siger mig at det patriarkalske kunne

Det er ikke let at spå om fremtiden :)
Du kunne måske tænke på, hvordan en dansk læge eller jurist, vil
befinde sig i et ægteskab med Jens Bruun :) Det er sikkert nogenlunde
same thing -

> Men jeg er sikker på at der er lagt op til en intern muslimsk
> kulturkonflikt, som jeg ser frem til at høre om!

Der har været en intern kulturkonflikt igang i lang tid efterhånden.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-05-10 21:04

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
8fbef8f0-498b-49be-b6ec-3085d1d32e3f@l6g2000vbo.googlegroups.com:

> Det er ikke let at spå om fremtiden :)
> Du kunne måske tænke på, hvordan en dansk læge eller jurist, vil
> befinde sig i et ægteskab med Jens Bruun :) Det er sikkert nogenlunde
> same thing -

Du kan bare ikke lade være - vel Niels Jørgen Bruun Pedersen. Selv, når du
angiveligt har mig i dit filter, fortsætter du.

Jamen jeg er da også frisk på at fortsætte...

Skal vi for alvor gå til makronerne nu, og har du afklaret dét med din
"juridiske rådgiver"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.